

Renowacja Lamp Omega B-FL
#1
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 14:30
Chcialem sie Was poradzic odnosnie tematu regneracji lamp ksenonowych w Omedze B. Zaczne moze od poczatku. Otoz od jakis kilku miesiecy zaobserwowalem w mojej Omedze ze swiatla mijania (zarowki ksenonowe) zaczely jakby slabiej swiecic. Autko mam od prawie 3 lat i stad mam porownanie(byc moze subiektywne) do mocy swiatla w przeszlosci. Nadmienie ze lampy sa oryginalne Hella, a zarniki nie byly przeze mnie wymieniane czyli maja minimum 3 lata.
Zaczalem zglebiac temat slabszego swiecenia gdyz na poczatku wydawalo mi sie ze przyczyna moga byc po prostu zyzyte zarniki i stad daja slabsze swiatlo. Jednak znajomy mechanik wyprowadzil mnie z bledu. Bede wdzieczny za opinie i ewentualnie porade odnosnie oznak zuzycia zarnikow...
I dotarlem w ten sposob do punktu nagminnej przypadlosci tychze reflektorow czyli oberwanych uchwytow mocujacych, porysowanych kloszy i soczewki oraz zabrudzonych odblysnikow...
Na allegro znalazlem kilka ogloszen firmy badz ludzi oferujacych "regeneracje" lamp.
http://www.allegro.p...fl_c_hella.html
http://www.allegro.p...l_c_uchwyt.html
Co o tym sadzicie? Czy ktos z Was korzystal z podobnych uslug? Jakie sa wasze doswiadczenia z "zuzytymi" ksenonami w Omedze B?
Bede wdzieczny za odpowiedzi.
#2
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 14:35
moze poprostu napisz do neigo na PW i bedziesz wszytko wiedział...


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 15:20

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#4
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 20:39

ja własnie sam zastanawiam sie nad regeneracją moich lamp i niewiem czy dałbym osobie tak której nieznam chyba jak bys chciał robić to tez stawiałbym na kolege besta cenka spora no ale jak to mówia jak ktoś robi dobrze to się ceni
#5
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 21:10

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 04:08
Witam.
Chcialem sie Was poradzic odnosnie tematu regneracji lamp ksenonowych w Omedze B. Zaczne moze od poczatku. Otoz od jakis kilku miesiecy zaobserwowalem w mojej Omedze ze swiatla mijania (zarowki ksenonowe) zaczely jakby slabiej swiecic. Autko mam od prawie 3 lat i stad mam porownanie(byc moze subiektywne) do mocy swiatla w przeszlosci. Nadmienie ze lampy sa oryginalne Hella, a zarniki nie byly przeze mnie wymieniane czyli maja minimum 3 lata.
Zaczalem zglebiac temat slabszego swiecenia gdyz na poczatku wydawalo mi sie ze przyczyna moga byc po prostu zyzyte zarniki i stad daja slabsze swiatlo. Jednak znajomy mechanik wyprowadzil mnie z bledu. Bede wdzieczny za opinie i ewentualnie porade odnosnie oznak zuzycia zarnikow...
I dotarlem w ten sposob do punktu nagminnej przypadlosci tychze reflektorow czyli oberwanych uchwytow mocujacych, porysowanych kloszy i soczewki oraz zabrudzonych odblysnikow...
Na allegro znalazlem kilka ogloszen firmy badz ludzi oferujacych "regeneracje" lamp.
http://www.allegro.p...fl_c_hella.html
http://www.allegro.p...l_c_uchwyt.html
Co o tym sadzicie? Czy ktos z Was korzystal z podobnych uslug? Jakie sa wasze doswiadczenia z "zuzytymi" ksenonami w Omedze B?
Bede wdzieczny za odpowiedzi.
Ja ci proponuję w pierwszej kolejności regenerację odbłyśników od soczewki xenona. Na 99% po tylu latach masz po prostu wypalone powierzchnie odbłyskowe i żadne czyszczenie ci tego po prostu nie przywróci bo warstwa jest wypalona. Trzeba nałożyć nową wastwę odbłyskową. Nie zrobisz tego sam bo to wymaga napylania próżniowego w specjalnej maszynie. Ja robiłem u tego gościa
http://www.allegro.p...odowego_vw.html
(dzwonisz ,mówisz że wyślesz same odbłyśniki,wysyłasz on ci za 3 dni kurierem przesyła za pobraniem) koszt 140zl za same odbłyśniki xenona) i będziesz miał znowu xenony jak w nowych autach. Moje przed regeneracją świeciły gorzej niż halogenowe w nie najnowszym aucie mimo iż założyłem nowe palniki palniki Philipsa 4300K,a po tym zabiegu jest po prostu ideał. Aż chce się jezdzić w nocy.
Co do polecanego kolegi beast'a to na pewno warto dać mu wyczyścić i wypolerować szkła jeśli nie chcesz sam się bawić ,chyba że samemu to zrobisz (jest sprawdzona porada na forum)jeśli będziesz musiał wymienić uchwyt luster to bierz tylko u niego bo chyba solidniejszych uchwytów nigdzie nie kupisz, one nadawałyby się nawet do czołgu


