Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

różnica między silnikami 2.2,rozrząd na łańcuchu czy pasku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 27 marca 2011 - 22:23

witam wszystkich
ostatnio czytałem troche o benzynowych silnikach 2.2 w omedze i znalazłem wiele oznaczeń:x22xev,x22xe,y22xev,y22xe,z22xev,z22xe.na czym polegają różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami?dotarło do mnie tez sporo opini na temat rozrządu.jedne mówią,że jest na pasku,inne że na łańcuchu,jedne,że pompa napędzana paskiem lub łańcuchem,inne,że nie.pogubiłem się juz w tym wszystkim.który z tych motorów siedzi w omedze b fl,a jeżeli montowano kilka to jak sprawdzić który akurat w danym egzemplarzu auta?

#2 OFFLINE   sebmar2005

sebmar2005
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-11-2009

Napisany 03 lutego 2012 - 06:12

temat znajdziesz na forum ,w omegach nie było motoru z łańcuchem ,różnice to normy spalin EURO3 i EURO4 oraz oprzyrządowanie silnia ,poza tym to te same motory

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 07:25

dotarło do mnie tez sporo opini na temat rozrządu.jedne mówią,że jest na pasku,inne że na łańcuchu

2,2 jest na łańcuchu ale DIESEL, benzyna jest na pasku, pierwszy znak czyli x,y,z to oznaczenie czystości norm spalin które spełnia silnik, co do rozrządów to o ile się nie mylę to wszędzie jest taki sam a różnice mogą być w osprzęcie

#4 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 04 marca 2012 - 17:41

Witam..
Chciałbym odświerzyć temat ..


Jakie zmiany rozwiązań technicznych były przeprowadzane w okresie produkcyjnym silnika 2.2 benzyna w Omegach?

Jezeli Omega 2.2 to rozglądać się za końcem produkcji i Euro 4 czy raczej początek i Euro 3 ?

Dlaczego 2.2 w Vectrach i Zafirach jest na łańcuchu a w Omeszkach na pasku ?

Jakie są jeszcze różnice między tymi motorami ?


__________
Pozdrawiam

#5 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 marca 2012 - 20:49

Niby Z22XE byl ciut bardziej dopracowany. Co do zafir i vectr, to pewnie taka roznica, jak w V6 ze w omegach byly plastikowe dekle a w Vectrach alu.

2.2 nie mialy gazu na lince.

Jakbym szukal, to raczej na 2.2 z konca, bo jednak mlodszy model :)

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2012 - 07:05

Co do zafir i vectr, to pewnie taka roznica,

no właśnie vectrowy i zafirowy 22 ma rozrząd na łańcuchu

#7 OFFLINE   bury999

bury999
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-12-2013

Napisany 05 stycznia 2014 - 01:13

Witam chcę się dowiedzieć czym te dwa silniki się różnią od Siebie?

#8 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 11:09

Odpowiedź ILKU z innego Forum

Różnią się głównie osprzętem i układem sterującym.
Mechanicznie są bliźniacze.
Tu masz dane:

X22XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cmł): 2198
Leistung (kW bei min-1): 100 / 5200, 104 / 5400 (Sintra)
Drehmoment (Nm bei min-1): 202 / 2600
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen,
Verwendung: Frontera A (MUA 5C-T), Sintra (F25)

Y22XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cmł): 2198
Leistung (kW bei min-1): 106 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 205 / 4000
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 71
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Tempomat
Verwendung: Omega B (R25, AR25)

Z22XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cmł): 2198
Leistung (kW bei min-1): 106 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 205 / 4000
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 71
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Tempomat
Verwendung: Omega B (R25, AR25)


cały temat http://forum.opel24....x22xe-na-z22xe/

#9 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:31

Witam chcę się dowiedzieć czym te dwa silniki się różnią od Siebie?

normą emisji spalin jeden chyba euro3 drugi ten z Z nowszy euro4. Czyli w praktyce pewnie różnią się rodzajem katalizatora