Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie Odpala Zimny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 19:25

Czy możliwe jest że po dwumiesięcznym postoju samochodu spowodowanym naprawą pokolizyjną rozwarstwił się filtr paliwa w obudowie i przez to nie można odpalić silnika. Nie jest możliwym normalne odpalenie silnika ponieważ wywala każdy aku, dopiero po pół godzinnych próbach pod matką udaje się to z wielkim trudem. Jak jest ciepły to odpala normalnie, postoi ponad trzy godziny już nie odpali. Dodam że pompka w zbiorniku jest nowa,wymieniono również termostat i czujnik temp. Po odpaleniu silnik pracuje wzorowo bez żadnych dziwnych odgłosów więc to raczej nie silnik padł,pompa chyba też nie bo wtedy to na ciepłym silniku byłby problem z odpaleniem,wtryski też raczej sprawne bo jak odpalony to chodzi normalnie.Także zastanawiam się na tym filtrem paliwa czy tam się coś nie zatkało albo może woda stoi w nim.Błędów nie pokazuje żadnych.

#2 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 20:12

Świece żarowe grzeją?przecież diesel bez nich to nie odpali panie ;)

U mnie były sprawne 3 z 6 i już nie odpalał przy +1 st...po wymianie pali bez negocjacji w -14

Patrząc na to ze po długich kręceniach cięzko odpali a za moment na rozgrzanym już ok...diagnoza jest jedna

po dwumiesięcznym postoju samochodu

tak,stał na ogromnych nieraz mrozach,włączyłeś stacyjke i stare świece nie wytrzymały nagłej róznicy temparetur po takim okresie

dopiero po pół godzinnych próbach pod matką udaje się to z wielkim trudem

odpowiednio sprężona ropa może po długich kręceniach sie zapalić...wiem z autopsji

termostat

bez znaczenia

rozwarstwił się filtr paliwa
w obudowie

odpaliłbys ale pewnie nierówno by chodził lub gasł,pozatym CIEPŁY ODPALA OK

Zmień te świeczki lub zobacz czy jest na nich napięcie(multimetrem: plus do świecy ,minus do masy)

Tu masz "tutka"
http://forum.omegakl...ead.php?t=15255

#3 OFFLINE   PrzemoEOP

PrzemoEOP
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: Opoczno

Napisany 12 lutego 2011 - 22:09

mam dokładnie to samo zmieniłem pompe i dalej ****...

u mnie świece ok i napięcie na nich jest i nic...

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 22:39

a jak z kompresją?

#5 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 22:59

moze podgrzewacz paliwa nie dziala, w trójkątnej skrzynce bezpiecznik 30A czesto jest przyczyna problemow przy zimnzm starcie.

#6 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2011 - 11:08

Tu masz "tutka"
http://forum.omegakl...ead.php?t=15255


Odnośnie tych zdjęć,to u mnie nie ma w kolektorze tego czujnika pokazanego na 4 zdjęciu.Jest po prostu zaślepiony śrubą.Ten przewód gumowy owszem jest. Od czego właściwie ten czujnik jest skoro go u mnie nie ma wcale?

#7 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 21 lutego 2011 - 12:21

Tu masz "tutka"
http://forum.omegakl...ead.php?t=15255


Odnośnie tych zdjęć,to u mnie nie ma w kolektorze tego czujnika pokazanego na 4 zdjęciu.Jest po prostu zaślepiony śrubą.Ten przewód gumowy owszem jest. Od czego właściwie ten czujnik jest skoro go u mnie nie ma wcale?


w twoim silniku nie będzie tego czujnika bo zamiast niego masz przepływomierz

#8 OFFLINE   troll

troll
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 21 lutego 2011 - 13:44

witam nieznam odpowiedzi na tten problem ale mam podobny .Mianowicie pompa wtryskowa po remoncie[nowy rozdzielacz i naprawiony nastawnik]nowe swiece NGK nowe filtry. jak samochod stoi w garazu pali jak ta lala na dotyk ,zostawie na zewnatrz [temperatura-5] na noc i rano katastrofa pomaga tylko plak .Ma ktos pomysl:masakra:

#9 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 21 lutego 2011 - 13:50

witam nieznam odpowiedzi na tten problem ale mam podobny .Mianowicie pompa wtryskowa po remoncie[nowy rozdzielacz i naprawiony nastawnik]nowe swiece NGK nowe filtry. jak samochod stoi w garazu pali jak ta lala na dotyk ,zostawie na zewnatrz [temperatura-5] na noc i rano katastrofa pomaga tylko plak .Ma ktos pomysl:masakra:


przyjrzyj sie dokladnie swiecom. Ja tez kupilem nowe i praktycznie odrazu, po paru dniach zaczely sie problemy z paleniem. Wlozylem stare swiece i auto moze stac tydzien nie odpalane i odpala za 1 razem. Te niby nowe ktore wyrzucilem z silnika grzaly wszystkie ale chyba jakos mniej wydajnie.

#10 OFFLINE   troll

troll
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 21 lutego 2011 - 16:42

stare swiece grzaly tylko 4. Moze dodam ze jak probuje odpalic to slychac ze chce ale nie moze,psikne plakiem odpala i problem znika:confused:

#11 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 lutego 2011 - 18:54

stare swiece grzaly tylko 4. Moze dodam ze jak probuje odpalic to slychac ze chce ale nie moze,psikne plakiem odpala i problem znika:confused:


sprawdź ciśnienie na cylindrach

#12 OFFLINE   troll

troll
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 22 lutego 2011 - 14:20

OK ale auto nie dymi,oleju praktycznie nie bieze.

