Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Instalacja wzmacniacza pod subwoofer


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 08 maja 2007 - 10:56

Witam,
Z racji, że to mój pierwszy post na tym forum (lecz nie pierwszy raz tu jestem i kożystałem z waszych porad) chciałem się przywitać.

[center:abe8c84065] :peace: Welcome :peace: [/center:abe8c84065]

Jestem na etapie kupna wzmacniacza i skrzyni do mojej kochanej Omegi B Combi. Zdecydowałem sie na skrzynię Solinga CP 123, bardzo polecaną przez użytkowników, choć cena zaskakuje (już od 149zł na allegro). Do tego polecany wzmacniacz Boss BA-2200.

Pierwsze pytanie moje jest, ile kabla zasilającego potrzeba. W gotowych zestawach które można zakupić jest tylko 6m kabla. Czy to czasami nie za mało jak na Omege Kombi??
Drugie pytanie: jak wiecie Combi służy także do przewozu różnego rodzaju ładunków i czasami potrzebny jest bagażnik, dlatego pytanie do tych, którzy się z tym uporali. Chciałem, aby łatwo można było zdemontować skrzynie z bagażnika. Myślałem o schowaniu wzmacniacza gdzieś w schowku, tak, by tylko samą skrzynię demontować, przez odkręcenie samych kabli przy głośniku.

Jeśli ma ktoś inne pomysły, to jestem otwarty na wszystko :) Myślałem nad przymocowaniem wzmacniacza do skrzyni, lecz jak poradzić sobie z kablami zasilajacymi?? Zastosować jakieś złącze??

A jak ma sie sprawa zakłóceń (np: wycieraczki, elektryczne szyby, zapłon, obroty silnika, samochód przecież jest nafaszerowany elektroniką, która niektórym sie nawet nie śniła), oraz czy akumlator podoła wyzwaniu (sprzęt nie jest aż taki wymagający przecież)?

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)



#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 maja 2007 - 15:48

do montażu wzmacniacz jest fajne miejsce na prawym nadkolem a co do kabla to 6 metrów to trochę za mało - lepiej uciąć niż 2 razy kupować bo sztukować nie wypada

#3 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 08 maja 2007 - 16:59

Nad prawym nadkolem... hmm. Nie zmieści się. Wzmacniacz ma wymiary Dł/Szer/Wys 26/24/6. Myślałem o lewym schowku, tylko ciężko będzie go tam przymocować.
A czy 6m na pewno nie wystarczy?? teraz mam dylemat, bo w kompletach sprzedają po 6metrów.
Zastanawiałem się przymocować wzmacniacz z prawej strony, bezpośrednio na schowku (wszystkie przedmioty przełożył bym na lewa stronę), ale boję się, że czasami mógł by ktos zahaczyć o wzmacniacz, bądź kabel od napięcia, lub jakiś ładunek udezyć w wzmacniacz.
Opel Omega Combi 2.0 16V + Gaz sekwencja

#4 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2007 - 18:44

heh, no to kawal byka kupiles :) (wybacz sarkazm) kable wraz ze wzmacniaczem przykrec do tylnej kanapy.

#5 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 15 maja 2007 - 19:03

Nie bardzo pasuje mi to przykręcanie do tylnej kanapy, bo często korzystam z bagażnika i będzie przeszkadzał, gdy rozłożę siedzenia. A nikt nie orientuje się, czy 6 metrów kabla (aku<=>wzmak) wystarczy??
Opel Omega Combi 2.0 16V + Gaz sekwencja

#6 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 16 maja 2007 - 09:01

ja mam wzmak i kondensator przymocowane wlasnie do tylnej kanapy no i faktycznie czasem moze przeszkadzac ale na szczescie nie woze zbyt duzych rzeczy.
co do kabla to gdzie dokladnie chcesz umiescic ten wzmak, ja mam 5m i jest "na styk" moze 10cm luzu

#7 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 16 maja 2007 - 09:09

Mam zamiar przymocować wzmacniacz po prawej stronie bagażnika, tam gdzie jest ten mały schowek (z którego nie korzystam, wszystkie przedmioty mam po lewej stronie).
Opel Omega Combi 2.0 16V + Gaz sekwencja

#8 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 18 maja 2007 - 08:22

Koledzy, zrobiłem parę fotek, by mój post był bardziej przejrzysty.