#7
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 08:57
Ja ci proponuję w pierwszej kolejności regenerację odbłyśników od soczewki xenona. Na 99% po tylu latach masz po prostu wypalone powierzchnie odbłyskowe i żadne czyszczenie ci tego po prostu nie przywróci bo warstwa jest wypalona. Trzeba nałożyć nową wastwę odbłyskową. Nie zrobisz tego sam bo to wymaga napylania próżniowego w specjalnej maszynie. Ja robiłem u tego gościa
http://www.allegro.p...odowego_vw.html
(dzwonisz ,mówisz że wyślesz same odbłyśniki,wysyłasz on ci za 3 dni kurierem przesyła za pobraniem) koszt 140zl za same odbłyśniki xenona) i będziesz miał znowu xenony jak w nowych autach. Moje przed regeneracją świeciły gorzej niż halogenowe w nie najnowszym aucie mimo iż założyłem nowe palniki palniki Philipsa 4300K,a po tym zabiegu jest po prostu ideał. Aż chce się jezdzić w nocy.
Co do polecanego kolegi beast'a to na pewno warto dać mu wyczyścić i wypolerować szkła jeśli nie chcesz sam się bawić ,chyba że samemu to zrobisz (jest sprawdzona porada na forum)jeśli będziesz musiał wymienić uchwyt luster to bierz tylko u niego bo chyba solidniejszych uchwytów nigdzie nie kupisz, one nadawałyby się nawet do czołguwiem co mówię bo sam mam od niego i naprawdę trzeba by się natrudzić żeby je zepsuć
w xenonie za swiecenie odpowiada soczewka i jej odblysnik, soczewka na bank po takim czasie zrobila sie mleczna i nie przepuszcza swiatla do tego dochodzi klosz zewnetrzny, jesli chodzi o odblysnik soczewki to tam panuje mniejsza temperatura niz przy normalnej zarowce halogenowej wiec jesli ktos nie mial chinskich zarnikow albo nie byly zalozone krzywo to nic sie nie powinno dziac.
no ale beast nierobi malowania na czarno
bez problemu zrobi.
#8
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 22:00
w xenonie za swiecenie odpowiada soczewka i jej odblysnik, soczewka na bank po takim czasie zrobila sie mleczna i nie przepuszcza swiatla do tego dochodzi klosz zewnetrzny, jesli chodzi o odblysnik soczewki to tam panuje mniejsza temperatura niz przy normalnej zarowce halogenowej wiec jesli ktos nie mial chinskich zarnikow albo nie byly zalozone krzywo to nic sie nie powinno dziac.
Zgadzam się z tobą co do czyszczenia bo na pewno da to coś. Po wyczyszczeniu wróciło ze 20-30% blasku ale po regeneracji luster odbłyśnika świecą ze 2 razy mocniej niż wczesniej. Szkoda że nie zrobiłem pomiarów przed ,ile to lumenów szło w komin. Rozbierałem już kilka lamp xenonowych mercedesa w210 i omegowych więc mój przypadek nie jest jednostką. Zawsze były przynajmniej dobrze wypłowiałe. Temperatura jest dużo mniejsza niż w halogenie co widać w zime że światła nie odmarzają od lodu ,ale wierz mi że aż wżery się porobiły punktowo. Moje xenony to oryginalna hella przed remontem nigdy wcześniej nie rozklejane, palniki były oryginalne oraz mocowania również a te lustro w kilku miejscach aż wżarte w plastik. Mam je już od 2005 roku i wtedy te chińskie podróby nie były jeszcze tak popularne i dostępne w takich cenach jak teraz.Jak znajdę gdzieś fotki odbłyśnika przed to wrzucę na forum i zobaczysz.
ps. Jestem w stanie uwierzyć że lampy z aut z wysp mają wszystko w super stanie bo te p......e barany świateł nie używają nagminnie, ale co się dziwić jak kodeks mówi że zapalać jak jest ciemno i już nic nie widać


