Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak ssania oraz check engine


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 02 czerwca 2007 - 06:49

Mam problem z moją omcią. od jakiegoś czasu wyświetla mi się kotrolka check, soda wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę. kontrolka pali się ciągle, jak odłacze akumulator to zapala mi się po rozgrzaniu silnika i już nie gaśnie.Wydaje mi się że padł czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale nie jestem pewien, bo komputer mi nic nie wykazuje w zwiąsku z nim.I jeszcze jedno,rano mam brak ssania,ala zapala dobrze.Nie wiem jak by było przy minusowej temperaturze.pozdrawiam wszystkich oraz proszę o pomoc.


alwaro

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2007 - 08:14

jeśli wydaje ci się że to czujnik to go zmień bo to niskie koszty i wtedy zobaczysz, ssanie jest włączane właśnie w oparciu o odczyt z tego czujnika

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 08:34

Ale panowie z tego co wiem to jeśli pali się przy wyswietlaczu napis Check to tak naprawdę ta informacja nie ma nic wspólnego z błędami w sprawie silnika.
Świecący sie napis check na wyswietlaczu może informować wyłacznie o problemach związanych z poziomem oleju w silniku, oświetleniem, czujnikiem poziomu płynu chłodniczego, zużyciem klocków hamulcowych. Do tego jeszcze wystepuje informacja na wyświetlaczu.
Niektóre informacje występują w formie skróconej.
Wszystko co jest związane ze spalaniem, sondami czy czujnikami wałków i wału jesli jest problem to wtedy zapala sie pomarańczowa kontrolka silnika.
Chyba że 2.0 V8 ma inaczej.

#4 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 02 czerwca 2007 - 08:51

dzięki za odpowiedź,ale właśnie zapala mi się pomarańczowa kontrolka na desce z silniczkiem "check engine", to chyba jest związane bezpośrednio z pracą silnika. na spalaniu nie zauważyłem istotnych zmiań, ale nie chcę doprowadzić do późniejszych problemów z autkiem, no i martwi mnie brak ssania, bo teraz zapala bez problemu, ale jak będzie w zimę to strach pomyśleć, chyba zmienę ten czujnik temperatury cieczy i zobaczymy...
alwaro

#5 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 08:57

ale właśnie zapala mi się pomarańczowa kontrolka na desce z silniczkiem "check engine"

Oczywiście że jeśli pomarańczowa kontrolka tzw "check engine" to tak, ale w poście twoim przeczytałem

od jakiegoś czasu wyświetla mi się kotrolka check

dlatego zapodałem ten post, bo nie każdy może wiedzieć że napis "Check" to co innego, a pomarańczowa kontrolka silnika "Check engine" to też co innego.

A powracając do twojego problemu, to jeśli masz za bogata mieszanke to ssanie automatyczne ci się nie zalączy, bo komp dostaje inne dane.

Może zczytaj dokładnie błędy, bo jeśli masz problem z czujnikiem temperatury, albo sonda lambda zapodaje błędne dane to musiałby pokazać sie błąd.

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2007 - 12:34

migo254 skad wiesz ze sonda wykrywa zbyt bogata mieszanke?
po drugie efekt zapalania u Ciebie lampki check engine (czyli po nagrzaniu) pasuje mi bardzo do awarii sondy lambdy - poniewaz gdy jest silnik zimny to ecu silnika nie bierze pod uwage sygnalow lambdy. Juz kilka razy spotakalem sie z takim stanem rzeczy i zawsze byla to wina lambdy - ale oczywiscie trzeba ja sprawdzic
po trzecie jesli czujnik by siadl tak ze informuje caly czas ecu ze silnik jest cieply (choc w rzeczywistosci jest zimny) to mailbys trudnosci z odpaleniem motoru i nie slyszalbys jak zalacza sie na zimnym motorze turbina - pompa powietrza wstepnego(nie znam dokladnej nazwy , prosze mnie poprawic), Jesli chcesz to odepnij wtyczke z czujnika i zlacz styki na koncu przewodu (to jest sygnal dla ecu ze silnik jest zimny) wtedy po odpaleniu powinienes miec wysokie obroty (okolo 1500) i bedziesz slyszal to pompe czy turbine. Oczywiscie check bedzie swiecil ale po zalaczeniu wtyczki zgasnie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 02 czerwca 2007 - 12:58

