

Problemy na zimnym silniku Omega BFL 2.2 benzyna/lpg
#1
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 09:59
Mam pewien problem z pracą silnika, mianowicie, po odpaleniu silnika ( po dłuższym postoju, silnik zimny) silnik pracuje nierówno, gdy wrzucę bieg (D mam automat) i dodam gazu, zamiast wkręcić się na obroty zmuli go i zgaśnie. W większości przypadków po ponownym odpaleniu objawy ustają i już wszystko gra ( do ponownego dłuższego postoju). Jeśli chodzi o błędy (pierwsze co sprawdziłem po nasileniu się tych objawów) to tylko raz błąd wyskoczył, było to wypadanie zapłonów na 3 i 4 cylindrze.
Do tej pory wymieniłem cewkę na orginalana Boscha, świece i czujnik położenia wałka rozrządu Siemens. BTW, może ktoś potrzebuje cewkę albo ten czujnik, oddam za pół ceny.
Oczywiście objawy nie ustały.
A teraz podam jakie kolejne teorie wysnuli Panowie specjaliści co do przyczyny:
1. padnięty zawór EGR
2. padnięta przepustnica( była czyszczona), która na zimnym silniku powinna podawać dodatkowe powietrze a tego nie robi
3. brak katalizatora powoduje złe sygnały odbierane przez sondę lambda.
A teraz prośba do Was, powiedzcie co o tym sądzić, może mieliście podobne przypadki, jak sobie poradziliście itp.
Z góry dziękuje za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 10:17
#3
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 10:21
#4
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 10:29
ja dalej bym na niego stawial

ewentualnie rozjechane mapy? bo widze ze masz LPG albo zasyfione wtryski
problem dosyc czesty, sam u siebie (3.0 v6) mam identycznie od roku, ale poki co nie chcialo mi sie tego robic... pare sekund po odpaleniu odczekuje az sie wszystko ulozy... przynajmniej nie katuje silnika wrzucajac D natychmiast po odpaleniu

#5
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 10:44
Jesli chodzi o wtryski to była podmieniona cala listwa wtryskowa i nie pomogło,
ktoś mi powiedział, ze jeszcze może to być wina zacinającego się zaworu na kotryms cylindrze, poradzili żeby wlać do oleju środek czyszczący, a później spuścić olej i zalać nowym, ale zastanawiam eis czy zawory mogą powodować takie objawy.
No juz sie nauczylem, zeby czekac po odpaleniu chwile, nie katuje od razu na D, mechanik tez mi pwoiedzial zeby to olac, ale ja tak mam ze nie lubie jak cos nie chcodzi jak powinno i sie narazie uparlem zeby to zrobic. ;]
#6
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 10:48
#7
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 11:00
#8
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 11:01
Powiem Ci, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, co do układu paliwowego to mój mechanik twierdził że go "sprawdzał" począwszy od baku do samego końca. Jak to robił to nie mam pojecia, nie znam sie. Co do rozjechania map, to problem jest tylko na benzynie ( wiec wg mojej logiki LPG nie ma nic do rzeczy, aczkolwiek moge sie mylic).
czyli sprawdzil tylko szczelnosc. powinienes podmienic pompe i sprawdzic. pomiar cisnienia jakie daje obecne moze byc rowniez niewystarczajacy, bo pompa moze rownie dobrze po dluzszym postoju dawac mniejsze cisnienie.
sprobuj przed porannym odpaleniem auta podlaczyc na sztywno pompe (pod przekaznik różowy blizej silnika w trojkacie pod maska), niech tak troche pochodzi a potem odpal auto i zobacz co sie dzieje
#9
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2010 - 10:53
Teraz opisze co zrobiono ( na tyle na ile umiem)
Oddalem wczoraj samochod do kolejnego mechanika (specjalizuja sie w Oplach). Wyjeto zawor egr, wyczyszczono go, zmieniono przy nim uszczelki, wyczyszczono jeszcze raz przepustnice, wyregulowano swiece (jakies odstepy ustawiono na 1.1 (nie znam sie, nie wiem o co chodzi) ale kazda miala inny) i wymienili jakies uszczelki przy kolektorze (nie trzymaly cisnienia, podobno w ogole ich juz nie bylo. Moglem cos pokrecic ale tyle zapamietalem.
Mam nadzieje ze sie problem definitywnie rozwiazal, zobaczymy ejszcze jutro rano przy odpalaniu.
Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi;]
#10
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2010 - 00:49
Po pierwsze przywitać sie chciałem, bo od dzisiaj nowy jestem.
Po drugie mam z moja Omesią problem który doprowadza mnie powoli do szału. Ale od poczatku:
Silnik 2,0 16V na PLG sekwencji 136km.
Rano po odpaleniu jak jest bardzo zimny wszystko jest ok. Przez chwile. Troche sie zagrzeje i zaczyna sie dławić przy wchodzeniu na obroty, gasnie na wolnych obrotach. Po przejsciu na gaz na chwilę mu przechodzi. Ale zwykle do 3 skrzyzowania i zabawa zaczyna sie od poczatku. Gasnie przy każdym skrzyżowaniu. Ale po chwili mu przechodzi i jakis czas jest ok, jednak tylko po to, zeby na kolejnym skrzyzowaniu znowu zgasnąć i dławić sie przy wchodzeniu na obroty, bez wzgledu na to czy to benzyna czy gaz. Na chwile pali sie na żółto kontrolka o silniku, ale po chwili gasnie.
Byłem u porządnego elektronika, pdłaczył, sprawdził i wyszło, że wyświetla mu sie tylko błąd przepływomierza. Wymienił przeplwywomierz na oryginalny simensa nowy i odczyt był taki sam. Przepływomierz zatem odpada. Innych błedow nie wyświetla. Sugerują, że bierze gdzieś lewe powietrze. Czy ktoś z Was miał podobny problem.
Powoli dostaje juz szału.
POMOCY

