

Jak zmienić kąt przednich kół ?
#1
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 16:15
p.s.
czytałem inne tematy ale nikt nie powiedział czy i jak można ustawić kąt
zawieszenie aktualnie jest zrobione tylko te kąty
#2
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 16:57
Jeśli okaże się, że masz brak na zakresie regulacji to przypuszczam, że będziesz musiał szukać wahaczy.
#3
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 17:18
Jak w tytule, czy można regulować (brak regulacji) jakimś sposobem kąt pochylenia przednich kół. Oba koła w takim samym stopniu są pochylone górą do środka, przykładając poziomicę do tarczy hamulcowej na dole mam około 4-5 mm odstępu. Opony 195, około 3 cm od wewnątrz widać większe zużycie ale bez paniki. Auto mało jeździ, tylko na wakacje i tak się zastanawiam czy robić coś z tym czy nie.
p.s.
czytałem inne tematy ale nikt nie powiedział czy i jak można ustawić kąt
zawieszenie aktualnie jest zrobione tylko te kąty
ale moment... jak mierzysz do tarczy tzn że masz podniesione auto, a wtedy o kant

#4
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 19:06
#5
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 20:14

#6
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 22:02
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 22:13

[ATTACH]11734[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 15:58
#11
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 19:07
nie były czasem przerdzewiałe w kielichach ?Jest regulacja, mam wszystko dobrze już zrobione. Ale, powodem rozjechanych kół były pęknięte sprężyny, obie w tym samym miejscu, aż uwierzyć trudno.
co do regulacji to nawet poczciwy maluszek ja miał, tyle że bardziej kłopotliwą
#12
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 19:30
#13
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:11
#14
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:17
Taaaa...... chyba w polonezieJa dzisiaj byłem na geometrii w Feuvercie i mechanicy stwierdzili że kąt kół przednich reguluje się jakimiś podkładkami pod śruby

Tylko i wylacznie na Mcphersonie. Jak regulacji brakuje to albo amory w taniej podrobie i jest za maly otwor regulacyjny albo auto zbyt "krzywe".Mam więc pytanie czy na pewno reguluje się na mcpersonach ? Tak na 100% i jest to sposób regulacji stosowany w ASO ?
EDIT: pomijam juz tak prozaiczne rzeczy jak polamane sprezyny i poduszki amorow w stanie pelnego rozkladu

#15
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:20
Ja dzisiaj byłem na geometrii w Feuvercie i mechanicy stwierdzili że kąt kół przednich reguluje się jakimiś podkładkami pod śruby które można dostać tylko w ASO. Mam więc pytanie czy na pewno reguluje się na mcpersonach ? Tak na 100% i jest to sposób regulacji stosowany w ASO ?
Toz to jakies partacze sa. Kat sie reguluje poprzez odkrecenie dwoch srob na mocowaniu mcpersona do zwrotnicy. Ustawiasz, skrecasz i juz.
#16
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:28

Amortyzatory mam GH i zastanawiam się czy jest w nich faktycznie jakaś możliwość regulacji w jednym z otworów przy zwrotnicy bo na zdjęciach wygląda jak by wszystkie otwory były takiego samego rozmiaru (a przynajmniej tak mi się wydaje na moje oko)
http://img03.allegro...5/80/1560558036
#17
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:33
No to jeśli to prawda to panowie w Feuvert nie opanowali jeszcze sztuki ustawiania geometrii w Omedze
Amortyzatory mam GH i zastanawiam się czy jest w nich faktycznie jakaś możliwość regulacji w jednym z otworów przy zwrotnicy bo na zdjęciach wygląda jak by wszystkie otwory były takiego samego rozmiaru (a przynajmniej tak mi się wydaje na moje oko)
http://img03.allegro...5/80/1560558036
Gorny otwor powinien byc "owalny". Na fotce widac ze niby delikatnie jest... Ale nie dam nic sobie uciac

Co do "ustawiaczy" geometrii, to czesc z nich nie wie nawet jakie powinno byc obciazenie omy do pomiarow i regulacji - 2 x70 kg przednie fotele i pelny zbiornik paliwa - no chyba ze przez przypadek zauwaza ze przyrzad wola o dociazenie.
#18
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:03

W sumie to zbieżność mi ustawili dobrze. Auto nie ściąga, dobrze się prowadzi. Kątów nie ruszali i sam nie wiem czy przy takich rozbieżnościach i fakcie że auto prowadzi się dobrze nie olać sprawy

Jako ciekawostkę opowiem że auto ściągało w prawo i w jednym z serwisów przy rozbieżnościach takich jak na zdjęciu (oznaczonych jako "pierwotnie") stwierdzili że jest OK i nic nie trzeba poprawiać. To samo powiedzieli w serwisie co się zwie "FixAuto" gdzie kilka miesięcy wcześniej "ustawiali" zbieżność kół przednich jak się okazało bez ustawianie zbieżności tyłu. Po prostu załamka, w sumie przed Feuvertem dwa razy niby ustawiałem zbieżność i raz niby ustawiałem geometrię. Dopiero za czwartym razem odwiedzając Feuvert udało się ustawić chociaż zbieżność. Niestety i oni nie byli do końca kompetentni skoro nie potrafili używać regulacji kątów. Około 200zł na pseudo-regulacje wyrzucone w błoto.
#19
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:26
moze jeszcze sie nie nauczyli, jak to wyglada w omedze.
powinni to zrobic bez zadnego ale, bo dla nich to tez wiedza zdobyta na przyszlosc.
#20
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:30