

Docieranie zawórów i hydrauliczne popychacze
#1
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 13:00
Sama idea to wiem ale:
to takie z allegro na przyssawkę czy wężyk na zawór i wiertło?
Co warto wiedzieć.
2. Popychacze hydrauliczne, czytałem, że niektórzy gotują je w oleju i wyciskają w imadle, po co to, na co to?
Zmieniałem głowice w starych nic nie pukało nie stukało ale kupiłem 2 inne głowice i z nimi były popychacze, myślę dać stare bo nie było z nimi problemów ale te "nowe" bym chętnie zdiagnozował, zakonserwował schował na kiedyś.
3. Od strony pasażera w niektórych partiach obrotów było ledwo słyszalne tykanie jak by zegarka ale to chyba był pęknięty kompensator od EGR?(daje taki objaw)?
#2
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 19:09
popychacze oczyszczasz z oleju - zeby nowego zassaly - oczywiscie jest ryzyko ze ktorys nie zassie i bedzie go trzeba wymienic,
#3
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 19:58
A jak zaleje nowym silnik to nie wymieni się w nich?(z tego co czytałem to chyba się zaleją olejem nowe przy montażu i nie zmienia się w nich w trakcie pracy i może być w nich bardzo stary olej).
Jakie to ryzyko, że nie zaleje się? Zepsuje się i zacznie stukać? jak sprawdzić który jest dobry? I jak to dokładnie robić? jak gotować jak wyciskać?
#4
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 20:03
jesli sie nie zaleje bedzie stukac - latwo mozna sprawdzic ktory bo bedzie miekki nie twardy.
#5
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 21:47
wsadziłem 2 w imadło ścisnąłem, zrobiły się miękkie z jednego wyleciał olej z innego nie
Tylko skąd wiem jak mocno mam je skręcić w imadle? Nie rozwalę? Zalać je potem jakoś olejem? Wsadziłem je do słoiczka z olejem i naciskałem wychodziły bąbelki przestały ale dalej są miękkie.
Przeczytałem chyba wszystko i takie propozycje:
Wstawić w benzynę lub naftę, potem wygotować w świeżym oleju potem wycisnąć imadłem,
inni piszą tylko wycisnąć
Wkręciłem 2 w imadło(jak mocno ścisnąć je?) i są miękkie i to wszystko? zamontować je(Olej wyleciał jak nowy)
#6
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 19:47
Wycisnąłem, mam nadzieje, że dobrze. A właśnie przeczytałem na innym forum, że imadłem to wcale nie takie dobre. Ma ktoś szerszą wiedzę i się podzieli? Składam silnik powolutku bo nie mam czasu i mogę się pobawić jak trzeba.
#7
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 19:55
Wycisnąłem, mam nadzieje, że dobrze.
Jak długo będę musiał kręcić zanim się napompują? Żebym nie myślał co nie podłączyłem kiedy one jeszcze nie napełnione.
w ciagu paru minut po odpaleniu powinny sie napompowac
#8
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 20:35
w ciagu paru minut po odpaleniu powinny sie napompowac
Czyli odpali, będzie kilka minut klepach(zazwyczaj do rozgrzania silnika) i tyle?
Odpali od razu?
#9
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 21:01
Czyli odpali, będzie kilka minut klepach(zazwyczaj do rozgrzania silnika) i tyle?
Odpali od razu?
odpali ciezko - bedzie nierowno chodzil i moze gasnac. gasniecie szybko minie - klepanie i nierowna praca powinny po parunastu minutach max zniknac
#10
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 21:11
dobrze zrobiłem? Mam chyba jeszcze komplet drugi na szczęście.
#11
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 21:14
#12
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 09:14
#13
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 12:54
witam, mam pytanko na temat popychaczy hydraulicznych omega 2.5 V6 benz. Zakupiłem nowe popychacze, i jest taki problem, że część popychaczy nowych jest twarda (w żaden sposób nie można je wcisnąć) a część jest miękka (można wciskać kciukiem) czy to jest normalne?? czy któreś są niedobre?
Nowe nówki nóweczki nie śmigane ze sklepu?
#14
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 18:11
Nowe nówki nóweczki nie śmigane ze sklepu?
tak, nowiutkie
#15
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 10:49
Z tymi wałkami to faktycznie trzeba czy mozna to pominąć... teoretycznie wałki sie w jakims stopniu tez starły, ale czy ten "stopień" ma az takie znaczenie.
przebieg 230tys.
koszt nowej szklanki od 15 zł do okolo 40.
koszt wałków - nie znalazłem nowych wałkow a serwis odpada bo musiał bym wybierac albo auto albo wałki.
#16
OFFLINE
Napisany 17 maja 2011 - 14:51