Pozdrawiam
Paweł
#11
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2010 - 10:09
czy bierze lewe powietrze latwo sprawdzic - samostart albo plak i psikasz po dolocie. jak obroty wzrastaja to gdzies jest lewe.
#12
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 17:01
Powiem Ci, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, co do układu paliwowego to mój mechanik twierdził że go "sprawdzał" począwszy od baku do samego końca. Jak to robił to nie mam pojecia, nie znam sie. Co do rozjechania map, to problem jest tylko na benzynie ( wiec wg mojej logiki LPG nie ma nic do rzeczy, aczkolwiek moge sie mylic).
Jesli chodzi o wtryski to była podmieniona cala listwa wtryskowa i nie pomogło,
ktoś mi powiedział, ze jeszcze może to być wina zacinającego się zaworu na kotryms cylindrze, poradzili żeby wlać do oleju środek czyszczący, a później spuścić olej i zalać nowym, ale zastanawiam eis czy zawory mogą powodować takie objawy.
No juz sie nauczylem, zeby czekac po odpaleniu chwile, nie katuje od razu na D, mechanik tez mi pwoiedzial zeby to olac, ale ja tak mam ze nie lubie jak cos nie chcodzi jak powinno i sie narazie uparlem zeby to zrobic. ;]
Mam to samo ! gdybyś cos wymyslił daj znać

#13
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 18:31
Mam to samo ! gdybyś cos wymyslił daj znać
Napisalem pare postow wczesniej co zostalo zrobione i jak narazie pomoglo. Wydaje mi sie ze przyczyna byl zawor egr, wystraczylo go przeczysci i wymienic jakies uszczelki od niego.
#14
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2017 - 11:49
Edytowany przez arklin, 10 kwietnia 2017 - 11:50.
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2017 - 21:18
Podejrzewałem przepływomierz, z drugiej strony czujnik temp powietrza jest w przepływomierzu... Tylko dlaczego na gazie nie ma takich problemów?
#17
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2017 - 22:21
Wszystko psuje Ci gaz 100km na samej PB a póżniej LPG do ustawienia
#18
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2017 - 07:25
#19
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2017 - 22:30

#20
OFFLINE
Napisany 04 maja 2017 - 16:04