

Chip 2,5 dti
#1
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 12:41
Zastanawiam się nad zawirusowaniem mojej omegi, silnik 2,5 dti skrzynia automat.
Prosił bym UZYTKOWNIKÓW zawirusowanych DTI o opinie. Interesuja mnie w szczególności opinie urzytkowników automatów.
W firmie Kreator Mocy zaproponowali chip na ok 180 km i 400 nm.
jak przy takich wartościach bedzie zachowywac się skrzynia i tylny most??
#2
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 13:39
z pewnego źródła wiem że ta sama skrzynia jest w BMW z silnikiem M57D30 193KM i ponad 400 Nm w serii i sobie radzi.W firmie Kreator Mocy
zaproponowali chip na ok 180 km i 400 nm.
jak przy takich wartościach bedzie zachowywac się skrzynia i tylny most
#3
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 15:52
#4
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 19:05
a to fakt kwestia może być w programie sterującymTylko, że zależy też dużo od sterownika skrzyni jak to ma miejsce w 2.5 TD. Skrzynia świruje od nadmiaru mocy.
#5
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 21:38
W firmie Kreator Mocy zaproponowali chip na ok 180 km i 400 nm.
jak przy takich wartościach bedzie zachowywac się skrzynia i tylny most??
Nawet w serii można się postarać o zarżnięcie skrzyni i tylnego mostu...
Jak masz zadbanego automata, wymieniony filtr i olej w skrzyni oraz most w dobrym stanie to nie będzie problemu z przeniesieniem tej mocy, wszystko zależy głównie od stylu jazdy:D
Ktoś już na forum chipował automata 2.5dti na 200KM i nie było problemów ze skrzynią tak jak ma to miejsce w 2.5td
Ps. ile Kreator Mocy bierze za taką usługę??
#6
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 10:17
#7
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:26
Jak będę zwiększał moc to max do 180KMMasters http://tdi-tuning.pl/ 200KM jest bezpiecznie dla silnika

#8
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:33

Omegą jeździ mój tata a ja osobiście Passatem w którym moc jest podniesiona ze 101KM do 143KM czyli ponad 42% przyrost samym programem. Nalatane ponad 211tyś i wszystko gra, tylko tankuje i ogień

Pozdrawiam
#9
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 20:50
jak chcesz konkretną moc i szaleństwa to nie Omega;) To jest limuzyna:) do w miarę dynamicznego i komfortowego przemieszczania sięJa wychodzę z założenia że jak już robić to robić. Płaci się konkretne pieniądze za to żeby było czuć przyrost

No tak, tylko można się przyczynić do szybszego "wysr.nia"Jak ma się coś wysr.ć to ci sie tak wys.a przy 180KM albo nawet i w serii. Takie moje zdanie
temat podnoszenia mocy 2.5DTI do 200KM był już wałkowany na forum... i również skutki uboczne takiego zabiegu:D
Pytanie czy warto?? i w jakim celu się to robi??
#10
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 20:57
Tylko nie chce skrzyni zabic....
#11
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 12:47
Pogadaj o tym z Sypusem, to Ci wytłumaczyOmega To jest limuzyna

#12
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 00:09
Pogadaj o tym z Sypusem, to Ci wytłumaczy
jak na opla to limuzna

#13
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 09:07
Jak będę zwiększał moc to max do 180KM
ten silnik powinien z fabryki wychodzić z taką mocą...:jump: Ale cóż.... Opel zmniejszył moc , żeby BMW było lepsze;)
a z tego co ja wiem to ograniczyli moc bo byly problemy z glowica
serducho gsi irmscher
#14
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 18:05
Zainteresowanym chip-tuningiem
polecam BARDZO ten wątek.
http://forum.omegakl...ghlight=raschey
Warunkiem zdowolenia z chipa jest pewnosc co do układu wtryskowego i stanu turbiny.
O regularnej obsłudze olejowej nie wspominam nawet.
Sam o tym myślałem jednak wiem ze u mnie 2wtryskiwacze lekko kropią co czuc po rozruchu na zimno.
Spada kultura pracy poprostu.
W chipe dawka paliwa musi byc idealna.
Jesli sa watpliwosci co do ukl.paliwowego to odradzam kategorycznie.
BEZPIECZNY to pojecie wzgledne. Wcale to ze auto daje rade w serii nie oznacza ze po tuningu tez. Temp gazów wylotowych wzrasta diametralnie po chipie.
#15
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 20:50
zawsze można EGT wsadzić i sprawdzić przed chipem i po nim temperaturę spalin.Jesli sa watpliwosci co do ukl.paliwowego to odradzam kategorycznie.
BEZPIECZNY to pojecie wzgledne. Wcale to ze auto daje rade w serii nie oznacza ze po tuningu tez. Temp gazów wylotowych wzrasta diametralnie po chipie.
#16
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 14:17
zawsze można EGT wsadzić i sprawdzić przed chipem i po nim temperaturę spalin.
Oczywiscie popieram. Jak najbardziej słuszne. Po prostu mowie tylko ze nie ma co sie podniecac ze ktos mowi ze cos tam jest bezpieczne.
Gwarancje dostaje sie na chipa a nie na zespół napędowy...
#17
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 22:00
serducho gsi irmscher
#18
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 08:57
#19
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 09:15
I czy ktoś z kolegów wie czy jest duży problem ze zmianą chipa w 2.5 dti...
#20
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 12:36

Jestem ciekaw czy jest w stanie powiedzieć co dokładnie jest zmienione, o ile i dlaczego
