Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

KME Gold, zestaw naprawczy, regeneracja, uwagi i porady.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 października 2010 - 09:01

Jezeli ktos przerabiał temat ozywienia KME Golda zestawem naprawczym to prosze o sugestie i porady.
Co prawda jest fajny temacik o czyszzceniu ale nie ma w ogole kwesti o membranach i zestawie naprawczym.

Reduktor juz na siebie zarobił,jezdzi ponad 5 lat i nie sprawiał problemow.Od pewnego czasu gaz sam sie

przełacza na benzyne,i postanowilem go rozebrac.

Na zewnatrz wyglada swiezo bo co jakis czas sie go przetarło szmatka ale w srodku to jakas masakra.

Wszedzie ten czarny nalot,nagar czy tam mazut.a na cewce i elektro zaworze mega sniedz.dziwie sie ze działało w ogole. Nie puszcza po ekstrakcyjnej,nitro ani zmywaczu do hamulcow.

Zestaw naprawczy sporo sie rozni od tego co jest w srodku. Przede wszystkim membrany. te z zestawu sa plaskie a te zdemontowane sa grubsze,maja nalane przetłoczenia ktore kształtem pasuja do wnetrza reduktora. Ponadto gumowy element w kształcie spłaszczonego wałka ktory powinien wchodzic w trzpien
zaworu jest sporo wiekszy i za cholere nie zagra. Oczywiscie musiałem upierdzielic kolanko wodne co wydłuzyło moja prace o 2dni czyli termin w jakim to ustrojstwo do mnie dojdzie, za uprzejmoscia serwisu alledrogo.

w sumie moze i dobrze bo mam czas na dokladniejsze wymycie wszystkiego.No i moze ktos mi w tym pomoze...:)

1. czym to potraktowac zeby usunac ten nalot? jak narazie chemia nie działa, jedynie srubokret i skrobanko

2. Czy moge trzpien ktory wchodzi w cewke potraktowac papierem sciernym bo tez jest mega zasniedzialy i nic
na niego nie dziala

3. czy mam sobie cos robic z roznicy membran z zestawu naprawczego do tego co zastałem po otworzeniu
reduktora? zestaw oryginalny

4. podobnie ta plaska gumka. jest duzo za duza. co z nia?

5. Mam powazne problemy z wydostaniem kolanek wodnych z reduktora? jest jakis patent na to? moze je
wypalic?:D

6.jak najlepiej zakonserwowac i naoliwic elementy metalowe w elektro zaworku i cewce?

bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2010 - 10:04

2. Czy moge trzpien ktory wchodzi w cewke potraktowac papierem sciernym bo tez jest mega zasniedzialy i nic
na niego nie dziala

Wypowiem się tylko w tym punkcie ponieważ miałem ten sam problem z przełanczaniem.
Zacinał się zawór na reduktorze (u mnie żle sytuowany poneważ pracuje poziomo). Wystarczyło wypolerować trzpień i po kłopocie. Uważam, że najgorsze co można zrobić to pojechać papierem ściernym.

#3 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 22 października 2010 - 21:11

Jeśli za dużo nie zainwestowałeś , to zastanów się nad zmianą całego reduktora , bo poza membranami musisz wymienić jeszcze zawór ciśnieniowy , bo to on najczęściej się blokuje . Polecam Scorpiona GT , tańszy od KME , a mocowo wystarczający , lub oczywiście nowy KME i problem z głowy .

#4 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 21:33

Chyba 4. Uważaj na małą uszczelkę, w której pracuje taka jak, by iglica, ta nowa jest za duże za pasowane i jest problem z regularnym blokowaniem się gazu i to bez wcześniejszych powiadomień, lepiej zostaw starą.
1. Reduktor wyczyść jakimś szpikulcem, śrubokrętem i potem zamocz to w Np. ropie.
3. Membrany się różnią, bo się tak wyprasowały, że wyglądają jak by były tłoczone.
5. Kolanka wydłub są plastykowe dasz radę.
6. Reduktora się nie konserwuje.
2. Kup nowy około 50zł

a za 160zł miał byś nowy Magic Jet-a 3

#5 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 23 października 2010 - 07:33

dzieki za porady. przyszły dzis kolanka wiec bede działał.

a za 160zł miał byś nowy Magic Jet-a 3


temat ciekawy. bardzo tani,mały wydajny...w sumie same superlatywy. az dziwne ze nie ma minusow:)

pytanie tylko czy zagra ze stagiem 300-6 i dlaczego zasila go miedz 6 mm ??:o

350KM. w opcji 2 wyjscia gazu i 6mm miedz. no way:stop:

ma ktos u siebie takie cos??

