Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pomoc w ustawieniu Autronic AL-700


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Demetrius

Demetrius
  • 75 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Bristol
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2010 - 17:39

Hey
Pomóżcie proszę w ustawieniu. Spalił mi 16.3l /100km i szału z przyspieszeniem nie ma. Na postoju pokazuje mi między 1,5-1,7l/h nawet jak już jest porządnie rozgrzany.
Komp ustawił się automatycznie, skorygowałem jedynie emulacje co by mi map nie rozjeżdżało.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2010 - 20:35

Zużycie na postoju to wynik ustawionej emulacji, nie patrz na to.
ALT+CTRL+F7 + kliknięcie myszy w zakładkę "Zastrzeżone" pozwoli wybrać dokładny środek wskazań sondy.
Staraj się tak wyregulować czułość membrany śrubą na parowniku, aby silniczek krokowy podczas 3000 obr/min pracował w zakresie 50-100 kroków.
Zdjęcie 3 ukazuje silnik krokowy na 107 kroków (minimum) a mieszanka na bogato, nie wiem, czy to tylko chwilowy stan, czy też mieszanka nie jest ciągle przebogacona.

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 20:39

widze ze masz niby TPS podlaczony a na monitorze po stronie TPS 0V... ale to mnei istotne
troche wysoko sie zaprogramowal
wytnij blaszke o szerokosci 0,5 - 0,7 cm tak dluga zeby ja zamontowac przed mikserem - czyli od strony przeplywki. Wytnij z miekkiej blaszki i tak zaloz zeby blaszka byla zamotnowana centralnie na srodku miksera , zeby slup powietrza rozbijal sie o niego (dobrze zamontuj , zagnij blaszke przy mikserze zeby silnik jej nie wciagnal) Nastepnie programowanie od nowa. Powinien ustawic sie w innych krokach i pod noga powinienes odczuc dynamiczniejsze auto. Jesli tak bedzie to masz zle dobrany mikser do auta / instalki
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   Demetrius

Demetrius
  • 75 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Bristol
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2010 - 21:22

Jeszcze się tak na poważnie nie wziąłem za tą regulację, ale blaszka i ponowne ustawienie nic nie dało :/ Ustawił się jeszcze wyżej.
Wgrałem sobie plik z danymi "mechników którzy mi zakładali gaz. krokowy jest 85-95 ale sonda była 08-1,8. Zmieniłem na 5v, tryb sportowy, emulace 1500-500 i masakra. Muł i 19l/100 (a po wyjechaniu z warsztatu na tamtych ust. było git)

W niedziele chce się za to wziąć jak trzeba. Poczytałem sobie "Krótki pomat na gazu temat" ale że jestem zielony to potrzebuję trochę tłumaczenia.
Jak już silnik będzie ciepły jak kręcić "śrubą" i jakie wskazania ma mieć sonda ?
Przed regulacją wykasować dane ?
czy w zakładce monitor pokazuję się aktualne położenie krokowego (nie zależnie od wartości min - max) ?
W tym poemacie jest na przykładzie sondy 1 v jakie wartości będą przy 5v sondzie ?

Trochę upierdliwe pytania dla kogoś kto się zna, ale nie chcę działać totalnie na czuja.

#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2010 - 22:04

Trochę teorii, możę się przyda. Alt+Ctrl+F7 i możesz wszystko :)

#6 OFFLINE   Demetrius

Demetrius
  • 75 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Bristol
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 listopada 2010 - 22:27

Przyswoiłem. A coś więcej o zakładce zastrzeżone ?? Bo już nic tam o niej nie ma.
Co najczęściej się z niej przydaje.

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2010 - 22:54

kolego
po pierwsze: nie ma opcji zeby Twoj motor normlanie dzialal jak masz ustawiona sonde 0-1
napisz jaka masz instalke czy autronic al 700 czy al 700 rezistive. Jesli al700 to dlaej nie czytaj zmien centralke
jesli al 700 rezistive to
- sonde podlacz szeregowo do centralki lpg (tak jak na schemacie - tniesz czarny kabel sondy
- emulacja 0-5 , gora 0,5 dol 1,5 (mniej wiecej)
- wtedy programujesz w automacie i ma byc,

jesli po zaprogramowaniu , otrzymasz komunikat nadwyzka powietrza to cos nie teges z dobrem miksera lub za dlaeko jest zamontowany
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   Lucas25

Lucas25
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2010 - 22:58

W Poemacie mowa jest o współczynniku lambda a nie o napięciu sondy.
Czyli współczynnik lambda =1 oznacza napięcie 0,5V przy sondzie 1V lub 2,5V przy sondzie 5V.
Generalna zasada, to tak wyregulować reduktor, aby krokowiec miał jak najmniej do roboty.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2010 - 23:09

Ty wez czytaj dokladniej.............. popatrz na daty........
cytat
Wgrałem sobie plik z danymi "mechników którzy mi zakładali gaz. krokowy jest 85-95 ale sonda była 08-1,8. Zmieniłem na 5v, tryb sportowy, emulace 1500-500 i masakra. Muł i 19l/100 (a po wyjechaniu z warsztatu na tamtych ust. było git)

wiesz dlaczego kolega tak ma .... bo przypuszczam ze gazownicy nie wiedzieli dlaczego na ustawieniu sondy 0-5 silnik muli i ustawili 0,8 - 1,8 i podlaczyli sonde rownolegle..... tak sie robi jak autronic nie jest rezistive.... Zwykly AL 700 po podpieciu sondy rezystywnej szeregowo powoduje jest zaiweszanie w gornym punkcie (czyli bogato) , krokowy usilnie chce to zbic wiec sie przymyka robi ubogo i auto muli nie chce jechac...
Mozna jeszcze w zakladce zastrzezone zblokowac koaty max i min zeby powyzej i ponizej nie pracowal ale to amatorka....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   Demetrius

Demetrius
  • 75 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Bristol
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 listopada 2010 - 23:23

Ale ja mam AL-700 rezistive. Trochę się naczytałem zanim kupiłem :)

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2010 - 23:34

no ok
wiec podlacz sonde szeregowo lub sprawdz podlaczenie
jesi masz dobrze wpieta i po ustawieniu w trybie automat nie jezdzie lub pali duzo to masz problem z montazem
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   Demetrius

Demetrius
  • 75 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Bristol
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 listopada 2010 - 20:42

No i kupa. Sprawdziłem połączenie, wychodzi na to że jest ok tylko kolory byłe inne (niebieski i brązowy) Uszczelniłem dolot, zacząłem reg. Chwilkę przy jałowym potem dałem na auto. Po zakończeniu kalibracji wysypał się amon. ctrl+alt+del zamknąłem, odpaliłem jeszcze raz i zoonk. Sonda nie działa. Pokazuje 0.000 czasem się wachnie na 0,020. Sprawdziłem czy się nic nie odczepiło przy sondzie (jeszcze raz nawet przylutowałem) i nic. Opel scaner wywala 91 (za wysokie napięcie) i chyba jeszcze podgrzewacz.

Co ciekawe OS na benie pokazuje wykres płaski sondy, ale na gazie jest sinusoida.
W Amonie na PB i LPG sonda martwa.
Zastawie to innym. We wtorek jadę do tych gaziarzy mam nadzieje, ze coś poradzą