Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozjeżdzające się czasy wtrysków MAGIC JET-przyczyna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 02 grudnia 2010 - 21:00

Cześć
po wymianie parownika(MAGIC III) listw wtryskiwaczy(MAGIC JET) nie umiem znależć przyczyny rozjeżdzających się czasów wtrysków wykluczyłem błędy takie jak:

-dysze rozwiercone 2,4mm
-długość wężyków od wtryskiwaczy do dysz 21cm
-zamieniłem miejscami listwy-to samo
-sprawdziłem kolejność podłączenia wtryskiwacz (włączyłem i załączyłem po kolej wtryski były pomylone po gazownika robocie)
-nawet robiłem korekcje wtryskiwaczy i nic jak na + tak i na -

czy może ma ktoś pomysł czo można jeszcze sprawdzić?

komp-STAG-300

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 grudnia 2010 - 09:31

co masz na myśli pisząc o rozjeżdżaniu się czasu wtrysków? Mapa pb i lpg się rozjeżdża, cylindry w obu głowicach mają inne czasy czy jeszcze coś innego?
I dysze raczej za małe masz

jak możesz to wrzuć screena z map i z parametrów

#3 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2010 - 18:30

Sprawdź, w jakim zakresie pracują sondy, sprawdź na benzynie i na gazie:
-na biegu jałowym min i max co wskazują podaj w mV,
-podczas jazdy bez nadmiernego obciążenia,
-podczas ostrego przyśpieszania do jakich wartości max dochodzą i czy obie wskazują to samo liczbowo, nawet nie w tym samym momencie,
-podczas długotrwałego hamowania silnikiem czy obie sondy wskazują 0mV

#4 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2010 - 20:57

dysze to może nawet za duże. Jakie ciśnienie na reduktorze masz ustawione a jakie w programie czy zbierasz mapy na pb po resecie eku. Może pozostaje kalibracja magic jet lubi być w fabryce rozjechany. Gdzie masz reduktor zamontowany, ile gazu w baku - jak zamontowany zbiornik, jaki przewód miedziany do reduktora, jaka temperatura gazu przy zbieraniu map, jakie spadki ciśnienia przy max bucie, temat rzeka. Sory za chaos.

#5 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 03 grudnia 2010 - 23:26

co masz na myśli pisząc o rozjeżdżaniu się czasu wtrysków? Mapa pb i lpg się rozjeżdża, cylindry w obu głowicach mają inne czasy czy jeszcze coś innego?
I dysze raczej za małe masz

jak możesz to wrzuć screena z map i z parametrów


w końcu mogę wejść ponieważ wczoraj jak chciałem dorzucić fotki to się wszystko zablokowało aż do dzisiaj ale do rzeczy rozjazdy sa tylko na lpg gdy przełączę na bęzyne czasy wracają do normy
korekcje wtryskiwaczy robiłem na bazie podłączonych wtryskiwaczy gazy do cylindrów bezyny

Sprawdź, w jakim zakresie pracują sondy, sprawdź na benzynie i na gazie:
-na biegu jałowym min i max co wskazują podaj w mV,
-podczas jazdy bez nadmiernego obciążenia,
-podczas ostrego przyśpieszania do jakich wartości max dochodzą i czy obie wskazują to samo liczbowo, nawet nie w tym samym momencie,
-podczas długotrwałego hamowania silnikiem czy obie sondy wskazują 0mV

witam wczoraj nie mogłem odp. ponieważ strona mi się zablokowała a wygląda to tak ze nie sprawdzałem tego tak jak piszesz ale mam kilka fotek nie wiem czy to przy obciążeniu czy przy przyspieszaniu ale juto to sprawdzę
i tam gdzie są równe czasy wtrysków, sądy pracyją na bezynie ostatnia fotka

dysze to może nawet za duże. Jakie ciśnienie na reduktorze masz ustawione a jakie w programie czy zbierasz mapy na pb po resecie eku. Może pozostaje kalibracja magic jet lubi być w fabryce rozjechany. Gdzie masz reduktor zamontowany, ile gazu w baku - jak zamontowany zbiornik, jaki przewód miedziany do reduktora, jaka temperatura gazu przy zbieraniu map, jakie spadki ciśnienia przy max bucie, temat rzeka. Sory za chaos.


witam wydaje mi sie ze dysze będą ok tak jak chłopaki pisali na forum śledziłem po stepowana doszli do wniosku ze 2.4mm do reduktora magic i wtryskiwaczy są odpowiednie ciśnienie na reduktorze to 1.50 bar czasami się waha zależy to od pojemności zatankowanego gazu w zbiorniku.Autokalibracja była robiona nawet po resecie ecu.Reduktor jest zamontowany zaraz pod zbiorniczkiem wyrównawczym.Przewód miedziany do reduktora to f6mm podobno wystarcza;tem.gazu już nie pamiętam jakieś 40stopni .spadki cisnienia przy ostrym bytowaniu to jakieś 0,05-0,1 BAR

