Witam!
Okazało się, że mam do wymiany czujnik ciśnienia oleju, ale najciekawsze są wyniki pomiarów ciśnienia:
wolne obroty 1,7 Bar :ok:
2000/min 4,2 Bar :ok:
3000/min 6,0 Bar :zdziwnienie:
4000/min 8,0 Bar :zdziwnienie::shock:
5000/min ponad 10 Bar (opór na mierniku) :zdziwnienie: :oczoplas:
Dodam tylko, że to był drugi pomiar u innego mechanika, bo pierwszy pomiar dał jeszcze wyższe wyniki, więc uznałem, że miernik był uwalony.
Wymieniony niedawno olej Mobil 1 5w50 (jak zawsze), wkład filtra oleju oryginał GM ASO, pomiar na dobrze rozgrzanym silniku po kilkunastu km jazdy.
Na wolnych obrotach jest dobrze, ale te przyrosty ciśnienia wraz z obrotami silnika nie są IMO normalne.
Pytania:
-czy tak może ma być?
-jeżeli jest źle, to co się dzieje?
Proszę o wypowiedzi i pozdrawiam.


ciśnienie oleju w silniku
Rozpoczęte przez
maraboot
, 22 maj 2007, 11:37
2 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 18:10
Cisnienie oleju na wolnych obrotach :
20 16v nie moze spasc ponizej 0.03 MPa
V6 0.12 MPa
diesel 0,2 MPa
Cisnienia na wyzszych obrotach nie podaja, byc moze nie mierzy sie, istone jest bardziej cisnienie na biegu jalowym. Warto sprawdzis zawor regulacji cisnienia ( wbudowany z boku pompy oleju - tłoczek i spręzynka- bycmoze spręzynka nie ugina sie podzczas podwyzszonego cisnienia oleju i zaworek nie upuszcza cisnienia - bypass pompy oleju)
20 16v nie moze spasc ponizej 0.03 MPa
V6 0.12 MPa
diesel 0,2 MPa
Cisnienia na wyzszych obrotach nie podaja, byc moze nie mierzy sie, istone jest bardziej cisnienie na biegu jalowym. Warto sprawdzis zawor regulacji cisnienia ( wbudowany z boku pompy oleju - tłoczek i spręzynka- bycmoze spręzynka nie ugina sie podzczas podwyzszonego cisnienia oleju i zaworek nie upuszcza cisnienia - bypass pompy oleju)
#3
OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 18:43
Tak mam zamiar zrobić, coś się tam mogło przyciąć.Warto sprawdzis zawor regulacji cisnienia ( wbudowany z boku pompy oleju - tłoczek i spręzynka- bycmoze spręzynka nie ugina sie podzczas podwyzszonego cisnienia oleju i zaworek nie upuszcza cisnienia - bypass pompy oleju)
Najbardziej się obawiam tego, że ciśnienie oleju rzędu 8-10 Bar doprowadzi do pęknięcia obudowy filtra oleju (chociaż wygląda ona solidnie) i nagłej utraty ciśnienia, co w warunkach szybkiej jazdy musiałoby się skończyć beznadziejnie........ :evil: