Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat gaśnie na wstecznym (POMOCY)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dewsantos

dewsantos
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Ustrzyki Dolne

Napisany 28 lutego 2011 - 21:30

Witam
Od tygodnia mam problem kiedy odpalam zimne auto i daję wsteczny to mi szarpnie i zgaśnie ale tylko jak jest zimne jak chwilkę pojeździ to później wsteczny działa ok
I tu proszę o pomoc co to może być czy to wina skrzyni czy czegoś innego bo bie wiem co z tym fantem zrobić?? Z góry dziękuję

#2 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2011 - 23:14

Sprawdz czy któreś złącze elektryczne przy skrzyni nie jest luźne lub zawilgocone. Warto też sprawdzić seketor profilaktycznie, choć tutaj raczej bym nic nie obstawiał. Wał silnika nie jest połączony mechanicznie ze skrzynią, więc wrzucenie biegu nie powinno gasic silnia. Zacznij od szukania w elektryce.

#3 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 lutego 2011 - 23:18

Witam
Od tygodnia mam problem kiedy odpalam zimne auto i daję wsteczny to mi szarpnie i zgaśnie ale tylko jak jest zimne jak chwilkę pojeździ to później wsteczny działa ok
I tu proszę o pomoc co to może być czy to wina skrzyni czy czegoś innego bo bie wiem co z tym fantem zrobić?? Z góry dziękuję

Moim zdaniem olej w skrzyni za gęsty i jak się rozgrzeje to hula. Weź podnieś obroty trochę i dopiero bieg jak nie zgaśnie to olej na 90%:)
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#4 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2011 - 23:21

Moim zdaniem olej w skrzyni za gęsty i jak się rozgrzeje to hula. Weź podnieś obroty trochę i dopiero bieg jak nie zgaśnie to olej na 90%:)


Gdyby tak było, gasł by równiez w innym trybie. Konwerter bez wzgledu na kierunek jazdy pracuje zawsze w ta sama strone, wiec czy jest D czy R nie ma to znaczenia dla oleju. Przeplyw jest taki sam.

#5 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 lutego 2011 - 23:26

Gdyby tak było, gasł by równiez w innym trybie. Konwerter bez wzgledu na kierunek jazdy pracuje zawsze w ta sama strone, wiec czy jest D czy R nie ma to znaczenia dla oleju. Przeplyw jest taki sam.

masz może racje ale jak z garażu rano cofa to do przodu nie pojedzie może napisze czy próbował do przodu:pokoj::D
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#6 OFFLINE   dewsantos

dewsantos
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Ustrzyki Dolne

Napisany 28 lutego 2011 - 23:36

Tak trochę źle napisałem, szarpnie na wsteczym jak chcę jechać do tyłu a nie tylko włącze mu wsteczny np. odpalam auto daję R ujedzie 50 cm (dodając gazu nie pełznąc) szarpniecie i gaśnie. Do przodu "D" jedzie bez problemu i jak przejadę nawet 1-2 kilometry to potem wseczny działa bez problemu

#7 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2011 - 08:44

1. W takim razie jak najbardziej sprawdz poziom oleju i jego jakosc.
2. Moze sie okazać ,że nie trzyma jeden selenoid od biegu wstecznego, dopoki olej nie nabierze temperatury.
3. To może być początek końca tarczek biegu wstecznego. jednak tego bym nie obstawial akurat za bardzo ze wzgledu na fakt iz jezdzi po nagrzaniu.

#8 OFFLINE   dewsantos

dewsantos
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Ustrzyki Dolne

Napisany 02 marca 2011 - 22:29

Byłem dziś na diagnostyce i silnik nie miał żadnego błędu tylko był błąd skrzyni ale trochę nie pasujący do skrzyni a mianowicie "NIE WŁAŚCIWA DAWKA PALIWA" co ma paliwo do skrzyni i co zrobić z tym problemem???

#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 marca 2011 - 23:20

Zdecydowanie to nie bład z komputera skrzyni.
Mysle ,ze powinienes udac sie do kogos innego, najwyrazniej tam gdzie byles nie potrafia dobrze tego zrobic.

Moze ktos z kolegow z klubu z okolicy mogl by z OP-COMem lub innym pomoc.