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2010 - 00:24

1- na jednej z fotek dawałeś korekcje źle przyporządkowując do wtryskiwaczy, korekcje to ostateczność. Korekty na 0 i bawimy się dalej.
2- gdzieś kolego widział na forum ciśnienie 1,5 bara?? Wraz ze wzrostem ciśnienia spada wydajność wtrysków; być może to od tego te rozjazdy, bo na benie napisałeś, że w porządku. Nawet w ustawieniach masz ciśnienie robocze 1,14 bara, 1,4 bara na zdjęciu masz w chwili pracy układu na benzynie. Czyżby zaczynały nam się sypać "magiczne" wtryski w Omegach??...
3-masz porobione kompensacje pomiędzy listwami??, czy subiektywnie wydłuża ta strona gdzie jest ewentualny trójnik??
4-pooglądaj pracę tych sond, niech kieruje ktoś inny, ale jeżeli na benie OK to... pomysły mi się kończą
5-jak zamieniłeś listwy stronami to a) czasy wtrysków tak samo na stronę się wydłużały czy (te same numery wtrysków) b) zaczęły wydłużać się po przeciwnej stronie (inne numery wtrysków)??
6- świeczki i przewody, tak szczerze, w porządku??

#7 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 04 grudnia 2010 - 02:21

1- na jednej z fotek dawałeś korekcje źle przyporządkowując do wtryskiwaczy, korekcje to ostateczność. Korekty na 0 i bawimy się dalej.
2- gdzieś kolego widział na forum ciśnienie 1,5 bara?? Wraz ze wzrostem ciśnienia spada wydajność wtrysków; być może to od tego te rozjazdy, bo na benie napisałeś, że w porządku. Nawet w ustawieniach masz ciśnienie robocze 1,14 bara, 1,4 bara na zdjęciu masz w chwili pracy układu na benzynie. Czyżby zaczynały nam się sypać "magiczne" wtryski w Omegach??...
3-masz porobione kompensacje pomiędzy listwami??, czy subiektywnie wydłuża ta strona gdzie jest ewentualny trójnik??
4-pooglądaj pracę tych sond, niech kieruje ktoś inny, ale jeżeli na benie OK to... pomysły mi się kończą
5-jak zamieniłeś listwy stronami to a) czasy wtrysków tak samo na stronę się wydłużały czy (te same numery wtrysków) b) zaczęły wydłużać się po przeciwnej stronie (inne numery wtrysków)??
6- świeczki i przewody, tak szczerze, w porządku??


-myślałem ze ta korekcja jest dobrze przyporządkowana ponieważ patrząc na zdjęcie są to czasy wtrysku benzyny a u mnie kolejność przyporządkowania wtryskiwaczy jest taka ze do cylindra 1bez.-1gas 2-4 , 3-2, 4-3 , 5-5 , 6-6 możliwe ze się pomyliłem, ale i tak żaden z czasów wtrysków się nie zmienił
-miało być 1.15bar i gdy cisnienie w butli spada to cisnienie na parowniku może spaść nawet do 1.12bar
-to nie możliwe ze wtryskiwacze już się kończą ponieważ jeszcze się nie zaczęły nawet nie mam na nich przejechane 1000km
-kompensacje pomiędzy listwami?czyli?
-co do trójnika to rozjazdy sa po dwóch stronach 3.4.6-cylindry
-5-jak zamieniłeś listwy stronami to a) czasy wtrysków tak samo na stronę się wydłużały czy (te same numery wtrysków) b) zaczęły wydłużać się po przeciwnej stronie (inne numery wtrysków)??wydłużyły czy skróciły bo na bezynie jest 3.1 a na tych trzech jest własnie 2.4 czyli skróciły? i tak po zmianie są na tych samych cylindrach rozjazdy
-tak w tamtym roku wymieniłem przewody(NGK) świece(GM) i nowy moduł zapłonowy(BOSCH) bo nie chodził na jeden cylindrów

