

wymiana płynu chłodniczego 2.5 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 12:15
planuję wymienić płyn chłodniczy w mojej Omedze.Czy wymieniał już ktoś z Was taki płyn w silniku 2.5 DTI?Trzeba się kierować jakimiś specjalnymi zaleceniami czy standardowo jak np. w tym temacie:?
http://forum.omegakl...dniczego&page=3
a jeszcze ile płynu trzeba przygotować.Wiem, że dane mówią o 10l, ale zapewne coś zostanie starego w układzie:-)
#2
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 13:30
#3
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 21:15
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#4
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2011 - 23:43
#5
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2011 - 22:40
tylko spuściliście stary płyn, uzupełniliście nowym i tyle?
I tyle;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#6
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 10:57
#7
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2015 - 20:01
#8
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2015 - 20:10
#9
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2015 - 20:19
no to faktycznie lipa,tam nie ma gdzie srubokreta włozyc a co dopiero moje łapy drwala,hehe,wiec bede musiał pojechac na kanał,w benzynach jest jakis korek na wierzchu do spuszczania to miałem nadzieję ze tu moze tez cos wymyslili zeby zycie ułatwićmoze do korka na chlodnicy dojdziesz
dzieki Damianie
#10
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 21:51
wjechałem dzis na kanał,odkreciłem korek przy chłodnicy i zlałem stary płyn,jak juz przestało lecieć,przepłukałem jeszcze wodą,zleciało wszystko :-)odpalałem silnik na chwile jak spuszczałem zeby pompa wody wypluła reszte ale nic juz nie leciało.moze do korka na chlodnicy dojdziesz
tylko ze nowego płynu wlazło mi tylko 6 moze 6,5l,mało jakoś :-( nastawiłem sie ze wejdzie koło 9l a tu taki zonk,układ odpowietrzony,mozliwe ze w bloku zostało koło
3l ??????
#11
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2015 - 00:29
płynu wlazło mi tylko 6 moze 6,5l
Słabo wkładałeś ten płyn:p
Na ciepłym silniku spuszczałeś?
Odkręciłeś korek ze zbiorniczka?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#12
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2015 - 08:31
Na cieplym i z odkreconym korkiem 😒Słabo wkładałeś ten płyn:p
Na ciepłym silniku spuszczałeś?
Odkręciłeś korek ze zbiorniczka?
#13
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 13:04
U mnie zlałem płyn, można pwoiedzieć że jest tak zamulony rdzą że wyglada to okrutnie.
Przepłukałem woda z octem, pożniej z węza cały układ.
Wlałem nowy płyn i znów jest tak pomarańczowy z osadami, że ogolnei moja praca na marne.
Może któs ma sposób jak to dobrze wykonać.
Glównie chciałem żeby nagrzewnice wypukało bo bardzo słabo auto grzeje.
2,2 DTI, ma może ktos pod reką ile powinno wejść?
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 14:57
kalgon
I druga nagrzewnica w pogotowiu:p
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#16
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 17:03
abw
możesz mieć zalany G12 stąd rdzawy kolor, nie zmieniaj na inny
#17
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 18:01
Przepłukałem woda z octem, pożniej z węza cały układ.
Ja też czyściłem układ octem i powiem ci iż jedno płukanie nie wystarczy. Dosyć dużo tego osadu pozostaje w układzie i dopiero po kilku razach wymieniony płyn nie zmienia barwy a i nagrzewnicę potrafi również przytkać.
#18
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2017 - 21:38
Sugerując się ww filmem, planuje wymienic plyn chłodniczy + przepłukac ukłąd wodą destylowaną. Ktoś już robił podobny manewr? Kto tu wyżej pisze o occie, ale tym to moge czajnik wyczycić a jednak do auta takich patentów nie chciałbym stosować. Właśnie ww filmie nie polecają tego robić w silnikach bwm, stąd mój dylemat.
#19
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2017 - 22:18
amelinium nie lubi octu
jeśli masz wątpliwości czy chłodnica jest drożna (jeśli od nowośći jeździła z płynem to prędzej jest zatkana od zewnątrz) to zakup nowej jest lepszą opcją