

przepływomierz - czy tak ma działać ??
#1
OFFLINE
Napisany 09 marca 2011 - 21:41
jak do tej pory w kazdym aucie które miałem objaw był taki : zdjęta wtyczka od przepływki podczas pracy silnika - auto dostaje drgawek i kichania i w koncu gasnie.
Zdjałem wtyczkę u siebie w omedze, bo miałem podejrzenie ze cos jest nie tak ( po odpaleniu czasami przez pierwsze 20-30 sek chodziła jakby nierówno, a po dodaniu gazu dławiła sie i prawie przygasała)
i jak już zdjąłem wtyczkę z przepływki podczas pracy silnika NIC sie nie zmieniło, wsiadłem do auta przejechałem się , zadnej zmiany, silnik dalej chodził równo, auto normalnie jechało itd,,,
ma ktoś moze jakieś doświadczenie z przepływką i jego zachowainem ??
Pozdrawiam
Krzysiek
Omega FL 2,2 16V LPG/PB
#2
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 12:23

#3
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 12:45
witam. powiem Ci kolego za lepiej nie jezdzic z odpiętym przepływomierzem bo wtedy komputer jezdzi w trybie awaryjnym wiem bo doswiadczyłem tego. w sumie jego rolą jest podgrzewanie powietrza ale to gówienko troche kosztuje;)

Przeplywomierz mierzy ile powietrza zasysa silnik.
A jak u kolegi po odpieciu wtyczki nie ma zadnej negatywnej reakcji to znaczy przeplywka juz powiedziala dosc.
#4
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 13:05
#5
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 13:10
Jak najbardziej. ECU dostaje bledne wskazanie i zle dobiera sklad mieszanki (natomiast po odpieciu bierze "sztywne" wartosci z map).moze być przyczyna całośći cudów z obrotami i dławieniem sie
#6
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 14:19
zmierzyłem napięcia na przepływce ( przy wpiętej wtyczce i rpacujacym silniku ) i są 1-3 ok 14,1V na 2-4 ok 1,6V
i dalej zagadka,,, działa nie działa ,,,
#7
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 16:39
piny 2-3 okolo 1,1V na wolnych obrotachzmierzyłem napięcia na przepływce ( przy wpiętej wtyczce i rpacujacym silniku )
#8
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 16:51
w XXEV tak, ale czy w YXEV też??piny 2-3 okolo 1,1V na wolnych obrotach

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#9
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 17:03
Dane podalem pod konkretny silnik (y22) i pochodza z autodatyw XXEV tak, ale czy w YXEV też??

#10
OFFLINE
Napisany 12 marca 2011 - 22:58
przeczysciłem przepustnice - fakt była zasyfiona, przedmuchałem (lekko spręzonym powietrzem z aerozolu) przepływke
efekt jest taki: - samochód przełaczy sie na gaz - idzie jak rakieta
na benzynie,, gaz w podłoge i pali jakby na 3 gary a do tego przyspiesza jak maluch.
po wcisnieciu gazu w podłoge mam taki efekt jakby miał zaciagniety reczny i przyczepe.
w momencie jak poczuje kop w plecy i szarpniecie - to znaczy ze auto przełaczyło sie na gaz.
ale jak przejade juz z 5 km i przełacze na benzyne to jest ok idzie normalnie, efekt jest jak samochod postoi i silnik troche ostygnie,
nie mam juz bladego pojecia co sie wali ,,,, ;(

#11
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 12:29
#12
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 12:45
wiec to nie jest wina gazu bo na gazie smiga jak nowy
#13
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 14:10
Wpisz w szukajce "rozjechane mapy".na GAZIE samochod jezdzi idealnie, problem jest z benzyna wogole nie przyspiesza
#14
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 14:41

Dzięki Panowie za pomoc
temat do zamknięcia
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 22:56
i tak rano po odpaleniu samochod na jałowym chodzi normalnie, ale po dodaniu gazu pali jakby na 3 gary, druga przegazówka tez, 3 juz lepiej , po ok 30 sek chodzi normalnie
i jeszcze moje pytanie jedno które mi sie nasuneło:
auto czasami zapali "normalnie" czyli cyk, obroty 1200-1500 i spadną jak to ze ssaniem bywa, a czasami jest tak ze przy odpaleniu skoczą na 2,500 az i potem spadaja
moze tu gdzies jest pies pogrzebany ??
i zdarza się np tak ze krece krece krece i nic, nie chce zaskoczyc, wyłacze zapłon, włacze i pali od 1 razu
Pozdrowionka