Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nowe wtryskiwacze valtec czerwone.Dlaczego taka głośna praca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 listopada 2010 - 14:58

Mam nową instalacje wtryskiwacze valtec czerwone a jakoś głośno cykają,aż słysze w środku samochodu.Szwagier ma też valtec czerwone i to dwu letnie i jego cichutko pracują.O co w tym chodzi??Słyszałem,że można siknąć WD40??

#2 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2010 - 16:13

Jak tam mozna WD-40 psiknac to moze wogole wlej paliwo lotnicze:jump:J jeszcze o takim pomysle nie slyszalem

#3 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 listopada 2010 - 16:19

Mi o uszy się obiło więc pytam.To dlaczego tak głośno pracują??

#4 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2010 - 17:02

witam bede sledzil temam bo moje tez cykaja bardzo glosno...tylko niewiem jaka to firma wtryskow bo instalacja to BRC...;)
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2010 - 18:29

Jezeli juz glosno pracuja to najzwyczajniej wymienic na nowe:) 3 miesiace temu wymienialem tez czerwone waldki na nowe i powiem ze troszeczk ciszej chodza ale nie jest to gigantyczna roznica, zawsze cos tam bedzie slychac.
A druga sprawa slyszalem o valtekach ze strasznie zaczeli podrabiac valteki i calkiem mozliwe ze montazysta zamontowal podroby

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2010 - 18:46

valteki podrabiać??? to tak jakby podrabiać oranżadę.
Waldki mają taką wadę, że wychodzą z fabryki źle skalibrowane, tzn. każdy daje inną dawkę gazu, a jeśli trafi się komplet w miarę prawidłowych to po kilku tys. km i tak zaczynają lać każdy po swojemu. W prostych silnikach nie stanowi to wielkiego problemu (wzrośnie spalanie, ewentualnie może ucierpieć katalizator), ale w nowoczesnych precyzyjnych motorach ja bym ich unikał.

Zaletą walteków jest ich niska cena i trwałość oraz odporność na zabrudzenia - ja na jednym komplecie przelatałem 60kkm nie zmieniając nawet filtrów

#7 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 listopada 2010 - 18:56

a po czym poznać że to podruby??Bo o d nowego a mają 6 m-cy tak chodzą.A szwagier ponad 2 lata i cichutko

#8 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 28 listopada 2010 - 20:53

witam bede sledzil temam bo moje tez cykaja bardzo glosno...tylko niewiem jaka to firma wtryskow bo instalacja to BRC...;)

w BRC wtrysk tak mają, cykają głosniej niż Valdemary.

#9 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 listopada 2010 - 08:34

Moje valteki czerwone mają 45 tyś. km i są ciche, ostatnio zaplikowałem im troszke wd-40 tak z ciekawości i jest ok, czy to coś dało? różnicy nie zauważyłem..

#10 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2010 - 15:28

no to jestem skazany na glosne "cykanie"..:(
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2010 - 18:06

Głośne cykanie może być 1) urokiem wtryskiwaczy (luźny tłoczek w prowadnicy), ale może też być 2) skutkiem roboczego ciśnienia gazu powyżej 1 bara. Oczywiście, zmniejszając ciśnienie do 1 bara należy rozwiercić dysze/przeregulować elektronikę. Wtryski mogą też głośno pracować, 3) jeżeli skok tłoczka jest zbyt duży - nowa listwa nowej listwie nierówna, zakładając jedną kalibrujemy, zakładamy szybko drugą i po kalibracji linia mnożnika (tu w Stagu) stanowczo inaczej się układa; nominalny skok tłoczka to 0,4mm Valtek i 0,6mm Valtek BFC. 4) Wreszcie, listwę, o ile przykręcamy do uchwytów, to przykręcamy za pomocą amortyzatorków dołączonych do zestawu.

#12 OFFLINE   x56

x56
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-10-2010

Napisany 29 listopada 2010 - 21:26

Miałem u siebie taką sytuacje. Mój gaziarz zamocował wtryskiwacze za wysoko i pod wpływem drgań silnika ocierały delikatnie o maskę!!!!! Na zewnątrz cykanie niesamowite. W środku dużo głośniej niż przed montażem instalacji. Oczywiście natychmiast zostało to poprawione. Cykanie pozostało ale bardzo ciche. W środku prawie nie słychać.
Pozdrawiam.

#13 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 listopada 2010 - 15:33

Ciśnienie mam 1,1.Dysze 2.4.Mnożnik 1.3.

#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2010 - 15:48

Ciśnienie mam 1,1.Dysze 2.4.Mnożnik 1.3.

To stawiam na "urok" wtryskiwaczy. Zachorowałbym, i rozwiercił dysze na 2,5mm, potem autokalibracja i dostrajanie mnożnika na drodze. Generalnie, rozwiercałbym dysze... w conajmniej MagicJetach ;)

#15 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 listopada 2010 - 16:20

a jak się dostraja mnożnik,bo wiem że ma być 1.2 A mi co autokalibracja to inny mnożnik i zostawiłem na 1.3.To będą wtryskiwacze raczej.Pewnie podróby

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2010 - 23:14

A mi co autokalibracja to inny mnożnik

Wynika to z korekcji od temperatury gazu. Przed autokalibracją rozgrzej auto do nominalnej temperatury, pozwól popracować na gazie, aby temperatura gazu ustaliła się na właściwym poziomie - przymknij maskę, aby powietrze nie chłodziło komory silnika, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu: ogrzewanie szyby, radio, dmuchawę, klimatyzację, światła; przełącz zasilanie na benzynę i poczekach chwilkę, następnie przeprowadź autokalibrację. Obserwuj wskazania ciśnienia gazu - czy nie zmieniają się podczas autokalibracji powiedzmy o więcej niż +/-0,3bara podczas pracy (chwila przełączania się nie liczy ;)), obserwuj wskazania sondy zwracając uwagę na wygląd wykresu podczas pracy na benzynie i na gazie - "poszarpywania" na gazie świadczą o słabości wtryskiwaczy.

Odnośnie regulacji mnożnika - przeczytaj ze zrozumieniem instrukcję dołączoną do programu diagnostycznego potem czekam na pytania.