Jak w temacie, da się to jakoś ustawiać ? Ew. wyciągnąć dane z komputera ASB ? Zrobić nowy wsad jak w ECU ? Czy raczej trudna zabawa ?


ASB - czasy otwarcia/zamkniecia zaworów
Rozpoczęte przez
cyp3k
, 06 lis 2010, 14:38
6 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 14:38
#2
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 16:13
co masz na myśli pisząc "czasy otwarcia"?
zawory w asb wszystkie działają na zasadzie "ON-OFF", nie ma możliwości regulowania czasu ich przełączania. Wyjątkiem jest zawór taśmy hamującej bębna, który może zaciskać taśmę z siłą dostosowaną do potrzeb
zawory w asb wszystkie działają na zasadzie "ON-OFF", nie ma możliwości regulowania czasu ich przełączania. Wyjątkiem jest zawór taśmy hamującej bębna, który może zaciskać taśmę z siłą dostosowaną do potrzeb
#3
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 16:22
Tzn źle sprecyzowałem, chodzi mi o nieco ostrzejszą i brutalniejszą zmianę biegów. Tak żeby wykorzystać NM. Fajnie byłoby gdyby S-ka działała na prawdę "ostro" a tryb zwykły pozostał płynny.
Myślałem że zawory jednak otwierają się i zamykają w określonym czasie. Zasugerowało mi to ostatnie zachowanie gdzie przy zmianie 2/3 występuje taki jaby delikatny uślizg a po chwili załapuje i idzie jak strzała. (Coś tak jakby ślizganie sprzęgła - trwa to może ok. 1sek.)
Ale nie jest to klasyczne blokowanie się zaworu które już przerabiałem (kupiłem nowy zawór 2/3).
Jeszcze do głowy przychodzi mi kwestia filtra oleju i jakości oleju bo nie wiem kiedy były oba zmieniane.
Myślałem że zawory jednak otwierają się i zamykają w określonym czasie. Zasugerowało mi to ostatnie zachowanie gdzie przy zmianie 2/3 występuje taki jaby delikatny uślizg a po chwili załapuje i idzie jak strzała. (Coś tak jakby ślizganie sprzęgła - trwa to może ok. 1sek.)
Ale nie jest to klasyczne blokowanie się zaworu które już przerabiałem (kupiłem nowy zawór 2/3).
Jeszcze do głowy przychodzi mi kwestia filtra oleju i jakości oleju bo nie wiem kiedy były oba zmieniane.
#4
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 17:33
zawór 2/3 działa jednocześnie z hamulcem taśmy. Tzn. aby przełączyć z 2 na 3 jednocześnie aktywuje się zawór 2/3 i zawór taśmy, aby zmiana była płynna obie czynności muszą być dobrze ze sobą zsynchronizowane. W Twoim przypadku możliwe że pomoże regulacja naciągu taśmy.
#5
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2010 - 17:50
O dzięki za podpowiedź, w takim razie postąpię tak jak w SN - sprawdzone porady 
A tak gwoli ciekawostki i ciągnąc temat dalej, jest jakakolwiek możliwość programowania skrzyni ? Bo kiedyś czytałem na jakimś forum (być może tutaj) że jest tylko trzeba mieć jakiś sprzęt specjalistyczny czy coś ? Ale nie wiem nadal w jakim zakresie można byłoby (o ile w ogóle) programować skrzynkę.
Pozdrawiam !

A tak gwoli ciekawostki i ciągnąc temat dalej, jest jakakolwiek możliwość programowania skrzyni ? Bo kiedyś czytałem na jakimś forum (być może tutaj) że jest tylko trzeba mieć jakiś sprzęt specjalistyczny czy coś ? Ale nie wiem nadal w jakim zakresie można byłoby (o ile w ogóle) programować skrzynkę.
Pozdrawiam !

#6
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 20:50
ASB ma chyba osobny układ sterujący. Strzelałbym, że da sie to zrobić tak samo jak chip-tuning silnika (przeprogramować eprom/eeprom, ewentualnie wylutować kostkę i wstawić podstawkę pod układ scalony). Pytanie tylko, czy są programy ogarniające mapę pamięci w sterowniku ASB opla.
#7
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 18:07
Właśnie o taką zabawę mi chodzi. To wszystko przecież musi działać dokładnie tak jak ECU silnika ? Googluję drugi dzień ale google milczą na temat tuningu/programowania skrzyni.