Witam,
Miałem już problem, że omega osiągnęła zbyt wysoką temp. i pękła rurka. Rurkę wymieniłem, wszystko ok, aż tu dzisiaj zrobiło się trochę cieplej i auto znowu łapie temp. o dziwo: jak przygazuje to temp. spada, a rośnie jak jest na wolnych obrotach. Weszło powyżej 100 więc wolałem zatrzymać auto. Co to może być?
pozdrawiam


Czemu sie grzeje?
Rozpoczęte przez
Rogas
, 19 maj 2007, 20:14
7 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 19 maja 2007 - 20:20
nie znam Twojego motoru (ukladu chlodzenia) wiec nie bede wymyslal banialuków - mam tylko rade> Jezeli uwazasz ze dana temp jest za wysoka to nie gas silnika bo cisnienie jake powstalo moze rozsadzic jakis waz rurke, najlepiej zwolnic - zatrzymac sie w samochodzie ustawic temp na max na cieple i dmuchawa na full w ciagu kilku sek zobaczysz jak ladnie spadnie i wtedy zgasic to bezpieczniejsze
#3
OFFLINE
Napisany 19 maja 2007 - 20:32
W mv 6 bo wynika z twego opisu ze taki motor masz , sprawdz elektrczna pompe pomocnicza ukladu chlodzenia , odpowiada za przepompowywanie cieczy chlodzącej - lubi czesto sie psuc. Zaznaczam ze są to tylko domysly ale warto sprawdzic.
#4
OFFLINE
Napisany 19 maja 2007 - 20:42
termostat się nie otwiera całkiem i na wolnych obrotach pompa wody nie jest w stanie przepompować tego płynu - zwiększając obroty rośnie ilość przepompowanego płynu
i również ciśnienie w układzie
i również ciśnienie w układzie
#5
OFFLINE
Napisany 19 maja 2007 - 20:54
Tak, ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze kwestię filtra powietrza, być może masz coś takiego jak było u mnie. Ta "rurka" tudzież "kawałek szmatki" wychodzącej z obudowy filtra, który ma za zadanie łapać powietrze był u mnie zbyt krótki, źle usytuowany, cały spleśniały i nie spełniał swojej powinności. Gdy jedziesz szybciej, łapie więcej powietrza i szybciej chłodzi, nie dopuszczając do znacznego nagrzewania się silnika. Oczywiście, pozostaje jeszcze termostat, itp, itd. To jest prawda i ku temu też się skłaniam bo sam ostatnio musiałem go wymienić - od razu lepiej. Wcześniej było tak, że łapał 98 stopni i załączał się wentylator, dopiero spadało do około 92-93 stopni. Teraz trzyma temperaturę na wysokości 92.
#6
OFFLINE
Napisany 19 maja 2007 - 21:29
Gdy jedziesz szybciej, łapie więcej powietrza i szybciej chłodzi
tylko Rogas, nie pisał że to w czasie jazdy, ale nawet gdyby łapał ciepłe powietrze to wentylator by chodzi jak głupi i by ochładzał płyn nawet na wolnych obrotach a jeśłi tego nie robi to oznacza że przepływ płynu w instalacji jest utrudniony - czym - termostat, zapchana chłodnica syfem - o tym zapomniałem a też to może być przyczyna - jeśłi termo masz nowy to może czas na płukanko
#7
OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 00:00
Chłodnice włożę inną ... w końcu trochę tych mv6 u nas stoi więc to nie problem
Termostat wymienię na nowy, mechanik już się cieszy na jego wymianę (dostęp)
Zobaczymy co będzie.
Jeśli chodzi o szmacianą rurkę - z nią u mnie wszystko ok. pzdr.


Jeśli chodzi o szmacianą rurkę - z nią u mnie wszystko ok. pzdr.
#8
OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 21:18
mechanik juz chyba rece zaciera jak c Ciebie zedrze, wymiana termostatu w Vce tania nie bedzie, wlasnie ze wzgledu na wypasiony dostęp...