#10 OFFLINE   dewsantos

dewsantos
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Ustrzyki Dolne

Napisany 02 marca 2011 - 23:37

byłem w boshu i taki błąd wyskoczył im na kompie na moich oczach.
Zaobserwowałem jeszcze że gdy odpalam auto to na ułamek sekundy przygasa mi podświetlenie radia, klimatronika, tablicy oraz próbowałem odpalić na światłach a mam oryginalne ksenony to tez na moment zgasły i po odpaleniu przez kilka sekund pali się lampka od ABSu. Nie wiem czy to może być powiązane z tym błędem czy to inna sprawa.
Akumulator jest dobry, Alternator ładuje 14,4V na światłach i bez świateł

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2011 - 07:48

Nie za dobrze znam się na dieslach. Moze jakis problem z pompa wtryskową. Moze go zalewa. Nie moge sobie natomiast pokojazyc aby blad nieprawidlowej dawki paliwa mial zwiazek ze skrzynia biegow. Byc moze w dieslach jest inaczej to skonstruowane, ale osobiscie nie obstawial bym tego.

Pojedz profilaktycznie gdzie indziej. BOSCH nie oznacza ze diagnoza jest 100% trafna. Tam tez sa tylko ludzie :D.

Daj znac jak postepy.

#12 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 09:25

ja u siebie mialem wytarte tarczki od wstecznego i sie skrzynia slizgala na wstecznym i nie miala sily wciagnac auta na kraweznik czy pod gorke
po okolo poltora roku takiej jazdy zaczeo sie dokladnie to co opisujesz

przy wrzycaniu wstecznego i probie ruszenia autem szarpnelo i zgaslo
(tak jak w manualu jak sie za szubko sprzeglo pusci)

problem rozwiazalem poprzez wymiane skrzyni:D na ar35

dodam ze skrzynia nie miala zadnych bledow, olej byl czysty a filtr nie zapchany

po rozebraniu skrzyni poza tarczkami ktorych resztki udalo sie odnalezc gdzie popadnie wszystko bylo ok;)
zastanawialem sie jaki to ma zwiazek z gasnieciem i nie doszedlem do tego


a dawke paliwa to ty sobie ustaw skoro masz blad, ale nie lacz tych problemow ze soba, dawka nic do zachowania skrzyni nie ma napewno

#13 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2011 - 10:16

To co pisze kolega Cugiel, jak najbardziej ma ręce i nogi. Faktycznie w przypadku braku przekładek z okładziną, ściskane zostają tylko przekładki metalowe które siłą rzeczy zamiast mieć uślizg zczepiają się ze sobą powodując ,że silnik na IDLE gasnie. Tak jak gwałtowne puszczenie sprzęgła.

Koniec końców, najpierw wyprostuj wszystko z silniiem, bo z tego co pisałeś coś jest z dawką paliwa. Jak to będziesz miał zrobione, a objawy pozostaną , raczej pozostaje tylko wymiana skrzyni lub remont.

#14 OFFLINE   dewsantos

dewsantos
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Ustrzyki Dolne

Napisany 03 marca 2011 - 19:21

A więc tak byłem dziś u mechaników i tak pampa wtryskowa cieknie - w przyszłym tygodniu jadę do speca od pomp, A przygasające lampki to wina zaśniedziałych klem od akumulatora i się nie doładowywał się a akumulatora nie podejrzewałem bo ma dopiero rok.

A co do tarczek tak jak mówi "cugiel" to raczej u mnie nie możliwe bo na wstecznym cały czas super ciągnie bez żadnego ślizgania a olej, filtr, uszczelkę w skrzyni wymieniem regularnie co 30 tys ostatnio wymieniałem we wrześniu stary olej i reszta była ok od tej pory zrobiłem 14 tyś

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2011 - 19:48

W takim razie posprawdzac, alektryke przy skrzyni ,tak jak Ci doradzałem na początku. Musisz szukać.

#16 OFFLINE   dewsantos

dewsantos
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Ustrzyki Dolne

Napisany 15 marca 2011 - 23:56

Autko naprawione problem polegał na tym iż lało się z pompy wtryskowej i pompka która tam się znajduje była trochę zawalona jakimś syfem i nie było prawidłowej dawki paliwa dlatego gasło ale pompiarze mi to zrobili i wszystko gra.