Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS nie działa, sterownik po regeneracji...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 18 grudnia 2010 - 16:28

Ostatnio miałem troszkę przejść z układem ABS w mojej Omie i z wszystkim, co jest z nim powiązane.

Zaczęło się od tego, że wywaliło kontrolki ABS i ESP, oczywiście układy przestały działać. Do tego zapaliła się kontrolka auta z kluczem i przestał działać licznik i też wszystko, co jest z nim związane. Później różnie bywało, raz działało, raz nie, raz przestawało działać po przejechaniu jakiegoś odcinka itd.

Zczytałem błędy (zał. 1), zasięgnąłem fachowej porady telefonicznej u Beasta (dzięki!!) i okazało się, że walnięty najprawdopodobniej jest sterownik pompy ABS. Poczytałem trochę na forum i to mnie utwierdziło.
Ponieważ zdobycie takiego sterownika (i pompy) używanego graniczy z cudem (pompa WT i sterownik z końcówką 676 – ESP), a ceny nowych zabijają, pojechałem do magika do Zielonej Góry, żeby mi go zregenerował.
Magik przetestował sterownik (okazało się, że faktycznie zaniemógł), zregenerował go, przetestował KTSem i dał jako sprawny.

Sterownik został zamontowany z powrotem w aucie. Rezultat – zniknęła kontrolka auta z kluczem, działa licznik i wszystko, co jest z nim związane, ale kontrolki ABS i ESP cały czas się świecą, a system nie działa. Zazwyczaj po odpaleniu nie świecą, dopiero zapalają się po ruszeniu.

Zczytałem błędy jeszcze raz (błędy ABS i ESP) – zał. 2.
Dodatkowo w błędach silnika wciąż siedzi ten błąd P0500 i U2108

Pomoże ktoś to przetłumaczyć na nasze? Czujnik jakiś padł? Jeżeli tak to który?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Wymarzony potworek już jest...

#2 OFFLINE   adampoznan

adampoznan
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 grudnia 2010 - 18:28

mam podobny problem w swojej omie. po odpleniu nie swieci nic a po chwili zapala sie ABS i przestaje działac. sa momety ze gasnie wtedy normalnie działa ale po chwili znowu sie zapala i juz nie działa. tez nie wiem o co chodzi

#3 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2010 - 20:47

Wszystko wskazuje na któyś czujnik ABS'u przy kole w waszych przypadkach

W KTS'ie jest funkcja sprawdzenia z jaką prędkościa kręci się poszczególne koło, myślę że to by mogło dużo powiedzieć.
PS. jest również możliwość wejścia na czujniki przez sterownik ABS'u - trzeba wybrać sytsem ABS i wyskoczą m.in. wszystkie błędy tylko ABS'u

 


#4 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 18 grudnia 2010 - 20:51

PS. jest również możliwość wejścia na czujniki przez sterownik ABS'u - trzeba wybrać sytsem ABS i wyskoczą m.in. wszystkie błędy tylko ABS'u


No właśnie załącznik 2 to są błędy ABS. Załącznik 1 to błędy silnika z nimi związane.

Do KTSu nie mam już dostępu, facet w Zielonej sprawdzał nim sterownik, który był wyjęty z auta, a założony po powrocie do Poznania.
Wymarzony potworek już jest...

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 grudnia 2010 - 00:05

C 0035 - czujnik prędkości lewego przedniego koła
c0196 - błędne wskazania czujnika bezwładnościowego kąta znoszenia pojazdu (określa czy auto nie jedzie bokiem)
te błędy to nic wielkiego, zwłaszcza ze chyba są nieaktywne (może włączałeś zapłon przy odłączonej wtyczce abs?)

gorzej z tym - błąd c0141 w tisie oznacza tylko jedno - uszkodzony moduł hydrauliczny abs lub jego sterownik. to chyba błąd cewki zaworu zmniejszającego ciśnienie w obwodzie jednego z kół podczas pracy abs. Zawór siedzi wewnątrz modułu abs. Po ruszeniu i przejechaniu 1-2 metrów abs testuje te cewki co można wyczuć siedząc za kierownicą lekkim drżeniem i hałasem.
ten magik pewnie dał ciała - albo przeoczył tą usterkę albo sam ją spowodował nieudolną próbą naprawy

