

Wentylator ////filtr paliwa
Rozpoczęte przez
chion1
, 11 maj 2007, 17:28
11 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 17:28
Witam. Panowie mam takie pytanie czy wentylator w omedze 2,5 td ma sie przez caly czas krecic .Jest na pasku, ale slysalem ze przy wiekrzych obrotach silnika powinien przestawac sie krecic(ze to niby wolne kolo ma byc).
Jeszcze moze tkos bedzie wiedzial gdzie sie znajduje filtr paliwa w tym autku bo przeszukalem wszystko i nie moglem go nigdzie znalezc. (mam go dopiero 3 tygodnie :mrgreen: )
Jeszcze moze tkos bedzie wiedzial gdzie sie znajduje filtr paliwa w tym autku bo przeszukalem wszystko i nie moglem go nigdzie znalezc. (mam go dopiero 3 tygodnie :mrgreen: )
chion
#2
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 19:24
To jest sprzegło wiskozowe, zaczyna sie kręcic jak sie robi ciepło w komorze silnika, jak jest zimno to praktycznie sie nie kręci.
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 20:53
Jak jest zimno powinnokrecic sie bardzooooo powoli,( wiskoza jest rzadka), jak jest ciepło wiskoza robio sie gesta (jak kisiel) i wiatrak zaczyna sie krecic szybko .
#5
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 21:13
Acha rozumiem juz. Jutro zobacze czy przypadkiem on sie nie kreci caly czas z taka sama predkoscia.
Wielkie dzieki
Wielkie dzieki
chion
#6
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 21:17
tego typu wentylator powinienes zatrzymac na zimnym motorze reka bez problemu.........problem bedzie jak sprzegla (czytaj wiskoza) jest spierd. to dostaniesz po lapkach....... Ten test jest 100 % odpowiedzią - ostatnio tak sprawdzalem w audi - palce mam cale hihihihi
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 22:45
no wiesz umnie tez zawsze się niby kręci ale to jak jest zimny to raczej wolniej i bezwładnie a co do filtra to jest obok kielicha prawego nadkola czyli jak patrzysz pod maske to po lewej
#8
OFFLINE
Napisany 12 maja 2007 - 18:04
Wiec tak panowie poszedlem za rada i malo mi paluchow nie urwalo. Teraz juz wiem ze wiskoza nie dziala wiec moje pytaanie jest taie czy da sie to jakos naprawic .
wielkie dzieki za rady.
a co do filtra paliwa to u mnie po prawej stronie niema nic co by moglo go przypominac jest tylko taki maly jak do paliwa ale z jednej strony jest wezyk normalnie przypiety a z drugiej nic do niego nie jest podlaczone i raczej wyglada jak jakis odpowietrznik ale po co tam filtr???
Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi
wielkie dzieki za rady.
a co do filtra paliwa to u mnie po prawej stronie niema nic co by moglo go przypominac jest tylko taki maly jak do paliwa ale z jednej strony jest wezyk normalnie przypiety a z drugiej nic do niego nie jest podlaczone i raczej wyglada jak jakis odpowietrznik ale po co tam filtr???
Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi
chion
#9
OFFLINE
Napisany 12 maja 2007 - 19:26
chion1, czytaj uważnie,po lewej jak patrzysz na silnik przy otwartej masce.czyli jak patrzysz pod maske to po lewej
Co do wiskozy to nie wkładaj paluchów przy pracującym silniku zwłaszcza jak jest nagrzany.
Wystarczy jak na zimnym wyłączonym silniku zakręcisz wentylatorem i nie będzie oporów,to jest ok.
Nagrzejesz silnik do 90 stopni zgasisz i znów zakręcisz,a będzie wyczuwalny opór też jest ok.
Jak będzie inaczej to można się przymierzać do wymiany.
#10
OFFLINE
Napisany 12 maja 2007 - 19:55
Achaaa Fakt po lewej .dzieki. To mam jeszce pytanie czy to jest taki normalny standardowy filt czy jakos inaczej on wyglada.
A w sprawie wiskozy to ciezko to wymienic ???? I czy to moze byc przyczyna braku mocy bo juz nie wiem czego sie w tej sprawie chytac tym bardziej ze sie nie da czytac bledow jakby bylo wszystko ok bo nie miga kontrolka jak probuje na spinacz
Jeszcze raz wielkie dzieki
A w sprawie wiskozy to ciezko to wymienic ???? I czy to moze byc przyczyna braku mocy bo juz nie wiem czego sie w tej sprawie chytac tym bardziej ze sie nie da czytac bledow jakby bylo wszystko ok bo nie miga kontrolka jak probuje na spinacz
Jeszcze raz wielkie dzieki
chion
#11
OFFLINE
Napisany 12 maja 2007 - 20:03
Dociśnij czymś pasek wielorowkowy i powinno się odkręcić,o ile pamiętam to odkręca się w przeciwnym kierunku czyli w prawo.A w sprawie wiskozy to ciezko to wymienic ???? I czy to moze byc przyczyna braku mocy.
Brak mocy to inna bajka użyj szukajki.Pisano na ten temat.
#12
OFFLINE
Napisany 12 maja 2007 - 20:05
OK dzieki jeszcze bede szukal w sprawie mocy. Narazie jeszcze sie wiatraczkiem pobawie
chion