Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stuki przy zmianie biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mar1712

mar1712
  • 142 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: radom

Napisany 31 maja 2007 - 06:43

Przy zmianie biegów słychać stuki gdzies spod spodu lewarka, jakby się coś obluzowalo, stuk to metal o metal. co to moze być?



#2 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2007 - 07:02

poduszka pod skrzynią?

#3 OFFLINE   mar1712

mar1712
  • 142 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: radom

Napisany 31 maja 2007 - 09:01

a czy moga krzyzaki? kiedys słyszałem jak mechanik komus mówił ze to krzyzaki.

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2007 - 09:20

A jakies dodatkowe objawy przy dodawani/puszczaniu gazu?

#5 OFFLINE   mar1712

mar1712
  • 142 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: radom

Napisany 31 maja 2007 - 11:17

Tak ale nie zawsze jak dodaję lub puszczam gaz to też słychac stuki.

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2007 - 11:19

no to mogłoby wskazywać na przeguby na wale (wspomniane krzyżaki) ...

#7 OFFLINE   mar1712

mar1712
  • 142 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: radom

Napisany 01 czerwca 2007 - 06:53

A ile takie ocś może kosztować, gdzie tego szukać i czy się ciężko wymienia? czy sam dałbym radę czy muszę jechac do mechanika?

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2007 - 12:35

Podlacze sie poid temat.
Nie wiem jak u kolegi, ale umnie slychac lekkie stuki przy zmianie (glownie z 1 na 2-bo jest wiekszy zryw ) oraz przy gwaltowniejszym dodaniu lub zdjeciu nogi z gazu.

Raczej to slychac w okolicy smamej skrzyni niz walu.
Moze jest jakis lacznik miedzy skrzynia a walem, ale nie za krzyzaku tylko gdzies przy smamej skrzyni ? ( o ile jest taki)

Slychac jak naprzyklad wlaczam bieg( silnuik zgaszony) i ruszam autem w przud i w tyl.

Macie jakies inne pomysly?

#9 OFFLINE   max8000

max8000
  • 42 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: K

Napisany 05 lutego 2009 - 02:11

Mam dokładnie to samo, przy dodawaniu gazu i hamowaniu silnikiem na pierwszym biegu, a przy cofaniu to już masakra...

A ile takie ocś może kosztować, gdzie tego szukać i czy się ciężko wymienia?


Wie ktoś może coś w tym temacie? Jeśli tak to proszę o jakieś porady.

#10 OFFLINE   rinngo

rinngo
  • 62 postów
  • Dołączył: 19-11-2007
  • Skąd: kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lutego 2009 - 09:34

Slychac jak naprzyklad wlaczam bieg( silnuik zgaszony) i ruszam autem w przud i w tyl.

wygląda to na krzyżaki jeśli ten dżwięk jest metaliczny taki "dżwięczący'' a nie takie głuche łup to na 100% krzyżak.
kolego max8000 zrób tak jak lendio - auto na biegu silnik zgaszony i bujaj autem < przód - tył >
a co do wymiany to jak nie widziałeś jak to się robi to daj sobie luz i niech mechanik też coś z życia ma:mad:
koszty - nie wiem.:nie_wiem:

#11 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 05 lutego 2009 - 17:16

A u mnie jest to samo lewarek biegow dostał luzów, a i jeszcze kończy sie sprzęgło bo biegi stukają podczas zmiany. Tak jakby nie rozłączało skrzyni do końca. Wie ktoś gdzie najtaniej mozna kupic sprzeglo do B x20xev manual?

#12 OFFLINE   max8000

max8000
  • 42 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: K

Napisany 06 lutego 2009 - 01:56

auto na biegu silnik zgaszony i bujaj autem < przód - tył >


Test wykonałem, raczej cisza więc chyba będzie to poduszka a nie krzyżak. To teraz pytanko odnośnie poduszki, czy wymienia się tylko ten element (zwany poduszką):
Dodany obrazek
czy dodatkowe od razu coś jeszcze?

