Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak sprawdzić siłownik zamka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kudlatek

kudlatek
  • 82 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Biskupiec
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 marca 2011 - 22:18

Witam, panowie jak sprawdzić siłownik ?? otwiera i zamyka na zasadzie zmiany polaryzacji napięcia ??? sprawdzał ktoś ??:masakra:

#2 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 14 marca 2011 - 22:32

tak,na zasadzie zmiany polaryzacji.doryglowanie-jeszcze chwilawe podanie zasilania na pin 1

#3 OFFLINE   kudlatek

kudlatek
  • 82 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Biskupiec
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 marca 2011 - 22:38

tak,na zasadzie zmiany polaryzacji.doryglowanie-jeszcze chwilawe podanie zasilania na pin 1


napięcie podawać na 2 i 6 czy 1 ? jak to ruszyć ?

#4 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 15 marca 2011 - 18:08

tak jak na schemacie.siłownik ma trzy stany-otwarty,zamknięty,doryglowany.pin 2 wspólny,a napięcie przychodzi np. na 6,potem na 1.zamieniając bieguny zasilania,silniczek będzie kręcił w drugą strone siłownikiem.z tego co było na forum,to problemem są te switche(przełączniki)wewnątrz siłownika-pod obciążeniem przerywają.za 20-30pln można nabyć"nowy"
piny 3,4,5 występują w siłowniku w drzwiach kierowcy,informując centralny zamek o ręcznym wciśnięciu,otwarciu "dzyndzlem" dla pozostałych drzwi.

#5 OFFLINE   kudlatek

kudlatek
  • 82 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Biskupiec
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 marca 2011 - 20:52

tak jak na schemacie.siłownik ma trzy stany-otwarty,zamknięty,doryglowany.

No witaj , właśnie dziś doszedłem co i jak, z tymi pinami, dziś rozebrałem siłownik i obejrzałem sobie go od środka,, i niby switche(przełączniki) maja przejście w każdej pozycji (zwierają i rozwierają ) tyle że silniczek jakoś kiepsko się rusza, tak jakby niemiał siły , podłączałem 12 V większe chyba nie może być, a może centralka steruje mniejszym napięciem ?? i go uszkodziłem ? A pro po od strony pasażera mam taki sam siłownik i tylko 4 pin jest wolny jest 5 przewodów dziwne, nie powinno być 3 ??? ciekawe.

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 marca 2011 - 21:14

mikroprzełączniki wymień - one wg miernika będą dobre, ale przy większym prądzie potrzebnym do uruchomienia siłownika nie przewodzą wystarczającej ilości prądu

#7 OFFLINE   kudlatek

kudlatek
  • 82 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Biskupiec
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 18:10

mikroprzełączniki wymień - one wg miernika będą dobre, ale przy większym prądzie potrzebnym do uruchomienia siłownika nie przewodzą wystarczającej ilości prądu


jutro zobaczę, podłączę sam silnik ominę mikroprzełączniki i zobaczymy jak będzie się silnik zachowywał z mechanizmem , czy będzie też tak mułowato chodził, silnik kreci ale niema siły zaryglować.

jutro zobaczę, podłączę sam silnik ominę mikroprzełączniki i zobaczymy jak będzie się silnik zachowywał z mechanizmem , czy będzie też tak mułowato chodził, silnik kreci ale niema siły zaryglować.


no i ominąłem te mikroprzełączniki podłączyłem się bezpośrednio do silnika i wszystko gra silnik odżył, koledzy mieli racje,, mikroprzełączniki do wymiany, przy sprawdzaniu przejścia tak zwanym piszczkiem na mierniku wszystko jest ok., ale przy pomiarze omomierzem okazuje się że mikroprzełącznik Ma około 50 om i dlatego silnik tak mułowato chodzi. kto kupował już mikroprzełączniki i wie gdzie można je dostać ? oszczędzając mi czasu na poszukiwania ? będę Wdzienczny w moim mieście nie ma sklepu elektronicznego.

#8 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 16 marca 2011 - 18:58

a nie udałoby się zamienić miejscami mikrowyłączników?może ten drugi jest w lepszym stanie,bo nie przewodził dużych prądów ,tak jak ten od silniczka

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2011 - 19:13

a nie udałoby się zamienić miejscami mikrowyłączników?może ten drugi jest w lepszym stanie,bo nie przewodził dużych prądów ,tak jak ten od silniczka


sprawdź czy tak samo działają i rzeczywiście ten drugi powinien być ok, bo prądu wielkiego nie przenosi, tylko sygnał informujący centralkę o położeniu rygla

#10 OFFLINE   kudlatek

kudlatek
  • 82 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Biskupiec
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 20:57

sprawdź czy tak samo działają i rzeczywiście ten drugi powinien być ok, bo prądu wielkiego nie przenosi, tylko sygnał informujący centralkę o położeniu rygla


tak można zamienić, ale gdyby było można gdzieś kupić wolał bym wymienić , a co do poboru prądu przez ten silnik, to nie jest wielki,, no ale zamienię i zobaczę jakie będą efekty póki co szukam mikrostyka dalej. a tak po za tematem czy zamki od B FL zwana też omegą C pasują do mojej B z 97 roku ? bo mi się posypały .