Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

turbo napędzane paskiem wieloklinowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2010 - 11:07

Witam, mam nadzieję że dobrze opisze o co mi chodzi, wczoraj miałem w rękach turbine napędzaną paskiem wieloklinowym, której napęd załączany był elektronicznie jak kompresor klimy. Nie miałem ze sobą telefonu żeby zdjęcie zrobić, ale wyglądała podobnie jak od 2.5td tylko nie ma tej częsci od spalin, bo wiadomo ze napędzana jest mechanicznie. Tak sobie myśle nad wmontowaniem takiej turbiny do np. mojego dieselka 2.5td, turbina pełniła by role doładowania od niskich obrotów,a po osiągnięciu odpowiedniej wydajności przez spalinowe turbo to mechaniczne turbo by rozłączało się. Wiadomo że ten diesel słabo ciągnie do 2000obr, czy do tego należało by przeprowadzić strojenie kompa? czy jakby w przedziale np.1000-2000obr zwiększyć ciśnienie doładowania tym mechanicznym turbem to czy komp by dodał odpowiednią ilość paliwa bez przeprogramowania? dzięki za ewentualne opinie

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2010 - 11:16

http://www.technikaj...or_vs_turbo.jpg takie cuś chodzi o maszynkę po lewej

#3 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2010 - 11:19

http://www.technikaj...or_vs_turbo.jpg takie cuś chodzi o maszynkę po lewej


dosyć podobne, od czego to, albo czy to seryjnie montują?

#4 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 31 października 2010 - 22:26

Z tego co wiem to na pewno w mercedesach (wersja kompresor). Podobne do turbo, choć zasada działania trochę inna. Montaż tego w Omci nie ma sensu, takie moje zdanie (nic nie da).
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2010 - 10:14

Z tego co wiem to na pewno w mercedesach

w mietku jest kompresor śrubowy a nie sprężarka odśrodkowa, jest to całkiem inne rozwiązanie, to co pokazałem to jakiś gadżet tuningowy nie pochodzi z konkretnego auta. A tak to wygląda w Mercedesie
http://c15.wrzuta.pl...86a5/kompresor?

#6 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 listopada 2010 - 10:48

No ok. Kompresor to kompresor, a że trochę inaczej zbudowany. :) Fakt jest faktem, że montaż takiego gadżetu w Omci nic, a na pewno niewiele da. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#7 OFFLINE   Starwarrior

Starwarrior
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-10-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 01 listopada 2010 - 11:20

Da jeśli się zamontuje do jakiejś benzyny, chociaż trochę roboty z tym będzie... W silniku który już ma turbinę będzie duuuuużżżżoooo grzebania i dla mnie mija się to z celem...

Jak masz turbo diesla to lepiej mu zmienić softa/chipa, ale w jakiejś dobrej firmie gdzie potwierdzą Ci wyniki na hamowni...

#8 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 listopada 2010 - 13:24

myślałem nad chipem ale mam awtomata i różnie piszą, ale chodzi mi że nowsze diesle ciągną od niskich obrotów głównie za sprawą zmiennej turbiny, więc czysto teoretycznie czy gdyby w przedziale od1500obrotów można by dysponować większym ciśnieniem doładowania niż obecnie, to czy uzyskałbym żądany efekt? ale to pewnie wyższa matematyka, typu wydajność turbiny(tej mechanicznej) przy danych obrotach, gęstość powietrza itp.

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2010 - 13:36

tu by zdal egzamin uklad twin mala turbina dmucha od poczatku a duza pozniej

#10 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 listopada 2010 - 17:19

tu by zdal egzamin uklad twin mala turbina dmucha od poczatku a duza pozniej


tu masz racje, ale dokonać przeróbki na twin turbo wydaje się bardziej skomplikowane, gdyż trzeba ingerować w układ wydechowy i ssący, a w przypadku turbo z napędem mech. tylko w układ ssący oraz przerobić układ napędu paska wielorowkowego.