Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kolektor ssący z x30xe do x25xe P&P ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 lutego 2011 - 23:21

Witam szanowne grono,
Jestem nowy na forum i serdecznie wszystkich Witam!

Poszukuję informacji na temat zamiany kolektorów, chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość podmienić kolektor ssący w x25xe na krótki z podwójną przepustnicą z x30xe.
Może dokonał ktoś coś takiego? Co jest potrzebne?

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

Już trochę poszukałem, da się to zrobić, potrzebuję gumę łączącą kolektor ssący z blokiem silnika, jak ona się nazywa?

#2 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2011 - 23:41

moze na poczatek uzupelnij profil albo chociaz napisz co masz za auto.

#3 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 lutego 2011 - 11:33

Autko to Vectra B przed FL.

Silnik x25xe chciałem zamiast "baranka" (tak się chyba mówi na kolektor ssący w x25xe) założyć krtótki ssący z x30xe z Omegi z podwójną przepustnicą.

#4 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2011 - 13:55

W OPT było takie coś
Koleś albo tylko wzmocnienia maski porzeźbił, albo te wzmocnienia wyciął częściowo i obniżył silnik. poszukam VB w OPT na TVN Turbo, na YT pewno jest.

#5 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 lutego 2011 - 14:25

Nie rozumiem :| ?

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2011 - 14:37

Ja zrozumiałem to tak że chcesz ten górny kolektor z napisem ECOTEC zamontować do Vectry B i pytasz czy się zmieści no to:

W Operacji Tuning było takie coś
Koleś zamontował do Vectry B 3,0 z Omegi razem z kolektorem z niej(krótkim)
1. Albo tylko wzmocnienia maski porzeźbił, wyciął częściowo na spodniej części maski profile
2. albo te wzmocnienia wyciął i obniżył silnik.
Vectra B w Operacji Tuning na TVN Turbo, na YouTube



#7 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 lutego 2011 - 17:11

Znam tą Vectre, rzeźby z maską nie było, od tak przeżucił cały motor x30xe.
Kolega z Gliwic, narazie jest nie dostępny więc nie chce mu truć tyłka.

Powinno to podejść bez problemu, tylko potrzebuję łącznik / gumę / nie wiem co, jak to się nazywa, co połączy kolektor z blokiem,

Znalazłem link na pewnym forum i wydaje mi się że nie moge go podać, ale mam zdjecia:

Mam taki ssący jak na zdjęciu z przepustnicą.
http://img62.imagesh...zekadkakol.jpg/

A potrzebuje elementu który jest na tym obrazu oznaczony jako 3
http://img695.images.../u8szcqn41.jpg/

Czy silniki z Omegi i Vectry są inne nawet jesli mają te same oznaczenie x25xe?
Tak czytam, i Omega do któregoś roku też miała taki kolektor ssący? Tzn. baranka?

Wiem że najlepiej by było jak bym sam sprawdził, wyjął stary kolektor wsadził nowy, ale nie ma warunków na zabawe.

Edit:
No to znalazłem rozwiązanie, tylko jak się nazywa ten element?

Mam racje?
Zakładam krótki z djęcia do tego dorzucam ten element "3" i powinno to grać z moim silnikiem x25xe?

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2011 - 17:22

Nie znam się na Vectrovej nomenklaturze, domyślam się, że baranki do kolektory z vectry.

W Omedze był taki kolektor jak na zdjęciu(2,5 i 3,0 do97r) i dłuższy(3,0 po 97r)

Silniki są chyba takie same, ale dowiedz się dokładnie bo np sprzedałem silnik 2,0 16v 94r i facetowi do Vectrey 97 nie podszedł(nie było mocowania w głowicy czy coś)


Element "3" z krótkim dolotem podejdzie do Vectry, ale mi się wydaje, że w filmiku była mowa, że mu się to nie mieściło i żeby domknąć maske musiał wzmocnienia maski zmienić.

#9 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 lutego 2011 - 17:49

To go już zapytam czy musiał coś z maską robić.

A kojarzysz może jak ten element "3" się nazywa? Jak tego szukać?

#10 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2011 - 18:00

A kojarzysz może jak ten element "3" się nazywa? Jak tego szukać?

Kolektor dolotowy

#11 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 lutego 2011 - 18:38

Super, Teraz już prawie wszystko rozumiem ;)

Teraz kolejne pytanie do mądrych głów :)

Jak już wiadomo mam Vectrę x25xe i teraz jak dokupię "Kolektor dolotowy"
Tak jak tutaj:
http://allegro.pl/ko...1456435054.html
Praktycznie golas.
To potrzebuję coś jeszcze? + komplet uszczelek.
Czy resztę moge już śmiało przełożyć?
Podrzucam zdjęcie tego co mam żeby mi później coś nie zabrakło :)
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Czy coś jeszcz mi jest niezbędne aby to poskładać?

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2011 - 14:08

Powinneś mieć te dwie części co na rysunku nr 3 i nr 15
http://img695.images.../u8szcqn41.jpg/

nr 3 wygląda tak http://img09.allegro...2/21/1452022168
nr 15 wygląda tak http://img09.allegro...1/76/1451517620


a i jeszcze musisz multiram lub puchę zamontować.
multiram wygląda tak http://img12.allegro...0/04/1442300421
pucha tak http://img18.imagesh...mg4230kopia.jpg

a na koniec dobrze podłączyć podciśnienia.

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 marca 2011 - 14:26

A zapytam, czemu to robisz? Lepiej się silnik zbiera na kolektorach z Omegi?

#14 OFFLINE   rafo

rafo

    Vectra B 2.5V6 X25XE

  • 1 postów
  • Dołączył: 30-05-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 01 marca 2011 - 19:54

na Vectra Klub masz wszystko opisane http://forum.vectrak...x30xe-1997-rok/

#15 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 marca 2011 - 21:21

robert514 Pięknie wyjaśnione, Dziękuję!

Więc, potrzebuje dwie częsci nr 3 i nr 15, reszte mam, coś tam wymodzone zamiast puszki.
Zabieram się za poszukiwania i montuję.
(może z czasem wejdzie ta Puszka Mentzla, widziałem na forum efekty ;))

JJdzej Jest to początek malutkich modyfikacji jakie mam w planie ;) Napewno nie pogorszty to pracy a wpłynie jedynie na "+"

rafo Właśnie z tamtąd czerpię informację, lecz z tego co mi wiadomo, nie udało się założyć w końcu tego kolektora krótkiego z Omegi do Vectry, poprostu zmienił cały silnik zanim zaczął zabawy.
Stąd moje braki w informacjach ;)

Jak już będę tak blisko montażu to mogę się zgłosić z pomocą o poinstruowanie w poprawnym podpięciu wężyków ;)

#16 OFFLINE   ProLight

ProLight

    VB Taka Siostra :)

  • 12 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 czerwca 2011 - 15:15

I stało się po długiej przerwie muszę dokończyć zmianę bo Vectra zapuściła korzenie :(
Tylko pojawił się problem sklerozy.
Strasznie trudna ta zmiana, a wydawało się takie proste,
1. Listwa z wtryskami nie pasuje z dolotu ori vectry do Omegi, nie wiem czemu ale wtryski są za krótkie.

Teraz mam problem i muszę połączyć wszystkie wężyki tylko nie pamiętam gdzie co było.

Jak by ktoś był tak uprzejmy pomóc

Dodany obrazek

Chodzi o rurki ponumerowane gdzie która ma isć.