Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie wtryskiwacze do stag?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   x56

x56
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-10-2010

Napisany 27 października 2010 - 21:19

Witam,
zdecydowałem się na montaż gazu do mojej Omegi 2.o; firma w której będę montował instalację sugeruje STAG + wtryskiwacze VALVEK. Mają dwa rodzaje wtryskiwaczy tej firmy. Jedne są tańsze a drugie lepsze. Różnica 200 zł. Proszę o podpowiedź.

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 27 października 2010 - 21:48

A gdzie będziesz montował? Wtryskiwacze Valtek do twojego silnika to zły pomysł - full grupa. Zamontuj co najmniej MagicJety, a najlepiej Matrix HD344 lub HANA2000. Reduktor tak samo, niech zamontują Zavoli N, Alaska raczej nie da rady.

Jeśli chcesz mieć bezproblemową instalację odezwij się na PW :)

#3 OFFLINE   x56

x56
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-10-2010

Napisany 27 października 2010 - 21:55

Będę montował w Dęblinie. Zakład polecany przez wielu. Mam nadzieje, że będę mógł też polecać.

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 22:20

full grupa

półsekwencja zdaje się ;)

Alaska raczej nie da rady

święta prawda a wg mojej wiedzy na pewno nie + skrzynia automat a kto wie, czy nie kombi.

Domyślam się, że podział na te Valteki to wg typów:
-Zółte (1Ohm), szare (2Ohm) i czerwone (3Ohm) Valteki V30 nie dadzą rady klik:(
-Czerwone (2,5Ohm) Valteki V34 szybciej, nie miałem okazji stosować, ale jak go zachwalają, że dorównuje Matrixom (i ta cena +200zł by się zgadzała) to kto wie klik:)
-Matrix, Hana - bierz śmiało.

#5 OFFLINE   x56

x56
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-10-2010

Napisany 29 października 2010 - 08:25

Dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam.

#6 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 października 2010 - 00:41

miałem w x20se valteki v30 3-ohmowe i to nie jedzie. Można skręcić cisnienie gazu żeby wydłuzyć czasy wtrysku na niskich obciażeniach, ale wtedy zapętla się wtrysk na dużych obciążeniach+wysokich obrotach. Mam teraz matrix xj544 i zasuwa aż miło.

#7 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2010 - 20:41

Przeczytałem już tyle różnych wątków, że mam mętlik w głowie. Jutro oddaję auto na warsztat i muszę zdecydować jakie wtryskiwacze mają mi zamontować. W grę wchodzą Valteki, albo Magic Jety. Są w tej samej cenie, a podpisałem już umowę kredytową. Niestety nie dopytałem o jakie modele chodzi, jutro mogę to zrobić. Sterownik STAG 300 plus. Pytałem o Hany, ale musiałbym dopłacić 540 zł, a to trochę za dużo.

Jak sądzicie, co wybrać? Pomóżcie!

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2010 - 21:20

W grę wchodzą Valteki, albo Magic Jety. Są w tej samej cenie,

To zapewne w Twoim przypadku chodziło o Valtek V30. "V"-ka działać będzie i na Valtekach V30 i MagicJet-ach, poprawnie, aczkolwiek wybór MagicJetów będzie skutkował dużo większą precyzja już od samego początku i dłużej - owa precyzja - będzie oszczędzała podczas jazdy. Jednakże, wybór MagicJet oznacza, że musisz stosować lepszej jakości filtry bibułowo-poliestrowe, poliestrowe bądź "hit sezonu" filtry z wkładem z włókna szklanego. Valteki będą mniej wybredne co do filtrów, ale ich wydatek może być nierówny od chwili montażu a wraz z przebiegiem różnice wydatków każdej sekcji wtryskiwaczy będą się powiększać. Moim zdaniem: wybierz MagicJet.

#9 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2010 - 21:27

Też się ku temu skłaniam. Facet mówił, że Valteki są bardziej odporne na zabrudzenie i prostsze w regeneracji. O Magic Jetach mówił dobrze, tylko są ponoć delikatniejsze, ale dośc wytrzymałe. Jaka jest różnica w kosztach eksploatacji. Chodzi o wymianę tych filtrów?

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:55

W cenach hurtowych, licząc dwa filtry fazy lotnej (bibułowo-poliestrowy, czysty poliester, włókno szklane), od 20zł do detal maks 50zł różnicy w stosunku do filtrów bibułowych - o ile gazownik nie przelicza kosztów x numerki na rejestracji ;) Ale warto zważywszy na dynamikę i spalanie.

#11 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 11:59

Czyli rozumiem, że będę miał 3 filtry, i różnica w zakupie tych lepszych ma wynosić do 50 zł.?
Myślę, że nie jest to jakaś straszna różnica i nie warto oszczędzać, zważywszy na to, że wymienia się je pewnie nie za często.

#12 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 15:14

miałem firme VALTEC kiedyś w Passacie B3 w silniku 1,8 ABS(monowtrysk),to wogóle nie jechało niestety a po przełączeniu na benzyne metamorfoza dość konkretna :)

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 18:34

Czyli rozumiem, że będę miał 3 filtry

Dwa napewno: filtr fazy ciekłej, bibułowy, na rurce przed parownikiem oraz filtr fazy lotnej, przed listwami wtryskowymi. Są różne rodzaje, jedne mają jedno wejście i jedno wyjście "I", inne są w układzie "Y" jedno wejście dwa wyjścia a jeszcze inne "X" dwa wejścia, dwa wyjścia. Jeśli będziesz miał mosiężny rozdzielacz to możesz mieć dwa filtry "I" za rozdzielaczem albo jeden filtr "i" przed rozdzielaczem - wszystko to zależne jest od kunsztu montera.

miałem firme VALTEC kiedyś w Passacie B3 w silniku 1,8 ABS(monowtrysk),

układ wtrysku gazu miałeś w silniku z jednopunktowym wtryskiem?? Nie mówię, że niemożna, choć tam wtrysk benzyny na wolnych to 2ms więc faktycznie wolny wtryskiwacz gazu by sie nie nadawał. Ciekawi mnie też jaki wtryskiwacz obsłużyłby taki silnik?? Ja do takiego silniczka wstawiałem BingoM, II generację, bo poprzedni właściciel auta wstawił BRC II gen. ale nie spisywało się.

