

Jakie są objawy przestawionego rozrządu?
#1
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 14:06
#2
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 17:29
#3
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 13:08
może szklanka stuka? jest roznica ciepły/zimny silnik?
#4
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 13:21
1 zabek to jest chyba 10stopni, takie wartosci przesuniecia maja sportowe regulowane kołą rozrządu (nie koniecznie do omegi, mowie ogolnie), ale jakas roznica powinna być zauważalna.
może szklanka stuka? jest roznica ciepły/zimny silnik?
ja jak kupiłem swoja to też miałem przestawiony chyba o ząb stukot pojawiał sie od 2500 rpm na zimnym i ciepłym
#5
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 16:21
#6
OFFLINE
Napisany 21 marca 2011 - 18:45
#7
OFFLINE
Napisany 21 marca 2011 - 22:22
jak będzie OK , odpalaj i idź daj na tacę w kościele że nic się nie stało

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#8
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 16:03
Omegę kupiłem niedawno. po kilku tyg wracając z pracy, ruszając zgasł mi silnik. zapaliłem odjechałem ale odczułem spadek mocy. nic w silniku nie stukało i spadek mocy się pogłębiał. potem i nie zapaliła mi i zaholowałem ją do mechanika. stwierdził że przeskoczył pasek rozrządu o 2-3 ząbki(to widziałem jest przestawiony). naprawa jest w toku. mówi ze pogięły się zawory. czy to możliwe jak nic się stukało?
przeniosłem do istniejącego tematu ;kocyk
#9
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 16:33
Witam.
Omegę kupiłem niedawno. po kilku tyg wracając z pracy, ruszając zgasł mi silnik. zapaliłem odjechałem ale odczułem spadek mocy. nic w silniku nie stukało i spadek mocy się pogłębiał. potem i nie zapaliła mi i zaholowałem ją do mechanika. stwierdził że przeskoczył pasek rozrządu o 2-3 ząbki(to widziałem jest przestawiony). naprawa jest w toku. mówi ze pogięły się zawory. czy to możliwe jak nic się stukało?
przeniosłem do istniejącego tematu ;kocyk
Możliwe nie usłyszysz mnie ostatnio strzelił pasek w silniku 16V i tylko sobie "kichnoł" cichutko, a po zdjeciu głowicy pokrzywione miałem 12 zaworów.
#10
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 13:39
właśnie wróciłem od mechanika. dzięki Bogu zawory nie pogięte na jednej głowicy przynajmniej:)) ale uszczelka była w stanie agonalnym. po prostu rozlasowała się w pyłek. stąd brak kompresji. pasek rozrządu dobry. poluźnił się z powodu napinacza który pewnie nie był zmieniany razem z paskiem. jeśli z drugą głowica będzie tak samo to planowanie nowe uszczelki rozrząd i do przodu:))
#11
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 08:35
#12
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2011 - 14:26
#13
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2011 - 17:37
#14
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 18:14
W miedzy czasie wyszła jeszcze jedna rzecz w rozrządzie. obciął się klin na kółku pasowym na wale. mino rozrządu ustawionego na znaki było źle. dobrze ze nie na tyle żeby pogiąć zawory. odkrył to dopiero drugi mechanik który nie jechał tylko na znakach ale sprawdzał pozycje tłoków.
Koniec końców omega chodzi już

#15
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2011 - 17:10
Po zdjęciu paska musiałem przepchać samochód kawałek, zapomniałem że jest na biegu i teraz nie wiem czy jest dobrze na kole wału korbowego, wałki rozrządu są zblokowane w odpowiednim położeniu. Podpowie ktoś?
#16
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2011 - 19:07
Witam, czy przy ustawianiu rozrządu pierwszy tłok ma być w górnym martwym położeniu?
Po zdjęciu paska musiałem przepchać samochód kawałek, zapomniałem że jest na biegu i teraz nie wiem czy jest dobrze na kole wału korbowego, wałki rozrządu są zblokowane w odpowiednim położeniu. Podpowie ktoś?
Tak tylko pamiętaj że dwa obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu, no i mam nadzieje że przy przepychaniu tłok nie przypierdzielił w otwarty zawór

Zobacz tutaj opisywałem jak ustawić w Vałce ale zasada taka sama tylko kolejność zapłonu inna :
http://forum.omegakl...823&postcount=8
#17
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 20:54
Rozrząd wymieniony wszystko jest Ok. Niestety ukręciłem śrubę tą środkowa trzymającą obudowe rozrządu, na szczęscie ta rynienka trzyma góre.
Jeszcze mam jedno pytanie czy to normakny objaw ,że prawa strona paska luzuje się kręcąc ręcznie wałem.
połączyłem posty ,;kocyk
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2014 - 20:20
Na zimnym silniku dzisiaj rano auto odpaliło.
Próbowałem dzisiaj wieczorem auto nie żyje.
Kręci , kręci i nagle jakby łapało silnik i dalej kręci, ale nie odpala. Po dłuższej próbie odpalenia strzeli w wydech.
Omega BFL kombi silnik 3.0 V6 z 2000r. z skwencyjną instalacją gazu