

Schłodzenie powietrza dolotu
#1
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 15:47
Może i jestem szalony ale zauważam wyraźną różnice w wydajności silnika wieczór kontra dzień, zimno kontra gorąco. SIlnik przy niższych temp zewnętrznych pracuje mi znacznie lepiej i czuje to po przyspieszeniu. Wydawać by się mogło że różnica sięga nawet 10PS
CO tak wymyśliłem, choć pomysł wydaje się być szalony...
http://www.allegro.p...ooler_w211.html
to coś mieć pod grilem i do tego przewód do puchy powietrza, myśle że załatwiłoby sprawe...
jestem durny czy ma to sens?
#2
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 18:06
zimne skurczone .wjecej tlenu
#3
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 18:35


www.axel-pc.pl
#4
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 19:03
#5
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 19:14
zimne skurczone .wjecej tlenu[/quote]
no właśnie właśnie..... dlatego wydaje mi się że to ma sens
quote="Zet_radom"]Spróbować można, ale czy to mialo sens osądziła by hamownia przed i po.[/quote]
dopóki nikt nie spróbuje to wiadome nie będzie, nie chodzi o hamownie, przecież wystarczy że jadę to wiem czy mam poprawe czy nie... po co mi dotego wykresy.....
[quote name='g1banderas']nie wiem czy by sie to sprawdzilo w wolnossacym silnku benzynowym ale cuś takiego to oprocz turbiny posiada kazda ciezarowka[/quote]
no bo mają turbo...
#6
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 23:25

pomys cool, ale z jakas turbina, chocby minimalnie dmuchajaca, tak, zeby wyeliminowac brak powietrza
PS. ja w poldziu przerabialem troche inny patent, tzn. wyprowadzilem sobie wlot powietrza w komore zderzaka, po przekroczeniu 50km/h czuc bylo wyrazny wzrost mocy
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#7
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 23:34
Bc30se, jest jeden problem, taka chlodnica wprowadzi pewne opory przy zasysaniu powietrza, wiec zamiast wzrostu mocy, bedziesz mial spadek
z tym nie będzie absolutnie żadnego problemu, ale będzie bolało co innego, nawet jeśli chłodnica zrobi swoją robote.... to powietrze ma dłuugą droge do przejścia.... miałoby to sens jeśli byłby wydajny system odprowadzania ciepłego powietrza z komory sinlika.... i dlatego na masce w przyszłości musi się znaleźć wlot....
#8
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 23:37
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#9
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 23:45
po przekładce silnika mam objaw typowy z omegi A przy tym silniku. PO dłuższej ejździe jest nagrzany tunel środkowy tak, że drążek biegów jest centralnie ciepły - ale mam bajer na zime... ogrzewanie drążka :mrgreen:
kumpel od omy A powiedział mi że i tak jest chłodno bo jak czasami śmigał swoją całymi dniami to popielnicy nie szło dotknąć, dlaczego to mówie... bo niby mówisz zę się nie zdąży rozgrzać
ciepło od skrzyni bije tak, że nawet jeśli jest 18 stopni i z nawiewów daje zimne powietrze, to tylni pasażerowie i tak mają ciepło tam z tyłu bo się zdąży nagrzać w przewodach na tunelu..... osatnio jade i matka mi jęczy że jej gorąco... myśle kuźwa o co chodzi przecież jest chłodno a nie lubie jak ktoś mi szyby podczas jazdy otwiera.... pcham łape sprawdzam czy ma nawiew otwarty i nagle.. o kuźwa.... zamknąłem go i dalsza jazda odbyła się bez narzekań
w komorze silnika jest o wiele goręcej i zaczynam się przekonywać że ten intercooler miałby sens gdyby jakoś konkretnie odprowadzić ciepło z silnika.... jużnad tym nie raz myślałem i wlot na masce musi się znaleźc...
#10
OFFLINE
Napisany 14 sierpień 2006 - 23:50
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2006 - 00:02
tyle, że trzeba by użyć intercoolera od np. evo, bo one mają kwadratowe


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#13
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2006 - 00:12
może zacznijmy od zmierzenia temperatury dolotu podczas jazdy dziennej i nocnej.. jest to wykonalne... jeśli będą wyniki to pójde dalej i zmierze temperature wewnątrz dolotu......
i wtedy będe myślał...
#14
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2006 - 00:16

takie małe OT
w MV6 wkurza mnie ta trabka z przodu :evil:
jestem pewien, ze przerobieniu chwytu powietrza dużo by dało
z tego co pamiętam, to ktoś w LOBie tak zrobil
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#15
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2006 - 08:38
jestem pewien, ze przerobieniu chwytu powietrza dużo by dało
efekt RAM zawsze dużo daje, i nakład pracy na zmodyfikowanie przyniesie zawsze korzyść, problem jest w tym że w omie B nie ma jaknaprawde jak tego przerobić bez poważnej ingerencji w blachare
#16
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2006 - 08:54
jestem durny czy ma to sens?
schlodzenie powietrza na dolocie ma sens. Wiedzą to tunerzy. Jednak nei wiem czy chłodnica tego typu cos da. Nie wiem jaki jest przepływ przez tą chłodnice i czy nie zmniejszy ilości powietrza do kolektora.
Tak naprawde, jak masz wolnossacy silnik, to pewnie bardzies sprawdziłaby sie powerrura niż intecooler, chyba, ze:
1. znajdziesz taką chłodnice, ktora jest na tyle duża, ze bez wiatraka doprowadzi odpowiednią ilość powietrza do kolektora
2. chłodnice podepniesz pod klime - a w zasadzie zrobisz z niej klime
Wtedy naprawde schłodzisz powietrze i dostarczysz odpowiednią jego ilosć.
Uważam, ze zaczałbym od powerrury i ew. później montował chłodnice.
Tyle, ze powerrura tez ma pewną charakterystyke przyrostu mocy w zaleznosci od prędkości samochodu ...
#17
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2006 - 21:20
chłodnice podepniesz pod klime
to by nie miało sensu bo klima sama w sobie zabiera +/- 9 KM więc zysk mocy był by niewspólmierny do strat.
Tak przynajmniej mi sie wydaje :roll:
#18
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2006 - 21:55
2. klimatyzowana power rura - ty chyba wogóle nie wiesz o czym mówisz....
#19
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2006 - 23:21
2. klimatyzowana power rura - ty chyba wogóle nie wiesz o czym mówisz....
a gdzie ja napisalem o klimatyzowanej power rurze ?!
Podałem dwa rozwiązania, jedno z klimą, drugie z powerrurą...
ps. Może ja musze sie pisac nauczyc, bo widze, ze nie tylko Ty nie rozumiesz co pisze.

Gwoli wyjaśnienia - pisząc, ze zacząłbym od powerrury a pozniej robil chłodnice, mialem na mysli to, ze najpierw zamontowałbym powerrure i jesli nie spełniałaby Twoich oczekiwan, zmienilbym projekt na ten Twój z chlodnicą. A napisalem to dlatego, ze uwazam, ze powerrura da Ci wiecej, niz chłodnica.
end
#20
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2006 - 23:28
Podałem dwa rozwiązania, jedno z klimą, drugie z powerrurą...
a ja Twoją swobodną galopade myśli
skróciłem do terminu "klimatyzowanej power rury" - jakkolwiek by to nie nazwać nie chciałem komentować tego pomysłu trafnymi słowami bo bym CIę obraził.... dlatego po prostu napisałem że nie masz pojęcia o czym piszesz i nadal tak twierdze.2. chłodnice podepniesz pod klime - a w zasadzie zrobisz z niej klime"