

ABS nie działa, sterownik po regeneracji...
#1
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 16:28
Zaczęło się od tego, że wywaliło kontrolki ABS i ESP, oczywiście układy przestały działać. Do tego zapaliła się kontrolka auta z kluczem i przestał działać licznik i też wszystko, co jest z nim związane. Później różnie bywało, raz działało, raz nie, raz przestawało działać po przejechaniu jakiegoś odcinka itd.
Zczytałem błędy (zał. 1), zasięgnąłem fachowej porady telefonicznej u Beasta (dzięki!!) i okazało się, że walnięty najprawdopodobniej jest sterownik pompy ABS. Poczytałem trochę na forum i to mnie utwierdziło.
Ponieważ zdobycie takiego sterownika (i pompy) używanego graniczy z cudem (pompa WT i sterownik z końcówką 676 – ESP), a ceny nowych zabijają, pojechałem do magika do Zielonej Góry, żeby mi go zregenerował.
Magik przetestował sterownik (okazało się, że faktycznie zaniemógł), zregenerował go, przetestował KTSem i dał jako sprawny.
Sterownik został zamontowany z powrotem w aucie. Rezultat – zniknęła kontrolka auta z kluczem, działa licznik i wszystko, co jest z nim związane, ale kontrolki ABS i ESP cały czas się świecą, a system nie działa. Zazwyczaj po odpaleniu nie świecą, dopiero zapalają się po ruszeniu.
Zczytałem błędy jeszcze raz (błędy ABS i ESP) – zał. 2.
Dodatkowo w błędach silnika wciąż siedzi ten błąd P0500 i U2108
Pomoże ktoś to przetłumaczyć na nasze? Czujnik jakiś padł? Jeżeli tak to który?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
#2
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 18:28
#3
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 20:47
W KTS'ie jest funkcja sprawdzenia z jaką prędkościa kręci się poszczególne koło, myślę że to by mogło dużo powiedzieć.
PS. jest również możliwość wejścia na czujniki przez sterownik ABS'u - trzeba wybrać sytsem ABS i wyskoczą m.in. wszystkie błędy tylko ABS'u
#4
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 20:51
PS. jest również możliwość wejścia na czujniki przez sterownik ABS'u - trzeba wybrać sytsem ABS i wyskoczą m.in. wszystkie błędy tylko ABS'u
No właśnie załącznik 2 to są błędy ABS. Załącznik 1 to błędy silnika z nimi związane.
Do KTSu nie mam już dostępu, facet w Zielonej sprawdzał nim sterownik, który był wyjęty z auta, a założony po powrocie do Poznania.
#5
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 00:05
c0196 - błędne wskazania czujnika bezwładnościowego kąta znoszenia pojazdu (określa czy auto nie jedzie bokiem)
te błędy to nic wielkiego, zwłaszcza ze chyba są nieaktywne (może włączałeś zapłon przy odłączonej wtyczce abs?)
gorzej z tym - błąd c0141 w tisie oznacza tylko jedno - uszkodzony moduł hydrauliczny abs lub jego sterownik. to chyba błąd cewki zaworu zmniejszającego ciśnienie w obwodzie jednego z kół podczas pracy abs. Zawór siedzi wewnątrz modułu abs. Po ruszeniu i przejechaniu 1-2 metrów abs testuje te cewki co można wyczuć siedząc za kierownicą lekkim drżeniem i hałasem.
ten magik pewnie dał ciała - albo przeoczył tą usterkę albo sam ją spowodował nieudolną próbą naprawy
#6
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 00:10
C 0035 - czujnik prędkości lewego przedniego koła
c0196 - błędne wskazania czujnika bezwładnościowego kąta znoszenia pojazdu (określa czy auto nie jedzie bokiem)
te błędy to nic wielkiego, zwłaszcza ze chyba są nieaktywne (może włączałeś zapłon przy odłączonej wtyczce abs?)
gorzej z tym - błąd c0141 w tisie oznacza tylko jedno - uszkodzony moduł hydrauliczny abs lub jego sterownik.
ten magik pewnie dał ciała - albo przeoczył tą usterkę albo sam ją spowodował nieudolną próbą naprawy
Spróbuję jeszcze przeczyścić ten czujnik w lewym kole. A czy może się zdarzyć sytuacja, że błąd 0141 jest łapany przez to, że ten czujnik nie działa jak powinien?
Magik zarzeka się, że testował sterownik KTSem po naprawie i na bank jest sprawny, zresztą daje na naprawę gwarancję, więc nie sądzę, żeby chciało mu się ściemniać.
A może się zdarzyć tak, że sterownik jest ok, ale pompa sama w sobie mówi papa?
Jeżeli tak to jeszcze jedna sprawa - czy będzie pasować od 2,5 DTI? (oznaczenie na pompie to samo - WT) Nie chciałbym wymieniać pompy w ciemno, ale jeśli będzie taka potrzeba...
#7
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 01:07
moduł od 2,5 dti powinien pasować, ma takie same numery więc raczej nie będzie kłopotów
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 20:44
Pompę od 2,5 DTI mam na oku, jak ktoś mi jej nie zwinie to pewnie kupię, jeśli okaże się, że to pompa...
Czy ktoś jeszcze ma jakieś podejrzenia i pomysły co może być przyczyną niedziałającego układu?
W jaki sposób mogę się upewnić, że to może być pompa? Jak każdy chciałbym uniknąć zbędnej wymiany części...
#10
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 19:43
no to sie szukanie przycyny zacznie:-)
Przyczyna znaleziona, ponowne skanowanie kompem naprowadziło mnie na czujnik abs w lewym przednim kole. Zdjąłem koło i faktycznie - czujnik jest luźny w miejscu, w którym wchodzi w zwrotnicę. Krótka konsultacja telefoniczna z Beastem (jak będę kiedyś w okolicach Kwidzyna to kratę piwa wiozę

