Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ukręcona nakrętka świecy żarowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wojti232

wojti232
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-03-2010

Napisany 09 października 2010 - 18:24

omega 2.2 dti ukręciła się nakrętka świecy żarowej i tak się zastanawiam czy da rade dospawać większą nakrętke poniżej tej ukręconej i spróbować ją odkręcić.Czy przy spawaniu może żarnik wpaść do środka??Co o tym myślicie.Albo moze zna ktoś jakiegoś mechanik który by się tego podjął w okolicy 100km od bydgoszczy???

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 09:16

przyspawaj i wykręć

#3 OFFLINE   wojti232

wojti232
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-03-2010

Napisany 10 października 2010 - 11:15

myślisz że nic się nie stanie, jakby coś nie poszło???

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 13:01

najwyżej pęknie za spawem

#5 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 października 2010 - 14:20

psiknij WD 40 kilka razy dla pewnosci spawaj i na ciepło odkrec,zawsze jak miałem problem z odkreceniem czegos (nawet jak sruba nie była urwana) to spawarka chwile podgrzewałem i puszczało nie wazne czy to przy silniku,skrzyni czy zawieszeniu wiec jak kolega wyżej pisze smiało spawaj

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2010 - 15:55

psiknij WD 40 kilka razy dla pewnosci spawaj i na ciepło odkrec,zawsze jak miałem problem z odkreceniem czegos (nawet jak sruba nie była urwana) to spawarka chwile podgrzewałem i puszczało nie wazne czy to przy silniku,skrzyni czy zawieszeniu wiec jak kolega wyżej pisze smiało spawaj


A nie dziwi Was, ze swiece zarowe ukrecaja sie ludziom na cieplo? Wskazowka - stal pecznieje od temperatury a aluminium staje sie ciagliwe.

Ja zawsze odkrecam po postoju w nocy i nigdy nie udalo mi sie ukrecic swiecy. Spryskuje dodatkowo kilka razy roztworem DexronIII/Aceton (50/50).

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2010 - 20:45

A nie dziwi Was, ze swiece zarowe ukrecaja sie ludziom na cieplo? Wskazowka - stal pecznieje od temperatury a aluminium staje sie ciagliwe.

tak jak piszesz stal się rozszerza ale alu robi to jeszcze bardziej

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2010 - 21:30

tak jak piszesz stal się rozszerza ale alu robi to jeszcze bardziej


Oczywiscie, ale juz nawet tego nie biore pod uwage, bo sama plastycznosc podgrzanego aluminium wystarcza, zeby ukrecic swiece.

Silnik stygnie naprawde dlugo, dlatego ja takie cos robie tylko po nocy. Niestety mechanicy najczesciej nie maja takiej mozliwosci...

#9 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 października 2010 - 23:31

kiedys robiłem to w fordzie (pierwszy raz) na zimnym silniku i 2 na 4 żarniki zostały w głowicy,wywnioskowałem ze nastepnym razem zrobie to na ciepłym silniku ale jeszcze nie miałem okazji wiec nie powiem czy jest lepiej,poza tym napewno wpływ ma to kiedy ostatnio były wymieniane dlatego zanim teraz bede to robił napewno kilka dni wczesniej bede stosował WD40 albo podobne specyfiki

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 07:29

W jakim Fordzie no i jak "zimny" byl silnik?

#11 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 15 października 2010 - 10:00

ja tam zawsze wymienialem swiece na zimnym silniku(po nocy) i nigdy nie mialem jakis niespodzianek (odpukac)

#12 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 15 października 2010 - 12:37

Fusion chyba 2003 rok z tego co pamiętam,auto nie było moje,kolega dopiero kupił wiec nie wiem kiedy ostatnio były zmieniane,auto stało noc na dworze zostało odpalone na max 2 minuty (czas wjechania do garazu) potem zas stało ok 30 minut zanim dobralismy sie do swiec

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 października 2010 - 12:42

jedni mówią że na gorącym drudzy że na zimnym a moim zdaniem to trzeba się przekonać samemu, ja świece wymieniałem na zimnym i poszły w miarę dość ciężko ale udało się ale np. jak wykręcałem wtrysk to już na ciepłym i poszło dobrze.

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 12:45

Pewnie 1.4 tdci.
Tam sa takie
http://cgi.ebay.co.u...=item45f608906d
Prawie identyczne jak w 1.6, 1.8 i 2.0 tdci. Dziwne, ze Ci sie ukrecily, pewnie 2 minuty wystarcza.
ja dlatego zlewam Acetonem i olejem - aceton chlodzi.

A kto uwaza ze na cieplo jest lepiej niech sie przekona i odkreci swiece zaplonowa na absolutnie zimnym i goracym silniku.

#15 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 15 października 2010 - 13:43

swieca zapłonowa to co innego,jak długo zyje nie zdarzyło mi sie jej ukrecic,no moze raz ale wtedy byłem dobrze %%% i zle klucz załozyłem,pekła porcelana poprawiłem klucz i poszło,a żarnik jak sie zapiecze to juz nic nie zrobimy jedynie sciagac głowice,poza tym jak odstawiasz auto na wymiane grzałek to mechanik ci mowi prosze przyjsc jutro bo silnik musi ostygnac??a tez watpie zeby chłodzili acetylenem bo chyba wiadomo jak alu moze na to zareagowac

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 14:10

Nie ukrecic tylko wykrecic swiece zaplonowa, a na zimno jest duzo latwiej. Jak chcesz to pobaw sie kluczem dynamometrycznym w odkrecanie na zimno i cieplo i zobaczysz, ze na zimno jest latwiej.

A chlodzi sie ACETONEM - plynem ktorym Twoja zona uzywa do paznokci. miesza sie 50/50 z olejem do skrzyn automatycznych i zalewa przed odkrecaniem.

#17 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 października 2010 - 14:56

Witam, na załączonym zdjęciu czerwona strzałka pokazuje gdzie zazwyczaj pęka świeca w 2.0 i 2.2 DTI. To jest fotka jaką zrobiłem u siebie w silniku przed wymianą świec. Podchodząc ze spawarką do tematu trzeba mieć naprawdę rękę wręcz zegarmistrzowską. Ja zleciłem wydobycie bez zdejmowania głowicy czy spawania. Do wyciągnięcia świec silnik miał być zimny tzn temp. otoczenia.

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 15:27

Maly detal o ktorym chyba kazdy z nas zapomnial napisac. Jezeli swiece dokrecal chlop od pluga oderwany i ja przekrecil to mozna sie zes... a przy odkrecaniu i tak sie ukreci. Dla takich "mechnikow" sa specjalne nakladki, zeby nie przekrecic swiecy.

#19 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 15 października 2010 - 23:18

Maly detal o ktorym chyba kazdy z nas zapomnial napisac. Jezeli swiece dokrecal chlop od pluga oderwany i ja przekrecil to mozna sie zes... a przy odkrecaniu i tak sie ukreci. Dla takich "mechnikow" sa specjalne nakladki, zeby nie przekrecic swiecy.


Amen (dlatego używamy dynamometra przy dokręcaniu):D