Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik temperatury zewnętrznej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   janira1979

janira1979
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-06-2009

Napisany 14 marca 2011 - 22:38

Witam.

Wiem ze takich tematów jest od groma bo chyba wszystkie przejrzałem - tak mi sie wydaje. Ogolnie mówiąc "tysiąc" pytan o to ze temp ma +50 lub -70 lub widze F ....C i tyle samo odpowiedzi że - albo kabel albo wtyczka.

U mnie problem jest troszke inny:
Wartosc odczytu temp. jest o 3-3,5 stopnia wyższa niz w rzeczywistosci. Kable sa w porzadku, Czujniki przetestowałem (3 nowe i 2 uzywane). Wynik taki sam.

Poza tym w innych postach nic nie znalazłem na temat nieprawidłowego odczytu temp zew. (w niewielkim stopniu) i sposobu skorygowania tego.

Wiem ze w zaleznosci od temp zmienia sie wartosc oporu. Moze by jakis dodatkowy rezystor zastosowac ?

Ma ktos jakis pomysł ??? please :)

#2 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 18 marca 2011 - 14:35

A może masz go za blisko silnika i zawyża ci temp?? Ja tak miałem że było w innym miejscu niż być powinno.

#3 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 marca 2011 - 18:24

Moze by jakis dodatkowy rezystor zastosowac ?

Można spróbować nie pamiętam czy opór czujnika rośnie czy maleje wraz ze wzrostem temperatury.

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2011 - 18:48

można zastosować zwykły termistor , tylko nie pamiętam dokładnie jaki , musiałbyś do Tuptusia skrobnąć bo On kiedyś podawał jego wartości

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 18 marca 2011 - 23:09

teoretycznie-coś ala warystor(czujnik temperatury)-temperatura wzrasta,opór maleje,pozystor-odwrotnie.czyli ,dołóż opór w szeregu,żeby obniżyć wartoś wskazywaną przez wyświetlacz.inna sprawa,czy w całym zakresie będzie wskazywał dokładnie.

#6 OFFLINE   szadi

szadi
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-10-2013

Napisany 24 października 2013 - 22:03

witam ostatnio założyłem czujnik temp zewnętrznej i pokazuje mi różnie temperature raz jade pokazuje mi 15 stopni za chwile -7 stopni gdy na dworze jest +20. jego sie jakoś komputerowo ustawia?a czujnik nówka sztuka i kostka też :)

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2013 - 22:06

witam ostatnio założyłem czujnik temp zewnętrznej i pokazuje mi różnie temperature raz jade pokazuje mi 15 stopni za chwile -7 stopni gdy na dworze jest +20. jego sie jakoś komputerowo ustawia?a czujnik nówka sztuka i kostka też :)


może kabelek przerwany albo zwarcie robi??

#8 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 25 października 2013 - 12:39

Witam.

Wiem ze takich tematów jest od groma bo chyba wszystkie przejrzałem - tak mi sie wydaje. Ogolnie mówiąc "tysiąc" pytan o to ze temp ma +50 lub -70 lub widze F ....C i tyle samo odpowiedzi że - albo kabel albo wtyczka.

U mnie problem jest troszke inny:
Wartosc odczytu temp. jest o 3-3,5 stopnia wyższa niz w rzeczywistosci. Kable sa w porzadku, Czujniki przetestowałem (3 nowe i 2 uzywane). Wynik taki sam.

Poza tym w innych postach nic nie znalazłem na temat nieprawidłowego odczytu temp zew. (w niewielkim stopniu) i sposobu skorygowania tego.

Wiem ze w zaleznosci od temp zmienia sie wartosc oporu. Moze by jakis dodatkowy rezystor zastosowac ?

Ma ktos jakis pomysł ??? please :)


Hej
miałem podobny problem z niedokładnością wskazań
sprawa banalna ale wystarczyło obrócić część pomiarową w kierunku wnętrza zderzaka
a nie w kierunku silnika i u mnie zaczął dobrze pokazywać
może to było spowodowane zawirowywaniem ciepłego powietrza z silnika nie wiem
pomogło odwrócenie go właśnie w kierunku przeciwnym do silnika

teraz zauważyłem datę posta ;)
ale może się komuś przyda sugestia

#9 OFFLINE   GrzelW

GrzelW
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-01-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 06:52

Witam!

Od chwili kiedy zakupiłem swoją omegę na wyświetlaczu zamiast temperatury wyświetla mi się --.- lub -40'C... Idąc za radą z forum wymieniłem już sam czujnik temperatury zewnętrznej, ale to nic nie zmieniło. Ogólnie klimatronik działa, tylko że nie do końca tak jak trzeba. W ciepłe dni, aby schłodzi wnętrze auta temperaturę muszę mieć ustawioną na LOW inaczej dmucha ciepłym powietrzem. Natomiast gdy temperatura na zewnątrz spada do około 0'C klimatronik muszę ustawić na ok. 28'C aby w aucie utrzymywała się pokojowa temperatura. Po podpięcie samochodu do komputera diagnozuje mi błąd:

171 - Outside temperature sensor voltage hight.

