Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak zmienić kąt przednich kół ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2011 - 16:15

Jak w tytule, czy można regulować (brak regulacji) jakimś sposobem kąt pochylenia przednich kół. Oba koła w takim samym stopniu są pochylone górą do środka, przykładając poziomicę do tarczy hamulcowej na dole mam około 4-5 mm odstępu. Opony 195, około 3 cm od wewnątrz widać większe zużycie ale bez paniki. Auto mało jeździ, tylko na wakacje i tak się zastanawiam czy robić coś z tym czy nie.

p.s.
czytałem inne tematy ale nikt nie powiedział czy i jak można ustawić kąt
zawieszenie aktualnie jest zrobione tylko te kąty

#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2011 - 16:57

Na mcpersonie jest regulacja. Trzeba odpowiednio przykręcić go na dole zachowując odpowiednie kąty.
Jeśli okaże się, że masz brak na zakresie regulacji to przypuszczam, że będziesz musiał szukać wahaczy.

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2011 - 17:18

Jak w tytule, czy można regulować (brak regulacji) jakimś sposobem kąt pochylenia przednich kół. Oba koła w takim samym stopniu są pochylone górą do środka, przykładając poziomicę do tarczy hamulcowej na dole mam około 4-5 mm odstępu. Opony 195, około 3 cm od wewnątrz widać większe zużycie ale bez paniki. Auto mało jeździ, tylko na wakacje i tak się zastanawiam czy robić coś z tym czy nie.

p.s.
czytałem inne tematy ale nikt nie powiedział czy i jak można ustawić kąt
zawieszenie aktualnie jest zrobione tylko te kąty


ale moment... jak mierzysz do tarczy tzn że masz podniesione auto, a wtedy o kant :pupa: Twoje pomiary (geometria się kłania)

#4 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2011 - 19:06

tak jak kolega pisal regulacja jest na 2 srubach na dole mcpersona. A katy sprawdza sie jak auto stoi na swoich kolach.

#5 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2011 - 20:14

Widzę jak auto stoi na kołach że góra wchodzi do środka, za bardzo. Po zdjęciu kół, auto na podnośniku, same tarcze z poziomicą ... dobra, nie ważne. "n Zając" sprawdzę to o czym mówisz i jak coś to będę jeszcze pisał ;)

#6 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 10 marca 2011 - 22:02

czy napewno w B byla regulacja konta z przodu? W BFL to chyba tak bo nawet w sam naprawiam pisze ale tak mnie zastanawia czy w B tez. Niedawno wymieniałem amory i nie widzialem zeby byla regulacja na srubach

#7 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2011 - 22:08

Mój "mech" też powiedział że nie ma regulacji :dziura:

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2011 - 22:13

ten mach jest do :pupa: , regulacja jest na 100 % i w B i BFL , jeden otwór jest okrągły a drugi owalny , ot cała regulacja

[ATTACH]11734[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2011 - 22:24

Dobra, dzięki :D

#10 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2011 - 15:58

Jest regulacja, mam wszystko dobrze już zrobione. Ale, powodem rozjechanych kół były pęknięte sprężyny, obie w tym samym miejscu, aż uwierzyć trudno.

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2011 - 19:07

Jest regulacja, mam wszystko dobrze już zrobione. Ale, powodem rozjechanych kół były pęknięte sprężyny, obie w tym samym miejscu, aż uwierzyć trudno.

nie były czasem przerdzewiałe w kielichach ?
co do regulacji to nawet poczciwy maluszek ja miał, tyle że bardziej kłopotliwą

#12 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2011 - 19:30

A może może bo dokładnie w tym samym miejscu obie a auto prawie całą zimę nie jeździło. Oglądałem ale nie zwróciłem uwagi za bardzo, na pewno nie pękły prosto, tylko z takim zębem-wcięciem, nie wiem jak to opisać.

#13 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:11

Ja dzisiaj byłem na geometrii w Feuvercie i mechanicy stwierdzili że kąt kół przednich reguluje się jakimiś podkładkami pod śruby które można dostać tylko w ASO. Mam więc pytanie czy na pewno reguluje się na mcpersonach ? Tak na 100% i jest to sposób regulacji stosowany w ASO ?

