wydruk z analizatora spalin na LPG
#1 OFFLINE
Napisany 14 maja 2007 - 10:52
i oto skan wydruku jaki uzyskalem na podwyzszonych obrotach....gosciu mowil ze wszytkie wartosci sa poprzekraczane duzo za duzo ale teraz chcialbym sie dowiedziec czy wina bedzie po stronie instalki czy moze po stronie motoru...dodam tylko ze auto ma nakulane 257kkm instalka 2gen z elektronika bingo 4 pozatym motor lubi troszke olej... ??:druga sprawa to ze poprzedni wlasciciel wycial kata :neutral:
Spalanie LPG po miescie wacha sie miedzy 16-17l na 100km :bad:
Niestety nie mieli tam kompa do mojej instalki wiec nic nie dalo sie pokombinowac :roll:
#2 OFFLINE
Napisany 14 maja 2007 - 19:28
#3 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 09:53
Nie wiem czy w sytuacji, w której nie ma już katalizatora nie zrobić z tej instalacji 2 generacji -> 1 generację czyli zastąpić zawór krokowy zwykłym zaworem ze śrubą regulacyjną. Koszt przetestowania niewielki, raptem 10 zł plus koszt regulacji na anlizatorze spalin.
zastanawialem sie juz nad ta opcja chocby dla samego sprawdzenia :neutral:
#4 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 18:52
Jak chcesz tak zrobic to podlacz instalke do kompa i w ustawieniach programu lpg ustaw roznice pomiedzy krokami gazowymi o 1 (to praktycznie silnik krokowy nie dziala) i jescze mozna ustawic lambde na obwod masa lub przerwany i nie bedzie czytal sygnalow z lambdy a check nie bedzie swiecil. Pytanie brzmi: tylko po co?
To ze sa takie spaliny nie tylko zalezy od katalizatora. Skad wiadomo ze parownik nie jest skonczony i cisnienie jest ustawione na maxa tak by tylko gaz lecial a ze mieszanka za bogata......
[B]
#5 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 20:43
#6 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 21:39
Actom nie chce Cie obrazac ale nie masz pojecia o czym pisze i jak dziala lpg. Gdybys wiedzial o co chodzi z krokami atuatora i po co pisalem o ustawieniu roznicy 1 kroka to nie pisalbys .......... tego co napisales. Ale ok bawcie sie dobrze
[B]
#7 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 21:54
mialem tu szczelic wyklad na temat atuatora i mozliwosci jego pracy skad i po co ale jak kolega Actom miesza w to wszystko monowtrysk czy wtrysk wielopunktowy............. Tak tylko po krotce: to czy jest jeden wtryskiwacz paliwowy czy kilka(dzialajacych sekwencyjnie) to wyznacznik czy TRZEBA EMULATOR WTRYSKOW CZY WYSTARCZY PRZEKAZNIK a to czy w danym motorze powinna byc duga gen czy wtrysk lpg to calkiem inny temat (zaznaczam ze przy wtryskach lpg nie mamy wyboru bo emulator jest w jednej paczce z ukladem ster. praca lpg i czy go trzeba wykorzystac czy nie to zalezy ......od tego o czym mowilem
Actom nie chce Cie obrazac ale nie masz pojecia o czym pisze i jak dziala lpg. Gdybys wiedzial o co chodzi z krokami atuatora i po co pisalem o ustawieniu roznicy 1 kroka to nie pisalbys .......... tego co napisales. Ale ok bawcie sie dobrze
spokojnie panowie bez nerwacji. kczech czyli sugerujesz skonczony parownik ? to by moglo sie potwierdzac bo bartek spalanie w tej 2.0 ma wieksze niz ja w swojej 2.5 w automacie. powiedz czy jest jakis domowy sposob na sprawdzenie parownika ?
#8 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 07:51
Gdybys wiedzial o co chodzi z krokami atuatora i po co pisalem o ustawieniu roznicy 1 kroka to nie pisalbys .......... tego co napisales.
W/hg mnie napisałes żeby ustawić maxymalną pozycję zaworu krokowego o 1 krok większą niż wyjściowa. Po pierwsze żeby to zrobić trzeba miec kompa i interfejs, po drugie, jest strasznie uciążliwa tak regulacja, a po trzecie nie eliminuje uszkodzenia centralki lub zaworu krokowego. Śmiem twierdzić że nie odstaję wiedzą w tym temacie, a napewno nie od Ciebie.
