Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przepływomierz - czy tak ma działać ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 marca 2011 - 21:41

Hejka, słuchajcie mam moze dziwne pytanie ale,,,
jak do tej pory w kazdym aucie które miałem objaw był taki : zdjęta wtyczka od przepływki podczas pracy silnika - auto dostaje drgawek i kichania i w koncu gasnie.
Zdjałem wtyczkę u siebie w omedze, bo miałem podejrzenie ze cos jest nie tak ( po odpaleniu czasami przez pierwsze 20-30 sek chodziła jakby nierówno, a po dodaniu gazu dławiła sie i prawie przygasała)
i jak już zdjąłem wtyczkę z przepływki podczas pracy silnika NIC sie nie zmieniło, wsiadłem do auta przejechałem się , zadnej zmiany, silnik dalej chodził równo, auto normalnie jechało itd,,,
ma ktoś moze jakieś doświadczenie z przepływką i jego zachowainem ??

Pozdrawiam
Krzysiek
Omega FL 2,2 16V LPG/PB

#2 OFFLINE   michu019

michu019
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 11 marca 2011 - 12:23

witam. powiem Ci kolego za lepiej nie jezdzic z odpiętym przepływomierzem bo wtedy komputer jezdzi w trybie awaryjnym wiem bo doswiadczyłem tego. w sumie jego rolą jest podgrzewanie powietrza ale to gówienko troche kosztuje;) :)

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 12:45

witam. powiem Ci kolego za lepiej nie jezdzic z odpiętym przepływomierzem bo wtedy komputer jezdzi w trybie awaryjnym wiem bo doswiadczyłem tego. w sumie jego rolą jest podgrzewanie powietrza ale to gówienko troche kosztuje;) :)


:lol: Wez bzdur nie pisz...

Przeplywomierz mierzy ile powietrza zasysa silnik.

A jak u kolegi po odpieciu wtyczki nie ma zadnej negatywnej reakcji to znaczy przeplywka juz powiedziala dosc.

#4 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 11 marca 2011 - 13:05

no i własnie o to mi chodziło, czy jeżeli zdejmę wtyczkę z przepływomierza i nie ma zadnych zmian to działa czy nie działa, wg kolegi NIE działa, i to moze być przyczyna całośći cudów z obrotami i dławieniem sie

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 13:10

moze być przyczyna całośći cudów z obrotami i dławieniem sie

Jak najbardziej. ECU dostaje bledne wskazanie i zle dobiera sklad mieszanki (natomiast po odpieciu bierze "sztywne" wartosci z map).

#6 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 11 marca 2011 - 14:19

no to jeszcze jedna zagadka
zmierzyłem napięcia na przepływce ( przy wpiętej wtyczce i rpacujacym silniku ) i są 1-3 ok 14,1V na 2-4 ok 1,6V
i dalej zagadka,,, działa nie działa ,,,

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 16:39

zmierzyłem napięcia na przepływce ( przy wpiętej wtyczce i rpacujacym silniku )

piny 2-3 okolo 1,1V na wolnych obrotach

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 marca 2011 - 16:51

piny 2-3 okolo 1,1V na wolnych obrotach

w XXEV tak, ale czy w YXEV też??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 17:03

w XXEV tak, ale czy w YXEV też??

Dane podalem pod konkretny silnik (y22) i pochodza z autodaty :)

#10 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 12 marca 2011 - 22:58

panowie - podsumowujac
przeczysciłem przepustnice - fakt była zasyfiona, przedmuchałem (lekko spręzonym powietrzem z aerozolu) przepływke
efekt jest taki: - samochód przełaczy sie na gaz - idzie jak rakieta
na benzynie,, gaz w podłoge i pali jakby na 3 gary a do tego przyspiesza jak maluch.
po wcisnieciu gazu w podłoge mam taki efekt jakby miał zaciagniety reczny i przyczepe.
w momencie jak poczuje kop w plecy i szarpniecie - to znaczy ze auto przełaczyło sie na gaz.
ale jak przejade juz z 5 km i przełacze na benzyne to jest ok idzie normalnie, efekt jest jak samochod postoi i silnik troche ostygnie,
nie mam juz bladego pojecia co sie wali ,,,, ;(

:masakra:

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 12:29

Jakiej generacji masz LPG? I kiedy bylo ostatnio serwisowane (filtry, regulacja)?

#12 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 13 marca 2011 - 12:45

instalacja LANDI RENZO. sekwencja instalcja zamontowana 3 miesiace temu, regulacje ok ale jak pisalem na GAZIE samochod jezdzi idealnie, problem jest z benzyna wogole nie przyspiesza, chodzi jakby na 3 gary, ale jak sie nagrzeje to jest normalnie
wiec to nie jest wina gazu bo na gazie smiga jak nowy

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 14:10

na GAZIE samochod jezdzi idealnie, problem jest z benzyna wogole nie przyspiesza

Wpisz w szukajce "rozjechane mapy".

#14 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 16 marca 2011 - 14:41

i zawinił gazownik i mapy :) zaprogramowanie kompa gazu na nowo, a co za tym idzie nie wprowadzanie błędów do benzyny i jest ok
Dzięki Panowie za pomoc
temat do zamknięcia

#15 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2011 - 14:48

zawinił gazownik i mapy

A niemowilem :p

#16 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 20 marca 2011 - 22:56

hmm no i chyba nie pozostaje mi nic innego jak wrócic do tematu, fakt po zmianie parametrów u gazownika jest lepiej, ale ,,,
i tak rano po odpaleniu samochod na jałowym chodzi normalnie, ale po dodaniu gazu pali jakby na 3 gary, druga przegazówka tez, 3 juz lepiej , po ok 30 sek chodzi normalnie
i jeszcze moje pytanie jedno które mi sie nasuneło:
auto czasami zapali "normalnie" czyli cyk, obroty 1200-1500 i spadną jak to ze ssaniem bywa, a czasami jest tak ze przy odpaleniu skoczą na 2,500 az i potem spadaja
moze tu gdzies jest pies pogrzebany ??
i zdarza się np tak ze krece krece krece i nic, nie chce zaskoczyc, wyłacze zapłon, włacze i pali od 1 razu

Pozdrowionka