Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problemy na zimnym silniku Omega BFL 2.2 benzyna/lpg


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawel1610

pawel1610
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 listopada 2010 - 09:59

Witam, na wstępie chciałem się przywitać, konto na tym forum mam już parę miesięcy ale to jest mój pierwszy post. Do tej pory tylko czytałem Wasz posty ale w końcu Omega zmusiła mnie do napisania własnego posta.

Mam pewien problem z pracą silnika, mianowicie, po odpaleniu silnika ( po dłuższym postoju, silnik zimny) silnik pracuje nierówno, gdy wrzucę bieg (D mam automat) i dodam gazu, zamiast wkręcić się na obroty zmuli go i zgaśnie. W większości przypadków po ponownym odpaleniu objawy ustają i już wszystko gra ( do ponownego dłuższego postoju). Jeśli chodzi o błędy (pierwsze co sprawdziłem po nasileniu się tych objawów) to tylko raz błąd wyskoczył, było to wypadanie zapłonów na 3 i 4 cylindrze.

Do tej pory wymieniłem cewkę na orginalana Boscha, świece i czujnik położenia wałka rozrządu Siemens. BTW, może ktoś potrzebuje cewkę albo ten czujnik, oddam za pół ceny.

Oczywiście objawy nie ustały.

A teraz podam jakie kolejne teorie wysnuli Panowie specjaliści co do przyczyny:
1. padnięty zawór EGR
2. padnięta przepustnica( była czyszczona), która na zimnym silniku powinna podawać dodatkowe powietrze a tego nie robi
3. brak katalizatora powoduje złe sygnały odbierane przez sondę lambda.



A teraz prośba do Was, powiedzcie co o tym sądzić, może mieliście podobne przypadki, jak sobie poradziliście itp.

Z góry dziękuje za pomoc.

#2 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 10:17

obstawiam uklad paliwowy. pompa pada, lub uklad traci cisnienie po dluzszym postoju

#3 OFFLINE   pawel1610

pawel1610
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 listopada 2010 - 10:21

Zapomniałem dodać, że cały układ paliwowy był sprawdzany, więc pompę wykluczam.

#4 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 10:29

w jaki sposob byl sprawdzany?
ja dalej bym na niego stawial ;)
ewentualnie rozjechane mapy? bo widze ze masz LPG albo zasyfione wtryski

problem dosyc czesty, sam u siebie (3.0 v6) mam identycznie od roku, ale poki co nie chcialo mi sie tego robic... pare sekund po odpaleniu odczekuje az sie wszystko ulozy... przynajmniej nie katuje silnika wrzucajac D natychmiast po odpaleniu :D

#5 OFFLINE   pawel1610

pawel1610
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 listopada 2010 - 10:44

Powiem Ci, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, co do układu paliwowego to mój mechanik twierdził że go "sprawdzał" począwszy od baku do samego końca. Jak to robił to nie mam pojecia, nie znam sie. Co do rozjechania map, to problem jest tylko na benzynie ( wiec wg mojej logiki LPG nie ma nic do rzeczy, aczkolwiek moge sie mylic).

Jesli chodzi o wtryski to była podmieniona cala listwa wtryskowa i nie pomogło,
ktoś mi powiedział, ze jeszcze może to być wina zacinającego się zaworu na kotryms cylindrze, poradzili żeby wlać do oleju środek czyszczący, a później spuścić olej i zalać nowym, ale zastanawiam eis czy zawory mogą powodować takie objawy.

No juz sie nauczylem, zeby czekac po odpaleniu chwile, nie katuje od razu na D, mechanik tez mi pwoiedzial zeby to olac, ale ja tak mam ze nie lubie jak cos nie chcodzi jak powinno i sie narazie uparlem zeby to zrobic. ;]

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2010 - 10:48

pojeździj parę dni na samej benzynie - w ten sposób przekonasz się czy to nie wina lpg

#7 OFFLINE   pawel1610

pawel1610
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 listopada 2010 - 11:00

No chyba tak zrobię, na tydzień przerzucę się na benzynę. A co sadzicie o tym żeby zalać vpower'em, podobno czyści zawory itp..??

#8 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 11:01

Powiem Ci, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, co do układu paliwowego to mój mechanik twierdził że go "sprawdzał" począwszy od baku do samego końca. Jak to robił to nie mam pojecia, nie znam sie. Co do rozjechania map, to problem jest tylko na benzynie ( wiec wg mojej logiki LPG nie ma nic do rzeczy, aczkolwiek moge sie mylic).


czyli sprawdzil tylko szczelnosc. powinienes podmienic pompe i sprawdzic. pomiar cisnienia jakie daje obecne moze byc rowniez niewystarczajacy, bo pompa moze rownie dobrze po dluzszym postoju dawac mniejsze cisnienie.
sprobuj przed porannym odpaleniem auta podlaczyc na sztywno pompe (pod przekaznik różowy blizej silnika w trojkacie pod maska), niech tak troche pochodzi a potem odpal auto i zobacz co sie dzieje

#9 OFFLINE   pawel1610

pawel1610
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2010 - 10:53

Chyba problem rozwiazany ale nie chce zapeszac, pierwsze poranne odpalenie bez mulenia i szarpania.

Teraz opisze co zrobiono ( na tyle na ile umiem)

Oddalem wczoraj samochod do kolejnego mechanika (specjalizuja sie w Oplach). Wyjeto zawor egr, wyczyszczono go, zmieniono przy nim uszczelki, wyczyszczono jeszcze raz przepustnice, wyregulowano swiece (jakies odstepy ustawiono na 1.1 (nie znam sie, nie wiem o co chodzi) ale kazda miala inny) i wymienili jakies uszczelki przy kolektorze (nie trzymaly cisnienia, podobno w ogole ich juz nie bylo. Moglem cos pokrecic ale tyle zapamietalem.