#9 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 12:03
tak czytam o czym Wy piszecie - co ma piernik do wiatraka. Oczywiscie ze wydruk pokazuje przekroczone wartosci (ale taki stan sam to norma w Polsce) oczywiscie nie twierdze ze tak ma byc. Ale do brzegu, po co zastepowac silnik sruba??????????
Jak chcesz tak zrobic to podlacz instalke do kompa i w ustawieniach programu lpg ustaw roznice pomiedzy krokami gazowymi o 1 (to praktycznie silnik krokowy nie dziala) i jescze mozna ustawic lambde na obwod masa lub przerwany i nie bedzie czytal sygnalow z lambdy a check nie bedzie swiecil. Pytanie brzmi: tylko po co?
To ze sa takie spaliny nie tylko zalezy od katalizatora. Skad wiadomo ze parownik nie jest skonczony i cisnienie jest ustawione na maxa tak by tylko gaz lecial a ze mieszanka za bogata......
Nad sruba zastanawialem sie tylko daltego aby sprawdzic czy bedzie szlo wowczas wyregulowac mieszanke i zmniejszyc spalanie....
Nie znam sie na instalacjach gazowych dlatego zamiescilem tutaj watek aby ktos kto ma wieksze pojecie niz ja podpowiedzial co dalej robic...
Podejrzewam ze moze membrany skonczyly sie w parowniku i stad te problemy
tylko czy mozna sprawdzic to w jakis sposob nie chce zeby jakis pseudogaziarz mnie zrobil w bambuko
#10 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 17:15
Actom, jesli ktos chce sprawdzic czy mu siedzi cos w instalce to powinien ja podlaczyc pod kompa (oczywiscie od II gen w gore) na oko (czy srube) to mozna. Bez podlaczenia mozna sprawdzic tylko czy emulator benz. dziala prawidlowo. Ustawienie silnika krokowego tak jak ja pisze to nic innego jak sruba. Jesli powiedzmy ktos ma ustawienia min. 80 krokow a max. 105 krokow to niech ustawi min 104 a max zostawi na 105 EFEKT jest taki ze sinik krokowy praktycznie ne pracuje wiec dziala to jak sruba - tylko nadal nie wiem jaki to ma cel. Pozdrawiam
Srednio rozgarniety gaziarz po wpieciu sie w kompa (lub do analizatora) i probach regulacji cisnienia z parownika wie czy membrany siedza czy tez nie
#11 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 21:36
#12 OFFLINE
Napisany 21 maja 2007 - 16:23
Denerwuje mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie wieszanie sie na obrotach...
dojezdzam do skrzyzowania wciskam pod koniec sprzeglo a obroty potrafia wejsc na 3tys i tak stoja :bmw: i nie zawsze tak sie dzieje :bud:
nie wiem juz gdzie szukac przyczyny sprobuje moze wyczyscic krokowy i przepustnice...
#13 OFFLINE
Napisany 21 maja 2007 - 18:52
[B]
#14 OFFLINE
Napisany 21 maja 2007 - 19:26
jesli na benz. tak sie nie dzieje to nie szokaqj winy w krokowym tylko w cisnieniu gazu
sugerujesz ze za mocno rozkrecona na parowniku?
kczecha co powiesz na to?mam dosc juz tego samochodu jak i "fachowcow"
http://forum.omegakl...read.php?t=4966
#15 OFFLINE
Napisany 21 maja 2007 - 22:31
To można było zrobić analizę na benzynie.chcialbym sie dowiedziec czy wina bedzie po stronie instalki czy moze po stronie motoru
Wg. mnie wartości wcale nie są dużo przekroczone. Większość w normie z wyjątkiem kosmicznego HC.
Jak wygląda sprawa kabli WN i świec?
#16 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 07:57
,To można było zrobić analizę na benzynie.chcialbym sie dowiedziec czy wina bedzie po stronie instalki czy moze po stronie motoru
Wg. mnie wartości wcale nie są dużo przekroczone. Większość w normie z wyjątkiem kosmicznego HC.
Jak wygląda sprawa kabli WN i świec?
Hc bedzie wysokie bo motor popija olej-swiece, filitry nowe,przewody ok tzn nie bylo zadnych strzalow do tej pory