Problem rozwiązany. Okazało się że koło pompy chyba wspomagania (ta na samym dole) ocierało o ten drążak pod silnikiem. Nie pomogła wymiana poduszek ponieważ łapa silnika była spawana (jakieś 10 miesięcy temu) i po tym czasie znowu się zdeformowała, co więcej wyrwało się z niej mocowanie jedej ze śrub i silnik się skręcił co objawialo się opisanym ocieraniem. Po wymianie łapy na używkę w dobrym stanie problem zniknął.

Co do wymiany samej łapy (tej od strony kierowcy) to:
- potrzebny kanał
- odkręcić mocowanie od poduszki (wiadomo jedna śruba)
- podwindować troszkę silnik
- odkręcić od silnika (można od góry przy użyciu długiej przedłużki, lub kombinować od dołu)

#13 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 13:18

Posprawdzajcie jeszcze czy nie poluzowaly sie sruby na polosiach. Ja dzisiaj to przerabialem. Przy gwaltownym dodaniu lub puszczeniu gazu byl jeden gluchy stuk.
Winowajcami byly poluzowane sruby. Podobno w Omach lubią sie z czasem odkrecac jezeli nie sa zlozone na paście.


 


#14 OFFLINE   virooz

virooz

    www.pawel.art.pl

  • 20 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 25 lipca 2009 - 19:16

A gdzie tych Śrub dokładnie szukać ? U mnie także objawia się takie stukanie przy zmianie biegów. Jak stoję (np. na czerwonym świetle) mam wduszone sprzęgło na biegu jałowym (luzie) i wbije jedynkę to też takie jakby szarpnięcie niejednokrotnie (ale nie za każdym razem) występuje.

Czym to może być spowodowane? Czy to sprzęgło, skrzynia, most, półosie? A może simmerblocki(choć nie wiem jak to się pisze) ?

Dziękuję za ewentualne podpowiedzi
Wcześniej :
126P (klasyk...) / Opel Vectra A 1.8

Teraz :
Omega B 2.5 V6 Caravan

#15 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2009 - 01:44

ja mam u siebie identyczne objawy. z 1 na 2 jak przełączam to stuka albo na wstecznym i wcisnę sprzęgło to huk słychać, ale nie mam pojęcia co z tym zrobić. Czekam na kontynuacje tego tematu i może do czegoś dojdziemy pomału.

#16 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 31 lipca 2009 - 22:37

To jak wrzucasz jedynkę i Ci szrpnie to chyba normalne (oczywisce takie jakby delikatne szarpniecie) kolega ma to samo w swojej klusce, w sprinterez tak samo jedynka wchodziła :) A co do tego stukania mam identyczne objawy jaknp manewruje na parkingu to na wstecznym słychac głosniej, kiedys ruszałem wałem i miał taki luzik i dzwiek taki jakby od niego to było ale nie mam pewnosci. Da sie ten luz jakoś zmniejszyc czy to po prostu kwestai zuzycia?

#17 OFFLINE   virooz

virooz

    www.pawel.art.pl

  • 20 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 15 sierpnia 2009 - 21:43

Witam ponownie, chyba jednak nie dowiemy się dlaczego może tak być... Sam od przyszłego tyg będę starał się dojść... zdam zapewne tutaj relację z przebiegu "zabaw"
Wcześniej :
126P (klasyk...) / Opel Vectra A 1.8

Teraz :
Omega B 2.5 V6 Caravan

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2009 - 22:09

stukać może na składaniu wału (wieloklinie) wtedy słychać taki metaliczny dzwięk nie wiem czy akurat oto wam chodzi bo jeżeli tak to tylko wymiana wału , jest to następstwo gwałtownych przyśpieszen żeby sprawdzić wystarczy unieść jedno z tylnych kół ,wrzucić bieg i zacząć poruszać kołem w jedną i drugą stronę do oporu jak zacznie metalicznie stukać to macie pewne wieloklinowe połączenie wału wykończone;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p