#9
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 22:19
Zgadzam się z tobą co do czyszczenia bo na pewno da to coś. Po wyczyszczeniu wróciło ze 20-30% blasku ale po regeneracji luster odbłyśnika świecą ze 2 razy mocniej niż wczesniej. Szkoda że nie zrobiłem pomiarów przed ,ile to lumenów szło w komin. Rozbierałem już kilka lamp xenonowych mercedesa w210 i omegowych więc mój przypadek nie jest jednostką. Zawsze były przynajmniej dobrze wypłowiałe. Temperatura jest dużo mniejsza niż w halogenie co widać w zime że światła nie odmarzają od lodu ,ale wierz mi że aż wżery się porobiły punktowo. Moje xenony to oryginalna hella przed remontem nigdy wcześniej nie rozklejane, palniki były oryginalne oraz mocowania również a te lustro w kilku miejscach aż wżarte w plastik. Mam je już od 2005 roku i wtedy te chińskie podróby nie były jeszcze tak popularne i dostępne w takich cenach jak teraz.Jak znajdę gdzieś fotki odbłyśnika przed to wrzucę na forum i zobaczysz.
ps. Jestem w stanie uwierzyć że lampy z aut z wysp mają wszystko w super stanie bo te p......e barany świateł nie używają nagminnie, ale co się dziwić jak kodeks mówi że zapalać jak jest ciemno i już nic nie widaćtakże latają na pozycjach i halogenach
powiem ci ze i z UK trafiaja sie wypalone. ostatnio byly takie co mialy stopione mocowanie zarnika

#10
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 22:40
Marku, nie wiem o co Ci chodzi? Czy to ma wyglądać, czy spełniać pewne funkcje, bo w tym momencie nie rozumiem... Jeśli jest dobrze spasowane i pozwala na regulację, a zarazem jest wytrzymałe, to o co chodzi? O wygląd? Schowane w lampie i nawet tego nie widać. Tu chodzi o to, żeby się nie rozgruchotało jak oryginał, który pęka w rękach.Napisz do Beast-a jego uchwyty wyglądaje bardziej solidnie niż te z wkręconą śróbką
Na moje nie chwaląc się też, a zrobiłem w tym miesiącu już 5 kompletów. Do tego jeśli klient przyjedzie, to może być obecny przy całej operacji wymiany, czyszczenia i polerki. Wtedy wie, że nie robię go w wała. Staram się wykonywać to solidnie i tak, jakbym to robił dla siebie. Ale jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia, to proszę pisać, ale niech nie udzielają się osoby, którym tego nie robiłem, bo to tak jak wydawać opinię o marce samochodu, gdy nigdy się nawet nie siedziało za jego kółkiem.a poza tym już kilku osobom wykonywał takie czyszczenie z regeneracją i nie było skarg ale same pochwały
Czyli rozumiem, że jeśli dałbym na moją usługę 250 zł, to ludzie mieli by do tego większe zaufanie?jak bys chciał robić to tez stawiałbym na kolege besta cenka spora no ale jak to mówia jak ktoś robi dobrze to się ceni
Nie zaszkodzi, ale jeśli jego uchwyty pękły, to nic sama regeneracja odbłyśnika nie da, bo i tak będą świeciły krótko.Ja ci proponuję w pierwszej kolejności regenerację odbłyśników od soczewki xenona.
#11
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 23:18
uwierz mi że gdybym miał tokarkę to nie byłoby tam śróbki.jego uchwyty wyglądaje bardziej solidnie niż te z wkręconą śróbką
#12
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 00:24
Takie przypadki też mi się zdarzyły. Chyba zostawiali światła włączone na postoju na 24h.
napisał wicek Nie zaszkodzi, ale jeśli jego uchwyty pękły, to nic sama regeneracja odbłyśnika nie da, bo i tak będą świeciły krótko.
Prawda. Ja tą operację uważam za oczywistą no w sumie ktoś kto to robi pierwszy raz nie. Każdą operacje naprawy lamp zaczynamy od jej rozebrania i co się z tym wiąże ewentualny, walnięty uchwyt sam się nawinie pod oko

