Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór egr,membrana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 stycznia 2011 - 09:48

Witam
Wczoraj wieczorem dmuchnąłem w zawór egr,tam gdzie dochodzi ten niebieski wężyk od ciśnienia i coś jakby przedmuchałem.Teraz powietrze podczas dmuchania wydostaje się tym małym otworem od nadmiaru oleju.Nie wiem czy membrana nie strzeliła.Sam zawór jest zamknięty i chyba nie działa.Nie da się go ruszyć jakby był zespawany.
Czy powietrze od ciśnienienia wychodzi przez ten maltki otworek ,czy może membrana kaput?

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 10:04

nie powinno fakt zawór ma bardzo mocną sprężynę, ale jak mocno pociągniesz to się delikatnie uchyli ale ja po takiej operacji byłem czerwony jak burak

#3 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 stycznia 2011 - 10:26

Membrana pod wpływem wtłaczanego powietrza otwiera zawór?Skoro tak jest to musi to robić z dużą siłą.Zawór był chyba zepsuty skoro dmuchnięciem w niego zamiast się ruszyć strzeliła membrana?

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 11:45

tak jak mówił DamianSZ ...EGR powinien chodzić BARDZO ciężko

#5 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 stycznia 2011 - 12:06

Jeśli zaślepie tą dziurke od wyciekającego oleju z zaworu to coś pomorze?Jak wciągam powietrze to przez podciśnienie to zamiast zawór się otwierać ciągnie powietrze przez tą właśnie dziurke. Czy da rade ewentualnie zaślepić egr w tym silniku? Ile ewentualny koszt regeneracji albo używka na allego? A jak już będe musił kupić to jaki bo do omegi nie mogę znalezc

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 stycznia 2011 - 12:42

Jeśli zaślepie tą dziurke od wyciekającego oleju z zaworu to coś pomorze?


Nie

Jak wciągam powietrze to przez podciśnienie to zamiast zawór się otwierać ciągnie powietrze przez tą właśnie dziurke


Membrana uszkodzona.

A jak już będe musił kupić to jaki bo do omegi nie mogę znalezc


Pisz do DamianaSz, może ma?
A jak nie to ślij pytania do handlarzy z alle-coś tam, specjalizujących się w 2.5DTI.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 stycznia 2011 - 14:19

Witam
Czy taki zawór od bmw by pasował?
http://allegro.pl/za...1402319071.html

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 stycznia 2011 - 15:28

Z wyglądu pasuje, w/g katalogu bawarskich części - również. Szkoda, że nie ma nr. katalogowego w aukcji, byłaby większa pewność.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 15:55

ja niestety nie mam membrane masz dziurawą i tylko wymiana pomoże a zaworem steruje podciśnienie tak jak wszystko przy tym silniku, ten zawór z aukcji wygląda na prawidłowy, te same były w M57D30 ,D25, D20

#10 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 stycznia 2011 - 16:38

Wydaje mi się,że to ja tą membrane uwaliłem.Dosyć mocno dmuchnąłem i coś jakby się odetkało,tak myślałem. A idzie jakoś to chwilowo zaślepić? Dzisiaj jeszcze bedę miał montowane turbo po regeneracj.Cały wałek był wymieniany.Praktycznie tylko obudowa została stara.Nie zaszkodzi to turbinie jak odpale auto bez sprawnego EGR?

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 16:49

Wydaje mi się,że to ja tą membrane uwaliłem.Dosyć mocno dmuchnąłem i coś jakby się odetkało,tak myślałem. A idzie jakoś to chwilowo zaślepić? Dzisiaj jeszcze bedę miał montowane turbo po regeneracj.Cały wałek był wymieniany.Praktycznie tylko obudowa została stara.Nie zaszkodzi to turbinie jak odpale auto bez sprawnego EGR?

nie, napisz całkowity koszt tej imprezy, a czym Ty dmuchnąłeś w ten EGR ?

#12 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 stycznia 2011 - 16:57

nie, napisz całkowity koszt tej imprezy, a czym Ty dmuchnąłeś w ten EGR ?

Całkowity koszt 950zł.Turbo wygląda jak nowe.Gwarancja 1 rok.Zalane syntetykiem do odpalenia gotowe.Troche tylko pokręcić żeby olej dobrze doszedł i odpalać. Da rade jakoś pojechać z popsutym egr?
W zawór dmuchnąłem ustami.

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 stycznia 2011 - 17:24

Da rade jakoś pojechać z popsutym egr?


Da radę. Jak sprężyna trzyma grzybek, to zawór będzie zamknięty. Odłącz i zaślep przewód podciśnieniowy i w pieriod.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 18:06

W zawór dmuchnąłem ustami.

to na pewno nie Ty go uszkodziłeś człowiek niema tyle pary w płucach, możesz z EGR jechać po prostu się nie otworzy i może być różnica w mocy.

#15 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 30 marca 2011 - 19:57

Panowie a czy przy tych silnikach zaślepiając EGR wystarczy zaślepić podciśnienie(od strony zaworka i Egr-u) czy jeszcze trzeba fizycznie czymś zaślepić tą metalową rurkę?

#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 marca 2011 - 20:54

zaślepiając EGR wystarczy zaślepić podciśnienie


Wystarczy, tylko w jakim celu? Można to zrobić w razie awari zaworu EGR, np. w przypadku jaki miał autor tamatu.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 30 marca 2011 - 21:04

Po prostu chcę zobaczyć czy mój muł będzie się coś lepiej zbierał bez tego Egr-u,już nie wiem gdzie jeszcze szukać,w sobotę wyczyszczę jeszcze filterek na solenoidzie Egr-u i zobaczymy.

#18 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 marca 2011 - 21:25

czy mój muł będzie się coś lepiej zbierał bez tego Egr-u


Masz OP-COMa? Warto sprawdzić parametry w czasie testu drogowego, łatwiej znaleźć przyczynę "mułowatości".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#19 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 30 marca 2011 - 21:28

Kabelek jest tylko trzeba coś z tego jeszcze kumać,a on jest głównie do kasowania błędów,których obecnie brak.