Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gdzie co wpiąć {podciśnienia}


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 18 listopada 2010 - 16:29

Dobra wiem że wtopiłem ale mam prośbę żeby mi ktoś pomógł i najlepiej zrobił u siebie zdjęcia co gdzie lub skąd ma dojść.
Mianowicie chodzi o przewody i podciśnienia
Dodaję parę zdjęć.
Pierwsze to kabel który jeszcze przed rozkładaniem nie był nigdzie podłączony i nie wiem co w niego było wpięte.
Drugie to oczywiście wężyki do tego podłużnego plastiku na płucach silnika.
Przy demontażu jakoś były ułożone koło siebie i tak zostały a teraz mi jednego gdzieś wcięło i nie mogę go znaleźć.
Dodatkowo tam jeszcze widać wystającą metalową końcówkę od układu paliwowego do której też nie pamiętam co podłączyć.
na koniec czwarte zdjęcie, jest tam kabel który nie przypominam sobie czy był gdzieś wpięty. Możliwe że jest on od czuja stukowego lub od klimy(nie działa prawidłowo, nie reaguje) oraz jest możliwe że ma być połączone z tym kabelkiem z pierwszego obrazka.
Nie wiem wiec proszę o pomoc:szpital:

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


Pzdr. dla Admina

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2010 - 16:41

4 zdjęcie to chyba od pompki jest wtyczka (a nie od krokowego).

Edit
Sie mie ten tempomat w tle pomylił z pompą od ABS.

#3 OFFLINE   dawidg

dawidg
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 18 listopada 2010 - 17:46

Po pierwsze jak ty to rozbierałeś, że nie pamiętasz jak trzeba złożyć!!!

Pierwsze zdjęcie. Według mnie też od zaworu Multiram, ale tego przy chłodnicy.

Drugie i trzecie zdjęcie. U mnie ta złączka jest podłączona do sterowania grzybka od zaworu multiram znajdującego się z tyłu kolektora dolotowego.

Czwarte zdjęcie. Jak mam w tym uchwycie dodatkową pompę wodną (elektryczną) i od tego jest ta złączka.

Pozdrawiam

4 zdjęcie to chyba od krokowego jest wtyczka.


Krokowy kolego jest po drugiej stronie silnika

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2010 - 18:57

tu jest schemat podciśnień

http://forum.omegakl...ead.php?t=16311



 


#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2010 - 19:05

1 zdjecie - wtyczka ma 2 czy 3 piny ?
2-3 zdjecie
od lewej - gruba odma, mala odma, odpowietrzanie zbiornika, gruba odma
na wystajacy dzyngiel na listwie paliwowej przychodzi odnoga od weza do krokowca
4 - do pompki dodatkowej ale jej tam nie widze




 


#6 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 18 listopada 2010 - 21:28

cholera zrobiłem mały błąd, to co pisałem do pierwszego obrazka jest do czwartego i na odwrót.
Obie maja po dwa piny.
I pytanie co to za dodatkowa pompka wody i czy to normalka, że jej nie ma i co daje?

Co do podciśnień to tak jak piałem ze jak naciągnąłem głowice to były jeszcze ułożone a jak założyłem z powrotem to na nie nie patrzyłem i gdzieś mi jedna rurka wcieła.
Na razie ja dobrze kminie to ten długi wężyk z krokowca ma iść do tego fiutka paliwowego.
To z pierwszego obrazka gdzieś do multimultiRAM
Ten brakujący przewód ma być odpowietrzeniem zbiornika ale jakiego?

Przy okazji jak czyścic krokowca? Bo ja bym go wypłukał rozpuszczalnikiem NITRO, jak to zrobiłem w pralce ale czy tutaj nie wpłynie ujemnie na jakiś plastik czy gumę?
A może da się go rozebrać?:jump:



Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi

#7 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2010 - 21:51

ten kabel...hmm nie wiem w ktorym on miejscu jest, ale po prawej stronie, masz taka listwe, w ktorej ida kable, na samym jej poczatku(na przodzie auta) jest wtyczka, zobacz czy to nie tam.
te 4 wezyki do plastiku to tak:
te 2 szersze po bokach
te 2 mniejsze w srodku, obojetnie jak, drugi powinien gdzies byc z tej samej strony co przychodzi ten pierwszy mniejszy przewod, poszukaj dobrze.
Do tej koncowki listwy wtryskowej nakladasz przewod, ktory wychodzi z przewodu, ktory laczy dolot z silnikiem krokowym.

#8 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 18 listopada 2010 - 22:30

albo mnie się zdaje albo nie wniosłeś nic nowego. Poddaje się na dziś fajrant:pokoj:

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2010 - 09:23

Ten brakujący przewód ma być odpowietrzeniem zbiornika ale jakiego?


paliwa. z tylu za kolektorem na wysokosci odmy masz taki zawor

http://allegro.pl/za...1291351410.html

i jeden z przewodow od tego zaworu podpinasz wlasnei do tego plastiku




 


#10 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 listopada 2010 - 14:36

O THX znalazł się. Jeszcze ostatnie ogniwo czyli co ma wchodzić do tego wolnego cycka?
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2010 - 14:37

O THX znalazł się. Jeszcze ostatnie ogniwo czyli co ma wchodzić do tego wolnego cycka?
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


podcisnienie wracajace z zaworu multiram przed silnikiem




 


#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2010 - 16:25

a czasem nie wchodzi on do przepustnicy?