Mam również problem z parującymi szybami głównie w deszczowe dni. Wymieniłem filtr kabinowy, ale problem nadal występuje. Wydaje mi się, że może to mieć związek z źle działającym klimatronikiem.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać usterki i jak ją ewentualnie wyeliminować?

Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Pozdrawiam!

#10 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2013 - 08:37

Sprawdź przewody od czujnika. Podobno lubią pękać i wtedy masz taki sam objaw, jak przy uszkodzonym czujniku.
A z parującymi szybami to jest chyba jakaś uroda omegi ;). Spróbuj tak:
Klima na auto, potem włącz obieg zamknięty, po 3 sek włącz otwarty i nacisnij Auto. Powinno pomoc na najbliższe ~10 odpaleń auta. Podobno można to poprawić przez Tech2 w ASO.
Sprawdź sobie jeszcze, czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego, czy masz sucho pod dywanikiem pasażera, czy są drożne otwory wentylacyjne w bagażniku i czy nie wozisz w nim kocy, szmat itp. Bardzo lubią chłonąć wilgoć.

#11 OFFLINE   GrzelW

GrzelW
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-01-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 10:51

Dzięki za wskazówki. Wiesz może którędy puszczony jest wspomniany przewód od czujnika? Gdzie najczęściej dochodzi do przetarc lub uszkodzeń?

Co do klimy wolną chwilką sprawdzę wspomniany sposób. Gdzie dokładnie znajdują się otwory wentylacyjne w bagażniku? Stan płynu oraz wilgoci pod dywanikami już sprawdzałem i jest ok.

Co do tech2. Mam w domu interfejs więc mógłbym sam spróbować coś z tym podziałać. Nie wiem tylko co dokładnie można by poprawić.

Raz jeszcze dzięki za pomoc!

#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 grudnia 2013 - 11:11

którędy puszczony jest wspomniany przewód od czujnika

Wiązka kabiny - złącze X1 - wiązka komory silnika.

Gdzie najczęściej dochodzi do przetarc lub uszkodzeń?

Wyjście z wiązki na czujnik,albo sama wtyczka, o ile okolice X1 są suche.

#13 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2013 - 13:07

W sedesie są chyba z boku, z prawej strony. Może masz tam jakieś szmaty lub kawałek folii i akurat są zasłonięte.
Co do wiązki, to było gdzieś opisane, co należy sprawdzić. Przewody idą pod zderzakiem. A sam interfejs nie wiem czy wystarczy. To chyba musi być sprzęt taki jak w ASO, ale może się mylę :). W każdym razie jest jakaś poprawka potrzebna do klimatronika, żeby nie ustawial się na wewnętrzny obieg sam z siebie.

#14 OFFLINE   GrzelW

GrzelW
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-01-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 13:38

Gdzie znajdę te łącze X1?

Sorry za głupie pytania, ale jeszcze jestem zielony w tych sprawach...

#15 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 grudnia 2013 - 14:13

Gdzie znajdę te łącze X1?

Plastikowa osłona pod lewą nogą.

#16 OFFLINE   GrzelW

GrzelW
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-01-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:25

Właśnie wróciłem z garażu.
Co do łącza X1 nie udało mi się go zlokalizować. Chyba, że chodzi o taki prawie pionowy plastik, o który opiera się lewą nogę podczas jazdy (jeżeli tak to trochę dużo jest rozbierania i na razie odpuściłem).

Zdemontowałem czujnik temperatury i odkryłem, że kable wychodzące od wtyczki czujnika są przerwane, niestety na przewodach nie ma prądu (sprawdzałem miernikiem). Kable od czujnika udało mi się zlokalizować w komorze silnika przy dużych bezpiecznikach w wiązce, ale tam wydają się być ok. Problem leży w miejscu ciężko dostępnym tylko wydaje mi się, że bez pomocy magika elektryka nie obędzie się.

Tak dla ścisłości. W necie wyczytałem, że te kable powinny być koloru niebieskiego oraz niebiesko-białego. U mnie jeden jest brązowy a drugi brązowy z żółtym paskiem.

#17 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:48

U mnie jeden jest brązowy a drugi brązowy z żółtym paskiem.

Grube ?? to do pompki spryskiwaczy lamp.

#18 OFFLINE   GrzelW

GrzelW
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-01-2012

Napisany 22 grudnia 2013 - 20:19

Zwykłe przewodziki. Wychodziły z czujnika nie z pompki.