Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Docieranie zawórów i hydrauliczne popychacze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 grudnia 2010 - 13:00

1. Jakieś wskazówki rady przy docieraniu zaworów? Na forum takich konkretów nie znalazłem
Sama idea to wiem ale:
to takie z allegro na przyssawkę czy wężyk na zawór i wiertło?
Co warto wiedzieć.

2. Popychacze hydrauliczne, czytałem, że niektórzy gotują je w oleju i wyciskają w imadle, po co to, na co to?

Zmieniałem głowice w starych nic nie pukało nie stukało ale kupiłem 2 inne głowice i z nimi były popychacze, myślę dać stare bo nie było z nimi problemów ale te "nowe" bym chętnie zdiagnozował, zakonserwował schował na kiedyś.

3. Od strony pasażera w niektórych partiach obrotów było ledwo słyszalne tykanie jak by zegarka ale to chyba był pęknięty kompensator od EGR?(daje taki objaw)?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2010 - 19:09

docierac mozesz recznie jaki i na wkretarce
popychacze oczyszczasz z oleju - zeby nowego zassaly - oczywiscie jest ryzyko ze ktorys nie zassie i bedzie go trzeba wymienic,




 


#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 grudnia 2010 - 19:58

Kurczę coś się niech ktoś rozpisze plz!
A jak zaleje nowym silnik to nie wymieni się w nich?(z tego co czytałem to chyba się zaleją olejem nowe przy montażu i nie zmienia się w nich w trakcie pracy i może być w nich bardzo stary olej).

Jakie to ryzyko, że nie zaleje się? Zepsuje się i zacznie stukać? jak sprawdzić który jest dobry? I jak to dokładnie robić? jak gotować jak wyciskać?

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2010 - 20:03

mozesz wycisnac bez gotowania. chodzi o wyczyszczenie popychacza z ewentualnego syfu. po wsadzeniu takich do silnika napompuja sie od nowa swiezym olejem. warto wycisnac zeby uniknac sytuacji kiedy popychacz sie nie zamknie i nastapi kolizja zaworu z tlokiem.
jesli sie nie zaleje bedzie stukac - latwo mozna sprawdzic ktory bo bedzie miekki nie twardy.




 


#5 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:47

A jak te popychacze wyciskać?
wsadziłem 2 w imadło ścisnąłem, zrobiły się miękkie z jednego wyleciał olej z innego nie

Tylko skąd wiem jak mocno mam je skręcić w imadle? Nie rozwalę? Zalać je potem jakoś olejem? Wsadziłem je do słoiczka z olejem i naciskałem wychodziły bąbelki przestały ale dalej są miękkie.


Przeczytałem chyba wszystko i takie propozycje:
Wstawić w benzynę lub naftę, potem wygotować w świeżym oleju potem wycisnąć imadłem,
inni piszą tylko wycisnąć

Wkręciłem 2 w imadło(jak mocno ścisnąć je?) i są miękkie i to wszystko? zamontować je(Olej wyleciał jak nowy)

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 stycznia 2011 - 19:47

Jak długo będę musiał kręcić zanim się napompują? Żebym nie myślał co nie podłączyłem kiedy one jeszcze nie napełnione.

Wycisnąłem, mam nadzieje, że dobrze. A właśnie przeczytałem na innym forum, że imadłem to wcale nie takie dobre. Ma ktoś szerszą wiedzę i się podzieli? Składam silnik powolutku bo nie mam czasu i mogę się pobawić jak trzeba.

#7 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 28 stycznia 2011 - 19:55

Wycisnąłem, mam nadzieje, że dobrze.

Jak długo będę musiał kręcić zanim się napompują? Żebym nie myślał co nie podłączyłem kiedy one jeszcze nie napełnione.


w ciagu paru minut po odpaleniu powinny sie napompowac

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 stycznia 2011 - 20:35

w ciagu paru minut po odpaleniu powinny sie napompowac


Czyli odpali, będzie kilka minut klepach(zazwyczaj do rozgrzania silnika) i tyle?
Odpali od razu?

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2011 - 21:01

Czyli odpali, będzie kilka minut klepach(zazwyczaj do rozgrzania silnika) i tyle?
Odpali od razu?


odpali ciezko - bedzie nierowno chodzil i moze gasnac. gasniecie szybko minie - klepanie i nierowna praca powinny po parunastu minutach max zniknac




 


#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 stycznia 2011 - 21:11

wkręcałem je w imadło parę razy aż wyleciał olej i zrobiły się miękkie potem jeszcze ręką je ściskałem ręką i wylałem ile mogłem oleju
dobrze zrobiłem? Mam chyba jeszcze komplet drugi na szczęście.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2011 - 21:14

dobrze robiles - imadlo daje rade - tyle ze trzeba je zabezpieczyc zeby nie porysowac metalem




 


#12 OFFLINE   edsonas

edsonas
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 02 lutego 2011 - 09:14

witam, mam pytanko na temat popychaczy hydraulicznych omega 2.5 V6 benz. Zakupiłem nowe popychacze, i jest taki problem, że część popychaczy nowych jest twarda (w żaden sposób nie można je wcisnąć) a część jest miękka (można wciskać kciukiem) czy to jest normalne?? czy któreś są niedobre?

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2011 - 12:54

witam, mam pytanko na temat popychaczy hydraulicznych omega 2.5 V6 benz. Zakupiłem nowe popychacze, i jest taki problem, że część popychaczy nowych jest twarda (w żaden sposób nie można je wcisnąć) a część jest miękka (można wciskać kciukiem) czy to jest normalne?? czy któreś są niedobre?


Nowe nówki nóweczki nie śmigane ze sklepu?

#14 OFFLINE   edsonas

edsonas
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 02 lutego 2011 - 18:11

Nowe nówki nóweczki nie śmigane ze sklepu?


tak, nowiutkie

#15 OFFLINE   3com

3com
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 11 kwietnia 2011 - 10:49

Tez chce wymienic wszystkie na nowe ale podobno trzeba wymieniac razem z wałkami...
Z tymi wałkami to faktycznie trzeba czy mozna to pominąć... teoretycznie wałki sie w jakims stopniu tez starły, ale czy ten "stopień" ma az takie znaczenie.

przebieg 230tys.

koszt nowej szklanki od 15 zł do okolo 40.
koszt wałków - nie znalazłem nowych wałkow a serwis odpada bo musiał bym wybierac albo auto albo wałki.

#16 OFFLINE   kamilosbadylos

kamilosbadylos

    \

  • 8 postów
  • Dołączył: 10-10-2009
  • Skąd: koszalin

Napisany 17 maja 2011 - 14:51

wiecie moze jaki jest wymiar dokladny popychaczy do 2.5v6 bo kolega mi mowil ze nie pasuja bo patrzyl gdzies w hurtowni i tam sa dwa rodzaje bo zakupilem komplet nowych firmy INA i one maja 26,5mm grubosci a stare 26mm czy one beda pasowac ? kupowalem na ipartsie i tam wedlug katalogu i rocznika bylo dobierane prosze o pomoc czy musze szukac innych czy moge wsadzic te co zakupilem