

Strzaly w kolektor ssący do czasu gotowosci przelączenia sie na gaz
#1
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 21:09
Moj problem polega na tym ze po odpaleniu auta w czasie dodawania gazu tak jakby sie dlawil strzeli w kolektor ssacy i wchodzi na obroty ale z lekkim przymuleniem i tak w kolko do puki w butli nie cyknie zawor ze moze sie juz przelaczyc na gaz w tedy juz wchodzi bez problemu na obroty i nic nie strzela dodam jeszcze ze puki auto nie przekroczy 90 stopni po odpaleniu dzieje sie to caly czas ale jezeli auto jest juz dogrzane nie strzela i wchodzi w miare normalnie na obroty oczywiscie po cyknieciu zaworu w butli wszystko jest OK.Niewiem oco w tym chodzi ale powoli zaczynam miec niechec do gazu:pokoj:
Kalibracje juz byly i to nie raz swiece wymienione kable OK przelywka ok bynajmniej na Opel scannerze tak wychodzi,lambda wymieniona bo lezala, czujnik temp od Ecu wymieniony,czujnik polozenia walu i walka rozrzadu wymieniony i przepustnicy tez Yhhhh nie mam pojecie co jeszcze mam sprawdzic:jump: ma ktos jakies pomysly??
TYLKO NIE KAZCIE MI ZMIENIAC AUTA:D
#2
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 21:23
#3
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 21:40
Kalibracja byla a potem ustawienia w czasie jazdy itp,aku juz byl dziesiatki razy odlanczany i zadnych zmian raz na 30 odpalen normalnie sie zachowa,jak by sie mapy doszczetnie rozjechaly to po cyknięciu zaworu chyba nie chodzil by juz normalnie bo przeciez nadal chodzi na benzynieKalibracja nie jest ustawieniem instalacji lpg to tylko wstęp do regulacji.Bardzo możliwe że gaz bardzo rozjechał mapy na pb na amen.
#4
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 22:00
#5
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 22:21
Po kazdym resecie 100km robilem i dalej to samoKolego a czy na PB jeżdziłeś dla wykluczenia wpływu lpg po resecie .Myślę o dłuższej jeżdzie i ewentualnym szukaniu usterki na samej benzynie, bo od tego trzeba zacząć.
#6
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 19:23
2. Na owym opelscannerze parametr "O2 Integrator" podczas rozgrzewania/po rozgrzaniu na benzynie/po rozgrzaniu na gazie jaką ma wartość??
3. Po czym poznajesz, że kable zapłonowe są OK??
#7
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 20:49
1. Instalację masz II czy IV gen.?? Podaj nazwę układu sterującego.
2. Na owym opelscannerze parametr "O2 Integrator" podczas rozgrzewania/po rozgrzaniu na benzynie/po rozgrzaniu na gazie jaką ma wartość??
3. Po czym poznajesz, że kable zapłonowe są OK??
1.IV gen ELPIGAZ Elisa/Stella , reduktor Ana 04 , wtryski Waldki czerwone wymienione 3 miesiace temu , filtry od gazu tez
2.A co to jest ten"O2 Integrator"?? i gdzie on sie znajduje??
3.W sumie to niewiem do konca w jakim sa stanie bo jak kupywalem auto w marcu to gosc twierdzil ze pol roku temu wymienial , jak ostatnio wymienialem swiece to zagladalem w te fajki to nie byly skorodowane ani za sniedziale ale dla spokoju spryskalem w srodkiem do czyszczenia konektorow
To dlaczego na gazie nie szczela tylko na benzynie i to do czasu kiedy nie osiagnie ponad 90 stopni
#8
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 22:00
Ad. 2 - To parametr pozwalający określić, jakie korekty ilości paliwa stocuje ECU benzyny, stan w normie to 128 kroków; im bliżej 0 tym bardziej sterownik jest przekonany, że stosował zbyt dużo paliwa do normalnego funkcjonowania i ogranicza jego ilość podczas pracy (korekta na minus, przypuszczam że tak jest w Twoim autku); im bliżej 255 kroków tym bardziej sterownik jest przekonany (wskutek analizy czasów wtrysku do wskazań sondy, ilości powietrza, temperatury, wskazań TPSu), że stosował zbyt małe dawki paliwa i podczas kolejnej pracy zwiększa ilość dawkowanego paliwa. "O2 Integrator" to parametr wskazujący bierzące korekty dawki paliwa - trochę łopatologicznie ale myslę że zrozumiale. Szukać w blokach pomiarowych, co prawda w Op-Comie jest ale czy Opelscanner to ma to nie wiem.
Ad. 3 - Zazwyczaj to LPG wskazuje początki zużycia układu zapłonowego, no ale jeśli na gazie OK a bena "szczela" to skłanaiłbym się do rozjechanych map wtrysku - wskutek złego/fatalnego zestrojenia instalacji - czego namacalnym objawem jest obserwacja parametru "O2 Integrator". Gdzy silnik osiągnie 90 stopni jego zapotrzebowanie na benzynę się zmniejsza i wystarcza mu mniejsza ilość paliwa, podejrzewam, że masz korekty na minus więc wtedy przestaje kichać, patrz pkt.2
Interfejski w dłoń i do dzieła
Acha, masz V-ke to masz O2 Integrator 1 i 2 czyli na lewą i prawą stronę, oprócz tego, że normą dla niech jest 128 kroków to i wartości powinny być zbliżone dla stron, jak możesz to zerknij na biegu jałowym jak się kształtują na zimno i na ciepło.
