Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wspornik do sprężarki klimatyzacji z tulejami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   boodziu

boodziu
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 marca 2011 - 15:15

Zmuszony jestem wymienić wspornik sprężarki klimatyzacji (silnik 2,5DTI) nr części 1854304 oraz napinacz paska nr 1854420 i mam pytanie czy wspornik kompresora od bliźniaczego silnika BMW będzie pasował nr 64557786194 bo różnica w cenie jest 100% no i dostępność o wiele lepsza niż w oplu ale nikt w serwisie BMW nie jest mi w stanie powiedzieć czy te części są takie same, a zwrotów nie ma. Jeżeli ktoś już to przerabiał to proszę o info. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Link do części bmw: http://www.realoem.c...886&hg=64&fg=50

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 19:26

Zmuszony jestem wymienić wspornik sprężarki klimatyzacji (silnik
2,5DTI) nr części 1854304 oraz napinacz paska nr 1854420 i mam pytanie czy wspornik kompresora od bliźniaczego silnika BMW będzie pasował nr 64557786194

mam pytanie czemu chcesz wspornik wymienić może wystarczy tulejki wymienić, napinacz jest inny niż od głównego paska wspornik z omegi ma numer bmw końcówka 7787258, miałem w rękach obie i są identyczne ale czy do końca to nie wiem, jeśli masz tulejki wyrąbane to jest osobna część, ostatnio wspornik z napinaczem i ramieniem sprzedałem za 150 PLN

#3 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 08 marca 2011 - 22:29

dzisiaj ustawiałem rozrząd a w 2-5 td'na wsporniku-podporze sprężalki kilmy było logo bmw.jutro będe ten wspornik przykręcał,to mogę zerknąć na nr(o ile jest wybity) i marke mojej sprężarki-teraz nie pamiętam
sory-nie ten silnik

#4 OFFLINE   boodziu

boodziu
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 marca 2011 - 00:22

mam pytanie czemu chcesz wspornik wymienić może wystarczy tulejki wymienić, napinacz jest inny niż od głównego paska wspornik z omegi ma numer bmw końcówka 7787258, miałem w rękach obie i są identyczne ale czy do końca to nie wiem, jeśli masz tulejki wyrąbane to jest osobna część, ostatnio wspornik z napinaczem i ramieniem sprzedałem za 150 PLN


Dzięki za zainteresowanie tematem.
Z rana dowiem się dokładnie co z tymi tulejkami bo dzisiaj dostałem info że trzeba całość wymienić ale z mechaniorami to różnie bywa. Co do napinacza to mam rozumieć że ten nr części opla to nie ten właściwy? Szukałem ten nr bmw 7787258 ale w wyszukiwarce części pokazuje że takiej nie ma i w gruncie rzeczy to już jestem trochę zakręcony co do czego pasuje i co wystarczy wymienić. Jak byś mógł mi kolego to trochę jaśniej przedstawić co ma jaki nr i ewentualnie jaki zamiennik jest bmw to będzie duże:piwo: chyba że masz jeszcze części które potrzebuję to chętnie nabędę.

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2011 - 07:10

Jak byś mógł mi kolego to trochę jaśniej przedstawić co ma jaki nr i ewentualnie jaki zamiennik jest bmw to będzie duże chyba że masz jeszcze części które potrzebuję to chętnie nabędę.

64 55 7 786 076 taki numer ma napinacz z BMW M57D25 i pasuje do omegi, w omedze napinacz ma znaczek BMW ale inny numer mimo tego że jest taki sam, nie wiem czy to jakiś zabieg OPLA aby części w BMW nie kupować. Niestety tak jak pisałem wcześniej łapę sprzedałem razem z ramieniem rolką i napinaczem, został mi tylko ten od głównego paska

#6 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 04 maja 2011 - 22:39

no witam mam podobny problem. U mnie na zimnym silniku spod maski dochodził drażniący pisk. Myślałem że to pasek od klimy jednak okazało się, ze to tem cholerny napinacz tak hałasował. mój mechanik go zdemontowałi teraz jest cisza jednak nie mam klimy a że lato idzie jestem zły. Nie mam pojęcia ile coś takiego może kosztować. Najchętniej wpasował bym używany element. Moje pytanko, czy ma ktoś dostęp do tych rzeczy? Byłbym rad za pomoc no i oczywiście chętnie dokonam zakupu...może DamianSz poratuje...???
pozdrawiam:szpital:

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 05:15

Nie mam pojęcia ile coś takiego może kosztować. Najchętniej wpasował bym używany element. Moje pytanko, czy ma ktoś dostęp do tych rzeczy? Byłbym rad za pomoc no i oczywiście chętnie dokonam zakupu...może DamianSz poratuje...?

do napinacza bym się nie czepiał bo to nie on hałasuje tylko rolka wymień rolkę, wyczyść i przesmaruj tulejki w łapie, jeśli ramie niema za wielkiego wyrobienia w części gdzie pracuje, znaczy przekrój nie jest przewężony to wkładaj i śmigaj dalej, ja ze swoim napinaczem zrobiłem taki myk że wrzuciłem go do ropy, rozruszałem i nasmarowałem i juz dwa lata tak jest teraz jak robiłem silnik, był sprawdzany i działa dalej, sam napinacz gdzieś mam.