Mam nadzieje ze sie problem definitywnie rozwiazal, zobaczymy ejszcze jutro rano przy odpalaniu.

Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi;]

#10 OFFLINE   pawelkielce

pawelkielce
  • 4 postów
  • Dołączył: 12-11-2010
  • Skąd: Kielce

Napisany 13 listopada 2010 - 00:49

Witam
Po pierwsze przywitać sie chciałem, bo od dzisiaj nowy jestem.
Po drugie mam z moja Omesią problem który doprowadza mnie powoli do szału. Ale od poczatku:
Silnik 2,0 16V na PLG sekwencji 136km.
Rano po odpaleniu jak jest bardzo zimny wszystko jest ok. Przez chwile. Troche sie zagrzeje i zaczyna sie dławić przy wchodzeniu na obroty, gasnie na wolnych obrotach. Po przejsciu na gaz na chwilę mu przechodzi. Ale zwykle do 3 skrzyzowania i zabawa zaczyna sie od poczatku. Gasnie przy każdym skrzyżowaniu. Ale po chwili mu przechodzi i jakis czas jest ok, jednak tylko po to, zeby na kolejnym skrzyzowaniu znowu zgasnąć i dławić sie przy wchodzeniu na obroty, bez wzgledu na to czy to benzyna czy gaz. Na chwile pali sie na żółto kontrolka o silniku, ale po chwili gasnie.
Byłem u porządnego elektronika, pdłaczył, sprawdził i wyszło, że wyświetla mu sie tylko błąd przepływomierza. Wymienił przeplwywomierz na oryginalny simensa nowy i odczyt był taki sam. Przepływomierz zatem odpada. Innych błedow nie wyświetla. Sugerują, że bierze gdzieś lewe powietrze. Czy ktoś z Was miał podobny problem.
Powoli dostaje juz szału.
POMOCY !!!!.
Pozdrawiam
Paweł

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 listopada 2010 - 10:09

na nowym przeplywomierzu tez swieci sie kontrolka silnika ?
czy bierze lewe powietrze latwo sprawdzic - samostart albo plak i psikasz po dolocie. jak obroty wzrastaja to gdzies jest lewe.




 


#12 OFFLINE   aragondrake

aragondrake

    ++

  • 2 postów
  • Dołączył: 25-12-2006
  • Skąd: POZNAŃ

Napisany 23 listopada 2010 - 17:01

Powiem Ci, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, co do układu paliwowego to mój mechanik twierdził że go "sprawdzał" począwszy od baku do samego końca. Jak to robił to nie mam pojecia, nie znam sie. Co do rozjechania map, to problem jest tylko na benzynie ( wiec wg mojej logiki LPG nie ma nic do rzeczy, aczkolwiek moge sie mylic).

Jesli chodzi o wtryski to była podmieniona cala listwa wtryskowa i nie pomogło,
ktoś mi powiedział, ze jeszcze może to być wina zacinającego się zaworu na kotryms cylindrze, poradzili żeby wlać do oleju środek czyszczący, a później spuścić olej i zalać nowym, ale zastanawiam eis czy zawory mogą powodować takie objawy.

No juz sie nauczylem, zeby czekac po odpaleniu chwile, nie katuje od razu na D, mechanik tez mi pwoiedzial zeby to olac, ale ja tak mam ze nie lubie jak cos nie chcodzi jak powinno i sie narazie uparlem zeby to zrobic. ;]


Mam to samo ! gdybyś cos wymyslił daj znać :)
Wojtek Jerzy KRUPA

#13 OFFLINE   pawel1610

pawel1610
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 listopada 2010 - 18:31

Mam to samo ! gdybyś cos wymyslił daj znać :)


Napisalem pare postow wczesniej co zostalo zrobione i jak narazie pomoglo. Wydaje mi sie ze przyczyna byl zawor egr, wystraczylo go przeczysci i wymienic jakies uszczelki od niego.

#14 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2017 - 11:49

Koledzy mam takie objawy:Zimny silnik odpala od razu,chodzi ok przez parę sekund po czym obroty gwałtownie spadają i albo uda się ponownie wskoczyć na obroty albo zgaśnie. Nawet jak chodź to ciężko ruszyć bo byle zaraz chce gasnac. Czy po dodaniu gazu czy bez. Do czasu aż się ciut nie zagrzeje jest problem. Po przejściu na gaz problem znika. Gdyby nie to,ze na zimnym ciężko odpala na gazie to by nie było problemu bo nawet zimny na gazie chodzi ok.Macie podejrzenia co do przyczyny?

Edytowany przez arklin, 10 kwietnia 2017 - 11:50.


#15 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2017 - 11:59

Czujnik temperatury do ECU?

#16 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2017 - 21:18

Podejrzewałem przepływomierz, z drugiej strony czujnik temp powietrza jest w przepływomierzu... Tylko dlaczego na gazie nie ma takich problemów?



#17 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 kwietnia 2017 - 22:21

Wszystko psuje Ci gaz :) 100km na samej PB a póżniej LPG do ustawienia :)



#18 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwietnia 2017 - 07:25

Gaz nie jest odpowiedzialny za wszelkie usterki w samochodzie.

#19 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 kwietnia 2017 - 22:30

Zakręć butle z lpg wyjezdzij gaz , potem pojeździj troche na pb i zobacz rano :)

#20 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2017 - 16:04

Porównaj wskazania spalania chwilowego na wolnych obrotach, zarówno na Pb jak i na LPG (te na komputerze pokładowym). Przy rozgrzanym silniku może być. Tak jak kolega założyłbym najpierw wadliwe ustawienie LPG.