


Jak sprawdzić siłownik zamka
#1
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 22:18

#2
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 22:32
#3
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 22:38
tak,na zasadzie zmiany polaryzacji.doryglowanie-jeszcze chwilawe podanie zasilania na pin 1
napięcie podawać na 2 i 6 czy 1 ? jak to ruszyć ?
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 18:08
piny 3,4,5 występują w siłowniku w drzwiach kierowcy,informując centralny zamek o ręcznym wciśnięciu,otwarciu "dzyndzlem" dla pozostałych drzwi.
#5
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 20:52
No witaj , właśnie dziś doszedłem co i jak, z tymi pinami, dziś rozebrałem siłownik i obejrzałem sobie go od środka,, i niby switche(przełączniki) maja przejście w każdej pozycji (zwierają i rozwierają ) tyle że silniczek jakoś kiepsko się rusza, tak jakby niemiał siły , podłączałem 12 V większe chyba nie może być, a może centralka steruje mniejszym napięciem ?? i go uszkodziłem ? A pro po od strony pasażera mam taki sam siłownik i tylko 4 pin jest wolny jest 5 przewodów dziwne, nie powinno być 3 ??? ciekawe.tak jak na schemacie.siłownik ma trzy stany-otwarty,zamknięty,doryglowany.
#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 21:14
#7
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 18:10
mikroprzełączniki wymień - one wg miernika będą dobre, ale przy większym prądzie potrzebnym do uruchomienia siłownika nie przewodzą wystarczającej ilości prądu
jutro zobaczę, podłączę sam silnik ominę mikroprzełączniki i zobaczymy jak będzie się silnik zachowywał z mechanizmem , czy będzie też tak mułowato chodził, silnik kreci ale niema siły zaryglować.
jutro zobaczę, podłączę sam silnik ominę mikroprzełączniki i zobaczymy jak będzie się silnik zachowywał z mechanizmem , czy będzie też tak mułowato chodził, silnik kreci ale niema siły zaryglować.
no i ominąłem te mikroprzełączniki podłączyłem się bezpośrednio do silnika i wszystko gra silnik odżył, koledzy mieli racje,, mikroprzełączniki do wymiany, przy sprawdzaniu przejścia tak zwanym piszczkiem na mierniku wszystko jest ok., ale przy pomiarze omomierzem okazuje się że mikroprzełącznik Ma około 50 om i dlatego silnik tak mułowato chodzi. kto kupował już mikroprzełączniki i wie gdzie można je dostać ? oszczędzając mi czasu na poszukiwania ? będę Wdzienczny w moim mieście nie ma sklepu elektronicznego.
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 18:58
#9
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 19:13
a nie udałoby się zamienić miejscami mikrowyłączników?może ten drugi jest w lepszym stanie,bo nie przewodził dużych prądów ,tak jak ten od silniczka
sprawdź czy tak samo działają i rzeczywiście ten drugi powinien być ok, bo prądu wielkiego nie przenosi, tylko sygnał informujący centralkę o położeniu rygla
#10
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 20:57
sprawdź czy tak samo działają i rzeczywiście ten drugi powinien być ok, bo prądu wielkiego nie przenosi, tylko sygnał informujący centralkę o położeniu rygla
tak można zamienić, ale gdyby było można gdzieś kupić wolał bym wymienić , a co do poboru prądu przez ten silnik, to nie jest wielki,, no ale zamienię i zobaczę jakie będą efekty póki co szukam mikrostyka dalej. a tak po za tematem czy zamki od B FL zwana też omegą C pasują do mojej B z 97 roku ? bo mi się posypały .