Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymontowanie pompy wspomagania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 31 maja 2007 - 00:07

Mam prośbę do tych, którzy mieli przyjemność wyciągać ze swojego X20XEV pompę wspomagania. Chcę ją oddać do regeneracji ale najpierw muszę ją jakoś wyjąć :) Z pozoru rzecz prosta, pompa na wierchu ale w praktyce nie ma gdzie się nawet ruszyć grzechotką.... w związku z tym mam ważne pytania:

1. Ile śrub ją mocuje ?
2. Gdzie dokładnie są zlokalizowane ?
3. Jak najlepiej wypompować cały płyn, tzn, który wąż odkręcić ten na obejmę czy na śrubę ?
4. Można tam zalać denaturat żeby przepłukać układ ?

Niestety w książce Erholta jest tylko jak odpowietrzyć układ a na forum nie było...
Dzięki za wszelkie cenne wskazówki ! :piwo:



#2 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 31 maja 2007 - 18:51

Nikt nie wyciągał pompy ??????? :lol: it's unreal :hmmm:

#3 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 31 maja 2007 - 21:24

masz klime czy nie, bo to ważne.
Jak masz omkę z klimą to roboty jest 2 razy tyle, ponieważ obie pompy są na jednym takim jak by stelarzu który przykręcony jest do bloku. Stelarz jest z tyłu pomp. Wsumie, konkretnych miejsc śrub ci nie wskaże, musisz wejść pod auto, i odkręcać co trzeba. Pamiętam, że jedna śruba była mocno schowana, była ona gdzieś z tyłu pomp, i okazała się dopiero po zdjęciu pompy klimy. Jakoś tak, dokładnie nie pamiętam
Roboty jest przynajmniej na kilka godzin.
Płyn spuść gdzieś koło pompy, chyba da się tam rozłączyć układ

#4 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 01 czerwca 2007 - 12:02

To mnie podniosłeś na duchu :) Myslalalem ze dam rade zrobic to sam... dzieki !

#5 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 01 czerwca 2007 - 12:40

zrobisz to sam bez problemu, ale roboty przy tym trochę jest. Ja wyjmowałem pompy, gdy wymieniałem czujnik położenia wału korbowego, był grudzień, zimno, itp, robiłem na dworze, wsumie zeszło 6 godzin roboty.

#6 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 01 czerwca 2007 - 23:57

....... 6 godzin roboty.



łosz ku..... chyba jednak sobie daruje i zapłacę w warsztacie... ciekawe ile wezmą....

#7 OFFLINE   atax

atax
  • 4 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 lipca 2007 - 16:34

Wyciągałem pompę u siebie nie ma większych problemów.
1. Zdejmujesz pasek klinowy - musisz poluzować napinacz klucz 15 kręcąc śrubą na kółku napinacza zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara .
2. odciągasz płyn ze zbiorniczka np. strzykawką.
3. aby ułatwić sobie dostęp zdejmij zawór ERG razem z uchwytem zbiorniczka do wspomagania i wyciągnij bagnet ja u siebie połamałem :evil:
4. Przygotuj sobie jakieś butelkę i szmaty bo poleci płyn. Do pompy idą dwa przewody jeden na obejmę a drugi wkręcany odłącz je.
5. Z tyły pompy są dwie śruby torx najlepiej użyć grzechotki z przedłużką bo przeszkadza rurka od bagnetu, odkręcisz i już ją masz. Jeszcze jest taki zaczep, całą pompę obracasz do siebie i wyciągasz delikatnie aby nie uszkodzić rurek od klimatyzacji.

#8 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 07 lipca 2007 - 23:31

Super, dzieki atax !

#9 OFFLINE   Bmaci3k

Bmaci3k
  • 212 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 01 sierpnia 2007 - 22:12

a czy ktoś próbował we własnym zakresie wymontować pompe w 2.5 V6 z klimą? Jest szansa zeby wyjąc bez rozłączania klimy?

#10 OFFLINE   01baca10

01baca10
  • 135 postów
  • Dołączył: 10-10-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 sierpnia 2007 - 13:34

Tak jak pisał atax- 2 godziny roboty. A jeszcze nigdy sam niczego nie robiłem przy samochodzie.

Pompa jest na 3 śrubach i bez problemu ją odkręcisz ( klima nic nie przeszkadza ).

A po co ją regenerować skoro 80 zł kosztuje używka????????????

#11 OFFLINE   Bmaci3k

Bmaci3k
  • 212 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 02 sierpnia 2007 - 13:42

Tak jak pisał atax- 2 godziny roboty. A jeszcze nigdy sam niczego nie robiłem przy samochodzie.

Pompa jest na 3 śrubach i bez problemu ją odkręcisz ( klima nic nie przeszkadza ).

A po co ją regenerować skoro 80 zł kosztuje używka????????????

ale ja pytam o silnik 2.5 V6 który jest większy od 2.0 16V i dostęp do pompy jest o wiele trudniejszy.

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2009 - 18:50

No i jak jest z tą wymiana pompy w V6?
Ktoś już wymieniał to prosze o porady.Musze sie psychicznie przygotować.

#13 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2009 - 19:01

No i jak jest z tą wymiana pompy w V6?
Ktoś już wymieniał to prosze o porady.Musze sie psychicznie przygotować.


da się wymienić bez problemu i bez rozbierania klimy

rozbierasz cały dolot (multiram chyba tak to się zwie), luzujesz pasek wielorowkowy i ściągasz go z pompy, odkręcasz koło z pompy 3 torxy, okręcasz przewody (wcześniej wypompuj płyn ze zbiorniczka :)), odkręcasz pompę i po sprawie :)

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#14 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2009 - 19:35

da się wymienić bez problemu i bez rozbierania klimy

rozbierasz cały dolot (multiram chyba tak to się zwie), luzujesz pasek wielorowkowy i ściągasz go z pompy, odkręcasz koło z pompy 3 torxy, okręcasz przewody (wcześniej wypompuj płyn ze zbiorniczka :)), odkręcasz pompę i po sprawie :)


Dziękuję.