#8 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 06 grudnia 2010 - 00:04

-myślałem ze ta korekcja jest dobrze przyporządkowana ponieważ patrząc na zdjęcie są to czasy wtrysku benzyny a u mnie kolejność przyporządkowania wtryskiwaczy jest taka ze do cylindra 1bez.-1gas 2-4 , 3-2, 4-3 , 5-5 , 6-6 możliwe ze się pomyliłem, ale i tak żaden z czasów wtrysków się nie zmienił
-miało być 1.15bar i gdy cisnienie w butli spada to cisnienie na parowniku może spaść nawet do 1.12bar
-to nie możliwe ze wtryskiwacze już się kończą ponieważ jeszcze się nie zaczęły nawet nie mam na nich przejechane 1000km
-kompensacje pomiędzy listwami?czyli?
-co do trójnika to rozjazdy sa po dwóch stronach 3.4.6-cylindry
-5-jak zamieniłeś listwy stronami to a) czasy wtrysków tak samo na stronę się wydłużały czy (te same numery wtrysków) b) zaczęły wydłużać się po przeciwnej stronie (inne numery wtrysków)??wydłużyły czy skróciły bo na bezynie jest 3.1 a na tych trzech jest własnie 2.4 czyli skróciły? i tak po zmianie są na tych samych cylindrach rozjazdy
-tak w tamtym roku wymieniłem przewody(NGK) świece(GM) i nowy moduł zapłonowy(BOSCH) bo nie chodził na jeden cylindrów


ok sprawa wygląda tak trochę dzisiaj pojeżdziłem i jedna ze sąd się ledwie rusza leży w granicach 0.35v-0.50 przy max obciążeniu normalnym i przy hamowaniu silnikiem dalej lezy w tych wartościach co do drugiej to waha się w granicach 0.00v przy hamowaniu silnikiem a przy ostrym przyspieszaniu dochodzi max 0.81v i tak samo wszystko działa na bezynie
czy to wina nie podłączonej sądy? wie ze mam tylko wpięty jeden przewód
i jeszcze jedno pytanko jak sprawdzić która sąda jest po stronie kierowcy gdyż w programie ma pierwszą i drugą sąde

1- na jednej z fotek dawałeś korekcje źle przyporządkowując do wtryskiwaczy, korekcje to ostateczność. Korekty na 0 i bawimy się dalej.
2- gdzieś kolego widział na forum ciśnienie 1,5 bara?? Wraz ze wzrostem ciśnienia spada wydajność wtrysków; być może to od tego te rozjazdy, bo na benie napisałeś, że w porządku. Nawet w ustawieniach masz ciśnienie robocze 1,14 bara, 1,4 bara na zdjęciu masz w chwili pracy układu na benzynie. Czyżby zaczynały nam się sypać "magiczne" wtryski w Omegach??...
3-masz porobione kompensacje pomiędzy listwami??, czy subiektywnie wydłuża ta strona gdzie jest ewentualny trójnik??
4-pooglądaj pracę tych sond, niech kieruje ktoś inny, ale jeżeli na benie OK to... pomysły mi się kończą
5-jak zamieniłeś listwy stronami to a) czasy wtrysków tak samo na stronę się wydłużały czy (te same numery wtrysków) b) zaczęły wydłużać się po przeciwnej stronie (inne numery wtrysków)??
6- świeczki i przewody, tak szczerze, w porządku??


ok sprawa wygląda tak trochę dzisiaj pojeżdziłem i jedna ze sąd się ledwie rusza leży w granicach 0.35v-0.50 przy max obciążeniu normalnym i przy hamowaniu silnikiem dalej lezy w tych wartościach co do drugiej to waha się w granicach 0.00v przy hamowaniu silnikiem a przy ostrym przyspieszaniu dochodzi max 0.81v i tak samo wszystko działa na bezynie
czy to wina nie podłączonej sądy? wie ze mam tylko wpięty jeden przewód
i jeszcze jedno pytanko jak sprawdzić która sąda jest po stronie kierowcy gdyż w programie ma pierwszą i drugą sąde

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 02:40

Miałem nadzieję, że sondy pooglądasz przez diagnostykę silnika, ale można STAGiem, popatrz na moje posty albo sprawdzone porady, jest opis pinów ECU benzyny, to sobie szybko i skutecznie podłączysz obie sondy pod STAGa bez konieczności kanału. Po sprawdzeniu podłączenia wyniki Twoich obadywań sondy będą wiarygodne i może rozwiążą Twoje problemy. Sonda 1 po stronie pasażera (fioletowy ze STAGa), sonda 2 po stronie kierowcy (fioletowo-szary ze Staga) i tak powinny być podłączone do Staga.