#6 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2010 - 08:17

dzieki za porady. przyszły dzis kolanka wiec bede działał.



temat ciekawy. bardzo tani,mały wydajny...w sumie same superlatywy. az dziwne ze nie ma minusow:)

pytanie tylko czy zagra ze stagiem 300-6 i dlaczego zasila go miedz 6 mm ??:o

350KM. w opcji 2 wyjscia gazu i 6mm miedz. no way:stop:

ma ktos u siebie takie cos??


flog30 w 3.0 ma coś takiego i daje radę
Ja mam w 2,5v6 z mojego doświadczenia i testów wiem że daję rade do odcinki bogato spadek max 0,2bara na przewodzie 6mm, butla toroid prawidłowo czyli zaworem z tyłu. Wydaje mi się że 3,0 tylko z 8mm miedzi.

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 23 października 2010 - 10:50

temat ciekawy. bardzo tani,mały wydajny...w sumie same superlatywy. az dziwne ze nie ma minusow

Jak dla mnie to M3 jest za bardzo awaryjny, dużo przypadków puszczania gazu do układu chłodzenia. Poza tym przed założeniem radzę sprawdzić czy wszystkie śrubki są w nim dobrze dokręcone :)

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2010 - 12:46

Zasyfiony reduktor wyczyść preparatem do mycia przepustnic/gaźników; psikasz i czekasz z minutkę a potem szmatka, sprężone powietrze i błyszczy jak nowy. Mechaniczne skrobanie pozostawi powierzchnię nierówną, bardziej "mazutofilną" :). Cholewka, miałem kiedyś taki, co rozpuszczał wszystko, co nie-metalowe ale żebym pamiętał nazwę...

#9 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 24 października 2010 - 12:34

reduktor złozony wszystko ok.

ten mazut to po 5 latach chyba skamieniał... bylo nitro,ekstrakcyjna rozpuszczalnik bitumiczny i czyscik do hamulcow...a skonczyło sie i tak na skrobaniu wszystkiego.

zawor ktory wchodzi w cewke jak rowniez element ktory pracuje w zaworze wyczysciłem papierem 1000 i 2000. jest malina

nowe membranki, nowe kolanka aluminiowe.

uwazam ze bedzie chodził kojejne 5 lat...az do ponownej regeneracji.

skonczyło sie gasniecie po przełaczeniu na gaz oraz samoczynne przełaczanie na benzyne. spalania jeszcze nie sprawdziłem. ogolnie polecam wszystkim ten zabieg... po rozkreceniu reduktora zastanawiałem sie jakim prawem auto jeszcze jezdzi na gazie:D serdeczne dzieki za pomoc i sugestie. pozdro

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2010 - 12:42

uwazam ze bedzie chodził kojejne 5 lat...az do ponownej regeneracji.

Oby, bo zawsze sprężyny w środku mogą stracić swoją charakterystykę a nich nie dokupisz inaczej, jak z nowym reduktorem. Za 5 lat może wymyślą reduktor który będzie maksymalnie stabilny termicznie, ciśnieniowo oraz będzie całkowice odporny na gaz, który tankujemy.

#11 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 02 stycznia 2012 - 17:49

Mam nowy KME gold i nie ma w nim nic takiego jak elekto-zawór jak wspominacie w postach, jest tylko czujnik temperatury do którego dochodzi dwa kabelki jak to jest? i tak też jest na schemacie staga300plus.

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2012 - 20:23

pomyliłem z silweremSeria GOLD ma zamontowany na stałe w korpusie elektrozawór o dużym przepływie, natomiast w komplecie znajduje się niezbędny filtr fazy ciekłej tak podaje producent

Gold ma czujnik fabryczny 4,7 k

#13 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 02 stycznia 2012 - 20:34

No i sprawa się wyjaśniła, ale dopiero jak dobrałem się do reduktora /trochę z innej przyczyny bo śrubkę regulacyjną przekręciłem/, jak się okazało w nowych KME Gold nie dają czujnika temperatury a otwór jest zaślepiony i trzeba go osobno dokupić. Dzięki Manro za podpowiedzi i ok, temat się wyjaśnił.