Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

migające diody przy dzwigni automatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 marca 2011 - 19:52

tak jak w temacie. Od jakiegoś czasu mrugały mi diody. wszystko wskazuje niby na selektor. a więc załatwiłem selektor i dziś został przełożony i dalej to samo - założono sprawną część i moja stara również na dobrą wygląda.

mruganie diód (wszystkie razem) występuje wyłącznie po nagrzaniu auta i tylko po puszczeniu pedału gazu, gdy docisne go spowrotem, świeci się ciągłym światłem tylko ta przy "D". Problem nie występuje wcale przy jeździe w innych pozycjach, np.3 bieg.
ok. 30 tys km temu zmieniony olej i filtr w skrzyni

elektryka skrzyni sprawdzona, wszystkie przewody są OK
błędów na kompie nie ma, bo sprawdzane jakiś miesiąc temu
przy silniku błędów brak
dźwignia zmiany biegów jest dobrze wyregulowana
porównanie działania do skrzyni od M. Borówki z przebiegiem 78000km w moim sedanie 3.0:
nie widzę różnic w działaniu, przełączaniu biegów itp, oprócz tych cholernych diód:P


proszę o Wasze opinie.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2011 - 20:31

podlacz kompa i sprawdz czy w momencie jak ci diodu mrugaja w kompie skrzyni jest prawidlowo odczytywany bieg - jesli tak to mzoesz miec cos z samym wyswietlaczem pozycji. jesli bedzie zle odczytywal to w odczycie zamiast biegu np 3 bedziesz mial chyba fault napisane




 


#3 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 marca 2011 - 21:54

jutro zadzwonię do elektryka i zobaczę czy da rade mnie przyjąć.
Beast, a jeśli będzie błąd odczytu, to co wtedy?
z drugiej strony, jeśli wyświetlacz jest uszkodzony, to czemu objawia się to po nagrzaniu silnika,skrzyni?
dzięki wielkie za pomysły;)
czekam na inne możliwe scenariusze forumowicze;)
sprawa jest dość pilna, bo auto jest wystawione na sprzedaż, a nie chcę nikomu bubla wciskać.

#4 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 19 marca 2011 - 21:46

auto odebrane od elektryka. podane przeze mnie w pierwszym poście objawy dotyczyły w zasadzie pracy skrzyni na selektorze przed wymiana.
po wymianie natomiast miganie również występuje, lecz już inaczej:
po wrzuceniu "D" świeci się dioda przy "N". Gdy lekko przyciągnę dźwignię w kierunku "3" (wajcha nadal na "D") to zaczyna się miganie wszystkich diód , po kolejnym przyciągnięciu w stronę "3" (lecz wajcha dalej w położeniu "D" , problem znika i już mogę jeździć bardzo dużo i nic się nie będzie dziać.
a więc wg elektryka zero jakichkolwiek błędów, wszystko działa, lecz trzeba wyregulować dźwignię zmiany biegów. stąd moje pytanie:
co o tym sądzicie?
i jak się reguluje położenie dźwigni zmiany biegów w automacie?
wychodzi na to że muszę ją o jakieś 2mm cofnąć tak jakby w tył pojazdu;)

powodem zabawy w rozwiązanie tego problemu jest unikanie włączenia się trybu awaryjnego, gdy diody pomrugają kilkanaście/kilkadziesiąt sekund.

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 marca 2011 - 11:05

pod autem masz regulacje na drucie od wybieraka do skrzyni. jest srubka chyba na klucz 10 popuszczasz - ustawiasz i po problemie




 


#6 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 20 marca 2011 - 11:33

pod autem masz regulacje na drucie od wybieraka do skrzyni. jest srubka chyba na klucz 10 popuszczasz - ustawiasz i po problemie


właśnie czytałem instrukcję regulacji z "sam naprawiam".
dzięki Beast za zaangażowanie;)

#7 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 20 marca 2011 - 11:55

miałem to samo,wymieniłem całą płytkę z diodami i po problemie

#8 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 20 marca 2011 - 12:32

miałem to samo,wymieniłem całą płytkę z diodami i po problemie


smoli jak możesz to opisz swój problem. Kiedy i w jakich warunkach występowało u Ciebie miganie. czy było chaotyczne, czy diody mrugały wszystkie naraz.
jak widać w moim i Twoim przypadku, czyszczenie/wymiana selektora to nie jedyne "lekarstwo" na miganie diód.
Przyda się to następnym forumowiczom, którzy mają problem z miganiem.

#9 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 20 marca 2011 - 12:45

....u mnie na początku przestawaly świecić całkiem te diody potem migały na zmiane,paliły się wszystkie razem.Robiła się tak zwana '''choinka'''.W końcu mnie to wnerwiło i wlazłem pod auto z zamiarem czyszczenia i regulacji selektora ale gdzieś też wyczytałem że chcąc ustawić prawidłowe położenie selektora można coś popaprać,więc odpuściłem tą zabawe i za całe 10PLN na alegro kupilem tą listewke z diodami i numerami biegów od tamtej pory jest OK. Jedyna rzecz która została mi do wyjaśnienia w tym silniku to to że omega moja jest straszną pijaczką,wszelkie porady na forum rozważałem,próbowałem wszystkiego i nadal średnia spalona ropka to wielkie 14-15 LITRÓW NA 100 KM. ps.Odnośnie -automatic getribe na wyświetlaczu to u mnie jak tak było to po kilku dniach skończył żywot czujnik prędkości wału,oryginalna używka 100PLN wymiana samemu 10 minut w kanale.Pozdrawiam.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 marca 2011 - 13:17

smoli jak możesz to opisz swój problem. Kiedy i w jakich warunkach występowało u Ciebie miganie. czy było chaotyczne, czy diody mrugały wszystkie naraz.
jak widać w moim i Twoim przypadku, czyszczenie/wymiana selektora to nie jedyne "lekarstwo" na miganie diód.
Przyda się to następnym forumowiczom, którzy mają problem z miganiem.


czy to jest selektor czy nie w 3 minuty mozna na kompie sprawdzic. selektor bedzie tez powodowal tryb awaryjny - same diody - nie




 


#11 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 24 maja 2011 - 08:31

Mam taki problem, że jak pojechałem w trasę z przyczepką to podczas wyprzedzania (gaz w podłogę) obroty poszły do końca tak jakby wysprzęgliło skrzynie, puściłem gaz i zaczął jechać tylko dziwnie przerzucał biegi trochę szarpał i tak jakby ostatniego biegu nie było wysokie obroty. Zatrzymywałem się ale żadnego komunikatu usterki nie było. Gdy postał z godzinę to mu niby przeszło tylko, że jak chciałem zapalić to po przekręceniu kluczyka nic tylko cisza... kontrolki się paliły a jak przekręcałem to troszkę przygasały (to było straszne daleko od domu i już myślałem o lawecie) postukałem trochę w klemy i zapalił tylko to mi wpadło do głowy.
Dojechałem do domu gdy odczepiłem przyczepkę to wszystko mu przeszło.

W czym szukać przyczyny? Myślę, że może to wina poduszek silnika bo strasznie lata wajcha od biegów gdy jadę z przyczepką (na diody nie zwróciłem uwagi ale wydaje mi się że paliły się pojedynczo) albo wina klem na aku za niskie napięcie czy coś.
Błędów silnika nie było tylko 31 norma na zgaszonym
Pomóżcie co to może być? :(

#12 OFFLINE   emiliano

emiliano
  • 8 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 24 listopada 2014 - 22:52

Witam
A mi diody nie migają tylko po włączeniu swiateł przestają całkowicie swiecic , o co chodzi?