Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zablokowana, zacięta stacyjka, porady


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   migelus

migelus
  • 28 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 07 marca 2011 - 15:36

Ostatnio walczyłem z zacięta stacyjką, byłem u kilku magików i może komuś te rady pomogą :)


1. WD40 nie używać, chyba ze od razu się przesmaruje po tym zabiegu, najlepiej jak już czymś chcemy czyscic to na bazie teflonu, ja używałem brunox.
Pryskamy i i kluczykiem wygrzebujemy czarny brud, do momentu jak będzie czysto.

można próbować metod wkłądania kluczyka, delikatnie naciskając kluczyk po milimetrze wkładać i wyjmować (aby ciągle był nacisk na zapadki), czasem da się przekręcić nie wkładając klcuzyka do końca, zostawiając luz 1-2mm

2. jesłi porada z góry nie pomogła, to może kluczyk się wyrobił, ewentualnie zapadki (ktore są miększe niż kluczyk) można za około 50zł dorobić wyższy, ewentualnie jak to nie pomoże, ten wyższy mogą sciąc na oryginalny fabryczny (powinniście mieć jakis kod w dokkumentach, coś na zasadzie key No Litera(jakies cyfry) np H687

3. można dorobić sobie taki wytrych i próbować wcisnąć do srodka tą wystająca szarą część.
Dodany obrazek


wytrych wkładamy mniej więcej po przekątnej od kwadracika

Dodany obrazek

jak się uda wtedy szara część wchodzi głębiej, trzymamy palcem i wkładamy kluczyk

Dodany obrazek


Jeśli to nie wyjdzie, to można stacyjkę wyjąć i zawieźć do punktu naprawy (zazwyczaj 50zł), dowiedziałem się, że nie trzeba przecinać tych śrób, a wystarczy wiertłem rozwiercic a nastepnie wykrętak i one mają gwint ponoć :)

Ps, warto też sprawdzić kostkę, ktoś na forum mnapisał, że mu się rozleciała i blokowała płetwę i dlatego nie mogł przekręcić kluczyka, kostka jest przykręcona na jedną srubkę.

Dodany obrazek

aha, ja miałem zablokowaną kierownicę ,co nie oznacza od razu, że trzeba plastiki łamać, u mnie udało się bez bólu :)


Trzeba odkręcic 3 śruby od dołu, następnie plastiki będą chodziły luźno, więc trzeba je trochę do przodu popchnąc następnie włożyć bit (jak ktoś chce może go skrócic jescze) ja nie miałem warsztatu, więc mocno się opierał z tyłu kierownicy i kombinerki w dłoń:)

Dodany obrazek


po naprawie straciłem kolejne pół godziny na włożenie wkładki do sracyjki, przeczytałem, że kierownica nie może być zablkowana , co jest tylko częsciowo prawdą, bo blokada kierownicy ma tak jakby dwa tryby, tę blokadę trzeba srubokretem wcisnąć głebiej jeśli nie udaje się włożyć wkładki :]

zdj z forum

Dodany obrazek

U mnie skończyło się na przyjezdzie kolesia z wytrychami , plus naprawa.
W W-wie mogę polecić trzech

auto-zamki.pl Właściciel pozyczyl mi wytrych, abym sprobował otworzyc, sympatyczny, widać, że się zna, jednak brat mnie namówł, że zna gościa, u którego już robił- ukluczyka.pl i nie dokoćzyłem historii z 1szym, aby tam sprobowac (autozamki w nast kroku radził wyzszy kluczyk, jak wytrych nie pomoze), kluczyk to samo zaproponował, więc u niego bawiłem się z tymi kluczykami, na końcu jak nie wyszło oddał mi kase za ten kluczyk :) więc mega w porządku uważam.

Z ogłoszenia znalazłem serfin24h, przyjechał wytrychami odblokował i naprawił bębenek :)

#2 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 września 2012 - 20:18

Witam,
tematy już pozamykane ale jednak potrzebuję Waszej pomocy.W opisie jest abym włożył drut lub imbus 3mm, ustawił kluczyk w pozycji I ..... ale nie wiem gdzie ten otwór. Uwierzcie mi nie idę na łatwiznę i tez nie uważam sie za ułomnego ( walcze już z tym drugi dzień ) ale mam problem. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam Tomek.

#3 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 września 2012 - 20:30

tematy już pozamykane

http://forum.omegakl...ead.php?t=12549
Ten też zamknięty, ale na pewno Ci pomoże, nawet zdjęcia są.

#4 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 września 2012 - 21:52

Wielkie dzieki za pomoc,
ale przyznam się szczerze, że próbowałem zdjąć już to ustrojstwo od imo ale bałem sie żeby czegoś nie połamać, odpuściłem. Proszę powiedz jak to zrobić, od góry podważałem jedną zapinkę ale dalej z dołu tu już nic nie widzę. Wiem nauka drogo kosztuje, ratuj bracie.
Pozdrawiam Tomek.

#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 września 2012 - 15:27

zdjąć już to ustrojstwo od imo

Mówisz o pętli immo?? To łapiesz w garść i ściągasz:)

#6 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 września 2012 - 18:47

Witam,
zakupiłem sprężynę w Castoramie, zew. średnica 6 mm, gr. drutu 0.75 mm, dł. spirali ok 15cm. O 0,5 mm była za ciasna. Obdciąłem potrzebny mi odcinek ok. 19 mm, nasadzjąc na sztyft odpowiedniej grubości i za pomocą dwóch kombinerek z odrobiną cierpliwości powiększyłem średnicę do wymaganej. Zamontowałem i działa jak należy. Stacyjka odbija puki co jest OK!

