Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawieszony zawór. Jakie możliwe powody?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 15 marca 2011 - 21:00

Cześć! Mam pierwszy grubszy problem z moją Omegą. Otóż dzisiaj odpalam auto i silnik chodzi nierówno, nie ma mocy (ful pędzel żeby z miejsca ruszyć). Kręcąc rozrusznikiem słychać że wał obraca się raz wolniej raz szybciej.
Sprawdzona kopułka, świece i kable WN (podstawiałem sprawne z Cali kumpla) nic się nie zmieniło więc podejrzenie padło na otwarty któryś zawór. Nie mam manometru więc nie wiem na którym garze ale tak czy inaczej głowica do zwalenia.
No to ja się pytam:) Co mogło być przyczyną zawieszenia zaworu? kompensator? sprężyna?

#2 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2011 - 21:05

odpal i zwalaj kable po kolei zobaczysz który to cylinder kuleje

#3 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 15 marca 2011 - 21:17

Odłączałem kable ale jednoznacznie nie nie byłem w stanie stwierdzić czy to pierwszy czy drugi... Któryś z tych dwóch napewno.
Aha, dodam że trochę kopci jasnym dymkiem, może to UPG?

#4 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 19:38

jak walnie tobie UPG i plyn bedzie sie dostawal do komory spalania, to nie bedziesz mial dymku bialego tylko pare,

bialawy dymek sugeruje, ze silnik spala tobie troche oleju,

niebieskawo - siny dymek swiadczy o splaniu sporej ilosci oleju.

moze sie tobie zacierac zawor w prowadnicy, rzadkie ale sie zdarza, mozesz miec uwalona sprezyne zaworu, tez nie za czesto takie uszkodzenie wystepuje,

mozesz miec podpalone zamory, podpalone gniazda zaworowe, spekane zawory.


no ale powinienes zmierzyc sobie kompresje, skoro takie cos podejrzewasz.
i od tego zaczac

na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#5 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 16 marca 2011 - 23:07

nie mam manometru, warsztat mam jakieś 5km ode mnie ale auto nie ma siły jechać. Jutro zwalam głowicę i się zobaczy co jest grane

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 23:15

a jest sens??

na wolnych silnik pracuje poprawnie??

gdyby nie mial kompresji na jednym cylindrze to daloby sie to odczuc na wolnych obrotach.

moze problem masz w paliwie??

to ze rozrusznik kreci z roznymi obrotami swiadczy na niekorzyc kompresji w silniku, jak i na uszkodzenie rozrusznika.

skad ty dokladnie jestes??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 17 marca 2011 - 07:01

jest sens. nie chodzi na wolnych poprawnie, no właśnie kompresji na którymś garku nie ma dlatego tak kręci. Rozrusznik sprawny. Wszystko wskazuje na brak kompresji a Ty mi wyjeżdżasz z paliwem... Poza tym jest to samo na Pb i na LPG.
Mieszkam w Brzynie, powiat pucki nad samym morzem praktycznie

#8 OFFLINE   bastek1125

bastek1125
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-03-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 17 marca 2011 - 07:52

Ja właśnie jestem w trakcie robienia tego samego. W moim przypadku tez nie wiem dlaczego tak się stało. Robiąc rozrząd postanowiłem wymienic popychacze na jednej z głowic, ponieważ któreś nie trzymały i było je słychać przy odpalaniu. A że mam drugi silnik to zrobiłem podmiankę. Po złożeniu wszystkiego silnik pracował nierówno i nie miał mocy. Okazało się ze nie ma ciśnienia na 4 cylindrze. Po ponownym rozłożeniu okazało się ze jeden z popychaczy jest uszkodzony i prawdopodobnie to było przyczyną uszkodzenia zaworu.
Opisuję swój przypadek, wiec nie musi być tak samo u Ciebie, ale ja też długo myślałem co się stało i dlaczego.

#9 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 17 marca 2011 - 08:01

Bastek, czyli wychodzi na to że popychacz cały czas podpierał zawór tak?

#10 OFFLINE   bastek1125

bastek1125
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-03-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 17 marca 2011 - 17:09

wystarczyło że tylko raz i juz po zaworze (tak wynika z moich rozmów z wieloma osobami)

ale z tego co widzę to masz 8v wiec silnik bezkolizyjny wiec to mało prawdopodobne zeby sie zawór podparł o tłok. dowiedziałem sie jeszcze że po prostu mógł się wypalić zawór. tak czy siak trochę pracy Cie czeka.

#11 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 17 marca 2011 - 17:12

zdjąłem głowicę, okazało się że puszczała między pierwszym a drugim garem. Zawory i gniazda są ok sprawdzona szczelna. W sobotę odbieram od planowania i składam

#12 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 marca 2011 - 18:17

Wszystko wskazuje na brak kompresji a Ty mi wyjeżdżasz z paliwem...


to trzeba bylo od poczatku pisac wszystko, a nie tylko ze dajesz buta i auto nie ma mocy, i raz kreci szybciej rozrusznik, a raz wolniej.

probowalem pomoc,

skoro oczekujesz pomocy, to opisz swoj przypadek dokladnie, bo brakuje mi fusow do wrozenia.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#13 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 17 marca 2011 - 19:59

i raz kreci szybciej rozrusznik, a raz wolniej.

nie wiem czy to zrozumiałeś tak że jedno kręcenie wolniej a drugie szybciej, ale chodziło mi o to że w czasie jednego obrotu wału jest ta różnica więc to już wskazuje na brak kompresji na ktorymś cylindrze...
W każdym bądź razie przyczyna rozpoznana

#14 OFFLINE   bastek1125

bastek1125
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-03-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 17 marca 2011 - 20:09

o to jednak nie zawory widzę. ok cieszę sie ze juz wszystko wiadomo. powodzenia przy składaniu. pozdrawiam