Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świeca dwuelektrodowa, pomiar przerwy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 27 listopada 2010 - 17:42

Tak się zastanawiam ... czy przerwa na świecy jest bardzo ważna ?
Po wymianie świec pali mi ok 2 l/100km więcej .. i tak się zastanawiam;
1. czy ta przerwa jest tak ważna i może mieć wpływ na spalanie
2. czy świece prosto ze sklepu wkręcać czy ustawiać jednak tą przerwę
3. jak zmierzyć tą przerwę ?

Bo do pomiaru przerwy ojciec dał mi takie blaszki różnej grubości .. wybieram sobie blaszki o łącznej grubości 0,8 mm ... no i o ile w świecy z jedną elektrodą to nie problem .. to jak zmierzyć tą przerwę w świecy dwuelektrodowej ?
Boczne elektrody są takie półkoliste, a środkowa kolista.. i o ile faktycznie między nimi będzie 0,8 mm to nijak nie można tego zmierzyć 'blaszką' ..
Wstawiłem rysunek żeby przedstawić moje pokrętne tłumaczenia.

Czy może wziąć pręcik o fi 0,8 mm i sprawdzić tą przerwę pręcikiem ? .. włożyć ten pręcik w przerwę i 'doklepać' elektrodę ?

Więc jak mierzycie tą przerwę i czy jest tak bardzo ważna ?


Dodany obrazek

#2 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:58

ta blaszka nazywa się szczelinomierzem ;p przerwa w swiecy raczej nie powinna miec wplywu na spalanie, najwyzej na wypadanie zapłonow, ewentualnie na moc (gdy bedzie za mala bedzie mniejsza iskra i zaplon moze byc osłabiony, jak bedzie za duza to iskra moze nie przeskoczyc i zaplonu nie bedzie w ogole)

#3 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:44

Popatrz na rysunek i powiedz jak zmierzyć przerwę w takiej świecy dwuelektrodowej.

#4 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:51

Popatrz na rysunek i powiedz jak zmierzyć przerwę w takiej świecy dwuelektrodowej.


Ja mierzę drucikiem 0,8 mm tak jak pokazałeś na rysunku w pierwszym poście. Podobno przerwa ta jest istotna szczególnie przy zasilaniu LPG, bo cewka/cewki nie są tak wysilone i dłużej wytrzymują. Oryginalnie świeca GM ma chyba 1,0 mm.

#5 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:56

Zamiast blaszki 0.4 należy użyc 0.7 i będzie ok.

#6 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 stycznia 2011 - 18:10

Popatrz na rysunek i powiedz jak zmierzyć przerwę w takiej świecy dwuelektrodowej.

Do tego służy szczelinomierz drucikowy. Jak nie masz użyj np. wiertła o odpowiedniej średnicy.

#7 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 21 listopada 2011 - 10:25

Oryginalnie świeca GM ma chyba 1,0 mm.


Dokładnie,

czy to oznacza, że od razu trzeba je regulować??? bo rozumiem, że powinno być 0.8 a przy LPG 0.7?

#8 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2011 - 12:15

Dokładnie,

czy to oznacza, że od razu trzeba je regulować??? bo rozumiem, że powinno być 0.8 a przy LPG 0.7?


na to wygląda, ja tak robię.