Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie wiedza, lub celowe wprowadzanie w błąd przez sprzedajacych:/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 18:48

bezkolizyjne są C20NE i C20SE... montowane w omedze A, a NE również w Viki A...
X20SE ma inną głowicę i już chyba nie jest bezkolizyjny...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 19:23

przy okazji wymiany paska rozrządu sprawdziłem czy da się wykonać obrót wału przy otwartych zaworach i.............. dało się i to kilka razy i przy otwartych ssących i później wydechowych więc wychodzi że jednak bezkolizyjny :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#23 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:11

Co nie zmienia faktu ze w tym silniku jest mozliwosc kolizji tłoków z zaworami.

#24 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:18

Co nie zmienia faktu ze w tym silniku jest mozliwosc kolizji tłoków z zaworami.


na razie jest to nie potwierdzone , jeśli tłok nie uderzył w zawory przy ich maksymalnym otwarciu to raczej jest bezkolizyjny bo w którym momencie miałby w nie uderzyć jak nie przy ich maksymalnym otwarciu ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#25 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:23

Pisałam wczesniej, że kolega miał niestety ta przyjemnosc . Kiedys tez był w Auto Świat artykuł na temat Omegi B własnie z tym silnikiem i równiez pisali ze z powodu modyfikacji które zaszły w tym silniku istnieje mozliwośc kolizji tłoków z zaworami.

#26 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:28

Pisałam wczesniej, że kolega miał niestety ta przyjemnosc . Kiedys tez był w Auto Świat artykuł na temat Omegi B własnie z tym silnikiem i równiez pisali ze z powodu modyfikacji które zaszły w tym silniku istnieje mozliwośc kolizji tłoków z zaworami.


Auto Świat nie jest zbyt rzetelnym źródłem informacji - delikatnie powiedziawszy.
Tak na marginesie.
Wymarzony potworek już jest...

#27 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:52

Auto Świat nie jest zbyt rzetelnym źródłem informacji - delikatnie powiedziawszy.
Tak na marginesie.


To raz, a dwa to cały pic polega na tym iż niektóre auta mają splanowane głowice.

#28 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:03

bo w którym momencie miałby w nie uderzyć

Kocyk jak nie uderza w czasie ręcznego kręcenia, to :idea: jak się szybciej wał kręci to wtedy się korba od siły odśrodkowej wyciąga i tłok uderza w zawory :hmm:

#29 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:10

to jak się szybciej wał kręci to wtedy się korba od siły odśrodkowej wyciąga i tłok uderza w zawory

przecież ona nie jest z gumy:p

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#30 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:21

No to jak, kolizyjny czy bezkolizyjny? :)

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:23

No to jak, kolizyjny czy bezkolizyjny? :)


zalezy od szczescia i obrotow przy ktorych pasek strzeli. to samo tyczy sie x14nz, x16se itp




 


#32 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:29

zalezy od szczescia i obrotow przy ktorych pasek strzeli. to samo tyczy sie x14nz, x16se itp

No ale przeciez korbowody sie nie wydluzaja, ani zawory nie otworza mocniej wiec dystans minimalny miedzy tlokiem w GMP a otwartym zawoworem musi byc ten sam.
Znam przypadki przeskoczenia paska w X25XE ktore skonczyly sie jedynie zalozeniem nowego, czy zerwania rozrzadu podczas ruszania tak samo optymistyczne, ale normalnie te silniki sa kolizyjne. Kwestia czy 2.0 8V jest z zalozenia bezkolizyjny czy nie?
Tesc mial Uno chyba 700ccm i po zerwaniu paska przy prawie 100km/h facet jeszcze dobre 500-800 metrow go Transitem na lince odpalac probowal - wymiana paska i dalej jazda. To jest w pewni bezkolizyjny silnik.
Tak wiec nie wiadomo dalej czy biedny sprzedajacy sklamal czy nie ;)