Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kontrolka oleju oraz klekot zaworów w 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 14 marca 2011 - 17:26

Witam.
Mam problem z omega 20.16v...
kontrolka oleju zaczyna się świecić przy przechyłach auta w zakrętach ostrych i przy hamowaniu, dolałem oleju, stan mam ok. a kontrolka dalej to samo..
Dodatkowo po wymianie uszczelki pod głowicą i czterech zaworów( 4 miesiące temu ) stuka jak diesel :/
Proszę o pomoc:(

#2 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 14 marca 2011 - 18:44

Witam.
Mam problem z omega 20.16v...
kontrolka oleju zaczyna się świecić przy przechyłach auta w zakrętach ostrych i przy hamowaniu, dolałem oleju, stan mam ok. a kontrolka dalej to samo..
Dodatkowo po wymianie uszczelki pod głowicą i czterech zaworów( 4 miesiące temu ) stuka jak diesel :/
Proszę o pomoc:(


ŚWIECĄCA SIĘ KONTROLKA OLEJU (LUB MIGAJĄCA) NIE INFORMUJE O NISKIM JEGO POZIOMIE TYLKO O PROBLEMACH Z CIŚNIENIEM OLEJU!!!!

Zacząłbym się martwić. Prawdopodobnie umiera ci pompa. Nie dolewałeś jakiegoś badziewia do płukania układu? A może olej o złej gęstości wlałeś? Kiedy była ostatnia wymiana?
Stukanie może pochodzić z tłoków i korbowodów. Ewentualnie przy dużej ilości szczęścia rozrząd przesunięty o ząbek (ale ja stawiam na korbowód i panewka na wale). Co było powodem wymiany zaworów?

#3 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 14 marca 2011 - 18:56

Co było powodem wymiany zaworów?


Wymiana uszczelki pod głowicą oraz wypalonych zaworów-brak kompresji na cylindrze.
Nic nie dolewałem do oleju oprócz tego samego co miałem na dolewkę z wymiany, wymiana po uszczelce pod głowicą.

#4 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 14 marca 2011 - 19:07

Wymiana uszczelki pod głowicą oraz wypalonych zaworów-brak kompresji na cylindrze.
Nic nie dolewałem do oleju oprócz tego samego co miałem na dolewkę z wymiany, wymiana po uszczelce pod głowicą.


No to sprawa nie wygląda optymistycznie. Podjedź do jakiegoś zaufanego mechanika niech sprawdzi pompę oleju. Przy słabym ciśnieniu może dojść do zatarcia. Klekotanie też niech sprawdzi. Czy klekocze u góry (wałek rozrządu) czy na dole (panewki na wale korbowym).

#5 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 14 marca 2011 - 19:52

a czy możliwe jest to że mam odme zapchaną albo coś w komputerze? bo kontrolka silnika się też świeci...

#6 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 14 marca 2011 - 19:57

a czy możliwe jest to że mam odme zapchaną albo coś w komputerze? bo kontrolka silnika się też świeci...


Ale błędów nie odczytałeś? Znajdź kogoś, kto odczyta. Ale nie na mrugnięcia, tylko na kompa.
Odma zapchana by tak się nie objawiała.

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2011 - 19:59

ta kontrolka Dodany obrazek to wiesz co zrobić ---> http://forum.omegakl...hread.php?t=202 lub komp

#8 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 14 marca 2011 - 20:21

żebym wiedział jeszcze do kogo się udać...
zobaczę co kody błędów powiedzą...


JUŻWIEM, MAM KODY...
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? ( wymieniany był łącznik elastyczny przy katalizatorze)
i
0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa... a to że niby co ?

#9 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 14 marca 2011 - 20:30

żebym wiedział jeszcze do kogo się udać...
zobaczę co kody błędów powiedzą...


Poszukaj w okolicy ludzi z Klubu. Na pewno ci pomogą.

#10 OFFLINE   krzysiekmiechow

krzysiekmiechow
  • 3 postów
  • Dołączył: 28-02-2011
  • Skąd: miechów

Napisany 15 marca 2011 - 18:17

witam ja miałem podobny problem tylko ze jak sie okazało miałem olej podróbe mnie zaswiecił czujnik oleju wiec zgasiłem autko i to juz był koniec silnika tez mi klekotały zawory pod sam koniec wiec zabrałem sie za silnik wytargałem cały rozebrałem i tu zonk (spory) głowica cała (sprawna) natomiast wał i panewki nazłom . jak zlałem olej to przypominał bardziej jakaś maź raz był rzadki a raz takie kluchy dodam ze na oleju przejechałem około 2000 km w przeciągu kilku mies. Wiec jesli ci świeci kontrolka oleju ja bym sprawdził czy aby nie trafiłeś na jakiś wredny olej i proponuje przy okazji sprawdzic czy misa nie jest przygieta bo wtedy jest opcja ze smok nie dostanie oleju PS przeprszam za byki :)

#11 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 19:33

sprawdzic czy misa nie jest przygieta bo wtedy jest opcja ze smok nie dostanie oleju


popieram. jak na oko da sie stwierdzic, ze miska jest "puknieta" to masz przyczyne.

ona powinna byc lekko wypukla, jezeli masz plaska od spodu to prawdopodobnie masz przytkanego smoka.

objaw, ktory opisujesz (zapalanie sie kontrolki w przechylach) moze miec tez inne przyczyny.

odkrecony smok i sobie czasem powietrze zaciagnie, stad utrata cisnienia oleju.

albo cos z instalacja czujnika.


sprawdz czujnik i przewod jaki jest do niego podlaczony.

Witam.

Dodatkowo po wymianie uszczelki pod głowicą i czterech zaworów( 4 miesiące temu ) stuka jak diesel :/
(


tu to trzeba sie porzadnie przysluchac, gdzie stuka i co stuka.

skoro zawory byly wymieniane, to napewno walki byly zdjete i napewno popychacze wyjete.

ciekawe tylko co sie dzialo z popychaczami, kiedy byly na zewnatrz.

Ale błędów nie odczytałeś? Znajdź kogoś, kto odczyta. Ale nie na mrugnięcia, tylko na kompa.


a jaka roznica?? oprocz finansowej ewentualnie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#12 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 16 marca 2011 - 23:17

Panowie!
Zapomniałem dodać że mam pękniętą pokrywę zaworów... k.... plastikowa ona jest:/

to chyba wyjaśnia wszystko ?

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 23:24

Panowie!
Zapomniałem dodać że mam pękniętą pokrywę zaworów... k.... plastikowa ona jest:/

to chyba wyjaśnia wszystko ?


ale, ze co wyjasnia??

czujnik cisnienia masz w dole silnika,
klekot moze byc spowodowany tym, ze cisnienie oleju, mimo, ze w dole jest ok to jest za male by dotrzec do popychacz i je odpowiednio napompowac.

to ze masz peknieta to moze tobie olejem ewentualnie chlapac, nic poza tym.

sam przerabialem wgieta miske, i tez mi klepalo, wydalem kase na popychacze, stracilem czas na czyszczenie tych co mialem poczatkowo, mierzylem cisnienie oleju itp, a dopiero na koniec wyklepalem miske i od tego czasu mam spokuj.

co prawda popychacze sprzedalem po cenie zakupu, ale czasu poszlo co nie miara.

takze nie szukaj przyczyny w peknietej pokrywie,

na upartego przy odpowiednim podejsciu do materialu skleisz ja na poxipol (zalezy jak peknieta) i bedzie dalej tobie sluzyla.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI