

brak ssania oraz check engine
#1
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 06:49
#2
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 08:14
#3
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 08:34
Świecący sie napis check na wyswietlaczu może informować wyłacznie o problemach związanych z poziomem oleju w silniku, oświetleniem, czujnikiem poziomu płynu chłodniczego, zużyciem klocków hamulcowych. Do tego jeszcze wystepuje informacja na wyświetlaczu.
Niektóre informacje występują w formie skróconej.
Wszystko co jest związane ze spalaniem, sondami czy czujnikami wałków i wału jesli jest problem to wtedy zapala sie pomarańczowa kontrolka silnika.
Chyba że 2.0 V8 ma inaczej.
#4
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 08:51
#5
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 08:57
Oczywiście że jeśli pomarańczowa kontrolka tzw "check engine" to tak, ale w poście twoim przeczytałemale właśnie zapala mi się pomarańczowa kontrolka na desce z silniczkiem "check engine"
dlatego zapodałem ten post, bo nie każdy może wiedzieć że napis "Check" to co innego, a pomarańczowa kontrolka silnika "Check engine" to też co innego.od jakiegoś czasu wyświetla mi się kotrolka check
A powracając do twojego problemu, to jeśli masz za bogata mieszanke to ssanie automatyczne ci się nie zalączy, bo komp dostaje inne dane.
Może zczytaj dokładnie błędy, bo jeśli masz problem z czujnikiem temperatury, albo sonda lambda zapodaje błędne dane to musiałby pokazać sie błąd.
#6
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 12:34
po drugie efekt zapalania u Ciebie lampki check engine (czyli po nagrzaniu) pasuje mi bardzo do awarii sondy lambdy - poniewaz gdy jest silnik zimny to ecu silnika nie bierze pod uwage sygnalow lambdy. Juz kilka razy spotakalem sie z takim stanem rzeczy i zawsze byla to wina lambdy - ale oczywiscie trzeba ja sprawdzic
po trzecie jesli czujnik by siadl tak ze informuje caly czas ecu ze silnik jest cieply (choc w rzeczywistosci jest zimny) to mailbys trudnosci z odpaleniem motoru i nie slyszalbys jak zalacza sie na zimnym motorze turbina - pompa powietrza wstepnego(nie znam dokladnej nazwy , prosze mnie poprawic), Jesli chcesz to odepnij wtyczke z czujnika i zlacz styki na koncu przewodu (to jest sygnal dla ecu ze silnik jest zimny) wtedy po odpaleniu powinienes miec wysokie obroty (okolo 1500) i bedziesz slyszal to pompe czy turbine. Oczywiscie check bedzie swiecil ale po zalaczeniu wtyczki zgasnie
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 12:58
#8
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2007 - 18:31
Nie pamietam ilu pryewodowa jest sonda )jesli 1 przewodowa to problem z glowy) ale chyba jest 3 przewodowa (sygnal ,masa, grzalka) Oczywiscie szukasz sygnalu (na 99%) bedzie to czarny albo szukasz wtyczki albo wkluwasz sie igla (mozesz sonde rozlaczyc i tez ja sprawdzisz (wyskoczy na blacie check engine ale pozniej jak podepniesz sonde to zgasnie) Sonda w Twoim motorze jest chyba 1v wiec napiecie powinno plywac od 0,1 0,2 V do 08, V . Jesli np plywa ale w zakresie 0,3 - 0,4 V to lipa . Gazujac masz zaobserwowac skrajne wartosci napiecia. Przypominam jak nalezy mierzyc - miernika do - aku a + miernika do sygnalu lambdy
#9
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2007 - 20:42
#10
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2007 - 20:46
Migo254 wytlumacz o co chodzi z tym ssaniem. Przypominam ze samochody wyposazone we wtrysk paliwa nie maja urzadzenia rozruchowego (ssania) - ale rozumiem ze przez slowo ssanie rozumiesz ulatwienie zapalania na zimnym silnki itp. - jednak twierdzisz ze na zimnym pali ok........???????
[B]
#11
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 12:49
#12
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 13:40
Jesli siadl czujnik temp. do ecu to aby go dokladnie sprawdzic trzeba znac jesgo oporność - niestety nie znam.
Co podpowiada uklad samodiagnostyki? - zczytaj bledy
Mozesz jednak zrobic tescik (na zimnym silniku po nocy) odlacz wtyczke od czujnika (to sygnal dla ecu ze silnik jest nagrzany na max.) i zobacz co wtedy - nie powinien za pierwszym razem odpalic. U Ciebie jednak odpala ale mogl czujnik tak pasc ze wskazuje ale zla opornosc dla danej temp........
[B]
#13
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 20:46
#14
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 21:26
nie wiem jaką oporność powinien mieć czujnik temperatury, ale sprawdziłem na zimnym i ciepłym silniku to się zmienia w dość dużym zakresie. może jak wymienię sondę to wszystko wróci do normy. Odczyt z ECU wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę.
Jesli chodzi o ETC to w zakresie
15-30 stopni - 3300-1450 Ω
80 stopni - 250-360 Ω
#15
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 21:31
#16
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 21:39
muszę to jeszcze raz sprawdzić oporność czujnika bo dokładnie nie pamiętam, ale chyba jest ok. Ktoś z was zna odpowiedź jak skasować błędy z komputera. odłączałem klemę z akumulatora na dłuższą chwilę, a po sprawdzeniu kodów dalej wykrywa mi zbyt bogatą mieszankę z sondy bez uruchamiania silnika. dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam.
czesc bledow skasujesz w ten sposob ale niestety czesc wazniejszych zostaje w pamieci. trzeba sie podlaczyc pod kompa. Do mnie masz jakies 70 km wiec jak masz chec to zapraszam jutro to ci je skasuje.
#17
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 10:27
#18
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 10:49
dziękuję za propozycję, ale chyba pojadę na diagnostykę na miejscu. wymienię sondę i zobaczymy. Mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Mam zamiar założyć instalację LPG sekwencyjną. Ciekawe jak będzie się auto sprawowało na gazie. Mam nadzieję że zaoszczędzę, bo jeżdzę dużo, a benzyna mie kosztuje fortunę.
no jak chcesz. daleko do mnie nie masz, na gazie duzo cie to nie wyniesie. pewnie sama diagnostyka wiecej ci wyniesie
#19
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 11:54
Co do sekwencji dla Twojego motoru to jezdzila taka Omega i nie widzialem roznicy miedzy taka sama a na II gen. Generalnie Twoj silnik to "miod" do zagazowania II gen. i do tego gazownik sie nie przemeczy bo wsyzstko do cyego sie bedyie wpinal jest dostepne
[B]
#20
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 20:06