Błędy odczytałem z mrygającej kontrolki check engine po spięciu styków w gieździe diagnostycznym. Przy temperaturze powyżej 10 stopni C to z zapalaniem nie ma żadnego problemu.powiedzcie mi jeszcze w którym miejscu mogę spawdzić odczyt z sondy LAMBDA i jakie powinny być prawidłowe wskazania, przypomnę że mam silniczek 2,0 8V z 95 roku. dzięki za odpowiedzi.
alwaro

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2007 - 18:31

no to jakie bledy Ci wyszly????
Nie pamietam ilu pryewodowa jest sonda )jesli 1 przewodowa to problem z glowy) ale chyba jest 3 przewodowa (sygnal ,masa, grzalka) Oczywiscie szukasz sygnalu (na 99%) bedzie to czarny albo szukasz wtyczki albo wkluwasz sie igla (mozesz sonde rozlaczyc i tez ja sprawdzisz (wyskoczy na blacie check engine ale pozniej jak podepniesz sonde to zgasnie) Sonda w Twoim motorze jest chyba 1v wiec napiecie powinno plywac od 0,1 0,2 V do 08, V . Jesli np plywa ale w zakresie 0,3 - 0,4 V to lipa . Gazujac masz zaobserwowac skrajne wartosci napiecia. Przypominam jak nalezy mierzyc - miernika do - aku a + miernika do sygnalu lambdy

#9 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:42

sprawdziłem sondę, na mierniku wartości oscylowały mi od 0,32 do 0,45. no to chyba lamda do wymiany, ale dlaczego nie ma ssania. Może ktoś zna odpowiedź na tą dolegliwość.z góry dziękuję za pomoc.
alwaro

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2007 - 20:46

no to marne te wskazania lambdy - nadchodzi koniec.
Migo254 wytlumacz o co chodzi z tym ssaniem. Przypominam ze samochody wyposazone we wtrysk paliwa nie maja urzadzenia rozruchowego (ssania) - ale rozumiem ze przez slowo ssanie rozumiesz ulatwienie zapalania na zimnym silnki itp. - jednak twierdzisz ze na zimnym pali ok........???????
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 06 czerwca 2007 - 12:49

poprostu silnik przy rannym zapalaniu nie wchodzi na wyższe obroty. dopuki nie paliła się kontrolka "check engine" po zapaleniu na zimnym silniku wchodził na obroty około 1,500- po czym powoli spadały do normalnego stanu około 2 minut. teraz zapala dobrze, ale się martwię co będzie z zapalaniem przy niższych temperaturach.wydaję mi się że kontrolka check engine przestanie się palić bo wymianie sondy, ale czy to wpłynie na zmianę zapalania to jeszcze nie wiem.
alwaro

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2007 - 13:40

Generalnie sonda lambda nie ma wplywu na prace silnika jak jest zimny bo ecu nie bierze pod uwage jej wskazan. W niektorych sam. jest jednak tak ze gdy siadzie cos powaznego (np sonda) to ecu usrednia wiele danych np z czujnika temp - taki niby stan awaryjnej pracy ale jak to jest z 2,0 8v opel nie wiem
Jesli siadl czujnik temp. do ecu to aby go dokladnie sprawdzic trzeba znac jesgo oporność - niestety nie znam.
Co podpowiada uklad samodiagnostyki? - zczytaj bledy
Mozesz jednak zrobic tescik (na zimnym silniku po nocy) odlacz wtyczke od czujnika (to sygnal dla ecu ze silnik jest nagrzany na max.) i zobacz co wtedy - nie powinien za pierwszym razem odpalic. U Ciebie jednak odpala ale mogl czujnik tak pasc ze wskazuje ale zla opornosc dla danej temp........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 06 czerwca 2007 - 20:46

nie wiem jaką oporność powinien mieć czujnik temperatury, ale sprawdziłem na zimnym i ciepłym silniku to się zmienia w dość dużym zakresie. może jak wymienię sondę to wszystko wróci do normy. Odczyt z ECU wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę.
alwaro