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:17

Ja dzisiaj byłem na geometrii w Feuvercie i mechanicy stwierdzili że kąt kół przednich reguluje się jakimiś podkładkami pod śruby

Taaaa...... chyba w polonezie :lol:

Mam więc pytanie czy na pewno reguluje się na mcpersonach ? Tak na 100% i jest to sposób regulacji stosowany w ASO ?

Tylko i wylacznie na Mcphersonie. Jak regulacji brakuje to albo amory w taniej podrobie i jest za maly otwor regulacyjny albo auto zbyt "krzywe".

EDIT: pomijam juz tak prozaiczne rzeczy jak polamane sprezyny i poduszki amorow w stanie pelnego rozkladu :p

#15 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:20

Ja dzisiaj byłem na geometrii w Feuvercie i mechanicy stwierdzili że kąt kół przednich reguluje się jakimiś podkładkami pod śruby które można dostać tylko w ASO. Mam więc pytanie czy na pewno reguluje się na mcpersonach ? Tak na 100% i jest to sposób regulacji stosowany w ASO ?


Toz to jakies partacze sa. Kat sie reguluje poprzez odkrecenie dwoch srob na mocowaniu mcpersona do zwrotnicy. Ustawiasz, skrecasz i juz.

#16 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:28

No to jeśli to prawda to panowie w Feuvert nie opanowali jeszcze sztuki ustawiania geometrii w Omedze :masakra:
Amortyzatory mam GH i zastanawiam się czy jest w nich faktycznie jakaś możliwość regulacji w jednym z otworów przy zwrotnicy bo na zdjęciach wygląda jak by wszystkie otwory były takiego samego rozmiaru (a przynajmniej tak mi się wydaje na moje oko)
http://img03.allegro...5/80/1560558036

#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:33

No to jeśli to prawda to panowie w Feuvert nie opanowali jeszcze sztuki ustawiania geometrii w Omedze :masakra:
Amortyzatory mam GH i zastanawiam się czy jest w nich faktycznie jakaś możliwość regulacji w jednym z otworów przy zwrotnicy bo na zdjęciach wygląda jak by wszystkie otwory były takiego samego rozmiaru (a przynajmniej tak mi się wydaje na moje oko)
http://img03.allegro...5/80/1560558036


Gorny otwor powinien byc "owalny". Na fotce widac ze niby delikatnie jest... Ale nie dam nic sobie uciac :D
Co do "ustawiaczy" geometrii, to czesc z nich nie wie nawet jakie powinno byc obciazenie omy do pomiarow i regulacji - 2 x70 kg przednie fotele i pelny zbiornik paliwa - no chyba ze przez przypadek zauwaza ze przyrzad wola o dociazenie.

#18 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:03

Tak wygląda moja geometria. Po kliknięciu na obrazek otworzy się on w nowym oknie na pełnym rozmiarze:
Dodany obrazek
W sumie to zbieżność mi ustawili dobrze. Auto nie ściąga, dobrze się prowadzi. Kątów nie ruszali i sam nie wiem czy przy takich rozbieżnościach i fakcie że auto prowadzi się dobrze nie olać sprawy :???:

Jako ciekawostkę opowiem że auto ściągało w prawo i w jednym z serwisów przy rozbieżnościach takich jak na zdjęciu (oznaczonych jako "pierwotnie") stwierdzili że jest OK i nic nie trzeba poprawiać. To samo powiedzieli w serwisie co się zwie "FixAuto" gdzie kilka miesięcy wcześniej "ustawiali" zbieżność kół przednich jak się okazało bez ustawianie zbieżności tyłu. Po prostu załamka, w sumie przed Feuvertem dwa razy niby ustawiałem zbieżność i raz niby ustawiałem geometrię. Dopiero za czwartym razem odwiedzając Feuvert udało się ustawić chociaż zbieżność. Niestety i oni nie byli do końca kompetentni skoro nie potrafili używać regulacji kątów. Około 200zł na pseudo-regulacje wyrzucone w błoto.

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:26

to jedz do nich, niech zwalą kolo i pokaz im dwie sruby na Mcpersonie, powiedz ze maja je poluzowac i ustawic prawidlowy kąt.

moze jeszcze sie nie nauczyli, jak to wyglada w omedze.
powinni to zrobic bez zadnego ale, bo dla nich to tez wiedza zdobyta na przyszlosc.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:30

Co do kątów kół przednich (nie wiem czy z tyłu jest regulacja) jak nie tnie opon to chyba można jeździć, u mnie na oko było widać że są krzywe.