Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Termostat Omega B 2.5 TD (gdzie sie znajduje)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Radziu TGK

Radziu TGK
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-11-2010

Napisany 16 listopada 2010 - 22:19

Witam. Mam chyba problrm z termostatem bo nie dogrewami sie silnik. Mam ochote go wymienic a nie moge go namierzyc pod maska.Wiecie moze w którym jest miejscu i jak go wymenić?? Pozdrawiam

#2 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 16 listopada 2010 - 22:39

to ci powinno pomóc
http://bmwfans.info/...ump_thermostat/
termostat masz oznaczony numerem 4
jak otworzysz maskę to po lewej stronie między plastikiem "turbo diesel" a pokrywą zaworów

#3 OFFLINE   Radziu TGK

Radziu TGK
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-11-2010

Napisany 18 listopada 2010 - 20:45

Dzieki zaraz pojde go poszukać.

#4 OFFLINE   MATANO

MATANO
  • 19 postów
  • Dołączył: 12-07-2010
  • Skąd: Wronki

Napisany 08 grudnia 2010 - 16:22

Witam serdecznie. pozwole sie podpiac pod temat bo tez mam temostat do wymiany ale w Omci 2,0 DTI `00 BFL a nie wiem gdzie sie on zanjduje. Zgory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.

#5 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2010 - 14:36

przy wymianie termostatu trzeba uważać na tą cienką uszczelke(wyglada jak oring)lubi się podwijąć i jest lipa

#6 OFFLINE   Radziu TGK

Radziu TGK
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-11-2010

Napisany 09 grudnia 2010 - 22:32

Ja własne dzis wymienilem termostat i odrazu silnik zaczol sie dogrzewac hehe i tez podlaczylem sie pod komputer i mialem takie parametry na diegu jałowym:
odroty silnika 710
dawka wtrysku 9mg
cisnienie doladowania 853 mbar
temperatura 47 stopni
napiecie akumulatora 13.3V
jak ktos sie zna to niech mi odpisze cos na temat tych parametrów
z góry dziekuje i pozdrawiam

#7 OFFLINE   chesteracm

chesteracm
  • 1 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: tomaszow mazowiecki

Napisany 07 sierpnia 2011 - 08:33

w mojej omedze ciagle skacze temperatura na czerwone pole czy wymiana termostatu cos pomoze mam automat 2.5td

#8 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 sierpnia 2011 - 09:34

w mojej omedze ciagle skacze temperatura na czerwone pole czy wymiana termostatu cos pomoze mam automat 2.5td


może ale raczej nie..stawiał bym na chłodnicę zawolona .i zobacz czy z zewnątrz ma prześwit,pompa wody się kończy i wisco może już nie kręci jak powinno

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2011 - 13:08

cisnienie doladowania 853 mbar
:D :laugh:
ale by mi fruwała :D

 


 


 


#10 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 sierpnia 2011 - 13:19

cisnienie doladowania 853 mbar

853 mbar = 0,853 bar

#11 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 września 2011 - 16:17

termostat jest między głowicami. Jak chcesz go wymienić to musisz zdjąć kolektory i platikową podstawę pod kolektor dolny, odkręcić śrubę trzymającą aluminiową rurę i jednocześnie rurkę bagnetu od oleju. Potem odkręcasz 2 śruby na obudowie termostatu i troche gimnastyki. termostat w ręku. Kup nowy wkład termostatu, okrągłą uszczelkę pod obudowę do termostatu o przekroju kwadratowym!!! i dwie okrągłe uszczelki na rurkę aluminiową.

Ot i cały trick :).


wars... a jak wymiana termostatu w 2,5 TD?? nie moge jakos znalezc..moze namiar na strone?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#12 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 września 2011 - 17:50

dziekuje za odpowiedz,zrobie tak jak radzisz.

Beast..pomoz..namiary na wymiane termostatu w 2,5 TD...lub link do strony gdzie to pisze...szukam 2 dzien i nic.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#13 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2011 - 18:02

dziekuje za odpowiedz,zrobie tak jak radzisz.

Beast..pomoz..namiary na wymiane termostatu w 2,5 TD...lub link do strony gdzie to pisze...szukam 2 dzien i nic.


Spuść płyn z ukł chłodzenia, zdejmij osłonę silnika razem z przewodem powietrza, odkręć od obudowy rozrządu przewód przewód układu chłodzenia, zdejmij obudowę termostatu i masz na wierzchu.

Jeszcze chyba wentylator trzeba zdjąć ale nie pamiętam

#14 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 15 września 2011 - 18:25

może ale raczej nie..stawiał bym na chłodnicę zawolona .i zobacz czy z zewnątrz ma prześwit,pompa wody się kończy i wisco może już nie kręci jak powinno


kolego jak kolega wspomnial o chlodnicach i tez nagrzewnicach i pompie wody , to powiem tak ze u mnie to mialem to samo czyli jadac nagle na full a po chwili spadla i tak ok 30 km .wyjalem pompe(wody) i cala, to wyjalem chlodnice i odpialem weze od nagrzewnicy i te dwa urzadzenia zalalem goraca woda z duza iloscia "kwasku cytrynowego" gdzie oczywiscie chlodnica(umyj ja cala) lezala na plasko a nagrzewnice przelalem tak jak byla(oba weze do gory i wlalem ile weszlo tej wody) po tej operacji spuscilem i przeplukalem wszystko do czystej wody i powiem ze goniac moja OMKE na klimie i tempomacie i dajac jej w tylek nie wejdzie na wiecej jak 97*.
sprubuj i daj znac
jesli szefostwo stwierdzi ze to manual to prosze przeniesc albo pozostawic
pozdrawiam