#6 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 19 grudnia 2010 - 00:10

C 0035 - czujnik prędkości lewego przedniego koła
c0196 - błędne wskazania czujnika bezwładnościowego kąta znoszenia pojazdu (określa czy auto nie jedzie bokiem)
te błędy to nic wielkiego, zwłaszcza ze chyba są nieaktywne (może włączałeś zapłon przy odłączonej wtyczce abs?)

gorzej z tym - błąd c0141 w tisie oznacza tylko jedno - uszkodzony moduł hydrauliczny abs lub jego sterownik.

ten magik pewnie dał ciała - albo przeoczył tą usterkę albo sam ją spowodował nieudolną próbą naprawy


Spróbuję jeszcze przeczyścić ten czujnik w lewym kole. A czy może się zdarzyć sytuacja, że błąd 0141 jest łapany przez to, że ten czujnik nie działa jak powinien?

Magik zarzeka się, że testował sterownik KTSem po naprawie i na bank jest sprawny, zresztą daje na naprawę gwarancję, więc nie sądzę, żeby chciało mu się ściemniać.

A może się zdarzyć tak, że sterownik jest ok, ale pompa sama w sobie mówi papa?
Jeżeli tak to jeszcze jedna sprawa - czy będzie pasować od 2,5 DTI? (oznaczenie na pompie to samo - WT) Nie chciałbym wymieniać pompy w ciemno, ale jeśli będzie taka potrzeba...
Wymarzony potworek już jest...

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 grudnia 2010 - 01:07

rzeczywiście uszkodzona może być sama pompa (rozumiem że do naprawy woziłeś samą elektronikę), bo w niej jest ten zawór
moduł od 2,5 dti powinien pasować, ma takie same numery więc raczej nie będzie kłopotów

#8 OFFLINE   adampoznan

adampoznan
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 grudnia 2010 - 03:48

no to sie szukanie przycyny zacznie:-)

#9 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 19 grudnia 2010 - 20:44

Dopiero w czwartek niestety będę miał czas i miejsce, żeby zajrzeć do tego czujnika...
Pompę od 2,5 DTI mam na oku, jak ktoś mi jej nie zwinie to pewnie kupię, jeśli okaże się, że to pompa...

Czy ktoś jeszcze ma jakieś podejrzenia i pomysły co może być przyczyną niedziałającego układu?
W jaki sposób mogę się upewnić, że to może być pompa? Jak każdy chciałbym uniknąć zbędnej wymiany części...
Wymarzony potworek już jest...

#10 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:43

no to sie szukanie przycyny zacznie:-)


Przyczyna znaleziona, ponowne skanowanie kompem naprowadziło mnie na czujnik abs w lewym przednim kole. Zdjąłem koło i faktycznie - czujnik jest luźny w miejscu, w którym wchodzi w zwrotnicę. Krótka konsultacja telefoniczna z Beastem (jak będę kiedyś w okolicach Kwidzyna to kratę piwa wiozę!!) potwierdziła moje przypuszczenia.

Po wymianie czujnika napiszę, czy dolegliwości ustąpiły.
Wymarzony potworek już jest...

#11 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2010 - 20:14

Czyli moja diagnoza się sprawdziła :)

 


#12 OFFLINE   adampoznan

adampoznan
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 grudnia 2010 - 09:24

Przyczyna znaleziona, ponowne skanowanie kompem naprowadziło mnie na czujnik abs w lewym przednim kole. Zdjąłem koło i faktycznie - czujnik jest luźny w miejscu, w którym wchodzi w zwrotnicę. Krótka konsultacja telefoniczna z Beastem (jak będę kiedyś w okolicach Kwidzyna to kratę piwa wiozę!!) potwierdziła moje przypuszczenia.

