Witam wszystkich klubowiczów potrzebuję porady otóż 3 lata temu założyłem regenerowaną sprężarkę klimatyzacji do mojej omegi 2.0 16v 95r po nabiciu klima chodziła ok przed wczoraj pokusiło mnie zrobić przegląd klimatyzacji to jest uzupełnienie czynnika podjechałem na maszynę do warsztatu zrobili cały cykl zapłaciłem, ale po wyjechaniu z warsztatu okazało się że klimatyzacja nie chłodzi a przyjechałem na działającej czy mogli coś zepsuć podczas nabijania wymiany gazu albo gdzie szukać usterki proszę o pomoc dodam jeszcze że na maszynie ciśnienia były ok to jest około 2 atm po stronie niskiego ciśnienia i 16 po stronie wysokiego i cały układ jest szczelny w 100% .


klimatyzacja nie działa po napełnieniu a przed działała
Rozpoczęte przez
omega mario
, 26 mar 2011, 17:22
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 26 marca 2011 - 17:22
#2
OFFLINE
Napisany 26 marca 2011 - 19:36
skoro było 16 Bar na tłocznej to musiała działać. Jeśli przestała to całkiem możliwe, że po odpięciu przewodów od złącz zawór w złączu nie zadziałał prawidłowo i czynnik powiedział uleciał w kosmos.
Najlepiej wróć do warsztatu i niech sprawdzą.
Najlepiej wróć do warsztatu i niech sprawdzą.
#3
OFFLINE
Napisany 26 marca 2011 - 19:52
Zapomniałem dodać ze kazali mi przyjechać na drugi dzień i zrobili cykl jeszcze raz ale gazu było tyle ile powinno być a ciśnienia te same .czy to możliwe żeby wpuścili mi jakieś dziadostwo do układu albo podali zbyt duża ilość oleju do układu .
#4
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 18:11
kwestia podstawowa to ciśnienia, jeśli są takie jak podajesz to układ jest sprawny, sprawdziłeś czy klapa od mieszania ciepło/zimno działa ?
#5
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 19:32
Klapy od mieszania działają jest to zwykła kima manualna, przewody które wchodzą do samochodu jak kiedyś były lodowate ,oszronione tak teraz są ciepłe podejrzewam zawór rozprężny nie wiem czy słusznie na w warsztacie chcieli zacząć od wymiany sprężarki na inną sugerując się tym że łatwo wyciągnąć i od czegoś trzeba zacząć a z zaworem jest roboty w cholere ale ciśnienia są ok to raczej jest sprawna niepotrzebne koszty..
#6
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 23:24
odpal klimę i macaj przewody. Ze sprężarki wychodzi cienka rurka, trafia na przód do osuszacza (taka puszka widoczna po zdjęciu grilla. potem czynnik trafia do skraplacza. Sprawdź temperaturę rurek, osuszacza i skraplacza. Powinny być mocno ciepłe lub gorące. Po wyjściu ze skraplacza rurka biegnie do kabiny, powinna być ciepła lub lekko ciepła. Z kabiny rurka wychodząca powinna być lodowata, aż do samej sprężarki. Napisz jakie temp. są u ciebie
#7
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 20:33
Sprawdziłem temperatury rurek te które wchodzą do osuszacza i skraplacza są zimne a rurka biegnąca ze skraplacza do kabiny mają mniej więcej też jest raczej zimna ,rurka biegnąca z kabiny do sprężarki jest letniawa ,lekko ciepła a pamiętam że przed napełnieniem podczas prawidłowej pracy sprężarki była lodowata a te do skraplacza i osuszacza były gorące .
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 03:59
Włącza się normalnie i kręci czuć szarpnięcie obrotów podczas załączania .
#10
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:43
Witam ponownie wszystkich klubowiczów i dziękuję za zainteresowanie moim tematem problem został rozwiązany, jednak moje przypuszczenia okazały się słuszne był to zawór rozprężny był całkowicie zatkany (zepsuty)po wymianie klimatyzacje działa bez zarzutu .