#9
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 04:51
Ad. 1 - Dobrze wiedzieć
Ad. 2 - To parametr pozwalający określić, jakie korekty ilości paliwa stocuje ECU benzyny, stan w normie to 128 kroków; im bliżej 0 tym bardziej sterownik jest przekonany, że stosował zbyt dużo paliwa do normalnego funkcjonowania i ogranicza jego ilość podczas pracy (korekta na minus, przypuszczam że tak jest w Twoim autku); im bliżej 255 kroków tym bardziej sterownik jest przekonany (wskutek analizy czasów wtrysku do wskazań sondy, ilości powietrza, temperatury, wskazań TPSu), że stosował zbyt małe dawki paliwa i podczas kolejnej pracy zwiększa ilość dawkowanego paliwa. "O2 Integrator" to parametr wskazujący bierzące korekty dawki paliwa - trochę łopatologicznie ale myslę że zrozumiale. Szukać w blokach pomiarowych, co prawda w Op-Comie jest ale czy Opelscanner to ma to nie wiem.
Ad. 3 - Zazwyczaj to LPG wskazuje początki zużycia układu zapłonowego, no ale jeśli na gazie OK a bena "szczela" to skłanaiłbym się do rozjechanych map wtrysku - wskutek złego/fatalnego zestrojenia instalacji - czego namacalnym objawem jest obserwacja parametru "O2 Integrator". Gdzy silnik osiągnie 90 stopni jego zapotrzebowanie na benzynę się zmniejsza i wystarcza mu mniejsza ilość paliwa, podejrzewam, że masz korekty na minus więc wtedy przestaje kichać, patrz pkt.2
Interfejski w dłoń i do dzieła
Acha, masz V-ke to masz O2 Integrator 1 i 2 czyli na lewą i prawą stronę, oprócz tego, że normą dla niech jest 128 kroków to i wartości powinny być zbliżone dla stron, jak możesz to zerknij na biegu jałowym jak się kształtują na zimno i na ciepło.
Trzeba bedzie sie zaopadszyc wkoncu w OS , a co do zestrojenia Instalacji gazowej to juz bylem nie u jednego gazowca po kazdym ich ustawieniu dzieje sie tak samo

#10
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 07:22
Sondy muszą chodzić w tych samych zakresach: obserwuj na biegu jałowym; podczas przyśpieszania muszą "wyskoczyć" na porównywalny zakres w mV; gdy długotrwale hamujesz silnikiem muszą wskazać 0mV (jak np nie schodzi do 0 to już jest podejrzana, bo skąd niby napięcie gdy silnik nie dostaje paliwa).
#11
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 14:39
Albo w Op-Coma - nieco nowocześniejszy i nowsze autka w przyszłości zrobisz. Na początek kup jednak interfejsik do gazu, zdobądź program do instalki, zrób zrzuty ekranowe z ustawień i dodaj zdjęcia instalacji pod maską. Drobnymi kroczkami dojdziemy do sukcesu.
Sondy muszą chodzić w tych samych zakresach: obserwuj na biegu jałowym; podczas przyśpieszania muszą "wyskoczyć" na porównywalny zakres w mV; gdy długotrwale hamujesz silnikiem muszą wskazać 0mV (jak np nie schodzi do 0 to już jest podejrzana, bo skąd niby napięcie gdy silnik nie dostaje paliwa).
Mam fotke jedna z 2 miesiecy temu moze kukniesz tam wlasnie widac to O2 integrator[ATTACH]9530[/ATTACH] [ATTACH]9531[/ATTACH]tyle ze bylo to na rozgrzanym aucie
#12
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 21:17
#13
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 22:18
Wlasnie wymienialem Lambde 1 ta od pasazeraNo niby w porządku, nawet widać reakcję w stronę wzbogacenia dawki benzyny. Sonda 2 - po stronie kierowcy - ładny wykres, sonda 1 - po stronie pasażera - trochę dziwnie rysuje. Pętle zamknięte - korzysta z sond. Którą sondę wymieniłeś?? Żeby Cię nie dobijać finansowo zaproponuję na początek fejsik do gazu (tani), może tam mapki coś powiedzą.
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 31 października 2010 - 15:08
#16
OFFLINE
Napisany 31 października 2010 - 16:19
#17
OFFLINE
Napisany 31 października 2010 - 16:58
#18
OFFLINE
Napisany 31 października 2010 - 17:44
No przepływomierz w porządku - napięcie i wyliczone powietrze. Coraz mniej pomysłów mam...
Troche mnie dziwi bo norma jest od 8 do 15 a u mnie na cieplym wacha sie 8,0-8,6 i nieraz 7,8 nie powinno byc raczej jakos wysrodkowane naprzyklad 10-11?
#19
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2010 - 13:30
#20
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2010 - 21:58