#13
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 08:45
uwierz mi że gdybym miał tokarkę to nie byłoby tam śróbki.
No wnie w tym sęk że ta śróbka nijk pasuje do tego uchwytu.
Oryginalnie na końcu jest kulka i nie jakieś wkręt i połowa tek kuli , głównie o to mi chodziło , takim sposobem może sie wyrobić element współpracujący z tym wkrętem , jednak obsadzenie na kulce a nie na połowie jej jest bardziej przekonywujące
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#14
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 09:45
No to ja Cię zapewniam, że nie ma prawa się wyrobić, gdyż łeb śruby jest półokrągły i nie ma nigdzie ostrej krawędzi. Przed założeniem samego uchwytu lustra (tego białego) jest dodatkowo smarowany.takim sposobem może sie wyrobić element współpracujący z tym wkrętem
Ściągnij uchwycik lustra z tej śrubki, to dostaniesz ode mnie piwo. Powodzenia!jednak obsadzenie na kulce a nie na połowie jej jest bardziej przekonywujące
Serio, gdybym nie był pewien, że się z tym nic nie stanie, nie dawał bym na to gwarancji.
#15
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 16:21
W zalaczniku aktualne fotki lamp zrobione dzisiaj - czy mozna cos powiedziec in plus lub na minus o nich? Pozdrawiam!
#16
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 16:45
#17
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 17:47
Dzieki wszystkim za wypowiedzi. No coz wyglada na to ze bez regenracji lamp sie nie obejdzie...moj problem polega jednak na tym ze ciagle potrzebuje samochodu a tu ni jak poruszac sie bez reflektorow;) Ponadto oferowane uslugi ktore znalazlem w internecie sa dostepne daleko ode mnie czyli dodatkowo przesylka wchodzilaby w gre. Gdybym rzeczywiscie zdecydowal sie to tylko wymiana na nowe(regenerowane, oczyszczone i poddane wszelakim zabiegom) mialaby sens, wtedy ewentulanie moglbym usprawnic te stare i sprzedac komus...
W zalaczniku aktualne fotki lamp zrobione dzisiaj - czy mozna cos powiedziec in plus lub na minus o nich? Pozdrawiam!
Ja bym ogarnął temat następująco:
-wpierw zdiagnozował ewentualny padnięt uchwyt przez otwór od żarówki długich. Weż ręką poruszaj to mocowanie lustra i zobaczysz czy lata bezwładnie czy trzyma się sztywno. Jak walnięte to wiadomo zamawiasz ile potrzeba (1szt na jedną lampę) Wtedy możesz zamówić i czekać aż przyjdzie. Poza uchwytami nic nie musisz kupować.
-Następnie w jeden jakiś luzny dzionek wziąć się za zwalenie lamp i z nimi do domu. Rozkleić uprzednio podgrzewając w piekarniku w nieduzej temperaturze, rozbierasz dalej czyścisz myjesz składasz i po bólu. Klosze czyścisz jak kolega wyżej radzi. Przy okazji rozebrania jesteś w stanie ocenić stan odbłyśników soczewki xenona, jak są w złej kondycji to mieć to na uwadze i zrobić albo nie w przyszłości. Przy ewentualnym drugim rozbieraniu pójdzie szybciej. Klosze przepolerować możesz już na aucie pózniej jak kolega poradził wyżej, chociaż wyglądają bardzo przyzwoicie a po polerce będą prawie jak w nowym autku-wróci im blask. Operacja zamyka sie w czasie max 4. godzin. Wszystkie kroki ładnie opisuje sprawdzona porada zamieszczona na forum. Wcale nie musisz rozstawiać się z autkiem żeby wysyłać te lampy wystarczy troszkę chęci. Powodzenia;)
#18
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2010 - 18:27
A tak troche z innej bajki. Dzisiaj rozmawialem ze znajomym mechanikiem i powiedzial mi ze spotkal sie kiedys z urzadzeniem do sprawdzania mocy z jaka swieca reflektory ksenonowe (chodzi o moc strumienia swiatla mierzony w lumenach) ze na podstawie takiego badania mozna ocenic stopien zuzycia zarnikow i w ogole calych lamp. Slyszal ktos o podobnym urzadzneiu? Gdzie ewentulanie mozna dokonac takiego badania? Pozdrawiam W Nowym Roku!
#19
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2010 - 18:39
Palnik Xenonowy philips d2s ma ok 3200 lumenów przy temp 4300k
#20
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2010 - 18:51
Są pewne normy graniczne strumienia świetlnego dla świateł mijania, dla drogowych, a przy tym diagnosta powinien wiedzieć z doświadczenia ile mają typowe ksenony, ile typowe halogeny. Pamiętam że kiedyś u znajomego diagnosty zapytałem o ten przyrząd, to koleś przy mnie przetarł reflektor szmatką i wskazanie poprawiło się o jakieś 20%
