Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana żarówki ksenonowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 13 stycznia 2011 - 07:20

Witam
Mam mały problem dotyczący wymiany żarówki ksenonowej, tzn. gniazdo w które wkłada sie żarówkę do lampy mam lekko podłamane i nie bardzo wiem w jakim położeniu mam ją tam włożyć. Czy ten trucik idący wzdłuż palnika ma być skierowany do dołu czy może do góry ?
Pozdrawiam Tomasz_g1

#2 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 13 stycznia 2011 - 08:49

Hehe. Wczoraj wymieniałem. Drucik idzie na dół.

#3 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 13 stycznia 2011 - 08:51

Serdecznie dziękuję.

#4 OFFLINE   sprinter1302

sprinter1302
  • 8 postów
  • Dołączył: 21-02-2011

Napisany 21 lutego 2011 - 23:55

Witam!

jak wymienić żarnik? czy muszę wyciągnąć cały reflektor? w komorze silnikowej jest bardzo mało miejsca...

pozdrawiam,
sprinter

#5 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2011 - 00:13

jak wymienić żarnik? czy muszę wyciągnąć cały reflektor?


Albo reflektor, albo to co Ci przeszkadza, aku lub dolot. No chyba, że masz bardzo zwinne łapki :p


Porada do całej operacji:
http://forum.omegakl...read.php?t=5681



 


#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2011 - 01:22

Albo reflektor, albo to co Ci przeszkadza, aku lub dolot. No chyba, że masz bardzo zwinne łapki

Próbowałem wszystkich metod. Najbardziej komfortowa to wyciagnac lampy.

#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2011 - 07:21

Zgadzam się z Dave'm, najszybciej jest wyciągnąć lampy i chyba najbezpieczniej dla żarówek. Miejsca tam nie ma dużo...

#8 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 22 lutego 2011 - 09:10

A dla mnie komfortowe wydaje się wygrzebanie akumulatora z filtrem.
1. Nie potrzebuję specjalnych kluczy
2. 6 śróbek wykręcić to nie problem (z wkręceniem też mi się nie zdarzył problem)
3. minus jest taki, że komputer się resetuje
Ale kto co woli i jakie ma możliwości, prawda ? :)

#9 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 22 lutego 2011 - 11:05

bez wyciągania lampy 20 min wymiany strona ,wyciągamy aku i obudowę filtra i jest ok ,a lampę sorry to tumany wuciągają

#10 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 22 lutego 2011 - 11:30

Jak się człowiek pośpieszy to i do 10 minut da się zejść. Potrzeba tylko oczko 10 dla klem akumulatora i odpowiedni śrubokręt (mimo, że śruby to imbusy(?)). A filtr to też na zaczepach są więc pudełko się 'wyrywa'. Ja nie miałem długich kluczy aby wybrać wariant z lampami dlatego wybrałem akumulator i filtr - nie żałuję :)

#11 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2011 - 11:37

lampę sorry to tumany wuciągają

Jak jak ci srubka zniknie, lub nie bedziesz mogl odkrecic, to wtedy bedziesz marudził :D

odpowiedni śrubokręt (mimo, że śruby to imbusy(?)).

Sorry, ale tak to

tumany wuciągają



#12 OFFLINE   Tomcik

Tomcik
  • 59 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: Kędzierzyn
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 22 lutego 2011 - 15:05

do wymiany żarówek najlepiej wyciągnąć lampy, ale zależy jak komu wygodnie.

#13 OFFLINE   sprinter1302

sprinter1302
  • 8 postów
  • Dołączył: 21-02-2011

Napisany 24 lutego 2011 - 00:10

Panowie,

dzięki za wszystkie podpowiedzi!

pozdrawiam,
sprinter

#14 OFFLINE   yoshka

yoshka
  • 6 postów
  • Dołączył: 05-07-2011
  • Skąd: Santok

Napisany 15 marca 2014 - 14:32

Właśnie jestem po własnoręcznej wymianie żarników. Dlaczego własnoręcznej? Ano dlatego, że mechanik/elektryk zaśpiewał 200zł i coś tam kombinował z poluzowaniem zderzaka żeby lampy wyjmować... dla niego to pół dnia roboty <lol>
A najlepiej zrobić to (i tu muszę potwierdzić wypowiedzi z forum):
1. wyjmując akumulator, który i tak trzeba odłączyć bo będzie masakra! i filtr powietrza
2. odkręcamy po 3 śrubki w osłonie żarnika
3. wymieniamy, żarnik pasuje chyba tylko w jednym położeniu więc nie martwmy się pręcik góra czy dół
UWAGA!
pomimo wyjęcia akumulatora dostęp jest troszkę utrudniony ze względu na skrzynkę bezpieczników, od strony filtra pełen komfort.

Może nie ten temat ale dodam tylko że "oryginalnie" miałem Philips 85122 a teraz założyłem ze względu na cenę Osram 62240
ocena:
Philips był zimny, niebieskawy
Osram póki co wpada w żółty ale jest sporo mocniejszy, ja widzę!!!

#15 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 16 marca 2014 - 00:06

Nawet jeśli trzeba by ściągać zderzak to i tak kwota 200zł za wymiane to jakaś paranoja :/

#16 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 marca 2014 - 12:27

Jak się ma opanowane mocowanie zderzaka, to na zdjęcie lamp wystarczy 5-10 minut, a wygoda i pewność poprawnej wymiany żarnika jest bez porównania. Za pierwszym razem wyciągałem filtr i aku ale i tak było ciasno, niewygodnie i trzeba było się nieźle gimnastykować żeby widzieć gdzie się wsadza żarnik.

#17 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 marca 2014 - 13:10

ja nigdy nie wykładałem akumulatora i filtra, nawet zderzak był nie ruszany. Za każdym razem wystarczyło wyjąć hokeje i odkręcić lampę, po czym tak ją manewrować, żeby wyszła. Wystarczy naciągnąć trochę rant zderzaka (ten za hokejem) i wszystko mamy jak na tacy. Wymiana to 5 - 7 min.

#18 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 marca 2014 - 22:32

Robię identycznie jak napisał Jeansu dodam że warto poszukać klucza nasadowego 8 przedłużonego z uchwytem na kształt litery T. Do jego środka dałem coś podobnego do smoły (lepika) dzięki czemu śrubka, która jest pod lampą trzyma się i nie spada. U mnie trzeba lekko docisnąć górną część zderzaka do dołu, żeby lampa wyszła bez żadnych problemów.

Palniki wymieniam w około 5 min do gotowego zamontowania lampy.


Ostatnio lampy muszę włączać na 2-3 razy bo przy zimnym odpalaniu prawy palnik gaśnie, nie wiem czy to wina nowego palnika czy pada mi przetwornica?

#19 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2014 - 10:02

Zamiast lepika/smoły ja używam kawałka papieru (gówno prawda jest do tego idealna ;) ), nigdy mi śrubka nie uciekła.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#20 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 18 marca 2014 - 16:31

Ostatnio lampy muszę włączać na 2-3 razy bo przy zimnym odpalaniu prawy palnik gaśnie, nie wiem czy to wina nowego palnika czy pada mi przetwornica?


Zamień palniki miejscami to się dowiesz...

Dodany obrazek