Nie wiem skąd poprowadzić masę do wzmacniacza i gdzie umiejscowić wzmacniacz.
Mam dwie teorie jak to zrobić.

Pierwsza: Kabel od masy podłączony tak jak na obrazku, oraz wzmacniacz umieszczony na schowku. (Lewa strona)

Dodany obrazek Dodany obrazek

Druga: Kabel od masy podłączony po drugiej stronie samochodu w identyczny sposób (pod śrubkę od tylnych świateł), oraz wzmacniacz także na schowku. (Prawa strona)

Dodany obrazek Dodany obrazek

Bardziej przekonany jestem do lewej strony, gdyż z prawej mam kabel od anteny CB i czytałem, że są zakłócenia. Co do lewej strony, myślałem o wsadzeniu go tam w ten schowek, tylko wzmacniacz się tam nie zmieści. Kabel od masy na pierwszym rysunku podłączył bym do tej śrubki co podłączone są już inne kable, choć martwię się, czy nie będzie zakłóceń. Wiercić nową dziurkę, czy lepiej podłączyć się do śrubki, gdzie nie podłączony jest żaden kabelek od masy. A może to nie ma w ogóle znaczenia?
Opel Omega Combi 2.0 16V + Gaz sekwencja

#9 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 maja 2007 - 10:48

wiem ze niektorzy moze powiedza ze to glupie ale najlepiej ciagnac kabel z akumulatora tak jak zasilajacy, wtedy jest wieksze prawdopodobienstwo ze nie bedzie zaklocen z "budy". Ja osobiscie mam podciagnieta mase spod sruby pasow bezpieczenstwa i jak na razie nie mialem zadnych zaklocen

#10 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 18 maja 2007 - 14:39

A możesz umieścić fotkę jak to zrobiłeś??
Opel Omega Combi 2.0 16V + Gaz sekwencja

#11 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 maja 2007 - 15:54

jak znajde chwilke to zrobie foto i umieszcze, mysle ze jutro (sobota)

#12 OFFLINE   Grzesiek__

Grzesiek__
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-05-2007
  • Skąd: Wolbrom

Napisany 19 maja 2007 - 15:46

Wczoraj montowałem w mojej kochanej Omedze wzmacniacz z głośnikiem basowym i chciałem opisać „krok po kroku” całą instalację. Możliwe, że komuś się przyda. Jeżeli administrator lub moderator stwierdzi, że można z tego postu zrobić pożytek, to można zrobić osobny temat jako porada dla tych którzy chcą wzbogacić swoja Omegę o dodatkowy głośnik.

Do całej operacji potrzebowałem:
-cały sprzęt (wzmacniacz, okablowanie, skrzynie z głośnikiem, zestaw śrub do montażu)
-śrubokręt płaski oraz krzyżak
-klucze „gwiazdka” a dokładnie to tylko klucz o numerze T25
-izolacja
-opaski zaciskowe
-wkrętarka, bądź wiertarka (tak jak w moim przypadku) + wiertła (do metalu)
-kombinerki
-nóż oraz inne drobne i pomocne narzędzia (latarka, itp)

Wszystko zacząłem od przeprowadzenia kabla z kabiny, do komory silnika. Zdjęcia nie zrobiłem, ale postaram się dobrze opisać. Odpinamy tą zasłonkę która znajduje się nad pedałami. Następnie za pomocą latarki szukamy wiązki kabli, która posłuży do przeprowadzenia kabla do silnika. Muszę przyznać, że trzeba się trochę pomęczyć. Można to też zrobić z drugiej strony (od silnika):
Dodany obrazek

Zdejmujemy ten plastik na podszybiu odkręcając śrubkę, tak jak na zdjęciu, trzeba także odkręcić wycieraczkę. Ja nie mam kluczy „nasadowych” dlatego musiałem poradzić sobie inaczej.