#8 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 05 maja 2011 - 08:16

ok w takim razie zrobię wg Twoich zleceń, a jak dalej będzie lipa będę wołał o pomoc:p zgóru wielkiie dzięki!!!!

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 08:53

ok w takim razie zrobię wg Twoich zleceń, a jak dalej będzie lipa będę wołał o pomoc zgóru wielkiie dzięki

ważne aby ramię ruszało się bez oporów i rolka była nowa bo to rolka piszczy.

#10 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 05 maja 2011 - 20:48

dzisiaj bylem zapytać konkretnie mechanika na czym polegało to piszczenie to chyba ta łapa się wykrzywiła czu odkształciła w jakiś spozób, że pasek się przemieścił i dlatego piszczało. Nimniej jednak zapropopnował mi aby spróbować dopasować jakiś inny pasek o odopowiedniej długości bez montażu tego wspornika. Mówił, że klima powinna ruszyć. Jak myślicie ma to sens i czy faktycznie da się taki manewr wykonać. Kolega w passacie 1,9 TDI mial podobny problem i tak właście sobie z nim poradził i u niego klima dmucha elegancko.

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2011 - 21:03

Jak myślicie ma to sens i czy faktycznie da się taki manewr wykonać.


Oczywiście, że da się wykonać, ale to maksymalna "rzeźba". Założysz ścisły pasek, pójdzie sprzęgło klimy i dopiero będzie "pisk":p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 21:45

to chyba ta łapa się wykrzywiła czu odkształciła w jakiś spozób

wystarczy kupić samo ramie takie

#13 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 14 czerwca 2011 - 21:51

Podepnę się do tematu
Byłem u mechanika i do wymiany mam napinacz paska klimy , niestety na napinaczu sie nie kończy bo rozsypała się tuleja która jest w łapie kompresora i w zasadzie nie wiem gdzie tego dziadostwa szukać gdzie to kupić i jakimi nr-ami sie sugerować. Uszami już mi wychodzi 2.5 DTI bo jeszcze wisko mi padło i przestał ciągnąć na niskich obrotach.
DamianSz widze ze masz spora wiedze na temat tego silniczka :)
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 czerwca 2011 - 22:39

w zasadzie nie wiem gdzie tego dziadostwa szukać


Tutaj pooglądaj:http://bmwfans.info/...ate_compressor/

gdzie to kupić


W "bawarskim" ASO.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 14 czerwca 2011 - 22:54

znalazłem w polsce :)ok 11 zł :)
jeszcze jak ktoś wie gdzie wisko dostać ?
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2011 - 06:23

a co do rolki, jeśli jeszcze masz metalową tak jak w oryginale to wywal łożysko i wsadź 2 sztuki 6202, wiskozy szukaj w sklepach typu IC, FOTA i innych

#17 OFFLINE   Andrzej100

Andrzej100
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 01 sierpnia 2012 - 16:27

Witam w ASO stwierdzili , że tuleje które są we wsporniku są prawdopodobnie uszkodzone i należy je wymienić .Niestety na allegro nie mogę znaleńć tuleji ani nawet całego wspornika a w serwisie zażyczyli sobie za to sporą sume.Może ktoś wie gdzie mogeto dostać tuleje lub cały wspornik ?
nr. kat. wpornika 1854304
Z góry dzięki
Samochód to:
Omega 2002r 2.5tdi

przeniosłem do odpowiedniego tematu/robert3012
diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2012 - 16:42

Witam w ASO stwierdzili , że tuleje które są we wsporniku są prawdopodobnie uszkodzone i należy je wymienić .Niestety na allegro nie mogę znaleńć tuleji ani nawet całego wspornika a w serwisie zażyczyli sobie za to sporą sume.Może ktoś wie gdzie mogeto dostać tuleje lub cały wspornik ?
nr. kat. wpornika 1854304
Z góry dzięki
Samochód to:
Omega 2002r 2.5tdi

proponuje poszukać kogoś kto to rozwierci i zrobi tulejki na tokarce i je wciśnie i po problemie