Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana uszczelniaczy zaworowych w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 maja 2007 - 14:36

da sie bez sciagania calych glowic ? tylko po wyciagnieciu walkow rozrzadu ? bo prawda mialem wymieniane przy okazji robienia UPG ale wydaje mi sie ze albo ktoras byla wadliwa albo uszkodzona przy montazu





 


#2 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:42

da sie, tyle ze muisz uwazac zeby Ci zawor nie wpadł do srodka, najlepiej ustawiaj w gmp kontrolujac przez otwor od swiecy

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:13

da sie bez sciagania calych glowic ? tylko po wyciagnieciu walkow rozrzadu ? bo prawda mialem wymieniane przy okazji robienia UPG ale wydaje mi sie ze albo ktoras byla wadliwa albo uszkodzona przy montazu

Beast do starej świecy dospawaj końcówke szybkozłączki do powietrza i przez reduktor dmuchnij 1 atm i możesz śmiało wymieniać nic nie wpadnie do środka

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:21

Ludzie, kto wyciąga takie stare kotlety 29-05-2007, 15:36!!!

Wiecie ile w tym czasie beast zmienił już uszczelniaczy?

LOL.. coś mi sie zdaje, ze został własnie został pobity rekord forum... i jeszcze klubowicz z niezłym stażem dał sie w to wpuścić :D

#5 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:26

Ale widzę w tym akurat przypadku jeden pozytyw.

Padło pytanie i cisza aż do dziś :D A obecnie forum posiada tylu speców, że goły post nie utrzyma się dłużej niż 10 min LOL

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:56

LOL.. coś mi sie zdaje, ze został własnie został pobity rekord forum... i jeszcze klubowicz z niezłym stażem dał sie w to wpuścić

o fakt na date nie popatrzyłem :lol: mój błąd

#7 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 23:03

Eee tam, jaki błąd, dałeś odpowiedź spontanicznie i tyle :)

#8 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 23:35

A mnie sie przydadza te odpowiedzi. Szczegolnie ta:

Beast do starej świecy dospawaj końcówke szybkozłączki do powietrza i przez reduktor dmuchnij 1 atm i możesz śmiało wymieniać nic nie wpadnie do środka


Pozdrawiam

#9 OFFLINE   mareecki

mareecki
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-03-2014

Napisany 03 maja 2014 - 09:41

Witam forumowiczów. Jestem od niedawna posiadaczem OB 2.5 V6.
W sumie to dopiero teraz przekonałem sie do tego auta. Jestem raczej z tych co unikają partaczy mechaników a robią wszystko samemu. Planuje wymiane uszczelniaczy na zaworach dlatego będę wdzięczny za pomoc , opisy wraz z zdjęciami.

#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 maja 2014 - 10:21

Witam forumowiczĂłw. Jestem od niedawna posiadaczem OB 2.5 V6.
W sumie to dopiero teraz przekonałem sie do tego auta. Jestem raczej z tych co unikają partaczy mechanikĂłw a robią wszystko samemu. Planuje wymiane uszczelniaczy na zaworach dlatego będę wdzięczny za pomoc , opisy wraz z zdjęciami.


Chcesz opis wszystkiego? Cale multum podpunktow by bylo. Odkrecaj wydechy zrzucaj glowice i wymieniaj. Jak z czyms problem to pisz.

Po krotce:
- rozpiac oba wydechy od kolektorow wydechowch
- zdemontowac uklad dolotowy tj. multiram, pokrywa ssacego, ssacy
- zdemontowac pokrywy zaworow
- poluzowac kolo pasowe na wale i od wspomagania
- zdjac pasek pk i odkrecic napinacz
- zdemontowac dolot odkurzacza
- wypiac kable z listwy na obudowie rozrzadu
- zdemontowac kolo pasowe walu i wspomagania
- zdemontowac obudowe rozrzadu
- rozpiac rozrzad
- zdemontowac dwa walki wydechowe i dwa ssace
- odkrecic glowice
- opisac, podpisac zawory i je zdemontowac

I masz uszczelniacze.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#11 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 02:19

Jak juz zdejmiesz walki to pod nimi pojawia sie szklaneczki, pod szklaneczkami kieliszek ktory trzyma sprezyne.

