Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bicie z tyłu...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 28 grudnia 2010 - 13:57

witam
niedawno kupilem omege na letnich kapciach i na stalówkach, juz w drodze do domu czułem ze autem lekko trzepie. Na miejscu pojechalem zmienic kapcie na zimówki i dalej to samo. Pojechałem do znajomego, wziął go na lewar i widać jak całe koło ma bicie (lewa str). Myslalem ze to wina felgi, przelozylem felge z zapasu (chyba nigdy nie zakładana) i dalej to samo. Znajomy ruszał kołem jak był na lewarku i nic- zadnego luzu... Co to może być i jak to sprawdzić.

#2 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2010 - 14:44

Sprawdź całe mocowanie napędu na tym kole. Może przegub jest bez paru śrub, może masz piastę krzywą. Jeżeli nie ma luzów a ni nic nie zauważysz to obejrzyj jeszcze dokładnie tarczę hamulcową. Więcej pomysłów teraz mi nie przychodzi do głowy.
Jednak jeszcze jeden - może się przegub zewnętrzny zaciera

 


#3 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 28 grudnia 2010 - 16:30

ok dzieki za podpowiedzi, jezeli jeszcze komus wpadnie jakis pomysl to zaprszam.
jutro bede sprawdzal pokoleji dzieki pippen33

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2010 - 16:43

zdejmij tarczę z piasty i sprawdź czy między piastę a tarczę nie wlazł jakiś brud czy rdza, może to być też krzywa piasta, napisz jeszcze czy to przód czy tył

#5 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 28 grudnia 2010 - 17:28

chodzi o tył kolego, za kierowcą

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2010 - 17:47

no to zdejmij koło, zacisk i tarczę, obejrzyj dokładnie i zbadaj sytuację. spróbuj też sprawdzić czy piasta nie jest skrzywiona

#7 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:55

podobnie jak u mnie, jak zbadasz to to napisz co to bylo :)

#8 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:48

auto wstawiłem do mechanika, po odbiorze bicia narazie nie ma (zrobilem ok 5km)jutro go ujeżdze i sprawdze czy napewno. Mechanik twierdzi ze z tej strony wszystko ok (u dentysty ząb nie boli) jednak mówi że musiał wyważyć 2 koło... Już sam nie rozumiem przecież na własne oczy widziałem jak biło więc jak to możliwe??? Co by nie było narazie jest ok jutro zobacze - dziwne co..

#9 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:28

czyli wywazenie kol pomoglo??

#10 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:55

kolego równie dobrze mogłes miec zle wkrecone sruby z kół lub nie dokrecone stąd bicie ,mogla siatka peknąc w oponie tez jest bicie
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#11 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 30 grudnia 2010 - 09:18

chodzi o to ze opony sa ok, 2 razy przekladalem felge bo myslalem ze jest krzywa, w koncu koles dorzucil 15g na felge - jednak na ta z drugiej strony auta, juz sam nic nie rozumiem - w takim razie czemu mialem bicie za kierowca???? Dzis zobacze co z tego wyszlo...:)

#12 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 12:22

Może też być już maszyna wyjechana do ważenia kół. Maszyny trzeba "centrować" co jakiś czas, a mało który to robi.

 


#13 OFFLINE   Masa

Masa
  • 57 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 03 stycznia 2011 - 17:40

podepne sie do tematu u mnie jest troszke innaczej na letnich oponach 255 R17 buja tyłem jak chol.... najgorzej jest jak zmieniam pas ruchu i wjade na białe linie ale na oponach zimowych tego niema,drugą sprawa jest to ze jak skrecam w lewo i dodaje gazu to strasznie trzaska sie w lewym tylnym kole a jak sie slizgam na sniegu to tłucze sie gorzej jezeli ktos wie to prosze o jakąs podpowiedz dzieki

#14 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 03 stycznia 2011 - 19:45

a moze to podpora walu?

