

różnica między silnikami 2.2,rozrząd na łańcuchu czy pasku
#1
OFFLINE
Napisany 27 marca 2011 - 22:23
ostatnio czytałem troche o benzynowych silnikach 2.2 w omedze i znalazłem wiele oznaczeń:x22xev,x22xe,y22xev,y22xe,z22xev,z22xe.na czym polegają różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami?dotarło do mnie tez sporo opini na temat rozrządu.jedne mówią,że jest na pasku,inne że na łańcuchu,jedne,że pompa napędzana paskiem lub łańcuchem,inne,że nie.pogubiłem się juz w tym wszystkim.który z tych motorów siedzi w omedze b fl,a jeżeli montowano kilka to jak sprawdzić który akurat w danym egzemplarzu auta?
#2
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 06:12
#3
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 07:25
2,2 jest na łańcuchu ale DIESEL, benzyna jest na pasku, pierwszy znak czyli x,y,z to oznaczenie czystości norm spalin które spełnia silnik, co do rozrządów to o ile się nie mylę to wszędzie jest taki sam a różnice mogą być w osprzęciedotarło do mnie tez sporo opini na temat rozrządu.jedne mówią,że jest na pasku,inne że na łańcuchu
#4
OFFLINE
Napisany 04 marca 2012 - 17:41
Chciałbym odświerzyć temat ..
Jakie zmiany rozwiązań technicznych były przeprowadzane w okresie produkcyjnym silnika 2.2 benzyna w Omegach?
Jezeli Omega 2.2 to rozglądać się za końcem produkcji i Euro 4 czy raczej początek i Euro 3 ?
Dlaczego 2.2 w Vectrach i Zafirach jest na łańcuchu a w Omeszkach na pasku ?
Jakie są jeszcze różnice między tymi motorami ?
__________
Pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 04 marca 2012 - 20:49
2.2 nie mialy gazu na lince.
Jakbym szukal, to raczej na 2.2 z konca, bo jednak mlodszy model

#6
OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 07:05
no właśnie vectrowy i zafirowy 22 ma rozrząd na łańcuchuCo do zafir i vectr, to pewnie taka roznica,
#7
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 01:13
#8
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 11:09
Różnią się głównie osprzętem i układem sterującym.
Mechanicznie są bliźniacze.
Tu masz dane:
X22XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cmł): 2198
Leistung (kW bei min-1): 100 / 5200, 104 / 5400 (Sintra)
Drehmoment (Nm bei min-1): 202 / 2600
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen,
Verwendung: Frontera A (MUA 5C-T), Sintra (F25)
Y22XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cmł): 2198
Leistung (kW bei min-1): 106 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 205 / 4000
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 71
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Tempomat
Verwendung: Omega B (R25, AR25)
Z22XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 94,6
Volumen (cmł): 2198
Leistung (kW bei min-1): 106 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 205 / 4000
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 71
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Tempomat
Verwendung: Omega B (R25, AR25)
cały temat http://forum.opel24....x22xe-na-z22xe/
#9
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 18:31
normą emisji spalin jeden chyba euro3 drugi ten z Z nowszy euro4. Czyli w praktyce pewnie różnią się rodzajem katalizatoraWitam chcę się dowiedzieć czym te dwa silniki się różnią od Siebie?