Aby wyjac zaowor bedziesz musial nadusic ten kieliszek i wyciagnac dwie polowki zawleczek ktore trzymaja ten kieliszek. Masz dwie mozliwosci:
1. Ta prostsza, zrob/kup sobie jakis scisk ktorym docisniesz ten kieliszek i wyciagniesz zawleczke.
2. Meczenska: (wymagane 2 pary rak :szpital:, jedna osoba (silna bedzie musiala docisnac ten kieliszek, a druga wyjac ta zawleczke. (trzeba uwarzac zeby nie porysowac tej powierzchni po ktorej przesuwaja sie szklaneczki...

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 06:35

Innego sposobu uzywam. Dluga przdluzka, nasadka do swiec j male pomieszczenie. Uderzasz w zawor od strony pestki i pestki wylatuja obie. Jedno pociagniecie mlotkiem. Jak cos peknie czy sie rozpadnie to przynajmniej bylo do wymiany i nie peknie juz na zlozonyn silniku (pusci sprezyna czy tez pestka). Sklada sie najlepiej dzwigienka do zaworow w dwie osoby. Nie polecam samemu.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#13 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2014 - 19:53

Ja kupiłem za 120zł, ściągacz ( czytaj ściskacz ) i problem z czapki. Pomysł z waleniem jest dobry tylko trzeba podeprzeć zawór i modlić się aby nie zgiąć trzonka. Do założenia to już ściągacz bardzo potrzebny. Dwa razy robiłem wyciętą rurką i miałem dosyć.

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2014 - 21:28

Jak ktoś ma trochę zdolności manualnych, a pewnie jak za rozbieranie głowicy się bierze to ma, to nic prostszego zrobić sobie taki "ściągacz" na zasadzie działania dźwigni.

Nigdy nie podpierałem zaworu. Grunt to jedno dobre przyłożenie. Najgorzej szukać pestek, jak któraś gdzieś daleko ucieknie :p

#15 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 08 maja 2014 - 13:02

I tak zakladanie jest trudniejsze :)

#16 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 maja 2014 - 19:51

Nigdy nie podpierałem zaworu. Grunt to jedno dobre przyłożenie. Najgorzej szukać pestek, jak któraś gdzieś daleko ucieknie


Kolega to ma talent, no po prostu czarodziej, trzask, prask i po bólu

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2014 - 19:54

po prostu czarodziej, trzask, prask i po bólu

prędzej trzask, praski po balu :lol:

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 maja 2014 - 20:09

Kolega to ma talent, no po prostu czarodziej, trzask, prask i po bĂłlu


Widzisz. Sa kwestie ktorych nie powinno sie pisac publicznie a sie pisze. To byl moj blad. Nie masz bladego ilu mechanikow nie patyczkuje sie z dzwigienkami zaworowymi aby je wyjac. Nie mowie o partaczach w szopach. Zawsze powinno sie umoralniac innych ze robi sie dobrze, mimo ze jest inaczej. Tak uzywam dzwigni to rozpinabia zaworow. Nie uzywan do tego mlotka. Nie szukam potem pestek.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2014 - 13:38

uszczelniacz uszczelniaczem ale jak będzie rozjeżdżona prowadnica i zawór to ta cała wymiana starczy na parę chwil

#20 OFFLINE   Marsel111

Marsel111
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Skąd: Torun
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 listopada 2016 - 14:04

Zna ktoś mechanika lub warsztat w okolicach Torunia który wymieniony mi uszczelniacze. Chodzi mi o warsztat a nie stodole i o mechanika a nie jakiegos typowego sebe który mieszka na polu.