#13 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 listopada 2010 - 16:47

:o niby gdzie?!! Trzymam ją właśnie w ręku i nigdzie nie ma żadnego wejścia

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2010 - 18:18

ja mam trochę inny silnik - 3,2 i tam od spodu przepustnicy jest metalowy króciec do którego podłącza się wężyk podciśnienia

#15 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 30 grudnia 2012 - 17:55

Witam, mam problem z podciśnieniem w klusce. Znalazłem schemat podciśnień dla 2.5 v6 i tylko część się pokrywa ze schematem w tym co znalazłem. Mam prośbę wstępnie przetłumaczyłem co jak się nazywa i gdzie się znajduje, ale mam pewne wątpliwości...

Schemat:
Dodany obrazek

Moje przypuszczenia:
1) Zawór podciśnienia sterowany przez ECU następnie otwiera/zamyka zawór znajdujący się pośrodku rur dolotowych przed przepustnicami. (Przedni multiram??)

2)Zawór podciśnienia sterowany przez ECU następnie otwiera/zamyka zawór (grzybek) służący do dopowietrzania spalin gdy pracuje "odkurzacz". Znajduje się między chłodnicą a akumulatorem.

3) Grzybek tylnego multiramu, z tyłu silnika po środku na wysokości kolektora dolotowego.

4) Zawór podciśnienia sterowany przez ECU obok 3 trochę w stronę kierowcy

5) Czy to jest zawór trójdrożny do nagrzewnicy?? Czy zawór trójdrożny znajduje się za głowicą pasażera trochę w stronę środka??

6) akumulator podciśnienia znajduje się na obudowie filtra kabinowego

7) No właśnie tego nie wiem.... Czy to jest panel klimatronica??

U mnie podciśnienie jest zakombinowane....


Element 6 jest zasilany podciśnieniowo, ale jego wyjście jest ucięte i zaślepione.

Jeżeli dobrze typuje że element 5 to zawór trójdrożny i znajduje się tam gdzie myślę to ma ucięty przewód podciśnieniowy.

Jeżeli 7 do klimatronic i wężyk podciśnienia wchodzi razem z przewodami wodnymi nagrzewnicy to jest on ucięty i jest tylko jeden nie mogę namierzyć drugiego... Gdzie on się może znajdować?? i Gdzie go ewentualnie szukać w klimatronicu??

#16 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 grudnia 2012 - 20:26

wezyk do klimatronika idzie pomiedzy wezami wodnymi na grodzi , powinno byc tam miejsce zeby wetknoc go,
5 to zawor jak pisales reszte zrob wg schematu i bedzie git

#17 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 30 grudnia 2012 - 21:10

Wg. schematu na klimatronik idą dwa wężyki podciśnieniowe. Ja widziałem przy weżach wodnych tylko jeden wężyk od podciśnienia... Czy tam powinien być i drugi czy idzie on jakąś inną drogą do klimatronika?? I pytanie na zapas gdzie w klimatroniku te węże są mocowane??

#18 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 grudnia 2012 - 21:26

po stronie pasarzera obok wezy od nagrzewnicy sa przewody do klimatronika wystarczy spojrzec i bedziesz widzial co i jak
do kabiny idzie tylko jeden wezyk ktory steruje zaworem trojdrorznym

#19 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 30 grudnia 2012 - 21:48

Serek, może im dziś jakąś zaćme, nic nie wykluczam... ale:
1) na schemacie są dwa przewody podciśnienia idące do klimatronika, 1 od akumulatora podciśnienia a drugi z klimatronika do zaworu trójdrożnego. A więc w sumie do klimatronica idą 2 przewodu podciśnieniowe... A Ty piszesz że jeden...
2) przecież klimatronik "sam sobie podciśnienia nie zrobi" musi mieć jakieś "zasilanie" podciśnieniem i wg schematu jest nim akumulator podciśnienia...

Napisz mi proszę łopatologicznie co i jak bo zgłupiałem...

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2012 - 22:30

po stronie pasarzera obok wezy od nagrzewnicy sa przewody do klimatronika wystarczy spojrzec i bedziesz widzial co i jak
do kabiny idzie tylko jeden wezyk ktory steruje zaworem trojdrorznym


serek przez sciane grodziowa ida 2 wezyki. jeden do zasilanie z akumulatora podcisnien dla elektrozaworkow od klapy obiegu wewnetrznego oraz trojdroznego i od tego drugiego elektrozaworka jest wyjscie przez sciane do zaworu 3 droznego