Przerobiłem temat, faktycznie wyjęcie wkładki (bębenka) to bajka. Wyjmowałem i montowałem dzisiaj kilka razy. Diagnoza - pękła sprężynka spiralna pracująca na sztyfcie-łopatce, która przekręca kostkę elektryczną a wypycha bębenek po wyciągnięciu kluczyka. Założyłem jakąś prowizorkę ale niestety nie ta twardość, nie ta siła zatem brak oczekiwanych skutków. Muszę nadal mocno czymś uderzyć w bębenek aby odbił i wtedy można ponownie zapalić babcię. Zatem szukam takowej sprężyny , długość ok.19 mm, średnica zewnętrzna spirali to ok. 6,5 mm. Być może ktoś z Was przerabiał taki temat, zmieniał wkład bądź całą stacyjkę i ma taką sprężynkę niepotrzebną to chetnie odkupię. Co jeszcze od około roku coś padło chyba w zapadkach, wcześniej kręciłem kluczem góra - dół na maksa i zawsze mogłem z dolnej pozycji klucza działać dalej, przekręcałem w przód i nie było problemu. Potem wracając do pozycji zerowej muszę już wyciągnąć kluczyk wtedy bębenek odskoczy i mogę ponownie włożyć klucz i odpalać.
Jak ktoś ma jakąś takową sprężynę, lub coś w tym zestawie niepotrzebnego to proszę o kontakt.
Pozdrawiam serdecznie Tomek.


Dzisiaj niestety czas nie pozwolił, ale jutro od rana łapię się do pracy. Dzieki za wyrozumiałość i za fotki z opisem-naprawdę profesjonana robota, ktoś zasługuje na DUŻĄ wdzięczność, bez Waszej pomocy byłoby koszmarnie.

#7 OFFLINE   aalbi

aalbi
  • 1 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 02 grudnia 2012 - 17:21

U mnie pomógł wyższy kluczyk (foto poniżej po lewej), a następnie usługa odblokowania i regeneracja starej wkładki. Nową wkładkę odesłałem do sprzedającego.

#8 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 23:03

mi jak zablokowała sie stacyjka w którejś omedze wziąłem mały młotek i uderzyłem w brzeg kluczyka i ruszył sie,przekrciłem na pozycje 1 w wtedy wymontowałem wkład.pożniej szlifierka stolowa i zeszfifowałem zapadki zeby nie blokowały o stacyjkę i problem znikł z zacinającym sie kluczykiem:)

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 09:09

zeszfifowałem zapadki zeby nie blokowały o stacyjkę

Zapadki sie wymienia a nie szlifuje bo potem mozesz stacyjke srubokretem przekrecic :D

#10 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 06 lutego 2013 - 13:57

Zapadki sie wymienia a nie szlifuje bo potem mozesz stacyjke srubokretem przekrecic :D


a właśnie żę nie.zeszlifowałem delikatnie zapadki nie wyciągając ich wogóle z wkładu.
złożyłem wszystko i sprawdzałem czy idzie innym kluczykiem odpalic i nie szło a stacyjka już się nie zacinała.

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 18:35

Zapadki sie wymienia a nie szlifuje bo potem mozesz stacyjke srubokretem przekrecic :D


A gdyby nawet, to i tak bez transpondera nie odpalisz auta, a problem z zacinaniem sie stacyjki masz z głowy :).

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 19:46

A gdyby nawet, to i tak bez transpondera nie odpalisz auta

Nie kazda oma ma immo transponderowe :D

#13 OFFLINE   mdg0825

mdg0825
  • 8 postów
  • Dołączył: 26-11-2009
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 06 lutego 2013 - 19:51

Dziurka jest w górze korpusu
[ATTACH]22185[/ATTACH]

[ATTACH]22186[/ATTACH]

[ATTACH]22187[/ATTACH]

Zdjęcia znalazłem w necie - ale myślę że dość jasno przedstawiają jak wyjąć stacyjkę

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 19:55

Zdjęcia znalazłem w necie - ale myślę że dość jasno przedstawiają jak wyjąć stacyjkę

Jakbys sie ciut wysilil to bys znalazl na tym forum instrukcje z opisem i fotami jak sie wyjmuje wklad stacyjki :D

#15 OFFLINE   bu-bu81

bu-bu81

    ciagle w drodze !!!

  • 39 postów
  • Dołączył: 12-07-2008
  • Skąd: Oswięcim

Napisany 08 lutego 2013 - 21:12

Może w złym temacie ale podpowiem jak sie pozbyć złamanego kluczyła w zamku !

kompresor, waz ,pistolet do przedmuchania odpowiednio spreparowany by z końcówki wystawała igła(ze strzykawki) dosyć duza a niejednoczenie nie za duża by weszła lekko miedzy kluczyk a bębenek i dmuchamy - sprawdzone już na omedze, punto , astrze wiec powinien każdy sobie poradzić ;)
nigdy nie wiadomo z kim masz do czynienia !!!