Po wymianie czujnika napiszę, czy dolegliwości ustąpiły.
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 09:24
Przyczyna znaleziona, ponowne skanowanie kompem naprowadziło mnie na czujnik abs w lewym przednim kole. Zdjąłem koło i faktycznie - czujnik jest luźny w miejscu, w którym wchodzi w zwrotnicę. Krótka konsultacja telefoniczna z Beastem (jak będę kiedyś w okolicach Kwidzyna to kratę piwa wiozę
) potwierdziła moje przypuszczenia.
Po wymianie czujnika napiszę, czy dolegliwości ustąpiły.
czekam na rezultaty wymiany sprawdze tez swoj czujnik:)
#13
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2011 - 21:51

Sterownik sprawny, czujnik też (sprawdzany miernikiem i podmieniany), a nie działa.
Komp wywala błąd czujnika.
Ręce mi opadają. Gdzie szukać dalej? Kabel? Odcinek między wtyczką czujnika a pinami na wtyczce sterownika abs? Czy ma może ktoś ma rozpiskę pinów w tej wtyczce?
#14
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2011 - 15:36
No i
Sterownik sprawny, czujnik też (sprawdzany miernikiem i podmieniany), a nie działa.
Komp wywala błąd czujnika.
Ręce mi opadają. Gdzie szukać dalej? Kabel? Odcinek między wtyczką czujnika a pinami na wtyczce sterownika abs? Czy ma może ktoś ma rozpiskę pinów w tej wtyczce?
A jesteś pewny że pompa jest sprawna?
Ja dzisiaj wymieniłem pompę bo podmiana elektroniki nic nie dała.
#15
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2011 - 22:41
A jesteś pewny że pompa jest sprawna?
Ja dzisiaj wymieniłem pompę bo podmiana elektroniki nic nie dała.
Ale czy wtedy wywalałoby błąd konkretnego jednego czujnika?
#16
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 09:51
Ale czy wtedy wywalałoby błąd konkretnego jednego czujnika?
Róźne rzeczy się mogą dziać. Mi wywalało błąd 35 - czyli uszkodzenie modułu pompy zwrotnej. Znajomemu w Omie wywalało błąd czujnika w kole. W obu przypadkach pompy były winne, bo wymiana samych modułów nic nie dała. Nie piszę że u Ciebie też tak jest ale możliwość istnieje, tym bardziej że czujnik wymieniony. Jeśli masz trochę czasu i pompę na podmianę to można przełożyć i sprawdzić efekty. Tyle że trzeba później układ odpowietrzać.
#17
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 14:27
Jeśli masz trochę czasu i pompę na podmianę
Z pierwszym jest ciężko, drugiego nie mam w ogóle...
A mógłby ktoś podrzucić który pin w tej wtyczce odpowiada za co? Bo sprawdzenie kabli nic nie kosztuje (w odróżnieniu od nowej pompy), a daje pewność, że na tym odcinku wszystko działa jak należy i trzeba szukać dalej.
Jeżeli faktycznie to pompa to jest jakiś sposób, aby to sprawdzić, żeby mieć pewność? Bo wymienianie w ciemno poszczególnych elementów na zasadzie "a może to to" trochę mija się z celem...
#18
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 18:10

Wymieniałem pompę bo wszystko wskazywało na jej ubicie. Tak jak pisałem na obydwu modułach wywalało ten sam błąd (35). Gdybyś chociaż miał drugi moduł na podmianę to można przekręcić (20 minut roboty) i sprawdzić czy coś się zmieniło. Sama wymiana pompy to grubsza robota (oraz darmowy tester nerwów i znajomości łaciny

Nie wiem też czy jest jakiś inny sposób sprawdzenia pompy oprócz podmiany. Moim zdaniem najlepiej byłoby podmienić moduł na innny i zobaczyć czy zatrybi.
#19
OFFLINE
Napisany 23 września 2014 - 13:58