Po wymianie czujnika napiszę, czy dolegliwości ustąpiły.


czekam na rezultaty wymiany sprawdze tez swoj czujnik:)

#13 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 26 stycznia 2011 - 21:51

No i :pupa:

Sterownik sprawny, czujnik też (sprawdzany miernikiem i podmieniany), a nie działa.
Komp wywala błąd czujnika.
Ręce mi opadają. Gdzie szukać dalej? Kabel? Odcinek między wtyczką czujnika a pinami na wtyczce sterownika abs? Czy ma może ktoś ma rozpiskę pinów w tej wtyczce?
Wymarzony potworek już jest...

#14 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2011 - 15:36

No i :pupa:

Sterownik sprawny, czujnik też (sprawdzany miernikiem i podmieniany), a nie działa.
Komp wywala błąd czujnika.
Ręce mi opadają. Gdzie szukać dalej? Kabel? Odcinek między wtyczką czujnika a pinami na wtyczce sterownika abs? Czy ma może ktoś ma rozpiskę pinów w tej wtyczce?


A jesteś pewny że pompa jest sprawna?

Ja dzisiaj wymieniłem pompę bo podmiana elektroniki nic nie dała.

#15 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 27 stycznia 2011 - 22:41

A jesteś pewny że pompa jest sprawna?

Ja dzisiaj wymieniłem pompę bo podmiana elektroniki nic nie dała.


Ale czy wtedy wywalałoby błąd konkretnego jednego czujnika?
Wymarzony potworek już jest...

#16 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2011 - 09:51

Ale czy wtedy wywalałoby błąd konkretnego jednego czujnika?


Róźne rzeczy się mogą dziać. Mi wywalało błąd 35 - czyli uszkodzenie modułu pompy zwrotnej. Znajomemu w Omie wywalało błąd czujnika w kole. W obu przypadkach pompy były winne, bo wymiana samych modułów nic nie dała. Nie piszę że u Ciebie też tak jest ale możliwość istnieje, tym bardziej że czujnik wymieniony. Jeśli masz trochę czasu i pompę na podmianę to można przełożyć i sprawdzić efekty. Tyle że trzeba później układ odpowietrzać.

#17 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 29 stycznia 2011 - 14:27

Jeśli masz trochę czasu i pompę na podmianę


Z pierwszym jest ciężko, drugiego nie mam w ogóle...

A mógłby ktoś podrzucić który pin w tej wtyczce odpowiada za co? Bo sprawdzenie kabli nic nie kosztuje (w odróżnieniu od nowej pompy), a daje pewność, że na tym odcinku wszystko działa jak należy i trzeba szukać dalej.

Jeżeli faktycznie to pompa to jest jakiś sposób, aby to sprawdzić, żeby mieć pewność? Bo wymienianie w ciemno poszczególnych elementów na zasadzie "a może to to" trochę mija się z celem...
Wymarzony potworek już jest...

#18 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2011 - 18:10

Niestety rozpiski pinów nie mam :(

Wymieniałem pompę bo wszystko wskazywało na jej ubicie. Tak jak pisałem na obydwu modułach wywalało ten sam błąd (35). Gdybyś chociaż miał drugi moduł na podmianę to można przekręcić (20 minut roboty) i sprawdzić czy coś się zmieniło. Sama wymiana pompy to grubsza robota (oraz darmowy tester nerwów i znajomości łaciny :D )

Nie wiem też czy jest jakiś inny sposób sprawdzenia pompy oprócz podmiany. Moim zdaniem najlepiej byłoby podmienić moduł na innny i zobaczyć czy zatrybi.

#19 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 23 września 2014 - 13:58

U mnie dzisiaj zauważyłem że nie działa ABS, niestety nie ma żadnej kontrolki, koła zblokowały mi się podczas hamowania tak jakby zupełnie tego ABSu nie było. Sprawdzałem bezpiecznik i jest ok. Ktoś wie co się może dziać?

#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2014 - 15:14

A żarówka jest ??