#14 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 19:50

układ wtrysku gazu miałeś w silniku z jednopunktowym wtryskiem?? Nie mówię, że niemożna, choć tam wtrysk benzyny na wolnych to 2ms więc faktycznie wolny wtryskiwacz gazu by sie nie nadawał. Ciekawi mnie też jaki wtryskiwacz obsłużyłby taki silnik?? Ja do takiego silniczka wstawiałem BingoM, II generację, bo poprzedni właściciel auta wstawił BRC II gen. ale nie spisywało się.


właśnie taka instalacje miałem...chociaż ten Passat to całkiem inna bajka tam wszystko było kombinowane

#15 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 22:58

Auto stoi u gazownika. Dopytałem o reduktor, ma być Zavoli Super. Filtry, na razie to co w zestawie, potem dwa, w tym jeden podwójny. Wtryskiwacze Magic Jet. W czwartek odbiór, zobaczymy jak to będzie chodziło. Jestem dobrej myśli, bo facet w luźnej gadce o instlakach stwierdził, że nie ma być prawa czuć, czy auto chodzi na benzynie, czy gazie.

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 02:25

że nie ma być prawa czuć, czy auto chodzi na benzynie, czy gazie.

Tak powinno być, tak twierdzi każdy, kto wie jak się zareklamować. Auto może być o maksymalnie 5% słabsze niż na benzynie i spalać do 20% skrajnie 30% więcej gazu niż benzyny w L/100km.
Trzymamy kciuki.

#17 OFFLINE   mmisku

mmisku
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-01-2009
  • Skąd: Łomża

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:05

Witam kolegów.
Noszę się z zamiarem założenia gazu do mojej omegi. Jest to 2.2 16v 99r. Byłem u gazownika i proponuje mi stag 4. Do tego valteki i reduktor zavoli s. cana 2 tysie. Pytałem czy podpina się pod obydwie sondy to mi powiedział że nie ma takiej potrzeby przy stag 4. co sądzicie?

#18 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:51

stag 4. Do tego valteki i reduktor zavoli s. cana 2 tysie. Pytałem czy podpina się pod obydwie sondy to mi powiedział że nie ma takiej potrzeby przy stag 4. co sądzicie?

Stag 4 to unowocześniona wersja Staga300, bez funkcji dodatkowych korekcji od temperatury i obrotów (względem Staga300 plus), równie dobrze można by nową 200 wrzucić i jeszcze taniej-jeśli gazownik zakłada, że z tych korekt nie będzie użytku.
Zavoli Zeta N AC Białystok zaleca do 150KM, jak S-ka (do 200KM) wyrobi na najniższym ciśnieniu to nie ma sprawy, może być.
Valteki to już te nowsze V34 bym wziął albo MagicJet. "Klasyczne" Valteki V30 powoli powinny odchodzić do "lamusa" techniki LPG.
Masz dwie sondy, ta za katalizatorem nie musi być podłączona do Staga, bo i po co oglądać ciągle 0,7V - to jest sonda diagnostyczna; ta przed katalizatorem powinna być podłączona co najmniej do chwili wystrojenia instalacji, potem, jeśli nie wprowadza zakłuceń w odczyt sondy przez sterownik benzyny może pozostać podłączona, jeśli są jakiekolwiek błędne odczyty też można odłączyć (bywają przypadki, że trzeba). Sondy służą do wizualizacji, kontroli mieszanki ale sam Stag od nich nie wprowadza żadnych korekt.

#19 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 08:43

Witam kolegów.
Noszę się z zamiarem założenia gazu do mojej omegi. Jest to 2.2 16v 99r. Byłem u gazownika i proponuje mi stag 4. Do tego valteki i reduktor zavoli s. cana 2 tysie. Pytałem czy podpina się pod obydwie sondy to mi powiedział że nie ma takiej potrzeby przy stag 4. co sądzicie?


Ja mam stag-4 + zavoli zeta N + MagicJet. Chodzi dobrze, nie ma problemów. Przejechane ponad 20 tyś. na instalacji. Zapłaciłem 2250 PLN (butla w kole).Podpięta jest tylko sonda przed katalizatorem (regulacyjna). Z perspektywy czasu, jeśli bym jeszcze raz montował dałbym chyba Stag 300-4 Plus, daje więcej możliwości. Wtryski też nie wiem czy dałbym MagicJet, bo jest opinia, że trochę teraz są gorsze niż na początku. Może jakieś Matrixy bym dał. Ogólnie to ciężko się zdecydować przed montażem, zawsze by się coś chciało zmienić jak sie trochę pojeździ.

#20 OFFLINE   mmisku

mmisku
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-01-2009
  • Skąd: Łomża

Napisany 30 grudnia 2010 - 10:18

Dzięki kolego florek i painkiller za info.
Więc będę się umawiał z gościem na montaż to będę wiedział jak z nim rozmawiał żeby mi nie wsadził barachła i dobrze to zamontował.
A dla Was wszystkiego najlepszego w niedługim przyszłym roku :)