

stuki przy zmianie biegów
#1
OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 06:43
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 09:01
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 11:17
#6
OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 11:19
#7
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2007 - 06:53
#8
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2007 - 12:35
Nie wiem jak u kolegi, ale umnie slychac lekkie stuki przy zmianie (glownie z 1 na 2-bo jest wiekszy zryw ) oraz przy gwaltowniejszym dodaniu lub zdjeciu nogi z gazu.
Raczej to slychac w okolicy smamej skrzyni niz walu.
Moze jest jakis lacznik miedzy skrzynia a walem, ale nie za krzyzaku tylko gdzies przy smamej skrzyni ? ( o ile jest taki)
Slychac jak naprzyklad wlaczam bieg( silnuik zgaszony) i ruszam autem w przud i w tyl.
Macie jakies inne pomysly?
#9
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2009 - 02:11
A ile takie ocś może kosztować, gdzie tego szukać i czy się ciężko wymienia?
Wie ktoś może coś w tym temacie? Jeśli tak to proszę o jakieś porady.
#10
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2009 - 09:34
wygląda to na krzyżaki jeśli ten dżwięk jest metaliczny taki "dżwięczący'' a nie takie głuche łup to na 100% krzyżak.Slychac jak naprzyklad wlaczam bieg( silnuik zgaszony) i ruszam autem w przud i w tyl.
kolego max8000 zrób tak jak lendio - auto na biegu silnik zgaszony i bujaj autem < przód - tył >
a co do wymiany to jak nie widziałeś jak to się robi to daj sobie luz i niech mechanik też coś z życia ma:mad:
koszty - nie wiem.

#11
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2009 - 17:16
#12
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 01:56
auto na biegu silnik zgaszony i bujaj autem < przód - tył >
Test wykonałem, raczej cisza więc chyba będzie to poduszka a nie krzyżak. To teraz pytanko odnośnie poduszki, czy wymienia się tylko ten element (zwany poduszką):

czy dodatkowe od razu coś jeszcze?
Problem rozwiązany. Okazało się że koło pompy chyba wspomagania (ta na samym dole) ocierało o ten drążak pod silnikiem. Nie pomogła wymiana poduszek ponieważ łapa silnika była spawana (jakieś 10 miesięcy temu) i po tym czasie znowu się zdeformowała, co więcej wyrwało się z niej mocowanie jedej ze śrub i silnik się skręcił co objawialo się opisanym ocieraniem. Po wymianie łapy na używkę w dobrym stanie problem zniknął.
Co do wymiany samej łapy (tej od strony kierowcy) to:
- potrzebny kanał
- odkręcić mocowanie od poduszki (wiadomo jedna śruba)
- podwindować troszkę silnik
- odkręcić od silnika (można od góry przy użyciu długiej przedłużki, lub kombinować od dołu)
#13
OFFLINE
Napisany 18 maja 2009 - 13:18
Winowajcami byly poluzowane sruby. Podobno w Omach lubią sie z czasem odkrecac jezeli nie sa zlozone na paście.
#14
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2009 - 19:16
Czym to może być spowodowane? Czy to sprzęgło, skrzynia, most, półosie? A może simmerblocki(choć nie wiem jak to się pisze) ?
Dziękuję za ewentualne podpowiedzi
126P (klasyk...) / Opel Vectra A 1.8
Teraz :
Omega B 2.5 V6 Caravan
#15
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 01:44
#16
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2009 - 22:37

#17
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2009 - 21:43
126P (klasyk...) / Opel Vectra A 1.8
Teraz :
Omega B 2.5 V6 Caravan
#18
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2009 - 22:09
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.