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2007 - 21:26

nie wiem jaką oporność powinien mieć czujnik temperatury, ale sprawdziłem na zimnym i ciepłym silniku to się zmienia w dość dużym zakresie. może jak wymienię sondę to wszystko wróci do normy. Odczyt z ECU wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę.



Jesli chodzi o ETC to w zakresie
15-30 stopni - 3300-1450 Ω
80 stopni - 250-360 Ω




 


#15 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 06 czerwca 2007 - 21:31

muszę to jeszcze raz sprawdzić oporność czujnika bo dokładnie nie pamiętam, ale chyba jest ok. Ktoś z was zna odpowiedź jak skasować błędy z komputera. odłączałem klemę z akumulatora na dłuższą chwilę, a po sprawdzeniu kodów dalej wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę z sondy bez uruchamiania silnika. dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam.
alwaro

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2007 - 21:39

muszę to jeszcze raz sprawdzić oporność czujnika bo dokładnie nie pamiętam, ale chyba jest ok. Ktoś z was zna odpowiedź jak skasować błędy z komputera. odłączałem klemę z akumulatora na dłuższą chwilę, a po sprawdzeniu kodów dalej wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę z sondy bez uruchamiania silnika. dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam.



czesc bledow skasujesz w ten sposob ale niestety czesc wazniejszych zostaje w pamieci. trzeba sie podlaczyc pod kompa. Do mnie masz jakies 70 km wiec jak masz chec to zapraszam jutro to ci je skasuje.




 


#17 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 07 czerwca 2007 - 10:27

dziękuję za propozycję, ale chyba pojadę na diagnostykę na miejscu. wymienię sondę i zobaczymy. Mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Mam zamiar założyć instalację LPG sekwencyjną. Ciekawe jak będzie się auto sprawowało na gazie. Mam nadzieję że zaoszczędzę, bo jeżdzę dużo, a benzyna mie kosztuje fortunę.
alwaro

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 czerwca 2007 - 10:49

dziękuję za propozycję, ale chyba pojadę na diagnostykę na miejscu. wymienię sondę i zobaczymy. Mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Mam zamiar założyć instalację LPG sekwencyjną. Ciekawe jak będzie się auto sprawowało na gazie. Mam nadzieję że zaoszczędzę, bo jeżdzę dużo, a benzyna mie kosztuje fortunę.


no jak chcesz. daleko do mnie nie masz, na gazie duzo cie to nie wyniesie. pewnie sama diagnostyka wiecej ci wyniesie




 


#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2007 - 11:54

Jedz do Beast bedziesz mial diagnoze nie klamana - a u mech. moze byc roznie.
Co do sekwencji dla Twojego motoru to jezdzila taka Omega i nie widzialem roznicy miedzy taka sama a na II gen. Generalnie Twoj silnik to "miod" do zagazowania II gen. i do tego gazownik sie nie przemeczy bo wsyzstko do cyego sie bedyie wpinal jest dostepne
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   migo254

migo254
  • 12 postów
  • Dołączył: 31-05-2007
  • Skąd: Ostróda

Napisany 07 czerwca 2007 - 20:06

dzięki za radę. chyba się do niego wybiorę. jadę teraz w dłuższą trasę to zobaczę czy ta dolegliwość wpływa na spalanie. BEAST, czy możesz dać mi jakieś namiary do Ciebie- numer tel. lub numer gg to będę wdzięczny.
alwaro