Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziura w tłoku i co dalej?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 11 października 2010 - 21:06

Koledzy po zdjęciu głowicy moim oczom ukazała się dziura w 1 tłoku przy zaworze wydechowym. Dziura około 15mmx8mm - resztka materiału tłoka rzegotała przez chwilę w cylindrze i narobiła spustoszenia mianowicie na denku tłoka i w głowicy po prostu są wybite dziurki jak by kto walił toporkiem (głębokość ok 2mm) JEst jakaś szansa na uratowanie silnika czy raczej kupno drugiego? Dodam że 2 lata temu robiłem już mu remont (pierścienie, szlif, panewki, remont głowicy)

PRoszę o opinie co wy na to czy lepiej kupić drugi czy tego reanimować. PRzebieg po remoncie 100 tys.

#2 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2010 - 21:08

PRoszę o opinie co wy na to czy lepiej kupić drugi czy tego reanimować



ja na twoim miejscu bym kupil drugi.

#3 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 11 października 2010 - 21:46

Jakie ciśnienie sprężania powinien mieć używany silnik X20XEV, aby dało się jeszcze na nim pojeździć?

#4 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 11 października 2010 - 23:49

co do pierwszego postu zdecydowanie "nowy silnik" co do sprężania prawidłowo jest to 10,8 i tak być powinno już ok 10 będzie znaczyło że się też silnik kończy i jak będzie powyżej to samo bo znaczy że olej już uszczelnia
a tak przy okazji dość szybko Ci się silnik sypnął jak tylko 100tyś po remoncie

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 października 2010 - 09:29

co do pierwszego postu zdecydowanie "nowy silnik" co do sprężania prawidłowo jest to 10,8 i tak być powinno już ok 10 będzie znaczyło że się też silnik kończy i jak będzie powyżej to samo bo znaczy że olej już uszczelnia
a tak przy okazji dość szybko Ci się silnik sypnął jak tylko 100tyś po remoncie


prosze nie wprowadzac ludzi w błąd cos gdzies syszales, ale chyba za malo

dlaczego przy liczbie 10,8 nie podales jednostki?? bo nie ma??

10,8 to stopien sprezania i sie do konca zycia silnika (teoretycznie) nie zmienia

cisnienie w cylindrach 1,4-1,7 MPa roznica miedzy cylindrami nie powina przekraczac 0,1 MPa


stopień sprężania to nie to samo co ciśnienie sprężania
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 12 października 2010 - 09:49

A to przepraszam za zamieszanie źle zinterpretowałem opisy w książce. Dzięki za poprawkę. Szczerze to myślałem że są to jednostki w barach ale nie byłem pewien wiec nie pisałem.
Jeszcze raz sorki za zamieszanie.