#13 OFFLINE   PrzemoEOP

PrzemoEOP
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: Opoczno

Napisany 22 lutego 2011 - 14:58

u mnie po nocy trzeba go kręcić 10 minut żeby załapał i tak już zamęczyłem 2 akumulatory niby łapie ale nie chce zaskoczyć po tym jak zapali mogę go od razu zgasić i przez kilka godzin pali za pierwszym strzałem.... świece niby grzeją silnik jak nowy na drugiej pompie jest tak samo już sam nie wiem co z nim...:dziura:

#14 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 22 lutego 2011 - 17:00

no to chyba plaga z odpaleniem po nocy bo moja kluska od dwóch dni zaczeła sie dławic. Przy poprzednich mrozach około -18 świece grzałem 2 razy i odpalała prawidłowo. teraz grzeje czasami nawet 4 razy i nie może wskoczyć na obroty, niby już załapuje na obrotościomieżu wskazówka zatrzymuje sie na 500 obrotach/min tak przez 10 sekund i gaśnie. jak już zaczyna zaskakiwać to słychać takie charakterystyczne "cykanie" i jest ok. poradźcie coś
:jump:

#15 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 22 lutego 2011 - 17:23

no to chyba plaga z odpaleniem po nocy bo moja kluska od dwóch dni zaczeła sie dławic. Przy poprzednich mrozach około -18 świece grzałem 2 razy i odpalała prawidłowo. teraz grzeje czasami nawet 4 razy i nie może wskoczyć na obroty, niby już załapuje na obrotościomieżu wskazówka zatrzymuje sie na 500 obrotach/min tak przez 10 sekund i gaśnie. jak już zaczyna zaskakiwać to słychać takie charakterystyczne "cykanie" i jest ok. poradźcie coś
:jump:


a może parafina się wytrąca albo powietrze łapie, u mnie kiedyś jak tak łapała i po dłuższym kręceniu zapalała to okazało się że świece były walnięte

#16 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 22 lutego 2011 - 17:30

a może parafina się wytrąca albo powietrze łapie, u mnie kiedyś jak tak łapała i po dłuższym kręceniu zapalała to okazało się że świece były walnięte


mam zamiar wymienić świece jak nic innego nie znajde. kiedyś tak mi mondeo odpalało ciężko i okazało sie że łapał lewe powietrze w obudowie filtra powietrza (było pęknięte) ale u mnie wygląda wszystko ok, z resztą odebrałem furke dwa tygodnie temu od magika po wymianie olejów i kompletów filtrów i powiedział że sie nieżle trzyma. zauroczył mi kluske :D

#17 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 22 lutego 2011 - 17:52

a może parafina się wytrąca albo powietrze łapie, u mnie kiedyś jak tak łapała i po dłuższym kręceniu zapalała to okazało się że świece były walnięte


powiem wam, że po dzisiejszej nocy pierwszy raz musiał kręcić 3 razy od początku jak mam auto
i było widać, że auto nie dostaje paliwa
filtr paliwa wymieniałem w sobotę tylko założyłem przewody na starych miedzianych podkładkach
więc myślę może powietrze łapię??
wymieniłem dzisiaj na nowe i zacząłem wlewać 20L ropki z baniaka
było tyle parafiny, że zatykało sitko w lejku więc to było przyczyną ciężkiego odpalania - przynajmniej u mnie
ostatnio nie chciało mi się dolać preparatu K2 do zapobiegania wytrącania parafiny i dzisiaj mam nauczkę!!!

#18 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 22 lutego 2011 - 18:13

powiem wam, że po dzisiejszej nocy pierwszy raz musiał kręcić 3 razy od początku jak mam auto
i było widać, że auto nie dostaje paliwa
filtr paliwa wymieniałem w sobotę tylko założyłem przewody na starych miedzianych podkładkach
więc myślę może powietrze łapię??
wymieniłem dzisiaj na nowe i zacząłem wlewać 20L ropki z baniaka
było tyle parafiny, że zatykało sitko w lejku więc to było przyczyną ciężkiego odpalania - przynajmniej u mnie
ostatnio nie chciało mi się dolać preparatu K2 do zapobiegania wytrącania parafiny i dzisiaj mam nauczkę!!!


wytrącenie parafiny to bardzo prawdopodobne jutro zakupie preparat K2 i doleje. a może być również, że jakaś ropa gorszej jakości była?? bo powiem szczeże, że zwykle tankuje na Shell i jak pisałem wcześniej było -18 autko paliło prawidłowo. a ostatnio zatankowałem na Orlenie. może żle trafiłem

#19 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 22 lutego 2011 - 18:36

wytrącenie parafiny to bardzo prawdopodobne jutro zakupie preparat K2 i doleje. a może być również, że jakaś ropa gorszej jakości była?? bo powiem szczeże, że zwykle tankuje na Shell i jak pisałem wcześniej było -18 autko paliło prawidłowo. a ostatnio zatankowałem na Orlenie. może żle trafiłem


wg. mnie gdziekolwiek tankujemy to nie mamy gwarancji, że to co piszą i mówią to idzie do naszego baku
więc lepiej poświęcić 15zł na 600L kupując preparat tego typu lub dolewać PB

#20 OFFLINE   troll

troll
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 22 lutego 2011 - 21:34

tankuje ttylko na shelu tylko to lepsze:) paliwo doleam dodatku .I co garaz tak zewnetrzne nie:o