

migające diody przy dzwigni automatu
#1
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 19:52
mruganie diód (wszystkie razem) występuje wyłącznie po nagrzaniu auta i tylko po puszczeniu pedału gazu, gdy docisne go spowrotem, świeci się ciągłym światłem tylko ta przy "D". Problem nie występuje wcale przy jeździe w innych pozycjach, np.3 bieg.
ok. 30 tys km temu zmieniony olej i filtr w skrzyni
elektryka skrzyni sprawdzona, wszystkie przewody są OK
błędów na kompie nie ma, bo sprawdzane jakiś miesiąc temu
przy silniku błędów brak
dźwignia zmiany biegów jest dobrze wyregulowana
porównanie działania do skrzyni od M. Borówki z przebiegiem 78000km w moim sedanie 3.0:
nie widzę różnic w działaniu, przełączaniu biegów itp, oprócz tych cholernych diód:P
proszę o Wasze opinie.
#2
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 20:31
#3
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 21:54
Beast, a jeśli będzie błąd odczytu, to co wtedy?
z drugiej strony, jeśli wyświetlacz jest uszkodzony, to czemu objawia się to po nagrzaniu silnika,skrzyni?
dzięki wielkie za pomysły;)
czekam na inne możliwe scenariusze forumowicze;)
sprawa jest dość pilna, bo auto jest wystawione na sprzedaż, a nie chcę nikomu bubla wciskać.
#4
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 21:46
po wymianie natomiast miganie również występuje, lecz już inaczej:
po wrzuceniu "D" świeci się dioda przy "N". Gdy lekko przyciągnę dźwignię w kierunku "3" (wajcha nadal na "D") to zaczyna się miganie wszystkich diód , po kolejnym przyciągnięciu w stronę "3" (lecz wajcha dalej w położeniu "D" , problem znika i już mogę jeździć bardzo dużo i nic się nie będzie dziać.
a więc wg elektryka zero jakichkolwiek błędów, wszystko działa, lecz trzeba wyregulować dźwignię zmiany biegów. stąd moje pytanie:
co o tym sądzicie?
i jak się reguluje położenie dźwigni zmiany biegów w automacie?
wychodzi na to że muszę ją o jakieś 2mm cofnąć tak jakby w tył pojazdu;)
powodem zabawy w rozwiązanie tego problemu jest unikanie włączenia się trybu awaryjnego, gdy diody pomrugają kilkanaście/kilkadziesiąt sekund.
#5
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 11:05
#6
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 11:33
pod autem masz regulacje na drucie od wybieraka do skrzyni. jest srubka chyba na klucz 10 popuszczasz - ustawiasz i po problemie
właśnie czytałem instrukcję regulacji z "sam naprawiam".
dzięki Beast za zaangażowanie;)
#7
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 11:55
#8
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 12:32
miałem to samo,wymieniłem całą płytkę z diodami i po problemie
smoli jak możesz to opisz swój problem. Kiedy i w jakich warunkach występowało u Ciebie miganie. czy było chaotyczne, czy diody mrugały wszystkie naraz.
jak widać w moim i Twoim przypadku, czyszczenie/wymiana selektora to nie jedyne "lekarstwo" na miganie diód.
Przyda się to następnym forumowiczom, którzy mają problem z miganiem.
#9
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 12:45
#10
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 13:17
smoli jak możesz to opisz swój problem. Kiedy i w jakich warunkach występowało u Ciebie miganie. czy było chaotyczne, czy diody mrugały wszystkie naraz.
jak widać w moim i Twoim przypadku, czyszczenie/wymiana selektora to nie jedyne "lekarstwo" na miganie diód.
Przyda się to następnym forumowiczom, którzy mają problem z miganiem.
czy to jest selektor czy nie w 3 minuty mozna na kompie sprawdzic. selektor bedzie tez powodowal tryb awaryjny - same diody - nie
#11
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 08:31
Dojechałem do domu gdy odczepiłem przyczepkę to wszystko mu przeszło.
W czym szukać przyczyny? Myślę, że może to wina poduszek silnika bo strasznie lata wajcha od biegów gdy jadę z przyczepką (na diody nie zwróciłem uwagi ale wydaje mi się że paliły się pojedynczo) albo wina klem na aku za niskie napięcie czy coś.
Błędów silnika nie było tylko 31 norma na zgaszonym
Pomóżcie co to może być?

#12
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2014 - 22:52
A mi diody nie migają tylko po włączeniu swiateł przestają całkowicie swiecic , o co chodzi?