#10 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 08 grudnia 2010 - 23:21

Miałem nadzieję, że sondy pooglądasz przez diagnostykę silnika, ale można STAGiem, popatrz na moje posty albo sprawdzone porady, jest opis pinów ECU benzyny, to sobie szybko i skutecznie podłączysz obie sondy pod STAGa bez konieczności kanału. Po sprawdzeniu podłączenia wyniki Twoich obadywań sondy będą wiarygodne i może rozwiążą Twoje problemy. Sonda 1 po stronie pasażera (fioletowy ze STAGa), sonda 2 po stronie kierowcy (fioletowo-szary ze Staga) i tak powinny być podłączone do Staga.


po długim czasie znalazłem czyli pin 47 i 28 od kompa

47-fioletow-szary stag
28-fioletowy stag

dziwi mnie jedno ten jeden kabel nie jest podłączony(fioletowy) a sąda się i tak rusza Bynajmniej trochę możesz mi to wytłumaczyć dlaczego z góry dzięki

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 23:47

dziwi mnie jedno ten jeden kabel nie jest podłączony(fioletowy) a sąda się i tak rusza Bynajmniej trochę możesz mi to wytłumaczyć dlaczego z góry dzięki

Żebym to ja wiedział; zwarcia, indukcja elektromagnetyczna... Zazwyczaj, to niepodłączona sonda daje na ekranie komputera w AcGazSynchro 3,7V

Aha, tak dla porządku, w miarę możliwości i chęci sparuj wtryski benzyna (kolejność wg silnka)<->wtryski gaz (kolejność wg producenta sterownika autogazu) tak: 1B-1G, 3B-2G, 5B-3G i 2B-4G, 4B-5G, 6B-6G. Taki manewr oraz wcześniejsze podłączenie sond wg Twojej propozycji zapewni to, że w programie AcGazSynchro wtryski 1,2,3 będą odpowiadać za sondę 1 a wtryski 4,5,6 za sondę 2.

Jeszcze zapytam, czy wiesz, że po zdjęciu górnej czapy pierwsza dziura od strony chłodnicy to dolot 1 cylindra (skośnie idą) - trochę to mylące ale chodzi mi o teraz o skojarzenie wtryskiwaczy gazu do miejsca wkrętek.

#12 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 09 grudnia 2010 - 21:11

Żebym to ja wiedział; zwarcia, indukcja elektromagnetyczna... Zazwyczaj, to niepodłączona sonda daje na ekranie komputera w AcGazSynchro 3,7V

Aha, tak dla porządku, w miarę możliwości i chęci sparuj wtryski benzyna (kolejność wg silnka)<->wtryski gaz (kolejność wg producenta sterownika autogazu) tak: 1B-1G, 3B-2G, 5B-3G i 2B-4G, 4B-5G, 6B-6G. Taki manewr oraz wcześniejsze podłączenie sond wg Twojej propozycji zapewni to, że w programie AcGazSynchro wtryski 1,2,3 będą odpowiadać za sondę 1 a wtryski 4,5,6 za sondę 2.

Jeszcze zapytam, czy wiesz, że po zdjęciu górnej czapy pierwsza dziura od strony chłodnicy to dolot 1 cylindra (skośnie idą) - trochę to mylące ale chodzi mi o teraz o skojarzenie wtryskiwaczy gazu do miejsca wkrętek.


simka wczesniej miałem tak podłączone wtryski jak napisałeś,ale musiałem zmienić bo z kolegami doszlismy do wniosku ze jest pomylona kolejność wtryskiwaczy i tak było; sprawdziłem to w ten sposób ze rozłączyłem w programie wszystkie wtryski gazu i po kolei załączałem gdy na danym wtrysku zaczynało szarpać silnikiem to był pomylony wtrysk dlatego zamieniłem miejscami.Silnik pracuje lepiej ale denerwuje mnie tylko te rozjazdy na gazie.Obecnie mam ta 1B-1G, 3B-2G, 5B-5G, 2B-4G, 4B-3G, 6B-6G zamieniłem tylko miejscami 5G z 3G
czyli wychodzi na to ze rozjazd lezy po stronie pasażera czyli po tej stronie nie jest podłączona sąda fioletowy od gazu do 28 pinu ecu
tak jak piszesz po zdjęcu dolotu pierwsza dziura jest pierwszym cylindrem

#13 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 21 kwietnia 2011 - 22:44

Żebym to ja wiedział; zwarcia, indukcja elektromagnetyczna... Zazwyczaj, to niepodłączona sonda daje na ekranie komputera w AcGazSynchro 3,7V

Aha, tak dla porządku, w miarę możliwości i chęci sparuj wtryski benzyna (kolejność wg silnka)<->wtryski gaz (kolejność wg producenta sterownika autogazu) tak: 1B-1G, 3B-2G, 5B-3G i 2B-4G, 4B-5G, 6B-6G. Taki manewr oraz wcześniejsze podłączenie sond wg Twojej propozycji zapewni to, że w programie AcGazSynchro wtryski 1,2,3 będą odpowiadać za sondę 1 a wtryski 4,5,6 za sondę 2.

Jeszcze zapytam, czy wiesz, że po zdjęciu górnej czapy pierwsza dziura od strony chłodnicy to dolot 1 cylindra (skośnie idą) - trochę to mylące ale chodzi mi o teraz o skojarzenie wtryskiwaczy gazu do miejsca wkrętek.


może to coś w tym pomoże