

Krzywy wał korbowy ???? Czy to możliwe ?
#1
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 12:31
Mam takie pytanko? Czy możliwe jest aby wał korbowy w silniku był skrzywiony.
Dlaczego się pytam. Byłem swoim samochodzikiem w warsztacie na drobnych naprawach. W trakcie przeglądu mechanik zwrócił mi uwagę, że to kółko na którym jest pasek klinowy skacze góra dół. Oznajmił mi że może być skrzywiony wałek rozrządu. Czy to jest mozliwe czy po prostu chcą mnie naciągnąć na koszta.
W tych tematach jestem totalnie zielony. Prosze o pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 12:45
Witam wszystkich,
Mam takie pytanko? Czy możliwe jest aby wał korbowy w silniku był skrzywiony.
Dlaczego się pytam. Byłem swoim samochodzikiem w warsztacie na drobnych naprawach. W trakcie przeglądu mechanik zwrócił mi uwagę, że to kółko na którym jest pasek klinowy skacze góra dół. Oznajmił mi że może być skrzywiony wałek rozrządu. Czy to jest mozliwe czy po prostu chcą mnie naciągnąć na koszta.
W tych tematach jestem totalnie zielony. Prosze o pomoc.
jeszcze raz powoli. walek rozrzadu czy wal korbowodowy ? bo to 2 rozne rzeczy
#3
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 15:34
wal moze miec bicie i moze skakac, ale byc moze wyrobilo sie albo posypalo lozysko, na ktorym wal jest opartu. nie wydoywaja sie jakies dziwne dzwieki z czelusci silnika, jak sie silnik zachowuje?
#4
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 15:44
a na walku rozrzadu jest pasek klinowy? :razz:
wal moze miec bicie i moze skakac, ale byc moze wyrobilo sie albo posypalo lozysko, na ktorym wal jest opartu. nie wydoywaja sie jakies dziwne dzwieki z czelusci silnika, jak sie silnik zachowuje?
wiesz jesli mechanior myli wal korbowodowy z walkiem rozrzadu to moze pomylic pasek wielorowkowy z paskiem rozrzadu :mrgreen:
#5
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 16:09
Silniczek pracuje cichutko i równiutko. Żadnych stuków lub innych metalicznych odgłosów.
Choć zauważyłem większe zapotrzebowanie na olej.
#6
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 16:21
Chodzi o wał korbowy. Żle to wytłumaczyłem bo w tej dziedzinie jestem laikiem.
Silniczek pracuje cichutko i równiutko. Żadnych stuków lub innych metalicznych odgłosów.
Choć zauważyłem większe zapotrzebowanie na olej.
kolo pasowe moze byc skrzywione...ewentualnie sprawdz czy jest dobrze dokrecone
#7
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 20:05
#8
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 20:51
Koledzy w tym kole jest tzw tłumik drgań, i on moze powodowac bicie koła, skrzywienie ału raczej niemozliwe.
Czyli jest dwumasowe?
#9
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 20:55
#10
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 21:07
Mylisz pojecia dwumasowe koła są w sprzegłach. Kazde koło do paska ma tłumik drgan , gumowy wbudowany w środku tego koła i on powoduje ze nie ma szarpnięć paska itp.
nie wiem czy myle ale wymienialem juz dwa takie kola w dwoch autach jedno bylo w transicie a drugie w bravo obydwa to byly diesle i przy zamawianiu owych kol widnialy jako dwumasowe :roll:
#11
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 21:07
#12
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 21:24

#13
OFFLINE
Napisany 10 maja 2007 - 22:22
Byc moze i tak sie nazywały, jak awał tak zwał, ale szukaj przyczyny raczej w tym kole pasowym a nie w krzywym
wale
Dzięki wielkie wszystkim którzy skupili uwagę na moim problemie. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Wynika więc z tego, że chcieli mnie zrobić w wała na krzywy wał.
Serdeczne dzięki.
Pozdrawiam
#14
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 21:54

#15
OFFLINE
Napisany 11 maja 2007 - 23:34

Jak?? => Tak!!