#15 OFFLINE   Masa

Masa
  • 57 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 03 stycznia 2011 - 19:54

a moze to podpora walu?


jak to sprawdzic czyms poruszac?? widac to gołym okiem ?? czy jest jakis patent na sprawdzenie??

#16 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 03 stycznia 2011 - 21:31

dlaczego powiedzialem ze podpora. Ostatnio wsiadl do mnie kumpel ktory mial omege i wyczul delikatne wibracje (to co pisalem wczesniej) i ocieranie i odrazu spytal czy podpore mam ok. Podpora ma lozysko wiec podczas jazdy mogla by tak ocierac(szumiec) a jak jest guma zerwana to i bicia beda nie? chyba ze sie myle. Jak sprawdzic?? na oko mozna sprawdzic stan gumy, jak jest zerwana sparciala to jest do wymiany, i lozysko odrazu tez. I jeszcze mozna walem poruszac i zobaczyc jak sie zachowuje podpora. (tak mi sie przynajmniej wydaje)

#17 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 04 stycznia 2011 - 16:19

sluchajcie, przyszla u mnie mala odwilż a wiec pędzel - dalej bije... Gdzies wyczytałem ze na połosi powinien byc odważnik/cieżarek czy to prawda???? orientujecie sie???? Jezeli macie cos takiego to na ktorej osi i mniej wiecej w ktorym miejscu????:(

A moze to wina zbieżności???? Nie jestem zbyt mocny w tym temacie wiec się nie śmiejci...

#18 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 04 stycznia 2011 - 20:33

Bicie może być spowodowane podporą wału. Jednakże jeśli nosi Ci tył, to rozejrzał bym się w okolicach tulei, bo to one często powodują takie zachowanie auta. Może nie być widać, ale mogą być już zbyt miękkie i będą chodziły. Zła zbieżność również ma ogromny wpływ na prowadzenie samochodu, a przy szerszych oponach będziesz wyczuwał to mocniej. Sprawdź też felgi, bo po zimie może być z nimi różnie.

#19 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 04 stycznia 2011 - 21:17

kolego "CIAMEK" dzieki za podpowiedz. Podpowiem moze tyle ze auto stalo prawie 2 lata wiec i to pewnie moze miec jakis wplyw... A jak sprawdzic tuleje???

#20 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 04 stycznia 2011 - 21:20

sluchajcie, przyszla u mnie mala odwilż a wiec pędzel - dalej bije... Gdzies wyczytałem ze na połosi powinien byc odważnik/cieżarek czy to prawda???? orientujecie sie???? Jezeli macie cos takiego to na ktorej osi i mniej wiecej w ktorym miejscu????:(

A moze to wina zbieżności???? Nie jestem zbyt mocny w tym temacie wiec się nie śmiejci...


Kolego bicie z tyłu może powodować opona która ma balon krzywa półoś krzywa felga jeżeli jest krzywa a masz na strone powyżej 60 gram nabite to i tak lipa bo do tylu gram koło powinno być fachowo wyważone... zbieżność ma wpływ na jazde prowadzenie auta ale to nie przez nią ci bije... sprawdz gdy bedzie auto w powietrzu luzy czy aby nie padła tuleja przez nią może bujać no i podpore walu.Mianowicie czy wał jest na niej w miare sztywny nie lata itp czy guma cała no i krzyżaki na wale gdzieś w tym znajdziesz usterkę ps jeżeli to jest kołysanie lewo prawo tyłem auta nasilające sie wraz z przyśpieszeniem lub klapanie góra dół zacznij od opon... póżniej wał... itd...

kolego "CIAMEK" dzieki za podpowiedz. Podpowiem moze tyle ze auto stalo prawie 2 lata wiec i to pewnie moze miec jakis wplyw... A jak sprawdzic tuleje???


weż duży wkretak lub łyżke (breche) i postaraj sie ja ponaginać jak lata to lipa