Następnie, gdy kabel już mamy ładnie wprowadzony do komory silnika, zajmujemy się układaniem go w LEWYM progu. Za pomocą cieniutkiego śrubokręta odpinamy plastik na zatrzaskach, gdzie ukazują nam się 4 śruby. Po ich wykręceniu, odkręcamy ten plastik pod „wajcha” od otwierania maski. Jedna śruba jest zaraz przy tej rączce, a druga znajduje się w progu, tam gdzie te 4 śruby.
Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

Przechodzimy do tylnego progu. Opinamy zatrzask i ukazują nam się 2 śruby i je odkręcamy (tak jak z przodu).
Dodany obrazek Dodany obrazek

Do całkowitego demontażu progów pozostały jeszcze tylko 2 śruby. Jedna na słupku, a druga w plastiku, który osłania siedzenie. Po ich wykręceniu można bez problemu umieścić kable w progu, nie zapominając o ich przymocowaniu opaską do reszty kabli.
Dodany obrazek Dodany obrazek

Następnie pod tylna kanapa przeprowadzamy kabel (nie trzeba jej wyjmować, wystarczy lekko ją podnieść). W bagażniku kabel przeprowadzamy pod materiałem, który przymocowany jest plastikowymi śrubami.
Dodany obrazek Dodany obrazek

Masę prowadzimy ze śruby od tylnych lewych świateł. Z tego miejsca były także prowadzone inne kable (ja tak zrobiłem i polecam, ale jest dużo innych sposobów na poprowadzenie masy)
Dodany obrazek Dodany obrazek

Po skończeniu, skręcamy cała lewą stronę i zabieramy się za prawa stronę, gdzie poprowadzimy kabel sygnałowy i kabel który będzie uruchamiał nam wzmacniacz.

Ja zacząłem od wyjęcia bezpiecznika od radia i jego wymontowaniu. Przeprowadzamy kable sygnałowe i kabel od włączania wzmacniacza do środka deski rozdzielczej. Kable prowadzimy tak samo jak z lewej strony. Gdy dostaniemy się do bagażnika, pod materiałem ciągniemy kable do miejsca, gdzie będzie przymocowany wzmacniacz.
Dodany obrazek Dodany obrazek

Następnie wiertarką wiercimy 4 otwory by wzmacniacz nam nie latał (ja wybrałem to miejsce, gdyż tam mi najbardziej odpowiadał, gdyż często korzystam z bagażnika). Przykręcamy wzmacniacz, zarabiamy końcówki do kabli i podłączamy je do wzmacniacza.
Dodany obrazek Dodany obrazek

Po zrobieniu porządku przechodzimy do komory silnika, gdzie instalujemy bezpiecznik. Zarabiamy kable, podpinamy kabel do akumulatora (bezpiecznik miałem wyjęty). Na czas montażu bezpiecznika w komorze silnika, miałem wyjęty bezpiecznik w wzmacniaczu.
Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek

Po zamontowaniu i przykręceniu obudowy bezpiecznika, montujemy radio na swoim miejscu (nie zapomnijmy o podłączeniu kabelka od sterowania wzmacniaczem, gdyż wzmacniacz by się nie włączał). Po skończeniu zakładamy bezpieczniki od radia i przy wzmacniaczu i cieszymy się basem w naszych Omegach.
Ja zamontowałem sobie także włącznik, abym mógł sobie sam włączać wzmacniacz, gdyż nie zawsze będę korzystał ze wzmacniacza.

W razie pytań lub kłopotów, służę pomocą.
Miłego montażu :)
Opel Omega Combi 2.0 16V + Gaz sekwencja

#13 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 maja 2007 - 11:32

ja mase mam podpieta pod srube pasa bezpieczenstwa z tylu
masa