Krzywy wał korbowy ???? Czy to możliwe ?
Napisany 10 maja 2007 - 12:31
Mam takie pytanko? Czy możliwe jest aby wał korbowy w silniku był skrzywiony.
Dlaczego się pytam. Byłem swoim samochodzikiem w warsztacie na drobnych naprawach. W trakcie przeglądu mechanik zwrócił mi uwagę, że to kółko na którym jest pasek klinowy skacze góra dół. Oznajmił mi że może być skrzywiony wałek rozrządu. Czy to jest mozliwe czy po prostu chcą mnie naciągnąć na koszta.
W tych tematach jestem totalnie zielony. Prosze o pomoc.
Napisany 10 maja 2007 - 12:45
Witam wszystkich,
Mam takie pytanko? Czy możliwe jest aby wał korbowy w silniku był skrzywiony.
Dlaczego się pytam. Byłem swoim samochodzikiem w warsztacie na drobnych naprawach. W trakcie przeglądu mechanik zwrócił mi uwagę, że to kółko na którym jest pasek klinowy skacze góra dół. Oznajmił mi że może być skrzywiony wałek rozrządu. Czy to jest mozliwe czy po prostu chcą mnie naciągnąć na koszta.
W tych tematach jestem totalnie zielony. Prosze o pomoc.
jeszcze raz powoli. walek rozrzadu czy wal korbowodowy ? bo to 2 rozne rzeczy
Napisany 10 maja 2007 - 15:34
wal moze miec bicie i moze skakac, ale byc moze wyrobilo sie albo posypalo lozysko, na ktorym wal jest opartu. nie wydoywaja sie jakies dziwne dzwieki z czelusci silnika, jak sie silnik zachowuje?
Napisany 10 maja 2007 - 15:44
a na walku rozrzadu jest pasek klinowy? :razz:
wal moze miec bicie i moze skakac, ale byc moze wyrobilo sie albo posypalo lozysko, na ktorym wal jest opartu. nie wydoywaja sie jakies dziwne dzwieki z czelusci silnika, jak sie silnik zachowuje?
wiesz jesli mechanior myli wal korbowodowy z walkiem rozrzadu to moze pomylic pasek wielorowkowy z paskiem rozrzadu :mrgreen:
Napisany 10 maja 2007 - 16:09
Silniczek pracuje cichutko i równiutko. Żadnych stuków lub innych metalicznych odgłosów.
Choć zauważyłem większe zapotrzebowanie na olej.
Napisany 10 maja 2007 - 16:21
Chodzi o wał korbowy. Żle to wytłumaczyłem bo w tej dziedzinie jestem laikiem.